Skocz do zawartości

E90 325d M-Pakiet ........... Niebieska :)


szymon-o

Rekomendowane odpowiedzi

:roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Smokin

W moim przypadku poważniejsze mycie z samochodu z zewnątrz to jest święto, a np. na 2 dzień jak auto musi być używane to zawsze :mrgreen: :roll: :D :norty: ........ pada :duh: .

Z drugiej strony w miarę potrzeb z grubszego brudu typu błoto, ptasie "znaczki" itd. Czarna i Niebieska są na bez-dotyku opłukiwane ........... więc totalnie-totalnie brudnymi samochodami z Żonką nie jeździmy :wink: .

Białe pojazdy w naszym przypadku kompletnie odpadają hehe.

Prywatnie nie stosuję wyszukanych wosków ze sklepów z car detailing-iem, nie mówię że są złe itd..

Wolę zainwestować :norty: np. w tuleję centrującą tarczę sprzęgła oraz blokadę dwumasy dla M57T2/N57, N54 :wink: ............ o czym niebawem :mrgreen: .




Randall

cypisek21

scaramanga

Nie opisałem wszystkich prac, car spa to nie mój "konik" :) .

Zapewniam, że aby ruszyć zewnętrzny ochronny kożuszek brudu trzeba podziałać mechanicznie :P .


Jak się zmobilizuję do porządnego wymycia i nawoskowania auta to działam w następujący sposób:

- godzina zawsze wieczorna albo nocna aby można było z wiadrem i gąbką się kręcić oraz dla zerowej kolejki chętnych

- płukanie z zewnątrz programem :arrow: z mikro-proszkiem czy jakoś tak

- piana na całym samochodzie do prawie wyschnięcia

- ponownie płukanie z zewnątrz programem z mikro-proszkiem

- do wiadra z cieplutką :lol: , domową wodą szampon samochodowy, gąbka na rękę i ogień :)

- finalne płukanie programem :arrow: woda demineralizowana

- wytarcie całego auta do sucha (chociaż jak zapewne wiadomo w listwach itd. zawsze woda zostaje)

- bardzo powolny dojazd do Car Spa Szymon-O Garage :mrgreen:

- delikatne ale sumienne przetarcie samochodu z zewnątrz z ewentualnego brudu

- na drugi dzień jak samochód w 100% z zewnątrz jest suchy nakładanie maszynowe wosku + ręczne poprawki

- jak kożuszek woskowy wyschnie to maszynowe polerowanie + ręczne poprawki.


Polerkę od x-lat mam tą samą, bardzo prostą bez regulacji prędkości .... nie nakładam wosków "polerskich" więc to chyba nie problem :) .

Gdybym mieszkał w domu i mógł na posesji działać to na pewno sumienniej był podszedł to tematu ....... ale jest jak jest :) .




2019.11.29 Kolejną zimę czas zacząć.


Wirtualna książka serwisowa.


uc?export=view&id=1TRjTFzux8KPOMjmQfovyDQEpY-6he8GP


Kolejny sezon zimowy na felgach wzór 285 :) .

Z perspektywy uzupełnienia wpisu w maju .......... jaka zima w Lubuskim :roll: .

Aby Synek śnieg na żywo zobaczył to trzeba było np. do województwa Dolnośląskiego jechać .......... .


uc?export=view&id=13HMkr3-TpFUaALZzFxR9rQdTGdEDeteL



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prywatnie nie stosuję wyszukanych wosków ze sklepów z car detailing-iem, nie mówię że są złe itd..

Wolę zainwestować :norty: np. w tuleję centrującą tarczę sprzęgła oraz blokadę dwumasy dla M57T2/N57, N54 :wink: ............ o czym niebawem :mrgreen: .

I jedno i drugie jest ważne, trzeba zachować odpowiedni balans. Auto ma sprawnie jeździć i cieszyć oko :norty:

Ja to natręctwo mam do tego stopnia, że jak mam choć odrobinę piasku na dywaniku to wysiadam i muszę wytrzepać bo mnie wk&*wia :mrgreen:

Kupiłeś coś z N54 pod maską ? :twisted: Pochwal się ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fajnie opisujesz naprawy i słuszny przebieg niebieskiej. Ciekawie się czyta i dobrze, że też przywiązujesz wagę do aspektu wizualnego.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Hitachi ma 5 lat gwarancji. Cena rozsądna i co nowe to bez roboty :)

 

U mnie hitachi wytrzymało 2 miesiące ... a zakładane z nowym kompletem świec żarowych beru..

Zamontowałem sterownik beru kilka złoty droższy i problem ustał i trzyma już dwukrotnie dłużej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smokin

Wewnątrz nawet regularnie Bumcie są porządkowane :) , chociaż utrzymanie foteli Prezesa w czystości od wszelkiego typu chrupek (nie tłustych oraz nie czekoladowych itd. :P ) graniczy z cudem.

Kolor i M-Pak jest od cieszenia oka :wink: .

Pomijając kwestię $, to prywatnie nie mam sprawdzonego-zaufanego lakiernika ...... i ten aspekt schodzi na drugi plan.

Przesiadka na N54 aktualnie nie wchodzi w grę, poza tym z Żonką nie mamy parcia na częste zmiany 4-kółek.




bart 328

Takie zboczenie :mrgreen: , tym bardziej jak się robi to co lubi :roll: .

Przebieg jak przebieg :P to są tylko cyferki ......... liczy się stan faktyczny.

Z Żonką nie nastawiamy się na sprzedaż "floty" to km rosną sobie na spokojnie :) .

Mimo "4-rek z przodu" w Czarnej oraz Niebieskiej nie ma obawy, że jeszcze jeden zakręt i samochody się rozpadną :) .

Z tym aspektem wizualnym mimo wszystko bym polemizował :| , bo jeśli:

- maska przód dostała by 2 lakier oraz wyciągnięcie wgniotek;

- zderzak przód dostał by 2 lakier

- prawe przednie drzwi dostały by 2 lakier albo zaprawkę

- pozostałe części karoserii (w miarę konieczności) dostały by miejscami zaprawki to ............. było by :cool2: .

Lakierowanie całego samochodu z 2006r, który ma przebieg +400 tyś i nie będzie gratką dla kolekcjonerów jest ekonomicznie nieuzasadnione :roll: .




piotres

Mimo wszystko uważam, że Twoje galerię są ciekawsze :wink: no i prywatnie niestety nie mam takiego zaplecza garażowo-warsztatowego :cry: .

W 3.0d M57xxx + aluminiowy blok i np. +250 tyś km nawet jak nic się nie dzieje to według mnie rozrząd do sprawdzenia i ewentualnej wymiany.

Muszę się zmobilizować i uaktualnić zdjęcia ale w 2018r Niebieska między innymi dostała kompletny rozrząd + dodatki :wink: :x :

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=314799&start=45

Dodatkowe info i nie tylko :wink: :

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=246249&start=15




miuosh12

Z tym specyficznym i awaryjnym urządzeniem elektrycznym w Bumciach różnie bywa ............ .




2019.12.28 Kompletny Serwis Filtrowo Olejowy + Dodatki


W okresie wakacyjnym Niebieska pojeździła trochę po Pl :) .

Do "4" już coraz bliżej ........... wyścig z Czarną trwa :twisted: .


uc?export=view&id=1A762ox8v8Tr9mJMBJo50PcAlcUE_KDw8


Odliczanie "licznikowe" ........ nawet pokrywa się z przejechanymi kilometrami.


uc?export=view&id=1mXS0CMROlKTJWF92cEj0IU8S88BwAqay



A) Kompletny serwis filtrowo-olejowy :arrow: Szymon-O Garage hehe.


Gdyby jeszcze był pojemnik płynu hamulcowego to byłby full-full zestaw.


uc?export=view&id=18WwaLfdAtjajFBOcHaFzp603r6PSOfeB


Złota zasada :mrgreen: :

- jak pasują to zakładamy czyste-nowe filtry :P .


uc?export=view&id=1W6WWiOuz8pzkh1IPvTLlfymA5JkUR8dt


Podgląd czy w ogóle filtry kabinowe trzeba zmieniać ...... bo co mogą one wyłapywać.


uc?export=view&id=1HfTRP-638KQDtltISM53piLjMUj6lMLR


uc?export=view&id=1Jleyt5esliE3siVf9FcGaXnvKvJj9dV5


Zdecydowałem się kolejny raz na filtr kabinowy "3 rodzaju" ..... że tak uproszę:

- 1 :arrow: zwykły filtr

- 2 :arrow: filtr z węglem aktywnym

- 3 :arrow: dodatkowe bariery anty-bakteryjne, anty-smogowe ..... itd. itd. :) .


uc?export=view&id=1TjWtpVzfMKo6PUeQL73_yHMLEmmqZ0EF


O filtrze powietrza "co jakiś czas" :roll: również nie można zapominać.

W E9X 3.0d 1 turbo ... bardzo ... :P źle-ciasno się go wymienia.

W E6x 3.0d 1 turbo przez większą komorę silnika cała operacja przebiega sprawniej.


uc?export=view&id=1EaFw5J6V_jEaWW_OPEAVpi-GkQ966kHo


Bez znaczenia co-gdzie-komu-jak ........ wnękę na f. powietrza zawsze odkurzam :) .


uc?export=view&id=1N-5XJGL62D180fpYrYJw_ielwhBaJ3lI


uc?export=view&id=1FW_sXxVdRjWoRSpF74b_io8DyAoVaABX



B) Układ wentylacji pojazdu :lol: .


Czyszczenie parownika zgodnie z instrukcją na pojemniku jest niestety czasochłonne.


uc?export=view&id=1YrCVyT8sPKiBHfOTXJfdpf5G12oidea4


1 tura


uc?export=view&id=1-0fpAII5_mnpfNQdQU-tOVZSHbXj0acN


uc?export=view&id=1r1vslOo0PQk_A-xZF1jppIncEyFHPrz3


2 tura


uc?export=view&id=13tT2KfnBqQn-qAxwpG4zyn3ansR6vb9A


Opakowanie do utylizacji :D .


uc?export=view&id=1DAYslGHe3Uy_aL8bjt-YcW5u7OpyKupi



C) Koła letnie


Okres zimowy sprzyja dopilnowaniu kół na lato, podobnie jak okres letni na zimę :P .

Poprzednie Bridgestone Potenza RSC/RFT można powiedzieć, że wykorzystałem do końca dopuszczalnych progów granicznych wysokości bieżnika :mrgreen: .

Dobrze mi znany właściciel E92 335d z 17' przeszedł na 18' a cztery opony Toyo w takim samym rozmiarze jak moje poprzednie Bridgestone czekały na bliżej nieokreśloną przyszłość ....... .


Taki oto komplet, tym razem nie RSC/RFT :mrgreen: do mnie trafił.


uc?export=view&id=17e6op4YIAN3h4aHHXWyarvmg7rn1BmxX


Przed montażem sumienne malowanie-konserwacja :mrgreen: .

W między czasie felgi letnie poszły do sprawdzenia czy są proste :) .


uc?export=view&id=1IAQd90C-IKNlwGvaQEICqq8Z3EDE2mIK


Całość już przygotowana na lato, ........ ba nawet felgi nawoskowałem :norty: .


uc?export=view&id=1lIThjgUsWRNTxelm4xGL_Og6wGiHM4WX



Z prac w roku 2019 to było by na tyle ........... ciekawe co wymyślę-wymyśliłem w 2020 :roll: .



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mac1ej

Zaprojektowano tak bo z realnie patrząc ile razy w ASO BMW E9X-ki z 3.0d 1 turbo mogły mieć wymieniane filtry powietrza ....... poza tym $ za roboczo godzinę muszą się zgadać :P .




Blade1984

Ściągania w 2.0d jest w zasadzie tyle samo co w 3.0d ale pasowanie obudów i filtrów powietrza mimo wszystko jest inne :) .

W każdej E46 R6 PB tak samo przyjemnie wymienia się filtr powietrza :roll:




Smokin

Przecież wymiana żarówek to parę minut :mrgreen: .

Te ringowe np. mimo wszystko można wymienić od góry ............ ale bądźmy świadomi, że nie z zachowaniem sumienności i czystości :wink: (TIS nakazuje auto do góry, koła przód w dół oraz nadkola).




2002.02.28 "Sylwestrowe odliczanie" w lutym :8)


10


uc?export=view&id=18olVn1hFT_LU8brE27VYCVef-OpUUiuO


9


uc?export=view&id=1iPhRFOzM-c8V4FCuM-eMMeZnkNE6D-zK


8


uc?export=view&id=1VEfTEx42rZnbgj4AIFDhbloJF4MyM4li


7


uc?export=view&id=1yeCjDufjl2HBi1xsi4WCUICRx65rNgec


6


uc?export=view&id=1BAjO5alZIm880tyCilmse-NSAAJe_ExF


5


uc?export=view&id=1pTlg8CezNo2GGeQ_QMvZLM9CLMzfEm_P


4


uc?export=view&id=1oKqXClMh6Wa9-d0ZgaobxIMThEwHpUFD


3


uc?export=view&id=1kybPTtIpgEfDILrLta5-Q6371TXV7roN


2


uc?export=view&id=1Xjyt4FhlA83RgahxN3LYmhxn-zgHJVnV


1


uc?export=view&id=1iHFXjlvLQUIM__Vis0x4UeHHLCAUg5Q4


Niestety :cry: Niebieska przegrała "nieoficjalny" wyścig do czwórki z przodu z Czarną.

Czas otworzyć szampana po trasie :D mimo wszystko.


uc?export=view&id=1h0IDe7sGJEr0iG6EQVQrrYRsFzueqpmG


Tutaj jeszcze ciekawe ustawienie cyferek, kolejne założenie programowe to same "4" :!: .


uc?export=view&id=1WRgRhIEBa6lEmVJ5eh7RJ5OYBqi86TYC


Sympatycznie się złożyło bo zdjęcia udało się zrobić na S3 przed Zieloną Górą :) .

Mam nadzieję, że Niebieska w 2020 mimo sytuacji wirusowej prześcignie Czarną pod względem przejechanych kilometrów :mrgreen: .



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: :shock: :P :mrgreen: :mrgreen: :cool2:

Siemanko.

Po kilku latach nieobecności na forum ,wchodzę w dział bmw serii 3, a tam widzę w czołówce odrębne dwa projekty Szymona :D Szacuneczek

Ucieszyłem się bardzo ,widząc to że nie odpuszczasz...cały czas twardo siedzisz w marce BMW. Do tego opisy ...perfekcyjne i szczegółowe... Dumny jestem z Ciebie ;)

Fajnie że reanimujesz na bieżąco E90 a do tego cały czas jest z Wami E46 Touring Lifestyle Edition :cool2:

Mam nadzieje że wszystko się układa w dobrą stronę i będę na bieżąco śledził wątek.


Serdeczne pozdrowienia dla Małżonki Asi oraz...najmłodszego potomka (mojego imiennika) :)

X2 M35i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Siemasz Simsonie :)

Sorki że nie o niebieskiej...

U mnie zmiany w garażu. e39 pojechało w świat, zawitało e91, ale bida w porównaniu do Twojej, bo jedynie 318d, niemniej jednak trzeba by się ustawić cobyś rzucił okiem :)

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Smokin oraz 0okm

W służbowych samochodach Dacia Dokker :wink: jestem jedyną osobą w firmie, która bez demontażu prawej przedniej lampy wymieni w niej żarówkę mijania :P ......... od fantazja projektantów-inżynierów w zmieszczeniu wszystkiego pod maską.

To nie pomyłka, tak wyszło :D z tymi kilometrami.

Mimo wszystko według mnie jeszcze w 100% perfekt formie to nie jest :roll: , chociaż w 2020 mechanicznie również samochód został "liznięty" :norty: .




gruby325

Witam Pana Piotra :D , co prawda z opóźnieniem 0,5 roku ale lepiej późno niż wcale :) .

Projekty ............. bardziej dwa samochody użytkowe :norty: , chociaż pewne podejście nigdy się nie zmienia :mrgreen: .

W E90 mało pozycji zostało z "listy do zrobienia", chociaż aktualnie Niebieska prawie w ogóle km nie robi, nie licząc co parę dni przejażdżki na S3 aby się nie zastała itd. itd.

Z E46 to sami już nie wiemy bo jest staruszka :cry: , mechanicznie ok ba jak na swoje lata to petarda ale korozyjnie słabiej :| , ale na samochód do śmigania po ZG praca-przedszkole-zakupy itd. daje radę :lol: .

A tak to powoli ale do przodu ............ najważniejsze że cała Famila zdrowa hehe.

W ogóle w tygodniu to 2 z 3 dni jestem przejazdem koło Gorzowa jeżdżąc do Zachodniopomorskiego na badania :wink: .




C_h_r_i_s_u

Krzysiek, Czarne LCI + chyba rude skóry to żadna bida.

318d ma swoje plusy, jak cały czas się kręci km np..

Odzywaj się Krzyśku na PW albo maila to zobaczymy co da się zrobić :) .




McManaman

Kolego wpisie w galerii z 27.03.2020 odniosłem się również do ozonowania ............ także zostaję przy swoim :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

2020.04.16 Przygotowania do kolejnego sezonu :wink:



A) S+D :norty: , czyli wymiana kompletnego sprzęgła i koła dwumasowego.



Drogą wstępu :wink: .

Jak nie jest się przysłowiowym katem tylko samochód użytkowany jest normalnie to S+D tak ogólnie licząc na 200 tyś starcza w zasadzie bez objawowo.

Realnie patrząc mało właścicieli wyczuje bardzo powolne twardnienie pedału sprzęgła itd. w trakcie zużywania się głównych elementów przeniesienia napędu.


Jak są kombinację typu nowe kompletne sprzęgło i stary dwumas albo odwrotnie to mimo wszystko na kolejne ogólne 200 tyś bym nie liczył ... o ile "nowy" zestaw od początku nie będzie sprawiał problemów.

Z regenerowanymi sprzęgłami oraz dwumasami nie miałem dużej styczności, ale znając realia sumienności wykonywanej pracy w Pl to jedna rzecz jest na pewno dobra ..... :mrgreen: ..... cena hehe, tylko co z trwałością bo gwarancja pewnie do bramy gdy zakład/serwis zajmuje się tylko regeneracją :wink: .



Panie "4 z przodu", to dopiero będą wydatki hehe.


uc?export=view&id=1RpBkGxWEqfHHP1wH8PnNXwDcfRuiriNX


Zaczynamy zabawę :D .

Tutaj inżynierowie BMW się poprawili bo odpięcie spinek na połączeniu skrzynia-wybierak jest w końcu przyjemnością.


uc?export=view&id=12g02AhAAP0VAbB-1YIt_vT1pm2nT2gOx


Skrzynia ściągnięta i widać wszędobylski syf :mrgreen: .


uc?export=view&id=18M9mnFl5UBJ2VJ5C14evOSvhoq3rzenr


Poprzednik ściągający albo próbujący ściągnąć skrzynię był raczej z tych "mniej bystrych".

Czy wcześniejsza operacja demontażu się udała to nie mam niestety jak stwierdzić, ale strat parę zrobił "as" ....... nawet niektóre śruby mocujące skrzynię były luźne :mad2: .


uc?export=view&id=1eyzkRMsf0mCwUQYAn1X-klzB6f3xTfR_


uc?export=view&id=10r7McwnulfpsBFo5Mm_SZNv17y9HLZSq


Jak samochód ma faktycznie 200 tyś na blacie przy wymianie S+D to ten pinik wytarty jeszcze nie będzie :roll: .

Kosztuję grosze, według mnie warto go od razu również wymienić.


uc?export=view&id=13OAhXhJIKabMWXmj-AaKw-QluzgzZj8R


Skrzynia przygotowana do mycia, przecież brudnej nie zamontuję :wink: .


uc?export=view&id=1Wp4oW3Lg3NnXsa75Z4_srY45vZ1ktXRz


W zasadzie trochę złomu :? .

Odkręcanie poszczególnych elementów układanki "jest bezpieczne" bo przy rozrządzie nic nie przeskoczy.


uc?export=view&id=1o2CwXzsJ92__xDJscdiXYuiX5EpLvXys


Potwierdzenie konieczności wymiany D, o S będzie parę zdjęć niżej :wink: .

Od razu załapała się do zdjęcia osłona po poprzedniku, który był raczej z tych "mniej bystrych".

Kończąca się dwumasa przenosiła drgania na karoserię hehe.


uc?export=view&id=1NBBFPjfOFlytRsAr1N6DCSrTN1tEgzRd


uc?export=view&id=18vLNp0bKFp1uDQ9v_5L_lGiDQ2ARrrkq


Ogólnie syf, kiła i mogiła :roll: .

Wiadomo, jakieś zabrudzenia zawsze będą ale jak poprzednik ściągający albo próbujący ściągnąć skrzynię jest z tych "mniej bystrych" i osłona silnik-skrzynia jest krzywo osadzona oraz uszczelniacz wału str. skrzyni zaczyna puszczać olej to taki widok mamy.


uc?export=view&id=1Wo2-8-GWkZ2AQnWmXzfEGMdcA59nEXBE


uc?export=view&id=1NhfDYK60nuJJa-phL2nUwOrpClTthkYN


"Jak zostawiasz mechanikowi albo ktoś z kolegów" narzeka, że były problemy z wymianą czujnika wału to raczej na pewno winna była ta śrubka :? .

Jak widać na zdjęciu we frezie na imbusa jest "syf".

W przypadku uszczelniacza zamontowanego na aucie najlepiej np. płaskim śrubokrętem wydłubać syf (wiem jest ciasno i mało miejsca), przedmuchać sprężonym powietrzem i dopiero kręcić.

Niestety jak imbus nie może osadzić się na całej długości otworu to przy odkręcaniu obrabia śrubę i jest klops :cry2: .


uc?export=view&id=1kQzuJFcdhTbMNPLjOoesIdolmPGDqoQw


Płaszczyzna montażowa uszczelniacza wału od str. w trakcie przygotowania do montażu ..... silikon po całości to nie jest sumiennie wykonana robota :nienie: .


uc?export=view&id=1Ip9qZvyRci4ykZ7NEkis87rZf6TTWoht


Poprzednik ściągający albo próbujący ściągnąć skrzynię był raczej z tych "mniej bystrych".


uc?export=view&id=13suSHb_bHG84T7GMpW-HxY8roo1nyNlQ


Poprzednik ściągający albo próbujący ściągnąć skrzynię był raczej z tych "mniej bystrych".


uc?export=view&id=1fpnzsMX6P8Nxu8HSzWLwompaAi_g3OMv


Poprzednik ściągający albo próbujący ściągnąć skrzynię był raczej z tych "mniej bystrych".

O nakrętkę to może się czepiam, ale wysprzęglik trzymał się na 1 oryginalnej i 1 wynalazku np. z Castoramy.


uc?export=view&id=1Xrwh-rpqPtn7ykJLOlktFVYLrUsRnqU0


Nowe mniej lub bardziej potrzebne fanty :norty: .

Tutaj trochę linków będzie :) .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=21_0234

nr 4 x6 :arrow: 21207548052, wypada dać nowe

nr 5 :arrow: 21511223328, koniecznie :!:

nr 6 :arrow: 21517570284, wypada dać nowe


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=25_0430

nr 2 x2 :arrow: 25117507695, wypada dać nowe

nr 3 :arrow: 25117529078, moja nadgorliwość :)

nr 4 :arrow: 25117529079, moja nadgorliwość :)

nr 5 :arrow: 25111222015, wypada dać nowe

nr 7 :arrow: 25111220600, wypada dać nowe

nr 11 x2 :arrow: 25117571899, moja nadgorliwość :)

nr 14 :arrow: 25111434194, wypada dać nowe


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=23_1035

nr 3 x4 :arrow: 23001222887, moja nadgorliwość :)

nr 5 x2 :arrow: 07129904681, moja nadgorliwość :)

nr 6 x2 :arrow: 11117524470, były uszkodzone

Numerów śrub M12 nie powielam, mimo że zamawiałem bo nie byłby 100% odpowiednikami fabrycznych (długości gwintów inne).


uc?export=view&id=1PEm7DR1cPg2YHt7SJfy08EmdnHhTLDuS


Co nowe to nowe, na szczęście osłona oem jak na mega zaporowe ceny niektórych fantów droga nie była.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3420

nr 11 :arrow: 11147792944

nr 12 :arrow: 11147794342

nr XX :arrow: 07119905524, śruba mocująca małą osłonkę.


uc?export=view&id=15LoxJ8JaD1ohNrvqwjyMosl464XLftYc


Nowy uszczelniacz w trakcie montażu.

Niestety przy wymianie tego elementu konieczne jest spuszczenie oleju z miski bo o czystości na płaszczyznach stykowych będzie można zapomnieć.

Akurat w moim przypadku olej spuszczałem bo około 4000 km był wymieniany ..... a że po płukankach to aż tak szybko nie czarnieje :mrgreen: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3420

nr 3 :arrow: 11147794168


uc?export=view&id=1rz6lI5MXNafOrkHSlkM414kafeTmdq84


Porównanie nr. oryginalnego uszczelniacza wału od str. skrzyni do zamiennika firmy Elring.


uc?export=view&id=164AHod4CkEYp72iNgNbcQMlm0TV7lyMB


Nowa tulejka centrująca skrzynię na miejscu.


uc?export=view&id=11mPM1l-zu63YL4Si86jT6EAMjoYHtoqc


Absolutnie wszystko co ma być jest na swoim miejscu, można montować dwumasowe koło zamachowe :!: .


uc?export=view&id=1TOYGUH7mBYH0sQ8NHWc52bwIXN1aK-3L


Kartony, kartoniki zamienników :roll: :

- kompletne sprzęgło

- dwumas

- śruby mocujące dwumas

- oring skrzyni biegów przy wybierku

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=23_0966

nr 9 :arrow: 23128677736, koniecznie :!:


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3904

nr 1 :arrow: 21207532592

nr 4 x8 :arrow: 11227805708


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=21_0234

nr 1 :arrow: 21207580691


uc?export=view&id=1b_w3R99X3Ty_0iCwHhy4qEhKVek9eht4


Miłą niespodzianką jest dołączenie przez producenta do zestawu nowej łapy łożyska sprzęgła.


uc?export=view&id=1Ks-vqUGXQiVzCSK44fDjtvgiApne7aXC


Nowe vs. stare.


uc?export=view&id=13IC2RDW2Lwc4AgNq-PkloiYjsHTfsgHD


Jeśli silnik ma rozrząd z przodu to przy ręcznym dokręcaniu śrub mocujących dwumasę trzeba uważać.

Rozchodzi się o to aby wał - dwumas były zblokowane bo jak się coś omsknie to dokręcając śrubę zrobi się obrót silnika przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i rozrząd może przeskoczyć.

Można blokować np. przy pomocy drugiej osoby i śruby oraz dużego śrubokręta :) ....... jak kto woli.

Zawsze kręcę samemu więc na dodatkową parę rąk nie mam co liczyć, w moim przypadku :wink: dwumas zblokowany oemową blokadą (widoczną po lewej str. na zdjęciu) ..... nic nie drgnie :norty: .


uc?export=view&id=1bVwMPDaPJWLgK8sjoIl3B2QObjYKxIpH


Nowe vs. stare.


uc?export=view&id=1Ul9eFoN4y2tEaHz83TM-MxFe2KppJ189


Nowe vs. stare, tarcza sprzęgła strona skrzyni biegów.


uc?export=view&id=1HgBwgMJF4_wh4b17FpfFZfDnnHAQHk_u


Nowe vs. stare, tarcza sprzęgła strona silnika.


uc?export=view&id=1gOik4LjJQRlO9-UwIGwrQvzDugQhPwU3


Potwierdzenie konieczności wymiany S :wink: .

Można powiedzieć, że wyeksploatowane do końca ........ jeszcze się nie ślizgało.


uc?export=view&id=1UaP7nckobuy8YY3APbYdBExPPjL6KaEX


Specjalna tulejka centrująca dumnie :norty: czeka na tarczę sprzęgła.


uc?export=view&id=1t4Yu8uwocKeGt_7bK25aHtKk4GoX2wwA


Zaraz zamykam dociskiem tarczę sprzęgła :8) .


uc?export=view&id=1NgDmOMhNO293Iroe2-6PpDh358DAgFMy


Ostatnie szlify kluczem dynamometrycznym i docisk skręcony jak z fabryki.


uc?export=view&id=1sNmf8y5pzLtcngmofcDANJLTLaPh8Wy0


Każdy nowy docisk do sprzęgieł samonastawnych SAC montowanych we wszystkich BMW (i na pewno nie tylko) dostarczany jest ze zblokowany słoneczkiem.

Mogą one różnić się nieznacznie wyglądem-rozmiarem ale zasada jest taka sama ...... jak wszystko mamy ładnie wycentrowane i poskręcane :norty: to ściągamy słoneczko :cool2: ...... a dokładnie odkręcamy w lewo.


uc?export=view&id=17JM24xkxO-7NItMVEwCV4IM96W5zWFyn


Tuleja centrująca zdemontowana ....... można skrzynię zakładać.

Przez zmianę konstrukcyjną i pojawienie się tego wystającego bolca z dwumasy cena poszła x2 do góry :mad2: .


uc?export=view&id=12nUWjO2kGjOHBXd4uyomeUgi4DmKJAcK


Stary oring skrzyni przy wybieraku jeszcze na miejscu.

Praktycznie zawsze jak skrzynia w jego okolicach jest zapocona olejowo to wymiana.

Oring w zamienniku groszowe sprawy, ale najlepsza jakość wykonania to oem.

Wymiana mając skrzynię zdemontowaną ......... minutka hehe dłużej zajmuje sumienne oczyszczenie okolic oringu.


uc?export=view&id=10g7Qo6Vr1fOrjXoByp-fsdckh8yBgnzL


W łączniku, który trzeba zdemontować do wymiany oringu skrzyni przy wybieraku jest uszczelka piankowa oem, którą również najlepiej od razu wymienić bo jej głównym zadaniem jest usztywnianie.


uc?export=view&id=1vGdFp8CRP21sBkjp_seI6YB6l3ESMvlM


Wspomniany na początku "pinik", wymiana możliwa tylko jak skrzynia jest zdemontowana.


uc?export=view&id=1PD8SxAU8VUoiBGWDQiUfKxKDd7PwHdbI


Zmiana konstrukcyjna, we wcześniejszej wersji 3 tak nie było ....... a niech mają łożyska świeżego smaru.

Jak widać skrzynia już czysta :lol: .


uc?export=view&id=1SeHREgQHwbQh98EGNJdpQyfg6ZCIqxpX


Fabryczny wybierak .... niby nie ma co się zepsuć ale elementy gumowe np. tracą swoją sprężystość i drążek traci na precyzji.


uc?export=view&id=1ndkjtC97NiSig8DDnXyTv2nb0WzN5Ad_


Wybierak zmiany biegów uzbrojony w komplet nowych gumek, koszyczków itd. :wink: .


uc?export=view&id=1t3LnCUMxS6IWJD69DAFV_nM0_5s412Fi


Biegi będą same wchodzić :D .


uc?export=view&id=1wgiih9RdLiuM8Qbaq8S7en2oTspyOsAE


Uwielbiam jak ktoś niedokładnie wykonuje swoją pracę i gubi różne rzeczy :duh: .


uc?export=view&id=11GnPqzQD9SnJcTKcNU6niP3Exg75L1sg


Mała rzecz a cieszy :8) .


uc?export=view&id=1fYqwCEWVFfjtL8qO3l9aCE2yeufBp9hE


Spasowanie ciasne mimo wszystko, ale według mnie to nie usprawiedliwia zapominania o "tej śrubce".

Bez znaczenia, która seria sposób mocowania osłony między skrzynią a silnikiem jest taki sam.


uc?export=view&id=1Q4eEPicarCxp-yx9d2q5a6Hb4EbYzE_e


No i co tu dużo pisać .... po robocie :lol: .... przynajmniej na kolejne 200 tyś spokój.

Przy okazji wymiany S+D chciałem podjąć próbę wymiany łożysk w tylnym dyfrze bo wyje :roll: , niestety sytuacja awaryjna garaż potrzebny i dyfer nadal na liście rzeczy do zrobienia.




B) Coś dla oczu i uszu :8) .



Było tak :roll: , w sumie poprawnie ale z pixelami jak radio się nagrzało i bez dodatkowych funkcji.


uc?export=view&id=1TC8yRo-gldhAp9f4614uC6ULYYZpE33P


uc?export=view&id=1mWRVk0gTms7elVp4XKSXnQcrDBBkycf7



Dodam jeszcze co nieco :mrgreen: internetu od siebie (mam nadzieję, że Autorzy się nie obrażą):

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=310067&hilit=S6FLA

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=308085

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=687463

https://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=262839




W skrócie zdecydowałem się na radio Professional od E9X LCI po 2011r. z między innymi wbudowanym BT/USB :) .

Kompletny zestaw dodatkowo zakodowany pod vin oraz rodzaj audio w Niebieskiej zakupiłem od kubaj123 https://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=80627



Front "nowego" radia ...... w zasadzie prawie taki sam ale pokrętła idealnie pasują do pozostałych srebrnych wstawek na kokpicie :8) .

Radio mimo wszystko już trochę w aucie i ciągle brak pixeli na ekranie :cool2: .


uc?export=view&id=1cPSnXZeHgPfM6VReKUcAXIApL-RZHSg0


Jeśli chodzi o dodatkowe wtyczki to dla mnie najważniejsza jest ta biała :P .


uc?export=view&id=1CNUHXHnR_HM2u1fslA34x95kcpAwP2TQ


Przeciąganie przewodu radio-gniazdo USB ala fabryka :wink: .


uc?export=view&id=1JfubwBV2wyhAXyz_x_Ealr_wfiohXI0N


Tutaj idealnie pasuje mały pendrive ...... oczywiście BMW :mrgreen: .


uc?export=view&id=1uN__O4GwZcd0ybPsdCqwXNXPis59wwYU


............... w końcu trzeba by również zmienić "stereo" na coś lepszego :cry2: ... HiFi / L7 / Individual (raz na żywo słyszałem :cool2: ).



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Cześć, mam pytanie bo widzę, że przerabiałeś całe zawieszenie z tyłu w swoim bmw :) Jaką nasadkę używałeś do odkręcenia półosi, i czy oryginalna nakrętka ma taki sam rozmiar jak ta z zestawu FAGa czy SKFa? Bo znalazłem gdzieś informacje, że tam jest rozmiar 36, oczywiście 12-kątna jednak nakrętka w zestawie FAGa jest sporo mniejsza i nasadka 36 nie pasuje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati0618

Mimo, że od "zarazy" Niebieska bardzo mało śmiga to w garażu roboczym ciągle coś i nie ma kiedy na dłużej rozgrzebać auta do poszerzania wiedzy własnej :? , więc relacja z dyfrem ciągle w czasie się przesuwa.

Dobrze, że buczenie jakie mam to nie jest "ostatnie stadium" jeszcze .......... raz miałem okazję słyszeć ........ masakra, uszy więdną :mrgreen: .

Nasadka rozmiar 36 12-kątna pasuje do półosi w 3.0d np. (większa półoś=większe łożysko).

Do 2.0d, 2.0i będzie pasować 32 12-kątna jak dobrze pamiętam.


uc?export=view&id=1XqXTU8iITpQZIS1sdErE5fgZpJC0-E6j


uc?export=view&id=1XR_7PG4oQiYfwRyFnJJVNJL1UxLWmYQH




2020.05.14 Wahacze przednie


Tymczasowa wymiana samych tulei w przednich wahaczach starczyła na prawie 50 tyś km :) .

Niestety sworznie już stukały i przyszedł czas na wymianę kompleksową :roll: .


uc?export=view&id=1yM5iMqM36j5roELy9_YEJXkRz2bk30E5


Wahacze krótkie-proste

Tutaj nie ma żadnej pikanterii bo dobrane zgodnie z nr OEM pod Niebieską :wink: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=31_0715

nr 14 "L" :arrow: 31122405859

nr 14 "P" :arrow: 31122405860

Zdecydowałem się na Lemfordera, chociaż produkty "zawieszeniowe" Meyle również są ok :cool2: .


uc?export=view&id=1Ae_AovV6g3MWB5CU-vVayztWxetYcpz_


Wahacze banany

Nie byłbym sobą, gdyby nie było jakiejś zmiany :norty: .

Zamontowałem wahacze z E90 M3, może z czasem silnik z tej wersji również wpadnie :roll: :norty: (doświadczenie w przełożeniu w pojedynkę kompletnego M54 w E39 już jest :8) , więc "pierwsze koty za płoty za mną").

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA91-EUR-01-2007-E90-BMW-M3&diagId=31_0801

nr 14 "L" :arrow: 31102283575

nr 14 "P" :arrow: 31102283576

Również zdecydowałem się na Lemfordera.


Głowy nie dam ale do normalnych przednich wahaczy "bananów" z E9X powinno dać się wprasować same tuleje (twardsze) z M3.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA91-EUR-01-2007-E90-BMW-M3&diagId=31_0801

nr 15 x2 :arrow: 31102283579


uc?export=view&id=1YyGRx7fRMKlqKIhQR3pYAsyuS00F8uUF


Dolna osłona silnika zdemontowana, można zabierać się za wahacze.


uc?export=view&id=1vP4W8najlBM1nS7u72Mga-OCKur7Itz8


W E9X łatwiej idzie z wahaczami niż w E6X np., bo nie ma konieczności "podnoszenia" amortyzatora aby wyciągnąć sworzeń "banana".


uc?export=view&id=1Zp5LGg9qxcrdD4otz3VnUpVDqgX0ht_H


Opakowanie Lemforderowe, a w środku wahacze z logiem TRW i wytartym nr OEM BMW.

W przypadku tych części, z " tej dwójki" trzeba kupować co tańsze :wink: .


uc?export=view&id=1Bqo9PdHwmNPwHo8nvnjgGk3bnWMKMefp


Porównanie normalnego wahacza do M-kowego :P .


uc?export=view&id=1P5pcmmeV328_bsNKvUOCr32VqugGSUtS


Tej strony również tak nie zostawimy :lol: .


uc?export=view&id=1MkEG8jpX2VmfAicLm_AurlONiGrjOZjv


Lewa strona na gotowo :cool2: .


uc?export=view&id=1VRPe45FTHnKJCK8uMGVjuSLkIFoiDhlm


uc?export=view&id=1FydvBlySnYS-VsBGdrwOJ8LYuC9M4T1w


Prawy przód na gotowo, nawet dolna osłona już na swoim miejscu załapała się do zdjęcia.


uc?export=view&id=1cL8k2uM1iA2NpVTihKQVVqjxx-5Y7TzF


Po wymianach mogę podsumować, że przód się usztywnił ale nie diametralnie.

Tym bardziej, że trochę podzespołów "usztywniających" w Niebieskiej już jest :8) .


Dodam jeszcze co nieco :mrgreen: internetu od siebie (mam nadzieję, że Autorzy się nie obrażą):

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=379775

https://www.turnermotorsport.com/t-tech-e90-e92-sway-bars


Flota rodzinna w trakcie przekręcania kompletnych kół zimowych na letnie :) .


uc?export=view&id=1Bfk0uy3J9xP72IJmnP8UV0evQDMmmfBT



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny niebieski smerf :wink: ladne jaja wahacze lenfoldera to teraz trw dobrze ze nie pisze jeszcze na nich made in china :roll: przebieg zacny 400 wlasciciele seri f moga tylko pomarzyc o takich cyfrach :wink:

Czasem na drodze spotykam prawdziwych szalencow...

Pedza na złamanie karku i wbrew rozsadkowi...

Czasem naprawde ciezko ich wyprzedzic...

 

 

Moje 730d==>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

rikooo

Smerf tak to nie wpadłem z Żoneczką aby na Niebieską mówić hehe, mały Prezes też mówi Niebieska :P .

Może taka partia się trafiła, tego nikt nie wie i się pewnie nie dowie :roll: .

W F-kach z silnikami benzynowi to faktycznie może być problem aby do 400 tyś dobić ale w przypadku rop to już nie byłbym taki pewien :8) .




2020.06.02 Podstawowy serwis klimatyzacji


Klimatyzacją raz do roku albo max co dwa lata wypada się zainteresować.

Gaz/chłodziwo faktycznie się nie starzeje (wbrew temu co mogą mówić niektórzy specjaliści :mrgreen: ), ale olej do układu już tak .......... .

Muszę przyznać, że w Czarnej klima działa efektywniej mimo identycznych zakresów serwisowych :? , jedyna różnica to brak przyciemnionych szyb w Niebieskiej ....... muszę ten temat w końcu też załatwić :| .


uc?export=view&id=1XBe5vdp5-v9RPhjZU3vfpyAfSY_Knro2


uc?export=view&id=1peLE8bCVL4SgEKkMV9behmFrLYNXAx8d




2020.08.04 Mycie .......... Grube Mycie :norty:


Wstyd się przyznać ale jak "Flota Rodzinna" z zewnątrz jest w miarę możliwości dokładnie wymyta to prawie święto narodowe :mrgreen: .

Takie chwilę wręcz należy utrwalać hehe.


uc?export=view&id=1uE5-U-Z5YLSvPiaiRw54kmIbBQ2pYq4Y


Etap 1, rozpuszczamy warstwę ochronną :norty: brudu.


uc?export=view&id=1UFGmMXXAGfninhIE_vVg4Po1AUm3SbYj


uc?export=view&id=1oS8m3APOC4Hsh6yJz_o4YeMQv7Yqlzv8


Etap 2 a w zasadzie końcówka, bo Niebieska "z wiaderka" wymyta i sumiennie :D opłukana.

Specyfika mycia wymaga dla dobrej współpracy pustej miejscówki i godzin wieczorno-nocnych :P .


uc?export=view&id=1quhCkYIc5pIT7YnwaQcnaibMi3QnnnAh


uc?export=view&id=1HW3xzA0agHeZOzqGw6fKzt215K0uHObN


Etap 3 to na drugi dzień :wink: w zaciszu garażowym na suchy i czysty lakier nałożenie wosku.


uc?export=view&id=12ONOYfk5sHMWyYWiXJrITNP8y0U8Fp5k


Etap 4 ........... polerowanie :cool2: .

Wprawne oko zauważy niedoskonałości wizualne przodu ....... na szczęście Niebieska broni się kilometrami :roll: .


uc?export=view&id=1n_AP7AIpcdkb9B4v5P92Fc3spVk1ky_o



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

2020.10.19 Układ żarowy, i coś nowego :mrgreen: ...... podnośnik szyby prawy tył.


Przebieg cały czas rośnie :8) , raz szybciej .... raz wolniej.


uc?export=view&id=1SFzDZru3IyLjeq1KY7lGhFwvGj2uhz8w



A) "Grzałki".


Przy pierwszym odpaleniu po nocy przez pierwsze sekundy zaczęło "rzucać silnikiem".

Podłączenie kompa dla formalności ........ świeca nr 2 spalona.

Zdecydowałem się ponownie na świece firmy BERU.

Poprzedniki :lol: , starczyły na 59068 km, ba 5 sztuk jest sprawdzonych i sprawnych hehe.

Jak jest "wszystko nowe" to poszczególne komponenty układu żarowego zdecydowanie na dłużej starczają.

Musiałbym w końcu znaleźć czas aby wtryskami się zająć :| .


uc?export=view&id=1FnceKnsNrkZ8IcU7AJ8eKikjZWRamq6P


Który to już raz ściągałem kolektor dolotowy w M47xxx/M57xxx hehe.

Pozytywną wiadomością jest to, że kolektor w Niebieskiej nadal czysty ....... użytkowanie tylko w ruchu poza-miejskim służy :cool2: .


uc?export=view&id=1an6fF3DH4Y_0Rh-OgrnH75SIvUtslBy2


Mimo, że zdjęcie niewyraźne to smar ceramiczny na gwint i za parę lat cyrków z odkręceniem nie powinno być.

Niestety jak gniazdo w głowicy zostawi się "zawalone" i gwintu się nie poprawi (w miarę konieczności) to nawet smar z diamentami nie pomoże.


uc?export=view&id=1FHYEfNdCIL8iTYXwXG4LlplqdcPzwnma


"Po Bożemu" :norty:


uc?export=view&id=1QeQ0-f130_9kw9F3vS75n9v0jyRWyhi6


...... w takim stanie można zakładać kolektor dolotowy.


uc?export=view&id=17ttYOg7u4D3k4ylIkVKFcLCB4b8VIpAp


Trochę śrubunku, dziwnych :norty: elementów i silnik dalej będzie śmigać.


uc?export=view&id=1v3S3g530nqEc40djOlVp_nTG2AgBqi0B



B) Szyba prawy tył.


Pewnego deszczowego dnia przy okazji rutynowego otwierania/zamykania szyb aby się nie zastały prawy tył odmówił posłuszeństwa :duh: .

Jak dobrze pamiętam to szyba w ogóle nie chciała "iść do góry" :mad2: .


Z tą szybą w zasadzie to od kupna było coś nie tak:

- przy automatycznym zamykaniu szyba nagminnie potrafiła się cofnąć z +/- 3 cm, konieczne było ręczne cyrklowanie przyciskiem aby zamknęła się w 100%

- w końcu kompem doszukałem się opcji "synchronizacji" szyb góra-dół, pomogło ale nie na 100% bo przy opuszczeniu na max-a nie zawsze szyba chciała wystartować :mrgreen: .


Hm ...... będzie trzeba ściągnąć boczek drzwi (czego bardzo nie lubię ........ mimo iż nie jest to trudna robótka) i zająć się problemem.

Temat odwlekany :roll: aż się stało hehe ........... .


Podnośnik szyby bez silniczka.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=51_5731

nr 1 L :arrow: 51357140590

Zdecydowałem się na produkt Valeo.


uc?export=view&id=1tOGDNlGr8LNvCCRD59C-_X3UGZ55jjC2


Listwa ozdobna już zdemontowana.


uc?export=view&id=1SAITouPwQ3MJmLGdOY3Lo_ADjsyIIT4h


Szyba jest, nie wypadła :wink: , ale wygłuszenie niestety trzeba praktycznie całe ściągnąć.


uc?export=view&id=1epub6YukyJL4XVkcigNW_14_1v63kXZZ


Ten zielony dzyndzel przytrzymuje szybę od spodu.


uc?export=view&id=1TtWQ5tu5YI9e7fiBDmea3JN0Tks1jyl6


Taki dostęp trzeba mieć przy demontażu/wymianie podnośnika szyby tył.


uc?export=view&id=1McfmDf8DYQMDtP9OVTdCwZ5H9XO91_dN


W 100% trafna diagnoza usterki :lol: .


uc?export=view&id=1WX33KaV0u_xlnvvZFO767xLENu0xRnzc


Nowy podnośnik z przekręconym oryginalnym silniczkiem, bo nie występuje o w zestawie.


uc?export=view&id=1KjwaptSt86Yhjb1q_fYKXJGOD-mGtmQC


Składamy .... , szyba w górnej pozycji zablokowana aby nie przeszkadzała.


uc?export=view&id=1V-_EdGjuGYxjGckJsp4JKHV3mYFV9zC1


Ogólnie :mad2: wymiana nie zakończona sukcesem:

- masa bitumiczna słabo już wyglądała ale wygłuszenie tylko od góry miejscami się odklejało

- kupi się nowy sznur i będzie lux ............. wybieranie, który rozmiar itd. itd. :roll:

- hm może również wstrzymajmy się z kompletnym złożeniem czy na pewno szyba będzie na 100% dobrze chodzić :roll:

- na nowym podnośniku szyba ponownie :? przy automatycznym zamykaniu nagminnie potrafiła się cofnąć z +/- 3 cm

- resetujemy kompem :lol: od czasu do czasu nie chce automatycznie wystartować .......

- doszukałem się "białego skamieniałego pyłu" między uszczelkami szyb a drzwiami ....... "pewnie blokuje szybę" i dlatego ona ciężej chodzi :arrow: ma humory

- trzeba się zmobilizować :D , rozebrać wszystkie uszczelki "szybowe" prawy tył, wyczyścić, psiknąć silikonem w sprayu i złożyć albo w miarę konieczności nowe uszczelki ....... trwa to do dzisiaj bo jakby nie było szyba nie opada, "zamyka się", na prawym tylnym siedzeniu nikt nie podróżuje a garaż roboczy wiecznie zajęty :cry2: hehe.



Z prac w roku 2020 to było by na tyle ........... ciekawe co wymyślę-wymyśliłem w 2021 :roll: .

Na pewno będę musiał w końcu złożyć do końca prawe tylne drzwi :P .

Chociaż dodatkowo brak mobilizacji tłumaczy np. w okresie zimowym praktycznie nie używanie Niebieskiej.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.