Skocz do zawartości

[E90] 335d LCI


aaben

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Chciałem napisać parę słów o mojej nowej buni trochę wcześniej, ale parę dni padało i nie było jak zrobić zdjęcia. Dzisiaj udało się strzelić parę razy na szybko.


Samochód sprowadzony z USA z pomocą forumowego kolegi mmw, za co bardzo dziękuję. Sprowadzanie samochodu zza Atlantyku wymaga jednak sporo cierpliwości, auto kupiłem na przełomie lutego i marca a przyjechało pod koniec czerwca. :mrgreen:


Lista wyposażenia:

Kod typu	 PN73
Typ	 335D (USA)
Typoszereg E	 E90 (MUE)
Seria	 3
Rodzaj konstrukcji	 LIM
Układ kierowniczy	 LL
Drzwi	 4
Silnik	 M57Y
Pojemność skokowa	 3.00
Moc	 210
Napęd	 HECK
Skrzynia biegów	 AUT
Kolor	 BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Tapicerka	 LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)
Data prod.	 2010-03-15
Składanie  Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S1CAA	 SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE	 Selekcja COP ważnych pojazdów
S205A	 AUTOMATIC GETRIEBE	 Automatyczna skrzynia biegów
S248A	 LENKRADHEIZUNG	 Podgrzewanie kierownicy
S255A	 SPORT-LEDERLENKRAD	 Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S2B4A	 LM RAEDER DOPPELSPEICHE 195	 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 195
S2VBA	 REIFENDRUCKANZEIGE	 Wskaźn. ciśnienia pow. w oponach
S319A	 INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG	 Zintegrowana pilot uniwersalny
S322A	 KOMFORTZUGANG	 Funkcja dostępu komfortowego
S403A	 GLASDACH, ELEKTRISCH	 Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S430A	 INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET	 Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S431A	 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND	 Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S459A	 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY	 Elektryczna regulacja foteli z pamięcią
S465A	 DURCHLADESYSTEM	 System załadunku
S481A	 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER	 Fotel sportowy
S488A	 LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER	 Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S494A	 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER	 Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S4ABA	 EDELHOLZAUSFUEHRUNG NUSSBAUM WURZEL	 Wer. dr. szlach. korzeń drzewa orzech.
S4NAA	 INNENSPIEGEL MIT DIGITALEM KOMPASS	 Lusterko wewnętrzne z kompasem cyfrowym
S502A	 SCHEINWERFER-WASCHANLAGE	 Spryskiwacze reflektorów
S521A	 REGENSENSOR	 Czujnik deszczu
S522A	 XENON-LICHT	 Światło ksenonowe
S524A	 ADAPTIVES KURVENLICHT	 Adaptacyjne doświetlanie zakrętów
S534A	 KLIMAAUTOMATIK	 Klimatyzacja automatyczna
S544A	 GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF.	 Regulacja prędkości z funkcją hamowania
S563A	 LICHTPAKET	 Pakiet oświetlenia
S570A	 STAERKERE STROMVERSORGUNG	 Silniejsze zasilanie prądem
S609A	 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL	 System nawigacji Professional
S615A	 ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION	 Rozszerzona informacja BMW Online
S620A	 SPRACHEINGABESYSTEM	 Wejście głosowe
S639A	 KOMPLETTVORB. HANDY USA/CDN	 Instalacja tel. kom. kompl. USA/CDN
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S655A	 SATELLITENTUNER	 Radio satelitarne BMW
S688A	 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM	 Harman/Kardon Surround Sound System
S697A	 AREA-CODE 1	 Area-Code 1 do DVD
S6AAA	 BMW TELESERVICES	 BMW Teleservices
S6ABA	 STEUERUNG TELESERVICES	 Sterowanie teleserwisem
S6FLA	 USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE	 Złącze USB-/Audio
S6UHA	 TRAFFIC INFORMATION	 Traffic Information
S704A	 M SPORTFAHRWERK	 M Podwozie sportowe
S760A	 INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE	 Wysoki połysk Shadow-Line
S840A	 HOCHGESCHWINDIGKEITSABSTIMMUNG	 Dostos. do wysokich prędkości
S8S4A	 DECODIERUNG VARIABLE LICHTVERTEILUN	 Dekodowanie zmienn. rozkł. świateł
S8SCA	 LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH.	 Aktywacja syst. telem. char. dla kraju
S8SPA	 COP STEUERUNG	 Sterowanie COP
S925A	 VERSANDSCHUTZPAKET	 Dummy-SALAPA
Składanie  Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S249A	 MULTIFUNKTION FUER LENKRAD	 Wielofunkcyjność dla kierownicy
S497A	 MITTELARMLEHNE IM FOND	 Podłokietnik środkowy na kanapie
S520A	 NEBELSCHEINWERFER	 Lampa przeciwmgłowa
S5DSA	 KOFFERRAUMNOTENTRIEGELUNG	 Odryglowanie awaryjne bagażnika
S645A	 RADIO-STEUERUNG US	 Radio v
S823A	 HEISSLAND-AUSFUEHRUNG	 Wersja dla ciepłych krajów
S845A	 AKUSTISCHE GURTWARNUNG	 Akustyczne ostrzeżenie o pasach
S850A	 ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT	 Dummy-SALAPA
S853A	 SPRACHVERSION ENGLISCH	 Wersja językowa, angielski
S876A	 FUNKFREQUENZ 315 MHZ	 Częstotliwość radiowa 315 MHz
S992A	 STEUERUNG KENNZEICHENBEFESTIGUNG	 Sterowanie mocowania tabl. rej.

 

Szukałem samochodów w dobrej opcji, tj. co najmniej navi, xenon, sportowe skóry i keyless. Dodatkowo trafiło się parę fajnych opcji, czyli nagłośnienie H/K, system załadunku, shadowline, sportowe zawieszenie i sportowa podgrzewana (rzadkość) kierownica.

Do pełni szczęścia brakuje w zasadzie m-pakietu i czarnego sufitu, co będę powoli kompletował. Jak widać tylny zderzak już jest, zamontowany zgodnie ze sztuką na odpowiednich ślizgach oraz z dokładkami pod zderzak do połączenia z osłonami podwozia (mało kto pamięta o tym szczególe). Progi leżą i czekają na lepszą pogodę.


nQ6KIOZ.jpg


nyDsmi3.jpg


ndJbqzG.jpg


Pierwszy mod - trójkąt na klapie.

Y2Vuezc.jpg


Drugi mod - solidnie zamocowana Gloria.

H1Iw9JD.jpg


Przebieg zweryfikowany. Samochód jeździ tak naprawdę od połowy 2011 roku, amerykańskie wklejki na masce i wszystkie dokumenty podają rok produkcji 2011.

P3TrtLP.jpg


Udało mi się własnoręcznie wykodować oraz odłączyć amerykański moduł TPMS - od początku zgłaszał błędy, nie dało się do niego podłączyć mimo właściwych czujników ciśnienia. Aktywowane jest europejskie FTM.

SWKGHRU.jpg


Menu, jak widać, spolszczone. Nawigacja też dostała nowe mapy.

gvAhoRF.jpg


Y5y9dzo.jpg

Jeżeli chodzi o stan mechaniczny to jest wyśmienity, pojawiają się tylko błędy rozładowywania akumulatora, alternatora i IBS. Jestem już umówiony w ASO na weryfikację akcji serwisowych, które dla tego samochodu są aktywne chyba trzy. W tym akcja na klemę, więc zanim zacznę coś kombinować z akumulatorem to pozwolę ASO wykonać ich część pracy.


Ox3D7I9.jpg


Smaczek :)

Edytowane przez aaben
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 257
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gratuluję zakupu. Auto ładne, bardzo ciekawa konfiguracja wyposażenia. Najbardziej zazdroszczę tych 2 turbin bo mnie juz mocy przy jednej brakuje no i grzanej kiery!

Bezawaryjności życzę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wspomniane podgrzewanie. :)


Co do kierownicy to mam porównanie pomiędzy mpakiet (miękka skóra z przetłoczeniami) a sportową (skóra zdecydowanie twardsza, ale ok w dotyku, polakierowana na gładko). Kształt kierownic jest praktycznie ten sam, średnica ta sama. Duża różnica jest na pewno w trzymaniu, kierownica mpakiet o wiele bardziej klei się do rąk. Za to sportowa dzięki gładkiemu licu przejedzie o wiele więcej niż mpakietowa które potrafią być wytarte już przy 150 tkm przebiegu.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gratuluję konkretnego samochodu. Silnik i wyposażenie naprawdę ok. M pakiet, mimo,że oklepany, dopełni całości :cool2:
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że jak to często bywa z USA brak PDC - udało Ci się znaleźć tylny zderzak bez otworów na czujniki czy zaspawane są ;) ? dołożyłbym PDC ;)
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zderzak już jest z PDC, wiązka doprowadzona do auta, moduł leży i czeka na moce przerobowe. A ja tymczasem przyzwyczajam się do cofania sedanem po latach jazdy kombi i hatchbackami. :D
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki!


Tymczasem byłem w ASO na akcjach serwisowych. Do zrobienia były trzy: poduszka kierowcy, kabel + akumulatora i kontrola/wymiana podłączenia wentylatora dmuchawy. Zrobili pierwsze dwie, a na trzecią zamówili części bo pierwsza wizyta w tej sprawie jest kontrolna. Czas trwania to od 9 do 17, trudno powiedzieć czy dużo bo nie wiem co dokładnie było grzebane. ASO w Jankach k/Warszawy, jeżeli chodzi o umówienie się to sprawne, co do obsługi nie mam zastrzeżeń.


Dziwne tylko że po naprawie nie skasowano błędów z ECU, a dotyczyły właśnie zasilania auta i samej klemy... Może to dlatego że prosiłem aby zwrócić uwagę że samochód jest przekodowany na Europę, a może te błędy wskoczyły znowu podczas jazdy do domu.


Będę też musiał sprawdzić to podłączenie klemy do karoserii, bo jest ono w głupim miejscu za tylnym nadkolem. Jeżeli błędy zasilania nie znikną, to następnym podejrzanym jest akumulator. Auto jeździ normalnie i nie ma problemu z elektryką, ale jak wiemy aku potrafi wyzionąć ducha w najmniej oczekiwanym momencie.


Szkoda też że nie dają auta zastępczego na własny koszt. :D


Żeby nie było tylko gadanie, to dosłownie parę zdjęć z mojej robótki:


1. Przed

RB6N1yU.jpg


2. Przygotowany "towar". Nakładki kupione w okazyjnej cenie, podstopnica - co przeoczyłem, bo na aukcji była opisana jako do E9X - jest od X5 E70/X3 F25 :mad2: Więc poleciał zwrot.

GhQotQN.jpg


3. Co ciekawe, moduł pedała jest mniejszy i lżejszy o dobre 300 gram w porównaniu do przedliftów. Nie wiedziałem o tej różnicy. Mocowanie i wtyczka wyglądają na identyczne. Pedał zdemontowałem w celu wyczyszczenia wykładziny i łatwiejszego montażu nakładki.

s99q4LB.jpg


4. Coś co mnie zmartwiło - OEM nakładka na pedał ma "kołnierz" od strony pedału gazu po którym but może się po prostu ślizgać w górę. Performance tego nie ma. Nawet myślałem czy nie skanibalizować tej nakładki żeby dosztukować dół, ale stwierdziłem że drutowanie czegokolwiek w okolicy pedału hamulca może mieć przykre konsekwencje. Natomiast w E90 pedały są w dobrym położeniu względem siebie i w sumie większość z Was pewnie nawet na ten kołnierz nie zwróciła uwagi.

2stGHpP.jpg


5. Efekt końcowy :) Zdjęcie z oddali dlatego, że nie mogło się obejść bez komplikacji i dostałem nakładki z brakującą jedną śrubką i jednym wkrętem. Ale sprzedającym było serwis BMW Dynamic Motors Bydgoszcz, stanęli na wysokości zadania i w ciągu dwóch dni miałem brakujące śruby. Polecam tego allegrowicza :mrgreen:

BGD2Bfg.jpg


Sam montaż łatwy i czysta przyjemność, ale wymagający powiercenia otworków zarówno w poszyciu pedału gazu, jak i w pedale hamulca. Efekt moim zdaniem świetny, w E91 przedlift miałem też ori nakładki aluminiowe (jak poniżej) i te zwykłe alu lepiej pasują wg mnie do mpakietowej podstopnicy. Natomiast do tych performance chyba jednak zapoluję na podstopnicę performance...

SP53RD0.jpg

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W tym aucie są dwie rzeczy co do których miałem poważne wątpliwości przy zakupie, jedna to kolor bo nigdy nie miałem czarnego BMW, druga to listwy.


Kolor moim zdaniem się broni absolutnie, a po dobrym detailingu jest świetny.


Listwy w drewnie to już nawet w E60 był anachronizm i mimo że mam naprawdę fajne, niezniszczone to na pewno wylecą. Tylko że wciąż się nie zdecydowałem czy robić coś z tymi - oklejać, malować czy wymienić na inne OEM. Najbardziej w sumie by mi pasowały aluminium z łuską, bo szczotkowane się bardzo niszczą.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, Kamil ogarnął temat. Dzięki za pomoc. :cool2:


Udało mi się dzisiaj znowu trochę podłubać! Uzbierałem parę gratów do kabiny.


Samochód ma cupholdery, składane tylne fotele z podłokietnikiem i to by było na tyle z dodatkowych schowków. Brakowało czegokolwiek na drobiazgi z tyłu, postanowiłem więc coś z tym zrobić. Pierwsza rzecz to zmiana tylnego panelu tunelu środkowego na taki z małą półką i dwoma gniazdami 12V.

w9ySWW6.jpg


Druga rzecz to zmiana podłokietnika na dzielony, przesuwany.

BTW Jakby ktoś chciał to mam zwykły podłokietnik skóra Dakota schwarz w stanie idealnym+ na sprzedaż. :)

DQrd7Ew.jpg


Trzecia rzecz to plecy foteli przednich z kieszeniami z siatki.

mqy581m.jpg


Wreszcie tył nie wygląda "łyso" i mogę pakować swoją czteroosobową rodzinę w podróż limuzyną. :mrgreen:

Oczywiście to nie koniec, potrzebuję jeszcze schowek na okulary - patent już mam oraz ogarnąć bagażnik. To naprawdę wstyd dla BMW że w standardzie w bagażniku nie ma nawet jednego haczyka, jakiejkolwiek gumy, czegokolwiek do trzymania np. zakupów. Zastanawiam się jak najlepiej to zrobić...

Chciałem to wszystko porobić sprawnie bo środek wymaga porządnego czyszczenia i prania, na razie było tylko wstępne.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fajbe dodatki poprawiające wygodę podróżowania. Plecy foteli z kieszeniami montuje się na zatrzaski, czy trzeba rozbierać fotele? Do pedałów M performance moim zdaniem, podstopnica M performance będzie lepiej pasować, niż podstopnica z M pakietu.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kolejne zmiany na plus. u siebie mam to na szczęście seryjnie. a gdzie podpinałeś zasilanie gniazdek w tunelu?

co do pedałów to te co miałeś kiedyś (edelstahl) o wiele bardziej mi się podobają,no ale jak trafisz jeszcze podstopnicę performance to będzie ładny komplet :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
podstopnica M performance będzie lepiej pasować, niż podstopnica z M pakietu.

Zgadzam się, dlatego teraz na nią poluję. :)


Demontaż pleców jest bardzo prosty, na dole są dwa wciskane plastikowe kołki, trzeba plecy fotela naprawdę mocno pchnąć w dół żeby puściły te kołki. Reszta mocowań wysunie się praktycznie sama.

 

gdzie podpinałeś zasilanie gniazdek w tunelu?

Z tyłu tunelu przebiega zasilanie gniazda 12V w podłokietniku, wystarczy wpiąć się w to co jest.

 

Ładna, możemy kiedyś zrobić mały spot

Chętnie, ale jeszcze sporo rzeczy mam do ogarnięcia!

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wpis trochę zaległy, bo w sumie już sprzed prawie miesiąca. Parę słów o tym w jakim stanie samochód przyjechał i co musiałem zrobić na początku. Uszkodzony był lewy tył, dostało głównie zawieszenie.


Wymieniłem lewą tylną felgę bo mimo że trzymała powietrze to była pęknięta a nie lubię drutować kół, pozostałe dostały porządne prostowanie i wyważanie, są teraz idealnie proste.

Konieczne do wymiany było tylne zawieszenie, z momentem 335d musiało to być zrobione tip-top bo każda odchyłka jest niebezpieczna zwłaszcza w warunkach ograniczonej przyczepności. Warunki miałem spartańskie ale wystarczające, gorzej że pod chmurką a trafił się tydzień pogody w kratkę. Po zdjęciu i dokładnym pomierzeniu stary wózek okazał się nieznacznie, ale jednak krzywy. Do tego udało mi się trafić kompletne tylne zawieszenie w stanie idealnym (może miało jeden sezon) za 500zł. Dlatego kupiłem i wymieniłem cały kompletny wózek tylnego zawieszenia.

H2140y6.jpg


Mocowania wózka, nadwozie bez żadnych odchyłek i po wymianie geometria była wzorowa. :) Do tego jeszcze uzupełnienie plastików, antykorozyjne zabezpieczenie podwozia. Poza warunkami i pogodą naprawa bardzo przyjemna.


Blacharsko rzeczy do zrobienia nie ma wiele, na tyle mało że autem jeżdżę w oczekiwaniu na kolejkę. Tylny zderzak kupiłem w kolor ze ślizgami. Kiedy uda mi się skompletować przedni, całość jedzie na poprawki.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Był plan na podstopnicę performance do kompletu - oto i ona, OEM okazyjnie of course. :)


nMXosCr.jpg


Tym razem więcej znęcałem się nad bagażnikiem. Jak już pisałem taka bieda jaką BMW odstawiło po lifcie w paru miejscach to wstyd. Na przykład bagażnik bez jakiegokolwiek zaczepu od środka.

2x4IELr.jpg


Przejrzałem dostępne opcje, z doświadczenia wiem że różne rodzaje gumek na boczki raczej się nie sprawdzają, można tam trzymać książkę z instrukcją i w sumie tyle. Sposób wykrojenia bagażnika sprawia też że nie bardzo jest możliwość mocować coś po bokach, zostaje więc klasyczna siatka na podłogę. W E91 się sprawdzała. Do tego wg internetów miejsce na haki do mocowania siatki w E90 jest, tylko nie wykorzystane. Kupiłem więc zestaw do mocowania z touring/X:

vAfOCgp.jpg

Do tego jak widać śruby ze stali nierdzewnej i gwintowane nity w razie gdyby trzeba było mocowanie dorabiać samemu.


Po demontażu boczków bagażnika faktycznie, odpowiednie miejsce jest:

T1eLT2b.jpg


Trochę wycinania wykładziny i kombinowania z odpowiednim złożeniem i voila:

r4tJuv2.jpg


Tych mocowań które idą na ścianę tylną jeszcze nie zamontowałem, muszę się nad nimi zastanowić bo w sedanie nie ma na nie idealnego miejsca. Dlatego siatka na razie jest zaczepiona do prętów które są fabrycznie. Do tego ochronna wykładzina:

6u7NQRD.jpg


I zakupy wreszcie nie hałasują przy lataniu bokami. :mrgreen:

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z siatką SUPER :cool2: :cool2: Wkurzające jest jak wieziesz piwka w bagażniku i wiesz, że musisz jechać jak emeryt żeby nie potłuc :D :twisted:

---------------------------------Moja galeria------------------------------------


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339720&p=2477504#p2477504 jest


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=306494 [*] była

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do niebieskiej dołożyłem schowek na okulary zamiast rączki w podsufitce dla kierowcy i ten patent sprawdzał się świetnie. Ale Opel chyba już nie sprzedaje takich części, a nie chciałem używek.


Do tego na razie jasny sufit zostanie, jest w dobrym stanie i szkoda mi go niszczyć, daje ładny kontrast do czarnego lakieru.


Obczaiłem że BMW produkuje taki schowek, ale do BMW X1. Kolor szary ma numer OEM 51164862872 i wygląda nieźle. Rączki w X1 są takie same co w E9X, więc powinien pasować p&p. Nie wiadomo tylkoczy by tak dobrze trafił w podsufitkę.

244652_x800.webp


ALE oczywiście wolałem coś przykombinować i znalazłem podobny schowek na aliexpress. Link: https://pl.aliexpress.com/item/Car-Sunglasses-Holder-Glasses-Case-Box-Storage-For-BMW-1-3-5-7-Series-X1-X3/32879702463.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.24665c0fBxaFT9


Instalacja banalna:

yXGc6U2.jpg

BV6U7dD.jpg

aOBoolC.jpg

iQsGbTq.jpg

dCmaWic.jpg


Pasuje, działa. Jakość wykonania naprawdę niezła, w środku gruby zamsz dobrej jakości. W sumie chętnie bym przymierzył ten z X1, jest to element pakietu schowków.

Edytowane przez aaben
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.