Skocz do zawartości

E92 335d - 390 KM / 753 NM - Sprzedaz


w1lq

Rekomendowane odpowiedzi

TBD..

 

 

Auto to E92 335d preLCI, z wszystkimi m-pakietowymi opcjami poza bodykitem oraz z naprawde bogatym wyposazeniem. Ogladalem sporo e92 z tym silnikiem i z smutkiem musze przyznac, ze praktycznie nie szlo znalezc niczego w akceptowalnym stanie, a ten model byl bezapelacyjnie w najlepszym z tych ktore widzialem.

 

Poprzedni wlasciciel, co z reszta masa osob tu wie, zamontowal dp, wiekszy ic, tlumik koncowy z MGM oraz podniosl moc do 390 KM / 753 NM. Niestety oryginalne M-Pakietowe kola zostaly sprzedane zanim dorwalem auto, a JRow ktore je zamienily juz nie udalo mi sie dostac. Dlatego, auto stoi na tych niezbyt urodziwych felgach (coby bardziej dosadnego jezyka nie uzywac).

 

Postaram sie sukcesywnie opisywac co sie z autem dzieje, bo przed nami jeszcze dluga droga :cool:

 

Ponizej specyfikacja auta i pare fotek na zmienionych blachach:

 

Data for vehicle identification number: WBAWD71010P075302

Model description: 335d

Market: Europa

Type: WD71

E-Code: E92

Chassis: Coupé

Steering: links

Doors: 2

Engine: M57D30T2 - 3,00l (210kW)

Drive: Heckantrieb

Transmission: automatisch

Body Color: Black Sapphire Metallic (475)

Upholstery: Leder Dakota/d3 Sattelbraun (LCD3)

Production date: 04.04.2008

Assembled in: Regensburg

 

 

 

Code Serienausstattung Standard Equipment

S2KEA

BMW LM Rad V-Speiche 188 BMW light alloy wheel, V-spoke 188

S459A

Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory

S481A

Sportsitz Sports seat

S502A

Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system

S520A

Nebelscheinwerfer Fog lights

S522A

Xenon-Licht Xenon Light

S548A

Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S704A

M Sportfahrwerk M Sports suspension

S851A

Sprachversion deutsch Language version German

 

 

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S1CAA

Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

S1CBA

CO2 Umfang CO2 package

S1CDA

Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration

S205A

Automatikgetriebe Automatic transmission

S249A

Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel

S319A

Integrierte Universal-Fernbedienung Integrated universal remote control

S320A

Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S322A

Komfortzugang Comfort access

S403A

Glasdach elektrisch Glass roof, electrical

S415A

Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear

S423A

Fussmatten Velours Floor mats, velours

S428A

Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S430A

Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip

S431A

Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

S441A

Raucherpaket Smoker package

S464A

Skisack Ski bag

S488A

Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger

S493A

Ablagenpaket Storage compartment package

S494A

Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S4AEA

Armauflage vorn verschiebbar Armrest front, retractable

S4ATA

Interieurleisten hochglänzend schwarz Interior trim finishers black high-gloss

S508A

Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A

Regensensor Rain sensor

S524A

Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights

S534A

Klimaautomatik Automatic air conditioning

S544A

Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. Cruise control with brake function

S563A

Lichtpaket Light package

S5ACA

Fernlichtassistent High-beam assistant

S609A

Navigationssystem Professional Navigation system Professional

S612A

BMW Assist BMW Assist

S616A

BMW Online BMW Online

S620A

Spracheingabe Voice control

S633A

Vorbereitung Handy Business Preparation, mobile phone, Business

S654A

DAB-Tuner Radio Bavaria C III

S6AAA

BMW TeleServices BMW TeleServices

S6ABA

Steuerung Teleservices Control for Teleservices

S6FLA

USB-/Audio-Schnittstelle USB/Audio interface

S752A

Individual Audiosystem Individual audio system

S760A

Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line

S761A

Individual Sonnenschutzverglasung Individual sunshade glazing

S775A

Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite

P7R7A

Innovationspaket Innovation package

P7RSA

Paket Comfort Package Comfort

S7SPA

Navi Professional/Handyvorber. Bluetooth Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth

S7XAA

M Lederlenkrad+Schaltwippe+Multifunktion M Leathr. wheel+shift paddle+multifunc.

L801A

Länderausführung Deutschland National Version Germany

S863A

Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A

Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S8SCA

Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.

S8SPA

Steuerung COP Control unit COP

IMG_0274.jpg

IMG_0284.jpg

IMG_0291.jpg

IMG_0302.jpgIMG_0300.jpgIMG_0281.jpg

Edytowane przez w1lq
E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 394
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Piękne coupe. Szczególnie podoba mi się wnętrze.

 

Wyposażenie rzeczywiście imponujące.

 

Mówiąc o oryginalnych kołach masz na myśli V-Spoke 188 czy były jakieś inne? Bo 188 To nie są M-pakietowe felgi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie znam sie zbytnio, ale byly zalozone Style 193 o ile dobrze znalazlem numerek. Takie cos:

 

http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=468370&stc=1&d=1293129503

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie musze sie uporac z masa dlugu technicznego ktory zastalem w aucie. Dosc pedantycznie dbam o swoje auta wiec nie bede sie dobrze czul az wszystko nie bedzie tip top. Niestety musze przyznac, ze poprzedni wlasciciel / wlasciciele troszke zaniedbali to auto. Sporo sie tego narobilo wiec opisze jak uporam sie z wszystkimi bolaczkami w najblizszej przyszlosci.

 

Z troszke dalszych planow, obecny moment jest dosc trudny do przeniesienia na asfalt. Glownym powodem oczywiscie sa kola 225/45/17. Nie mialem budzetu na porzadne kola w 18x8.5 - 18x9.5 w tym roku. Za rok postaram sie to zmienic. Przez ten sezon auto musi smigac na tymczasowych Nexenach Nfera Su1 - plus taki ze guma nowa - choc r1r to nie jest ;) Idealnie chcialbym wsadzic z tylu cos na ok 275, a z przodu 235 - w obu przypadkach unikajac naciagu (chyba tyle wchodzi max bez obcierania i modyfikacji nadkoli o ile dobrze pamietam e90post).

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autka wygląda zacnie :cool2: , 390KM tym bardziej, chociaż czekam aż w końcu ktoś przełamie białe/czarne E92 i w końcu pojawią się jakieś np. niebieskie wrapy albo jakieś inne szaleństwa :P. Do tej pory na forum jedynie pojawiła się Truskaweczka z tematu niżej :)
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autka wygląda zacnie :cool2: , 390KM tym bardziej, chociaż czekam aż w końcu ktoś przełamie białe/czarne E92 i w końcu pojawią się jakieś np. niebieskie wrapy albo jakieś inne szaleństwa :P. Do tej pory na forum jedynie pojawiła się Truskaweczka z tematu niżej :)

 

Przyznaje sie - nienawidze czarnego. Niestety przy wyborze auta uzywanego nie ma co byc wybrednym ze wzgledu na kolor ;-) W przyszlosci bardzo chetnie bym zawrapowal na jakis dosc unikalny fajny kolor, ktory bedzie sie ladnie komponowal z wnetrzem ;-)

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autka wygląda zacnie :cool2: , 390KM tym bardziej, chociaż czekam aż w końcu ktoś przełamie białe/czarne E92 i w końcu pojawią się jakieś np. niebieskie wrapy albo jakieś inne szaleństwa :P. Do tej pory na forum jedynie pojawiła się Truskaweczka z tematu niżej :)

 

Przyznaje sie - nienawidze czarnego. Niestety przy wyborze auta uzywanego nie ma co byc wybrednym ze wzgledu na kolor ;-) W przyszlosci bardzo chetnie bym zawrapowal na jakis dosc unikalny fajny kolor, ktory bedzie sie ladnie komponowal z wnetrzem ;-)

 

Dlatego właśnie wspominam o wrapie, na aktualne auto napewno nie będę niczego wrzucał, ale na kolejne nie będę specjalnie zwracał uwagi na kolor, bo mam już upatrzony wrap który na żywo miażdży :).

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, to czas powiedziec troszke wiecej o samochodzie skoro ma juz przejechane pierwsze 1kkm, a ja mialem sporo czasu by ogarnac auto tête-à-tête.

 

Zacznijmy od tego, ze auto nie jest bezkolizyjne. Tylni blotnik na odcinku 10 cm byl srogo przyszpachlowany, co widac, ale na szczescie drzwi wsadzono juz nowe (ale to wiedzialem przy zakupie). Ponadto, ktos mocniej zaatakowal przednim zderzakiem cos twardego, wiec prawe przeciwmgielne ma urwany jeden zaczep i dynda, a przy dokladniejszej inspekcji widac pajaczki na lakierze.

 

O ile auto bylo pogrzebane na tle mocowym oraz obnizone, z mojej perspektywy nie bylo mechanicznie zadbane. Uwidacznia to szereg objawow, ktore od momentu zakupu wychodzily z autem:

- Przede wszystkim, auto prowadzilo sie najgorzej i najwolniej w zakretach z wszystkich usportowionych aut jakie do tej pory mialem. Pokonywanie ciasnych szykan w gorzystym terenie bylo conajmniej stresujace, a trakcja praktycznie nie istniala bo auto skakalo jak pileczka ping pongowa na nierownosciach. Ponadto, zdecydowanie jak na moje gusta bylo za mocno glebniete. Nie szlo wjechac pod zaden podnosnik, a i zaba trzeba bylo sie nameczyc. Praktycznie kazdy prog zwalniajacy zawadzal o auto, a ogledziny pokazaly ze przynajmniej jedna plastikowa podpora pod lewarek juz sie odrewala.

- Auto znaczaco znosilo na prawa strone powyzej 80 kmh tak ze wymagana byla ciagla kontra (nie moglem uwierzyc troszke ze nie wylapalem tego przy zakupie)

- Mozna bylo zauwazyc bardzo ewidentne bicie hamulcow podczas hamowania przy wyzszych predkosciach.

- Po rozgrzaniu silnika, auto wpadalo w ponadprzecietne drgania na postoju.

- W klimatyzacji grzyb rozwijal swoja cywilizacje, balem sie ze niedlugo odkryje ogien.

 

Tak wiec, przystapilem do planu naprawczego, wiec po kolei:

 

- Kola i opony

Szukajac powodu dla ktorego auto jezdzilo w prawo zaczalem od kol i opon. Pomijajac sprawe cisnien, tylnie kolo na prawej osi mialo bardziej zdarty bieznik niz reszta (ok 1.5 mm vs 3mm ogolem). Niemniej opony zimowe na ktorych dostalem auto mialy juz 6 lat, a ich stan prosil o laskawa smierc. Nie mam w tym roku budzetu na porzadne felgi, tak wiec na sezon 2016 wlecialy budzetowe Nexeny N'Fera SU1 w filigranowym rozmiarze 225/45/17 bo nic szerszego bez balonowania nie wejdzie na to kolo.

 

P4300096.jpg

 

Przy okazji wyprostowalem dwie felgi bo byly lekko pokrzywione, ale pokrzywienie nie wplywaloby na sciaganie.

 

- Zawieszenie

Juz przy zakupie wiedzialem, ze odboje auta sa w tragicznym stanie. Tu na foto tylne, ale przednie wygladaly podobnie.

 

IMG_20160406_141321.jpg

IMG_20160406_141408.jpg

 

Dodatkowo dochodza do tego luzy na tulejach wahaczy z przodu, oraz kompletnie zajechane gniazda amorow. Druciarska ciekawostka jest to, ze ktos rozwiercil jednego camber pina w gniezdzie by moc przeregulowac negatyw wychodzacy poza skale na lewym kole. Druciarstwem wiekszym jest fakt ze ktos w tego pina nie trafil przy pierwotnej probie rozwiercania i wiertlo mu zeszlo na kielich i go poskubalo zdzierajac ocynk i farbe (teraz bede musial jakos ladnie pomyslec jak to ladnie zabezpieczyc coby nie zardzewialo). Ponizej foto problemu, tylko z wymienionym juz gniazdem ktore ma camber pina.

 

IMG_20160507_170523.jpg

 

W sumie na 4 amory w aucie tylko jeden byl w jakims sensownym stanie. Wiec komplet polecial do kosza. Charakterystyka sprezyn Hamann'a mi nie pasuje tak wiec tez nie zamierzam na nich jezdzic. Myslalem nad domyslnym zestawem Bilsteinow B12, ale koniec koncow byl brand week wiec przyjechalo z DE to tutaj:

 

P1010050.jpg

P1010051.jpg

P1010055.jpg

P1010058.jpg

 

KW 1, bo nie mam zamiaru smigac na torze i ciagle zmieniac charakterystyki auta wiec dodatkowej regulacji nie potrzebuje. Myslalem tez nad ST, ale nie mam cierpliwosci do ciaglej konserwacji i pielegnacji gwintu jak go rdza wezmie, a patrzac na podkrakowskie drogi - wezmie.

 

Ponizej auto czeka na wymiane i ustawienie geometrii w serwisie ktory pewnie pare osob z Krakowa o okolic rozpozna.

 

P4190090.jpg

P4300100.jpg

 

 

- Hamulce

 

Z uwagi ze przednia lewa tarcza byla pokrzywiona (stad bicie), wlecial komplet tarcz Zimmermann i klockow Textar na przednia os. Z uwagi ze trzeba bylo wymienic tez tylnie klocki, a stan tarcz jakos mnie nie zadowalal, wlecial na tyl komplet tarcz Textar i klockow Ate. Dodatkowo zmienilem plyn, bo nie widzialem wzmianek by byl zmieniany.

 

P1010064.jpg

P1010066.jpg

P1010072.jpg

 

- Drgania

 

Z uwagi, ze drgania zaczely sie pojawiac na postoju, na tasme padly poduchy silnika. Tak wiec wlecialy Lemfordery w akompaniemencie poduch skrzyni.

 

P1010070.jpg

 

Blizsze ogledziny kola pasowego w warsztacie wykazaly pekniecia, wiec prewencyjnie wlecialo kolo Corteco z kompletem rolek i paskow.

 

- Klima

 

Auto przeszlo szybki serwis klimatyzacji wraz z ozonowaniem, grzyb zniknal, przestalo smierdziec. Na dniach wymienie jeszcze filtr kabinowy, tylko musze sie do tego zebrac.

 

- Skrzynia

 

To moj pierwszy automat, wiec nie do konca wiedzialem co jest normalne, a co normalnym nie jest. Jednak sporo lektury e90posta uswiadomilo mnie ze takie dziwne zmiany biegow z 2 na 3 nie sa normalne, ale to dosc spotykany problem. Rzecz w tym, iz gdy odpuszczalem gaz w D jadac na 2 i zblizajac sie do granicy powiedzmy 2500 RPM, skrzynia po odpuszczeniu gazu miala tendencje do zmiany biegu w gore co skutkowalo szarpnieciem.

 

Typowo polecanym rozwiazaniem bylo zrobienie update'u softu skrzyni, tak wiec to wlasnie zrobilem. Po zrobieniu update'u firmware skrzyni na najnowszy, problem zniknal a skrzynia chodzi naprawde gladko i bez zastrzezen.

 

----

Podsumowujac

 

Kupilem fure czesci.

 

P1010080.jpg

IMG_20160418_210219.jpg

 

Troszke trzeba bylo sie nameczyc, ale udalo sie wyeleminowac wszystkie z ww. problemow. Ponadto, auto zaczelo w koncu po ludzku jezdzic (prosto tez ;)) i hamowac, jak i przejezdzac progi bo podnioslem je o ok 15-20mm (pewnie oklapnie troszke jak gniazda siada). Teraz czynnikiem ktory jest zdecydowanie limitujacy sa te baloniaste waskie opony, oraz brak szpery.

 

To be continued...

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem te felgi co teraz masz u siebie i przy podobnej mocy jaką mamy nieźle się jeździło na 245/40/17,a przód 225/45

teraz 255 tył i jest ok, wiadomo że czasem trakcja zamieli ale nie wiem czy jest sens aż 275 pakować- to nie nissan gtr :)

sporo części wymieniłeś, jakby to wszystko zsumował to chyba z 10tys pękło ?

to forumowe auto? nie kojarze za bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak forumowe, nawet sie w temacie udzielales ;) Tu albo na podobnym forum. Jesli o koszta chodzi to tak mniej wiecej jak podales, a sadze ze to dopiero poczatek ;-) Sam komplet rozsadnych felg to prawie 10k.

 

Jesli chodzi o kola, to zalezy jak jezdzisz. Ja nie jestem autostradowym wojownikiem, wiec mam dosc specyficzne wymogi jesli chodzi o prowadzenie w ciasnych szybkich zakretach. Niestety by leciec przez nie ladnie, a i troszke bokiem jak zapragne, potrzebuje przewidywalnej trakcji na tylnej osi. Jesli chodzi o same opony, nie moge zalozyc szerszych na te kola bo opony bede juz masakrycznie balonowac. Juz przy 225/45 opony sa kompletnie plywajace jak na moje gusta, ale to R1R nie jest ;-)

 

PS GTR to nie jest masz racje. Tutaj moment jest jeszcze wiekszy ;-)

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druciarska ciekawostka jest to, ze ktos rozwiercil jednego camber pina w gniezdzie by moc przeregulowac negatyw wychodzacy poza skale na lewym kole. Druciarstwem wiekszym jest fakt ze ktos w tego pina nie trafil przy pierwotnej probie rozwiercania i wiertlo mu zeszlo na kielich i go poskubalo zdzierajac ocynk i farbe (teraz bede musial jakos ladnie pomyslec jak to ladnie zabezpieczyc coby nie zardzewialo). Ponizej foto problemu, tylko z wymienionym juz gniazdem ktore ma camber pina.

 

Mozliwe ze kolege zaskocze ale te piny sie usowa jak sa problemy z ustawieniem kontow , i takie usowanie pinow stosuje tez ASO i jest zalecane przez bmw :cool2:

Faktem tez jest ze bmw nie stosuje ocynku tylko maja jakas swoja wlasna metode ktora niestety nie jest taka dobra..

no i na koniec przyznam racje ze zrobili to paskudnie bo poniszczyli kielichy :(

Edytowane przez FIDOOO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druciarska ciekawostka jest to, ze ktos rozwiercil jednego camber pina w gniezdzie by moc przeregulowac negatyw wychodzacy poza skale na lewym kole. Druciarstwem wiekszym jest fakt ze ktos w tego pina nie trafil przy pierwotnej probie rozwiercania i wiertlo mu zeszlo na kielich i go poskubalo zdzierajac ocynk i farbe (teraz bede musial jakos ladnie pomyslec jak to ladnie zabezpieczyc coby nie zardzewialo). Ponizej foto problemu, tylko z wymienionym juz gniazdem ktore ma camber pina.

 

Mozliwe ze kolege zaskocze ale te piny sie usowa jak sa problemy z ustawieniem kontow , i takie usowanie pinow stosuje tez ASO i jest zalecane przez bmw :cool2:

Faktem tez jest ze bmw nie stosuje ocynku tylko maja jakas swoja wlasna metode ktora niestety nie jest taka dobra..

no i na koniec przyznam racje ze zrobili to paskudnie bo poniszczyli kielichy :(

 

Wiem, ze tak robia, niemniej jak wywala sie fabryczne piny na jednej osi, to znaczy ze cos z zawieszeniem odchodzi juz sporo od normy ;) U mnie na zlosc jeszcze dochodzilo obnizenie ktore wplywa na dodatkowy negatyw.

 

Masz zamiar wymieniać olej w skrzyni i dyfrze ? Tak profilaktycznie, dużo NM. IMO lepiej dmuchać na zimne .

 

W skrzyni tak, jakos na lato. W dyfrze nie wiem, zalezy ile potrzeba. Mam jeszcze 1 quart'e Amsoila do dyfrow u siebie w szafce. Generalnie chcialem tam wrzucic w przyszlosci Quaife'a wiec nawet jak bym go zajechal to bym nie plakal ;-)

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze tak robia, niemniej jak wywala sie fabryczne piny na jednej osi, to znaczy ze cos z zawieszeniem odchodzi juz sporo od normy ;) U mnie na zlosc jeszcze dochodzilo obnizenie ktore wplywa na dodatkowy negatyw.

 

Wlasnie nie koniecznie bo u mnie bylo poza normami po zmianie zawieszenia , sprezyn itp.. ogolnie wszystkie elementy nowe i podczas ustawienia, przekrecili lekko poduszke bez wybyjania pinow i udalo sie zmiescic w normy, zalezy to tylko od "ustawiacza" jak bardzo mu sie chce kombinowac ;)

Wczesniej bylem w innym zakladzie i mi mowili ze auto po strzale itd... oczywiscie byli w wielkim bledzie , oni po porostu nie potrafili odpowiednio zrobic BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementy moga byc nowe. Niemniej odstepstwa od normy sa spowodowane odksztalceniami, ktore fabrycznie nie wystepowaly na fabrycznie nowym aucie - chyba ze QA producenta jest tak tragiczne - w co watpie. Takie odstepstwa moge byc spowodowane roznymi rzeczami: lekko skrzywione sanki/wahacze/zwrotnice, lekko odksztalcone kielichy od wybojow itp itd. Nie swiadczy to o dzwonie, ale swiadczy to o tym, ze cos w zawieszeniu juz nie jest w ramach inzynieryjnych norm i wychodzi poza metryki. Nie jest to sytuacja nie do naprawienia, bo idzie przeciez poszerzyc zakres regulacji i ustawic, ale cos co powinno dac poglad na stan podwozia.

 

Jesli chodzi o rzeczy zwiazane z autem. Kupilem auto z wielkim odpryskiem na wysokosci glowy, wiec pojechalem do Nordglassu by go zalatac.

IMG_20160509_142103.jpg

IMG_20160509_142506.jpgIMG_20160509_142638.jpg

 

Odprysk zalatany, ale jakis tam slad pozostal, wiec mam mieszane uczucia. Niemniej, szyba jest zabezpieczona.

Edytowane przez w1lq
E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.