Skocz do zawartości

E92 335D M Sport Individual Chip tuning EGR Delete


mati0507

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Po przesiadce z samochodu konkurencyjnego koncernu VAG. To moje pierwsze BMW.


Przesiadka z 1.9 TDI robi sporą różnicę. Samochodu naszukałem się dość długo. Zależało mi jak na najlepszym wyposażeniu oraz zgodności z numerem VIN. Co prawda szukałem 330D ale trudno. :P


Udało się znaleźć taką sztukę:


f9f6b33ecc7d7545med.jpg


Rozkodowanie numeru VIN:


Type WD71

Model 335d

Market Europe

Development Code E92

Chassis Coupe

Steering left

Doors 2

Engine M57Y

Displacement 3.00 l

Power 210 kW

Drivetrain Rear-Wheel Drive

Transmission automatic

Color Black Sapphire Metallic - 475

Upholstery Ind.erw.lederausst./cohiba - ZAWT

Production Plant Regensburg

Production Date 2008-10-17


Standard Equipment

459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory Sitzverstellung, Elektr.mit Memory

481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

520 Foglights Nebelscheinwerfer

522 Xenon Light Xenon-licht

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

704 M Sport Suspension M Sportfahrwerk

851 Language Version German Sprachversion Deutsch

Options

XE8 Ind.int. T.piano Finish, Black W.in Ind.interieurl.pianol.schw.m.intars

1CB Co2 Content Co2 Umfang

1CD Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration

2MF M L.-a. W. Star Spoke 193 M/mix.t. M Lm Raeder Sternsp. 193 M Mischb.

2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung

205 Automatic Transmission Automatic Getriebe

217 Active Steering Aktivlenkung

249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad

322 Comfort Access System Komfortzugang

337 M Sport Package M Sportpaket

4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

428 Warning Triangle Warndreieck

430 Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend

488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer

493 Storage Compartment Package Ablagenpaket

494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

521 Rain Sensor Regensensor

534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik

541 Active Cruise Control Aktive Geschwindigkeitsregelung

563 Lights Package Lichtpaket

6AA Bmw Teleservices Bmw Teleservices

6AB Control Teleservices Steuerung Teleservices

609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional

620 Voice Input System Spracheingabesystem

644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. Handy Vorb. Mit Bluetooth-schnitts.

698 Area-code 2 Area-code 2

7RS Comfort Package Comfort Paket

710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad

715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket

760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line

761 Individual Sun Protection Glazing Individual Sonnenschutzverglasung

775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit

8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch.

8SP Cop Control Cop Steuerung

863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa

879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur

Individual

Steuerung Individual

Hinweisschild BMW Individual


ZAWT BMW Individual erweiterte Lederausstattung Cohibabraun

Erweiterte Lederausstattung Merino cohibabraun (Nr. 7 962 849):

- Modul Sitze mit Ablagenetz

- Modul Tuerverkleidung / Seitenverkleidung

Naehfaden in tabak (Nr. 6 974 854), Farb Nr. 0966 D.

Steppzwirn in tabak (Nr. 6 978 114), Farb Nr. 0966 D.

--------------------------------------------------------------------

Steppzwirn fuer "Sakkokappnaht":

Steppzwirn in tan RR (Nr. 7 072 183), Farb Nr. 1142 A.

--------------------------------------------------------------------

Nahtbild der Sitze vorne und hinten wie Sportsitz Individual.

Restliche Innenausstattung wie bei Leder Dakota schwarz,

Schl.Nr. LCSW.


0XE8 BMW Individual Interieurleisten Pianolack schwarz mit Intarsi

Dekorleisten in Pianolack "schwarz II" mit Intarsie.



Różnica względem oryginału to czarne nerki oraz przemalowane na czarno felgi (brzydki i słaby jakościowo matowy kolor).


Wyposażenie jest dość bogate. W szczególności brązowa tapicerka :mrgreen:


Doznania z poruszania się 286 konnym autem są nie do opisania. Jeżdzę bardzo dużo więc ekonomia oraz zasięg na jednym zbiorniku są również ważne.


Niestety aktywny tempomat jest do naprawy, która mam nadzieję zostanie dokonana niebawem.


Od czasu zakupu auto przeszło przegląd, wymiana oleju na Castrol Edge 5W30 oraz płukanka:


24cfd4fb1a9ceb25med.jpg


Wymieniono filtry, ogrzybiono klimatyzację itd.


Została dołożona lotka oraz tylny dyfuzor Performance


Auto dostało zostało też wyglinkowane, przygotowane cleanerem Dodo Juice oraz zostało położony wosk Dodo Juice Purple Haze.


d9fe8b1c25025052med.jpg


2a533b5e338a49e9med.jpg


aa276b1644a8f3d5med.jpg


Elementy pod maską również są zakonserwowane:


5067000078179939med.jpg


Ostatnio wpadła również rozpórka kielichów:


ab59b96951cb9c48med.jpg


Środek jak na razie również wyczyszczony i zakonserwowany dresingiem. Niestety wymaga kilku większych ingerencji. Kierownica ma ślady zużycia oraz szczególnie boczek fotela kierowcy.


Jeśli chodzi o plany to oczywiście jest ich wiele, jednak jest to moje jedyne auto więc przede wszystkim musi jeździć. Na pierwszy rzut muszą iść tarcze i klocki, później opony. Zostawił bym te felgi na zimę, a na latofelgi i opony 19'.


Niedługo dalsze update!

Edytowane przez mati0507
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki, nie spodziewałem się tak miłych komentarzy. Auto oczywiście nie było w tak dobrym stanie. poprzedni właściciel raczej nie przywiązywał uwagi do detali.


W ostatnim czasie dołożyłem uchwyt z ładowarką indukcyjną a wygląda to tak:


0883fdd052e4d898med.jpg


Czekam jeszcze na nowy podajnik do pasa, niestety patent z wkręceniem śruby nie dał egzaminu :mad2: . Mam nadzieje że nowy podajnik rozwiąże typowy dla E92 problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje! Przeważnie, gdy szuka się 330D to kupuje się 320D :D :lol: A tu taka niespodzianka. Zapodaj więcej fotek ;)

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aktualizacja:


Bawara miała awarię brak komunikacji pomiędzy EWS i CAS. Niestety oryginalny 10cio letni akumulator nie dawał rady. Został wymieniony na Exside Premium 100Ah 900A. Przy okazji pozbyliśmy się pozostałych błędów. Teraz wszystko działa jak należy.


Z nowości zostały zakodowane dodatkowe funkcję takie jak, mocniejsze światła ringów, automatycznie składane lusterka, domykanie szyb, chwilowe spalanie itd:


d8fba48be509154cmed.jpg


Szybkość cyfrowo bez korekty:


2859c547ac7dbc64med.jpg


Do auta wpadł nowy podajnik pasa, poddałem się po patencie z śruba, prasowaniu, krochmaleniu itd.


23f92bb62e7bd49cmed.jpg


Uzupełniłem akcesoria OE BMW, niestety część była wybrakowana:


613e0b73343d2fb8med.jpg


4ca780c1ca25c0e1med.jpg


Wpadły też nakładki performance na pedały:


bbb4cff5a6dcd4a7med.jpg


Zmieniłem też żarówki H8 w ringach na OSRAM Cool Blue Intense. Próbowałem upchać tam ledy ale nie dało się ich zmieścić.


2ac5244c52673861med.jpg

Po lewej stronie Osram Cool Blue Intense po prawej OSRAM OE BMW


Trochę testowo, może nie jest to najlepszy efekt ale spolerowałem końcówki wydechu i pokryłem woskiem Finish Kare Hi-temp.


300c9a4085a9adbdmed.jpg



Do ogarnięcia jeszcze koło 19', aktywny tempomat, hamulce. W dalszej kolejności konserwacja skrzyni biegów i przegląd rozrządu. I wiele małych pierdół które przy okazji będę robił.


Czeka na mnie czyszczenie tapicerki - Liquid Leather Gliptone.

Konserwacja profili zamkniętych i wymiana punktów podnośnika.


Na szczęście się przepogodziło i będzie możliwość pokazania auta w całej okazałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie! Skóry Individual i zero zdjęć , a ten jakieś chińskie nakładki na pedały pokazuje!! ;)


Zacny egzemplarz :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe szczególiki, a cieszą. Nakładki na pedały mimo, że nie ori mi się podobają :)

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mi się dostało za nakładki. Trochę na próbę założone. Może kiedyś wpadną OE.


Wnętrza nie pokazywałem tylko z jednego powodu. Chciałem je dopieścić po swojemu. Na zdjęciach 50/50 widać w jakim złym stanie były.Mam nadzieje że wybaczycie.


20180728_153202.jpg


20180728_153207.jpg


Fotele, kanapa, boczki, generalnie wszystko co ze skóry zostały potraktowane zestawem Gliptone GT 11 i GT 12.


20180729_173441.jpg


20180729_173459.jpg


Skóra odzyskała matowy wygląd, zyskała na miękkości oraz zaczęła pachnieć... skórą :mrgreen:


W środku została jeszcze klasyczna bolączka E90. Zużyta blenda kierownicy. Sama kierownica też wymaga odnowienia, ale nie jest to najpilniejsza rzecz aktualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W między czasie miałem problem z komunikacją pomiędzy CAS i EWS, powodem okazał się akumulator (oryginał). Po wymianie na Exide 100ah 900A oraz po restarcie problem został rozwiązany, przy okazji pozbyłem się błędu DPF (zgłaszał potrzebę wymiany, pomimo dobrych parametrów). Odstawiłem tez auto do serwisu na naprawę ACC. Nareszcie można używać tempomatu:

0bebe0c8f3da87c7med.jpg



Ciąg dalszy prac nad autem. Po doprowadzeniu do porządku środka, odświeżyłem wosk.


Na sam początek prickbort:

154fe385f5bf6629med.jpg

e1e5ac2a7992c405med.jpg

Piata aktywna Goodstuff:

b41d0e2d45762a3cmed.jpg

a4b7ac728b4a30dcmed.jpg

Niestety nie dorobiłem się jeszcze lancy do pianowania, ręczna pianownica musi wystarczyć :evil:


Oczywiście mycia na dwa wiadra, do odtłuszczenia alkohol IPA oraz do przygotowania powierzchni pod wosk Cleaner Dodo Juice:

137a245b78f767b4med.jpg


Na koniec wosk Dodo Juice Purple Haze:

67b2f8dbc5e2a5b8med.jpg


Na koniec założyłem koła 437M - niestety tylko replika, ale za to opony Pirelli P zero 225/35R19 i 255/30R19 (Runflat) Przed założeniem odmalowałem zaciski zestawem Foliatec, kolor niebieski GT, wyszedł dość jasny włąściwie jak niebieski w logotypie BMW :8)


91aaa12228abdf2cmed.jpg


Przed założeniem oczywiście na felgi zostało położony wosk Finish Kare Hi temp oraz na opony dresing TK.


Tak prezentuje się całość:


b0993e5ebc88d209med.jpg


fa509f6ca54950d3med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe spa jej zafundowałeś :P Na takim profilu opony z system runflat :shock: Odważnie :twisted: Jak oceniasz ?

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie ten spojler wygląda ok :) , szczególnie z dokładką performance. Może źle wyszło na zdjęciu. Znów taki duży nie jest, a nie chciałem malutkiej listewki.


0606bb39a259b2a0med.jpg


Co do opon i felg, jak na razie jeździ się normalnie. Wiele lat latałem na niskich profilach i betonowych zawiasach, wiec przesiadka na 255/30 i zawieszenie M jest całkiem komfortowa :P

bbefec1aab89287dmed.jpg


Coś mi jeszcze nie siedzi z tymi kołami. Myślę że musiał by wpaść dystans żeby felga była na równo z nadkolem.



Co śmieszne. od zakupu, przy hamowaniu drgała kierownica. Na 100% byłem pewny że to zwichrowane tarcze, z resztą tak mówił poprzedni właściciel. Bo dokładnym oczyszczeniu powierzchni przylegania felg i montażu nowych problem sam się naprawił - tak dla odmiany. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna Ładna !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile w ogóle wyszły cię te repliki ? Jeśli to nie tajemnica ;)

 

Wiesz co, wyszło 4tys za nowe felgi z teoretycznie używanymi oponami a praktycznie były jeszcze naklejki na bieżnikach. Byłem trochę pod murem po bo na ori 18stkach styling 193 miałem opony w bardzo złym stanie, na jednym pojawił się już cycek :mad2: na szybko musiałem zmienić opony a nie chciałem 18 cali bo zrobię z nich zimówki. A jednak na lepsze koła jak rotiform albo bbs na razie nie starczyło. :evil:


Nie do końca jestem zadowolony szczerze mówiąc. Brakuje mi dystansu jeszcze żeby stało na równo z nadkolem. Wiem ze 225/35 i 255/30 to rozmiar jak ori ale wydaje mi się ze przednie koła przez to są większe i pogłębia i tak już widoczne wrażenie ze przód stoi wyżej. Wysprzedaję resztę gratów po starym samochodzie i myślę o dystansie plus zestawie stud conversion kit zamiast klasycznych śrub..


W mierzy czasie, na samym początku trasy przez cały kraj na wakacje padł aktywny tempomat :duh: specjalnie naprawiany na tą podróż - życie...


Wiadomo że to nie auto do liczenia spalania do drugiego miejsca po przecinku, ale jako ciekawostka poniżej spalanie z dzisiejsze trasy. Droga szybkiego ruchu praktycznie pusta i brak pośpiechu. Zdecydowanie spalanie to duży atut 335D :D


dd08a70789f2b943med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Aktualnie prace przy aucie trochę przycichły. Od kupna auto przejechało już 17tys km. W między czasie zmieniłem olej:

34c5aded00b2bf7dmed.jpg


Do wymiany również filtr kabinowy na boscha z węglem aktywnym. oraz filtr powietrza.

Stary filtr:

11d23db012c1b13amed.jpg

Zmieniłem na wkładkę sportową pipercrossa, chciałem zobaczyć czy jest jakaś różnica cena bardzo podobna do zwykłych markowych filtrów. Zaglądam profilaktycznie do przepływomierza, wygląda ok.

Wkładka po około 2tys km.

c765c709f6cfd43fmed.jpg

8732db625c366071med.jpg


Zająłem się też kierownicą. Wszystkie informacje jakie znalazłem w internecie to albo oklejanie albo malowanie. Malować nie chciałem bo wydaje mi się że w krótkim czasie w tak często dotykanym miejscu będzie to źle wyglądać. oklejanie też mi się nie uśmiechało. Postanowiłem że ściągnę tą fabryczną gumę i wypoleruje plastik.


Nie mam niestety zdjęć z przed i w trakcie pracy. ale prezentuje się to tak:

48bde4aa35b01e55med.jpg

0f517c32f0853e19med.jpg

ee6999ef6c31ceb2med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pipercross wygląda na suchy....

używam filtrów gąbkowych i je się nasącza specjalnymi olejami... motorex, putoline, motul i wiele innych... inaczej puszczają cały kurz do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pipercrossa też się nasącza. Ostatnio przeprowadzałem ten manewr. Szczerze to nie czuje aby była jakaś różnica w mocy a pierdyczenia się z tym trochę jest. Zwykły wyjmuje i wkładam. A tu mycie, suszenie, psikanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.