Skocz do zawartości

BMW E92 LCI 320D verMILIONrot


azi1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zakładam drugi w swojej forumowej historii temat z autem, poprzedni nie skończył się jakoś porywająco z różnych przyczyn.

Także pokazuje Wam swoją E92 lci, która NIE MA NAVI i nie potrzebne nam tu płacze z tego powodu, też mi przykro ale dlaczego tak później.

 

Także E92 z 2010r, kupiona w Polsce od pierwszego wlaściciela (pierwszego w ogóle, nie w PL) , sprawdzana była przeze mnie w salonie w którym była kupiona. Pełna historia, serwisowana do końca, przebieg 100tys. Cała w oryginale (nawet felgi zgadzają się z VINem), malowany jeden element. Mam wszystkie papiery, mam nawet karteczkę z rozpisanymi cenami za każdy element wyposażenia, mimo to że auto nie było zamawiane a kupione od razu, bo było to salonowe demo jeszcze bez przebiegu. Zaraz mi ktoś wyskoczy, że BMW tak nie sprzedaje, ale gość od którego kupiłem auto jest stalym klientem tego salonu i nie był to problem, a auto było potrzebne na już (prezent dla syna na urodziny, robią ludzie kariery).

 

Pod maską 320d N47 184km, czyli nieszczęsny rozrząd z tyłu. Moje podejście jest takie, że jak trzeba będzie to się po prostu zrobi, a przy tym przebiegu i automacie może będzie jeszcze troche wszystko w porządku. Stan bardzo ładny, skóry zadbane, tył praktycznie nowe, przód kierowcy minimalne slady tak jak podłokietnik, ale tak mają jasne skóry. Przy oględzinach wyszły kończące się amortyzatory, spalony jeden żarnik i odprysk od kamienia na szybie. Wszystko już zrobione, odprysku niestety nie dało się zniwelować bez śladu ale na pewno nic nie pójdzie już dalej. Auto ma parę rysek ale to jak każde.

 

Co do decyzji o zakupie. E92 jest bardzo mało, i jeśli postawi się sobie bardzo wygórowane wymagania to auta można szukać i szukać. Na początku jak każdy, oglądałem tylko większe pojemności i tylko z navi, do tego jeszcze kilka warunków. Po tym co zobaczyłem w kilka tyg moje wymagania zeszły do kilku punktów i przede wszystkim pewnej historii. Jeśli chce się kupić E92 Lci z navi i min 3.0d trzeba wydać spokojnie 20%więcej niż dałem ja. U mnie zdecydował rozsądek, jednak praktycznie wszystko co chciałem mieć na wyposażeniu mam, szkoda po prostu że nie ma tej navi bo przy sprzedaży może być problem, ale to odległa przyszłość. Boli jeszcze brak el. foteli :( Za to mam nietuzinkowy kolor, wszystkie bety na około czarne i srebrne, sam miałem srebrne E90. Aaa co jeszcze fajne, podsufitka antracyt :8) Co do silnika, miałem w e90 163km 2.0d i było spoko, tutaj jest na prawde dobrze, przy tym spalaniu osiągi są bardzo fajne a przy automacie przyspiesza się na prawde ciekawie. Kopara nie opada ale jest przyjemnie i myślę, że to dobry kompromis spalanie/moc.

 

Co chciałbym zmienić w aucie... myślę o 19' i eibach pro kit, przyciemnieniu szyb i pomalowaniu nerek i listw zew na czarny mat plastidipem. Co myślicie? Jak ściąga się listwy wokół drzwi? Myślałem też o chipie ale to na pewno nie na oryginalnym łańcuszku rozrządu. Musze też wymienić podajniki pasów bo połamane te plasticzki w środku i przydałaby się polerka.

 

Dobra wystarczy bo i tak pewnie nie przeczytacie, wrzucam wyposażenie i jakieśtam fotki.

 

Zdjęcia (większość jeszcze z aukcji bo mnie zima zastała i nie było kiedy cyknąć czegoś ładnego):

O6vKpnB.png

vR3sl0a.png

ZnCMXTm.png

WfqXohK.png

5bywWfc.png

owu9wxr.png

 

Tu już na zimowych alukołpakach :( :

73TNcu3.jpg

 

 

Typ

320D (EUR)

Typoszereg E

E92 (MUE)

Seria

3

Rodzaj konstrukcji

COUPE

Układ kierowniczy

LL

Drzwi

2

Silnik

N47T

Pojemność skokowa

2.00

Moc

135

Napęd

HECK

Skrzynia biegów

AUT

Kolor

VERMILIONROT METALLIC (A82)

Tapicerka

LEDER DAKOTA/OYSTER (LCCX)

Data prod.

2010-03-03

 

 

 

 

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S1CBA

CO2 UMFANG

Zakres CO2

S1CDA

BRAKE ENERGY REGENERATION

Brake Energy Regeneration

S205A

AUTOMATIC GETRIEBE

Automatyczna skrzynia biegów

S216A

SERVOTRONIC

Wspomaganie układu kier. Servotronic

S230A

EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE

Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S2K6A

LM RAEDER V-SPEICHE 342 / MB

Obr. BMW, st. le., spr. V 342

S2PAA

RADSCHRAUBENSICHERUNG

Wheel bolt locks

S302A

ALARMANLAGE

Instalacja alarmowa

S346A

CHROME LINE EXTERIEUR

Wyp. zewnętrzne Chrome-Line

S423A

FUSSMATTEN IN VELOURS

Dywaniki podłogowe Velours

S428A

WARNDREIECK

Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A

INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND

Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S464A

SKISACK

Worek na narty

S481A

SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER

Fotel sportowy

S493A

ABLAGENPAKET

Zespół schowków

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S494A

SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER

Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S4AEA

ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR

Armrest front, retractable

S4ATA

INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND

Listwy wewn., wysoki połysk, czarne

S507A

PARK DISTANCE CONTROL (PDC), HINTEN

Park Distance Control z tyłu (PDC)

S521A

REGENSENSOR

Czujnik deszczu

S534A

KLIMAAUTOMATIK

Klimatyzacja automatyczna

S540A

GESCHWINDIGKEITSREGELUNG

Tempomat

S563A

LICHTPAKET

Pakiet oświetlenia

S5AKA

LED-LICHTELEMENTE

Elementy oświetleniowe LED

S644A

HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS.

Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S663A

RADIO BMW PROFESSIONAL

Radio BMW Professional

S688A

HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM

Harman/Kardon Surround Sound System

S694A

CD-WECHSLER VORBEREITUNG

Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

S698A

AREA-CODE 2

Area-Code 2 do DVD

S6FLA

USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE

Złącze USB-/Audio

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S775A

INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT

Podsufitka antracyt

S7NHA

SERVICE INCLUSIVE 5/100

Technika serwisowa BMW

P7RSA

COMFORT PAKET

Pakiet Comfort

S818A

BATTERIEHAUPTSCHALTER

Główny wyłącznik akumulatora

S863A

SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA

Spis dealerów, Europa

S877A

UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL

Brak obsługi krzyżowej

S879A

DEUTSCH / BORDLITERATUR

Literatura pokładowa, niemiecki

S8SPA

COP STEUERUNG

Sterowanie COP

S999A

AUFTRAGSSTEUERUNG HEA

Zarządzanie zleceniami HEA

 

 

 

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S502A

SCHEINWERFER-WASCHANLAGE

Spryskiwacze reflektorów

S522A

XENON-LICHT

Światło ksenonowe

S548A

KILOMETERTACHO

Licznik kilometrów

S851A

SPRACHVERSION DEUTSCH

Wersja językowa, niemiecki

Edytowane przez azi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bardzo ladne auto!

swietny kolor.

co do korekry lakieru... na takim cieplym kolorze rewelacyjnie podbijają glebie klasyczne rozwiazania.... wg mnie znacznie lepiej niz wszystkie ceramiki... i kwarce... itp... 2 etapowa korekta na to np prima amigo i dobry wosk i efekt wooow murowany... oczywiscie mozna wrzucic kwarc, ceramike.... czy np dodac jeden etap polerowania i zakonczyc korekte preparatem typu carpro essence... gdybys potrzebowal porady wal jak w dym :) co do modów mechanicznych... polecam zmodyfikowanie intercoolera z 335 i pasuje P&P ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ladne auto!

swietny kolor.

co do korekry lakieru... na takim cieplym kolorze rewelacyjnie podbijają glebie klasyczne rozwiazania.... wg mnie znacznie lepiej niz wszystkie ceramiki... i kwarce... itp... 2 etapowa korekta na to np prima amigo i dobry wosk i efekt wooow murowany... oczywiscie mozna wrzucic kwarc, ceramike.... czy np dodac jeden etap polerowania i zakonczyc korekte preparatem typu carpro essence... gdybys potrzebowal porady wal jak w dym :) co do modów mechanicznych... polecam zmodyfikowanie intercoolera z 335 i pasuje P&P ...

 

Jakbyś zarzucił jakimś linkiem do preparatów i może poradnikiem co i jak byłbym wdzięczny, chyba że konieczna jest mechaniczna polerka chociaż pisząc "klasyczne rozwiązania" chyba masz na myśli ręczną? Jestem zielony w temacie bo nigdy sam nie robilem nic z lakierem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nietuzinkowe BMW. Świetny kolor, fajnie koresponduje z tapicerką. Ogólnie ładne auto.

Brak navi,...cóż, nie można mieć wszystkiego. Fajnie, że świeże i pewna historia.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko maszynowo... rotacja lub DA w zaleznosci od umiejetnosci :)

klasyczne rozwiazania to po polerce sealant + wosk.

temat detailingu to temat rzeka... produktów jest cala masa... jedyne co moge proponowac... nie kupuj polskich wynalazkow i innych nowych firm... staraj sie kupowac produkty od lat dostepne na rynku i sprawdzone w dzialaniu.. firmy np meguairs, poorboy, chemical guys, od sonaxa np BSD, gliptone do skor, carchem wiekszosc produktów, do felg niezla jest tuga np ale rowniez tenzi aluxx sie spisuje jesli twoj lakier jest oryginalny na feldze.

jesli chcesz maskowac rysy bez polerowania tu sprawdzi sie zestaw poorboy blackhole + wosk woskow jest cala masa ... dobry a tani to np finish kare hi temp lub megs lub colli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko maszynowo... rotacja lub DA w zaleznosci od umiejetnosci :)

klasyczne rozwiazania to po polerce sealant + wosk.

temat detailingu to temat rzeka... produktów jest cala masa... jedyne co moge proponowac... nie kupuj polskich wynalazkow i innych nowych firm... staraj sie kupowac produkty od lat dostepne na rynku i sprawdzone w dzialaniu.. firmy np meguairs, poorboy, chemical guys, od sonaxa np BSD, gliptone do skor, carchem wiekszosc produktów, do felg niezla jest tuga np ale rowniez tenzi aluxx sie spisuje jesli twoj lakier jest oryginalny na feldze.

jesli chcesz maskowac rysy bez polerowania tu sprawdzi sie zestaw poorboy blackhole + wosk woskow jest cala masa ... dobry a tani to np finish kare hi temp lub megs lub colli.

 

to może inaczej, znasz może albo ktoś może polecić jakąś firmę na dolnym śląsku ew w okolicach Zielonej Góry która mi to dobrze ogarnie? :)

bo takich polerek za 120zl na myjniach recznych to chyba nie ma co, co? :lol:

 

 

Panowie wyżej dzięki za miłe słowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie po 120zl sobie daruj.. :) niestety nie jestem obeznany w firmach. bo sam to sobie robie :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Piękny samochód, gratulacje!

 

Brak navi to nie dramat, na dłuższą metę te nawigacje z serii E są bezużyteczne bo w Polsce nie masz na nich informacji o ruchu, korkach, wypadkach i łatwej rekalkulacji trasy. O wiele lepsza jest zwykła nawigacja w telefonie/tablecie.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny egzemplarz, brak navi to akurat dla mnie zaleta, bo bardzo mi się nie podoba kokpit e92 z monitorem.

No i fajnie, że historia jest w pełni znana i czysta.

 

Co do listew nad drzwiami, to są mocowane na wcisk, bardzo łatwo zdjąć, ale z wyczuciem, żeby nie złamać zatrzaskow. Ale akurat w BMW robią je z dobrego materiału i nie pękają zbyt chętnie.

A przynajmniej mi się nie zdarzyło.

Listwy z uszczelkami, przy szybie w drzwiach i te dalej przy bocznych szybach też są na wcisk

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny samochód, gratulacje!

 

Brak navi to nie dramat, na dłuższą metę te nawigacje z serii E są bezużyteczne bo w Polsce nie masz na nich informacji o ruchu, korkach, wypadkach i łatwej rekalkulacji trasy. O wiele lepsza jest zwykła nawigacja w telefonie/tablecie.

 

No ja też nie używałbym tego jako navi, po prostu wnętrze wygląda nowocześniej i interfejs działa szybciej, bo u mnie np wczytywanie folderów z muzyką z pendrive trwa trochę za długo...

 

 

 

 

Bardzo ładny egzemplarz, brak navi to akurat dla mnie zaleta, bo bardzo mi się nie podoba kokpit e92 z monitorem.

No i fajnie, że historia jest w pełni znana i czysta.

 

Co do listew nad drzwiami, to są mocowane na wcisk, bardzo łatwo zdjąć, ale z wyczuciem, żeby nie złamać zatrzaskow. Ale akurat w BMW robią je z dobrego materiału i nie pękają zbyt chętnie.

A przynajmniej mi się nie zdarzyło.

Listwy z uszczelkami, przy szybie w drzwiach i te dalej przy bocznych szybach też są na wcisk

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=145025#p1026513

 

To co napisałeś troszeczke mi się kłóci z tym co znalazłem na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co dokładnie się kłóci? Przejrzałem podlinkowany temat i tam też się przewijają opinie, że mocowanie na wcisk.

 

Ja jakis miesiac temu wymieniałem listwy w mojej e90 z tym ,ze z czarnego matu na chrom. Generalnie jest z tym troche zabawy ,trzeba uwazac bo sa strasznie podatne na wyginanie ,ponadto musialem wykrecic lusterka, a zeby to zrobic trzeba zdjąc boczki z drzwi i w zasadzie to bylo najtrudniejsze. Pozdrawiam!

 

 

Ty je rozumiem ściągałeś? Mogę je po prostu od zewnątrz ściągaczem do tapicerki podważać i ma odejść tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zacytowanym tekście jest mowa o e90. W e92 nie trzeba ruszać tapicerki drzwi. Być może trzeba odkręcić lusterka (ja i je zmieniałem na Shadow Line, więc i tak musiałem odkręcić). Ale żeby w e92 odkręcić lusterka, to wystarczy wyjąć trójkątny głośnik z drzwi, który jest mocowany na wcisk i odkręcić 3 śruby torx trzymające lusterko.

Same listwy nie są nigdzie klejone, tylko wcisk i zatrzaski

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zacytowanym tekście jest mowa o e90. W e92 nie trzeba ruszać tapicerki drzwi. Być może trzeba odkręcić lusterka (ja i je zmieniałem na Shadow Line, więc i tak musiałem odkręcić). Ale żeby w e92 odkręcić lusterka, to wystarczy wyjąć trójkątny głośnik z drzwi, który jest mocowany na wcisk i odkręcić 3 śruby torx trzymające lusterko.

Same listwy nie są nigdzie klejone, tylko wcisk i zatrzaski

 

 

E no to dobrze, to teraz pytanie czy czarny mat czy połysk. Moim zdaniem chyba mat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mat sie rysuje polysk okropnie palcuje... :p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie chyba pomaluje to plastidipem wiec w razie lipy nie będzie problemu żeby to zmienić :P

 

 

Wyczytałem gdzieś ze ciężko wcisnąć listwy spowrotem w uszczelki, bo nowe listwy sa z uszczelkami więc jest to łatwiejsze. Ktoś przerabiał temat w ogole malowania i wsadzania spowrotem czy wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem ori na ori, bo wg mnie jest trwalszy efekt niż plastidip.

Ale może zależy od technologii, bo plastidip używałem tylko gotowca z puszki sprey i pomalowalem grill. Dosyć szybko robią się odpryski i zarysowania, w sensie po kilku miesiącach.

Akurat listwy wokół okien są mniej narażone, więc może będzie trwalsze.

 

Czy mat/ połysk to już sprawa indywidualna.

 

A jeśli w ogóle myślisz o plastidip, to może w ogóle odpuść sobie demontaż listew, tylko starannie oklej taśmą maskującą i pryśnij na samochodzie?

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E no to dobrze, to teraz pytanie czy czarny mat czy połysk. Moim zdaniem chyba mat.

 

Jak dla mnie to połysk lepiej by się zgrał z tym kolorem :) ale to Tobie musi się podobać :D tylko nie plastik dip, malowałem nim blendę kierownicy i po tygodniu zaczęła schodzić guma, najlepszym rozwiązaniem było by oddać to do lakiernika żeby pomalował to jak należy używając lakieru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w poprzedniej e90 robiłem nerki plastidipem i trzymało się bardzo dobrze, 3 warstwy.

 

Mam gościa który robi hydrografike, tylko plusem plastidipu jest to ze można wrócić łatwo so oryginału

 

 

Mock, myślałem o oklejeniu, tyle ze plastidip jak zwiąże to potem przy zrywaniu taśmy odlezie z listew razem z nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolor rzadki,ale we wrocławiu podobna na sprzedaż z ciekawszym motorem i kilkoma rzeczami do naprawy: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-335-d-e92-lift-lci-zamiana-ID6zpVNd.html

 

szerokości!

 

Z robotą wyszłaby 65tys, dużo ponad mój budżet.

 

 

Panowie, jakie dystanse żeby felgi ładnie zgrały się z budą ale bez szaleństw, bez obcierek itp? Żeby potem też wszystko było ok gdyby ew wjechał kit od eibacha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd pomysł na matowe listwy ? Nic takiego nigdy nie występowało w e92 i będzie wyglądać słabo.

no nie jest to na pewno full mat, ale nie powiedziałbym też że jest to połysk

 

 

tak wygladaly nerki zrobione plastidipem w mojej e90

https://www.dropbox.com/s/oekmlwm02q49xql/P9188768.JPG?dl=0

 

zle? moim zdaniem bdb. Listwy w takim kolorze wyglądałyby źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swoim e91 mam plastidip na nerkach.. 5 warstw na to bezbarwny lakier.. da sie to pozniej usunac i jest w polysku... ale to nie ten sam efekt co oryginal... widac lekko strukture...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.