• Reklama

E90 335D przeróbka na 440 koni

Zdjęcia i opisy naszych samochodów. Zasada: jeden samochod - jeden wątek.

Moderator: Wlodi

E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez alduwiel » 21 Mar 2015 16:27

Witam serdecznie i pozdrawiam fanów napędu na tył.

Cel nr 1 to moc i chcę uzyskać te min 400 koni z dpfem, a nawet więcej - ile się tylko da. Wszelkie Wasze opinie i podpowiedzi przed rozpoczeciem i w trakcie prac będą na wagę zlota. Bardzo dziekuję za wszelkie rady i sugestie.

Plan jest taki:
-wymiana IC
-wymiana turbin
-zdjecie i obróbka głowicy
-doprowadzenie dolotu i innych podsespołow eksplatacyjnych do perfekcyjnego poziomu
-zatkanie EGR
-przeróbka dpfa u Kalinskiego na dostosowanie do mocy
-wymiana wtrysków i pompy wysokiego ciśnienia
-wydech od m3

Z wygladu robię tylko tył na polift + zderzak od m3 i wydech

Auto z listopada 2006 roku przebieg 230 tys ,konfiguracja mnie powalila na kolana , więc sie skusiłem. Zostalem poinformowany ,ze do tego projektu potrzebny bedzie przedlift , więc oto i on.

VIN: WBAVD71050VD50146
Type code: VD71
Model: 335D (EUR)
E-F-R series: E90
Series: 3
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M57Y
Displacement: 3.00
Power: 210 (285 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI
Upholstery code: LCSW - LEDER DAKOTA/SCH
Prod.date: 2006-09-21
S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
S2MF BMW alloy wheel, M spider spoke 193
S4AB Fine wood trim burr walnut
S4AE Armrest front, retractable
S5AC High-beam assistant
S5DC Rear-seat headrests, folding
S6AA BMW TeleServices
P7RS Package Comfort
S8SP Control unit COP
S205 Automatic transmission
S249 Multifunction f steering wheel
S302 Alarm system
S321 Exterior parts in vehicle colour
P337 M Sports package
S403 Glass roof, electrical
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S441 Smoker package
S459 El. front seat adjustment w. memory
S465 Through-loading system
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S497 Centre armrest, rear
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights
S534 Automatic air conditioning
S544 Cruise control with brake function
S548 Kilometre speedo
S609 Navigation system, Professional
S612 BMW Assist
S620 Voice control
S633 Preparation, mobile phone, Business
S672 CD changer for 6 CDs
S676 HiFi speaker system
S704 M Sports suspension
S710 M leather steering wheel
S715 M Aerodynamics package
S760 High gloss shadow line
S775 Headlining anthracite
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German

Image

Image

Image

Tył jak widac sfatygowany , więc juz podjąłem pewne kroki
Image

Na pierwszy ogień poszedł kolektor ssący. Długo myślałem o tym co z kalpkami. czy wytrzymaja takie moce? Zostawiać czy nie? Obdzwoniłem kilka serwisów i prosiłem mechaników do telefonu , aby mi wyjasnili po co te klapki tam są (wiedziałem po co , ale chiałem poznac zdanie fachowców z BMW ). Przeryłem całe fora obcojęzyczne i krajowe i doszedłem do wniosku - kupowanie nowego kolektora dla samych klapek to bezsens. Ja sam wywaliłem klapki z mojej 330d i po zabiegu dosłowie ZERO roznicy. Po za tym dowiedziałem sie ,ze klapki zostały stworzone przede wszystkim w celach ochrony srodowiska. Efekty uboczne to lepiej wygaszajacy się silnik i ninimalnie mniejsze spalanie przy jeżdzie emeryta - lepsze spaliny do 2 tys obrotow. Z tego co się dowiedziałem to wywalenie klapek w silnikach r6 nie daje praktycznie zadnych rożnic i spadek mocy jest bardzo mały. Inaczej jest w r4 gdzie ta roznica jest juz większa i mozliwa do wychwycenia. Tak czy siak ponoć dobry tuner tworząc nową mapę moze ten defekt zniwelować, tak więc w moim przypadku te klapki były by bezsensem. Przy tych mocach ryzyko urwania zwiekszyło by się drastycznie. Myslałem nad nowym kolektorem i zatkaniem EGR - łudząc sie ,że w tedy klapki nie bedą obrastały syfem, więc ryzyko urawnia nie bedzie wzrastało z czasem użytkowania- niestety ten syf i tak bedzie się tam gromadził przez opary oleju wydobywajace się z odmy.

Wyczyszczę kolektor do stanu ala nowy i biorę sie za zdejmowanie głowicy.
Ostatnio edytowano 06 Maj 2015 13:18 przez alduwiel, łącznie edytowano 26 razy
Poświęć 10 min i zobacz bo to ważne https://www.youtube.com/watch?v=uiBEJTsV7R8

Moja 335d viewtopic.php?f=158&t=269072
Awatar użytkownika
alduwiel
 
 
 
Posty: 670
Dołączenie: 26 Wrz 2013 22:59
Miejscowość: Poznań
Moje BMW: Jest E90 335d
Było E39 M5 i E91 330d+

Re: E90 335d przeróbka na 420-440 koni

Postprzez Vapor » 22 Mar 2015 11:04

ładne auto :cool2: życze powodzenia w modach
co do klapek to jak je wywalisz auto ciągnie gorzej od dołu, kolega czerwony330d przekazał mi kiedyś tę tajemną wiedzę :D
poślesz na PW ile kosztowała taka sztuka w DE i ile opłaty w PL wyszły ?
Awatar użytkownika
Vapor
 
 
 
Posty: 214
Dołączenie: 12 Paź 2014 19:03
Miejscowość: ???
Moje BMW: było: e46 320d 150KM
jest: e90 330d+

Re: E90 335d przeróbka na 420-440 koni

Postprzez alduwiel » 22 Mar 2015 11:54

Co do klapek to gdzies widzialem wykresy w necie z klapkami i bez klapek- roznice minimalne. Podobną informacje uzyskałem w serwisie . Faktycznie , w niskich zakresach obrótow polepszaja spalanie mieszanki a to moze skutkować mniejszym spalaniem i wieksza mocą ( za to wywalenie klapek udrażnia dolot i w wysokich zakresach obrotu moze zwiekszać moc)- ale jak juz mówiłem sam wywalilem sobie klapki z mojej e91 330d i nie wyczułem doslownie żadnej zmiany- ani w gaszeniu motoru , ani w spalaniu czy mocy. Licze że w 335d bedzie to samo. Po za tym ponoć dobry tuner tworząc mapę moze te roznice jesli faktycznie by byly skorygować.

Wykres z klapkami i bez klapek - jak widac bez klapek mocy nawet przybyło
http://img221.imageshack.us/img221/4767 ... ia2buy.jpg

Generalnie mam juz 100% pewne informacje ,ze wymiana wtrysków+zwiekszenie mocy pompy wysokiego ciśnienia będzie kluczowa w tym projekcie + reszta którą juz wymieniłem wyżej.

Teraz co ze skrzynią biegów? Ponoć nie wytrzyma mocy ponad 450 koni... Taki setup jaki bym zrobił moze dac 500 koni , ale skrzynia tego nie wytrzyma. Ktoś wie czy tego autmomata mozna jakoś wzmocnić?

A co z wałem i dyfrem? Czy lepiej odpuścić i spokojnie zostac na tych 420-440 koniach?
Ostatnio edytowano 27 Mar 2015 01:01 przez alduwiel, łącznie edytowano 1 raz
Poświęć 10 min i zobacz bo to ważne https://www.youtube.com/watch?v=uiBEJTsV7R8

Moja 335d viewtopic.php?f=158&t=269072
Awatar użytkownika
alduwiel
 
 
 
Posty: 670
Dołączenie: 26 Wrz 2013 22:59
Miejscowość: Poznań
Moje BMW: Jest E90 335d
Było E39 M5 i E91 330d+

Re: E90 335D przeróbka na 420-440 koni

Postprzez alduwiel » 23 Mar 2015 20:29

Po konsultacjach doszedłem do wniosku ,że jednak może nie ma sensu wywalać głowicy. Te zapocenie widoczne na zdjeciach to nakapało z kolektora ssącego??? ... jutro sie okaże jak wywale kolektor wydechowy i zobaczę łączenie głowicy z blokiem od strony turbin. Generalnie jak bym miał juz wszystko rozkrecone to wymiana uszczelki była by mało kłopotkliwa... Skoro i tak przy wywaleniu obu turbin trzeba odkręcić kolektory to wykręcenie głowicy przy okazji było by malo problematyczne... Doradzcie coś proszę... Wywalać głowicę i robic uszczelkę ?
Image

Na moje amatorskie oko to uszczelka sie poci... Ktos sie na tym zna? dajcie opinię? Mechanicy twierdzą ,ze to z kolektora ssącego nakapało

Co do mocy to wiecej niz 450 koni i tak nie zrobię bo nie ma skrzyni biegów, która by to wytrzymała. Kolega z TC ogarnie mi 500 koni , ale po co ? Mysle ,że 430 do 450 wystarczy
Ostatnio edytowano 27 Mar 2015 01:03 przez alduwiel, łącznie edytowano 5 razy
Poświęć 10 min i zobacz bo to ważne https://www.youtube.com/watch?v=uiBEJTsV7R8

Moja 335d viewtopic.php?f=158&t=269072
Awatar użytkownika
alduwiel
 
 
 
Posty: 670
Dołączenie: 26 Wrz 2013 22:59
Miejscowość: Poznań
Moje BMW: Jest E90 335d
Było E39 M5 i E91 330d+

Re: E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez Apacer » 24 Mar 2015 18:04

Zdejmuj, rób uszczelke, wraz z uszczelką miski, na bank też poci.
Awatar użytkownika
Apacer
 
 
 
Posty: 1355
Dołączenie: 16 Lut 2014 00:05
Miejscowość: Polkowice
Moje BMW: E60 3.0d 315 HP 632 Nm

Re: E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez Vapor » 24 Mar 2015 19:57

430-450 KM ? A ile planujesz Nm - 800? Zaje biście dużo jak na skrzynie 335d :shock:

masz 2 filmiki:
zobacz jak przy takich parametrach to auto kopci, słabo to wygląda...

https://www.youtube.com/watch?v=yHNv5RQWY-Y
https://www.youtube.com/watch?v=x8qMAw0WDJo
Awatar użytkownika
Vapor
 
 
 
Posty: 214
Dołączenie: 12 Paź 2014 19:03
Miejscowość: ???
Moje BMW: było: e46 320d 150KM
jest: e90 330d+

Re: E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez alduwiel » 24 Mar 2015 21:02

Faktycznie moi mechanicy i kolaga Mariusz (czerwony 330d) mieli racje. To nakapało z kolektora ssącego. Od drógiej strony głowica na łączniu z blokiem sucha jak łza. Więc podzielam zdanie ogółu- wywalenie głowicy w celu profilaktycznej wymiany uszczelki jest bezssensu. Odpuszczam ten temat, tym bardziej ,że z tą uczczelką nie ma żadnych problemów :roll:

Co do kopcenia... Wiesz wszystko idzie ogarnąć - mam nadzieję,że będzie 450 koni bez kopcenia... Po za tym ta pomarańczowa bema wyżej ma 515 koni i kopci. Z tego co sie dowiedziałem to 450 koni to będzie graniczny w miarę bezpieczny poziom mocy dla skrzyni :? Zobaczymy, tak czy siak za te pieniadze m3 nie kupię, więc w koszta wliczylem naprawę i wzmocnienie skrzyni. Ale na trucie środwoiska wywalonym dpefem czy czarnym dymem bo silnik przelany paliwem to sie nie godzę- więc odpowiednio zejdę z moca do poziomu bez tych niegatywnych skutków.

Jak widać łączenie głowicy z blokiem suchutkie

Image

Turbiny wywalone, ta duża to ale wielka krowa,cały dzień się męczyłem :|

Image
Ostatnio edytowano 27 Mar 2015 00:51 przez alduwiel, łącznie edytowano 9 razy
Poświęć 10 min i zobacz bo to ważne https://www.youtube.com/watch?v=uiBEJTsV7R8

Moja 335d viewtopic.php?f=158&t=269072
Awatar użytkownika
alduwiel
 
 
 
Posty: 670
Dołączenie: 26 Wrz 2013 22:59
Miejscowość: Poznań
Moje BMW: Jest E90 335d
Było E39 M5 i E91 330d+

Re: E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez lts77 » 24 Mar 2015 21:48

Kibicuję Twojemu projektowi ale 450KM będzie bardzo trudne do osiągnięcia , a jeszcze bezdymne to już mega trudne , ale zobaczymy co wyjdzie :cool2:
Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne
Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy
Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...
Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM
Awatar użytkownika
lts77
 
 
 
Posty: 632
Dołączenie: 18 Sty 2014 11:26
Miejscowość: Częstochowa
Moje BMW: było : E81 120d 2007 269/551
E91 335i 2008LCI 460/650
jest : E87 118d 228/466, E82 123d 295/520

Re: E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez Vapor » 25 Mar 2015 00:37

Jak to mawiają górole "bedzie dobrze albo nie bedzie " :D
Awatar użytkownika
Vapor
 
 
 
Posty: 214
Dołączenie: 12 Paź 2014 19:03
Miejscowość: ???
Moje BMW: było: e46 320d 150KM
jest: e90 330d+

Re: E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez alduwiel » 25 Mar 2015 09:27

Taki IC - ponoć jest to totalna rakieta. :norty:

Image
Image

A przed chwila dotarła nowa klapa- teraz tylko malowanie :)
Image


Dodatkowo zagadka- jak ją uda mi sie rozwiązać to będę miał ogromny rabat na turbiny

Co to za materiał? Ktoś się zna na kołach kompresji? Dodam ,że to cacko było w japońskiej turbinie z nisana skaylinee +-800 koni. Nikt nie jest w stanie dojśc co to za matreiał , a jest praktycznie nie zniszczalny. Dodam,ze dawane to było na unwersytet i badane spektrometrem. Za te informację tunerzy z Turbotech będą dozgonnie wdzieczni - ktos ma jakies informacje?
Bardzo leciutkie. W dotyku pierwsze wrażenia jakby pokryte gumą - nie było zimne jak cokolwiek metalowego w pierwszej chwili dotykania. Do tego bardzo przyjemnie sie dotykało. waga i wrażenia dotykowe przeczyły temu ,ze to cos jest metalem. Po wadze mozna by stwierdzic ,że plastikowe :?
Image
jak widac cieli to gumówką...
Image
Ostatnio edytowano 13 Kwi 2015 21:06 przez alduwiel, łącznie edytowano 11 razy
Poświęć 10 min i zobacz bo to ważne https://www.youtube.com/watch?v=uiBEJTsV7R8

Moja 335d viewtopic.php?f=158&t=269072
Awatar użytkownika
alduwiel
 
 
 
Posty: 670
Dołączenie: 26 Wrz 2013 22:59
Miejscowość: Poznań
Moje BMW: Jest E90 335d
Było E39 M5 i E91 330d+

Re: E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez Smokin » 25 Mar 2015 13:36

Jest Mpak :cool2: Są i tłuste mody przy piecu :evil: Gratuluję bryczki chociaż kotłownia trochę nie w moje gusta to auto rewelacja!
Awatar użytkownika
Smokin
 
 
 
Posty: 508
Dołączenie: 31 Lip 2013 09:55
Miejscowość: Mielec
Moje BMW: E90/330i/N52B30

Re: E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez lts77 » 25 Mar 2015 15:17

To co pokazujesz na zdjęciu to na mój gust wirnik wydechowy a nie koło kompresji , Naprawdę ciekawy materiał bo musi wytrzymać też wysokie temperatury spalin , sam jestem ciekawy co to za kosmiczna materia :?:
Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne
Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy
Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...
Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM
Awatar użytkownika
lts77
 
 
 
Posty: 632
Dołączenie: 18 Sty 2014 11:26
Miejscowość: Częstochowa
Moje BMW: było : E81 120d 2007 269/551
E91 335i 2008LCI 460/650
jest : E87 118d 228/466, E82 123d 295/520

Re: E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez alduwiel » 25 Mar 2015 15:35

lts77 napisał:To co pokazujesz na zdjęciu to na mój gust wirnik wydechowy a nie koło kompresji , Naprawdę ciekawy materiał bo musi wytrzymać też wysokie temperatury spalin , sam jestem ciekawy co to za kosmiczna materia :?:


Tak masz rację to chyba jest część z gorącej strony turbiny. Moze ktoś wie z czego to może być zrobione? (choc pewno Japończycy trzymaja tajemnicę w sejfie)

Smokin napisał:Jest Mpak :cool2: Są i tłuste mody przy piecu :evil: Gratuluję bryczki chociaż kotłownia trochę nie w moje gusta to auto rewelacja!


Bardzo Ci dziekuję. Wybaczcie , ale nie miałem czasu wstawic fotek wnetrza...Niebawem wstawię dobrą galerię

Kolektor, przepustnica i egr jak nowy- jestem zachwycony efektami mycia w myjce ultradzwiękowej. Stan jak z fabryki
Image
Image
Image

Ale będzie ogień ... To auto będzie szybsze od m3 ,a będzie plaić 10 ropy po mieście :D
Ostatnio edytowano 27 Mar 2015 10:00 przez alduwiel, łącznie edytowano 2 razy
Poświęć 10 min i zobacz bo to ważne https://www.youtube.com/watch?v=uiBEJTsV7R8

Moja 335d viewtopic.php?f=158&t=269072
Awatar użytkownika
alduwiel
 
 
 
Posty: 670
Dołączenie: 26 Wrz 2013 22:59
Miejscowość: Poznań
Moje BMW: Jest E90 335d
Było E39 M5 i E91 330d+

Re: E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez sirek » 27 Mar 2015 00:22

Do planu zmian dołącz , rozrząd i wymianę koła pasowego. :)
Image
Awatar użytkownika
sirek
 
 
 
Posty: 161
Dołączenie: 16 Sty 2011 01:33
Moje BMW: e92 330d - 313KM / 635Nm

Re: E90 335D przeróbka na 440 koni

Postprzez alduwiel » 27 Mar 2015 09:53

sirek napisał:Do planu zmian dołącz , rozrząd i wymianę koła pasowego. :)


Rozrząd ? chyba nie bedzie trzeba. Masz jakieś informacje na ten temat?

O tu nizej mam przykład,że wystarczy naprawde nie wiele przerabiać i te moce bez dymienia są jak najbardziej do uzyskania

jnx napisał:Jako że projekt godny to i tutaj go zamieścimy :wink:


BMW E92 335D 286KM @ 433KM


Hybrydowe turbo
FMIC - który już nie daje rady
Wydech Mg Motorsport

Soft bez dymu - większy wynik też był ale już dymek leciał. Aby nie męczyć skrzyni postanowiliśmy że zrobimy jak najbardziej płasko się da i o to efekt (opony zimowe nie pozwalają na mocne dociążenie z dołu więc niuton powolutku się budzi) :mrgreen:

Teraz auto ciągnie do końca :D

Image
Image

Poświęć 10 min i zobacz bo to ważne https://www.youtube.com/watch?v=uiBEJTsV7R8

Moja 335d viewtopic.php?f=158&t=269072
Awatar użytkownika
alduwiel
 
 
 
Posty: 670
Dołączenie: 26 Wrz 2013 22:59
Miejscowość: Poznań
Moje BMW: Jest E90 335d
Było E39 M5 i E91 330d+

Następna

Powróć do Galeria - nasze samochody

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości