Cel nr 1 to moc i chcę uzyskać te min 400 koni z dpfem, a nawet więcej - ile się tylko da. Wszelkie Wasze opinie i podpowiedzi przed rozpoczeciem i w trakcie prac będą na wagę zlota. Bardzo dziekuję za wszelkie rady i sugestie.
Plan jest taki:
-wymiana IC
-wymiana turbin
-zdjecie i obróbka głowicy
-doprowadzenie dolotu i innych podsespołow eksplatacyjnych do perfekcyjnego poziomu
-zatkanie EGR
-przeróbka dpfa u Kalinskiego na dostosowanie do mocy
-wymiana wtrysków i pompy wysokiego ciśnienia
-wydech od m3
Z wygladu robię tylko tył na polift + zderzak od m3 i wydech
Auto z listopada 2006 roku przebieg 230 tys ,konfiguracja mnie powalila na kolana , więc sie skusiłem. Zostalem poinformowany ,ze do tego projektu potrzebny bedzie przedlift , więc oto i on.
VIN: WBAVD71050VD50146
Type code: VD71
Model: 335D (EUR)
E-F-R series: E90
Series: 3
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M57Y
Displacement: 3.00
Power: 210 (285 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI
Upholstery code: LCSW - LEDER DAKOTA/SCH
Prod.date: 2006-09-21
S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
S2MF BMW alloy wheel, M spider spoke 193
S4AB Fine wood trim burr walnut
S4AE Armrest front, retractable
S5AC High-beam assistant
S5DC Rear-seat headrests, folding
S6AA BMW TeleServices
P7RS Package Comfort
S8SP Control unit COP
S205 Automatic transmission
S249 Multifunction f steering wheel
S302 Alarm system
S321 Exterior parts in vehicle colour
P337 M Sports package
S403 Glass roof, electrical
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S441 Smoker package
S459 El. front seat adjustment w. memory
S465 Through-loading system
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S497 Centre armrest, rear
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights
S534 Automatic air conditioning
S544 Cruise control with brake function
S548 Kilometre speedo
S609 Navigation system, Professional
S612 BMW Assist
S620 Voice control
S633 Preparation, mobile phone, Business
S672 CD changer for 6 CDs
S676 HiFi speaker system
S704 M Sports suspension
S710 M leather steering wheel
S715 M Aerodynamics package
S760 High gloss shadow line
S775 Headlining anthracite
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German



Tył jak widac sfatygowany , więc juz podjąłem pewne kroki

Na pierwszy ogień poszedł kolektor ssący. Długo myślałem o tym co z kalpkami. czy wytrzymaja takie moce? Zostawiać czy nie? Obdzwoniłem kilka serwisów i prosiłem mechaników do telefonu , aby mi wyjasnili po co te klapki tam są (wiedziałem po co , ale chiałem poznac zdanie fachowców z BMW ). Przeryłem całe fora obcojęzyczne i krajowe i doszedłem do wniosku - kupowanie nowego kolektora dla samych klapek to bezsens. Ja sam wywaliłem klapki z mojej 330d i po zabiegu dosłowie ZERO roznicy. Po za tym dowiedziałem sie ,ze klapki zostały stworzone przede wszystkim w celach ochrony srodowiska. Efekty uboczne to lepiej wygaszajacy się silnik i ninimalnie mniejsze spalanie przy jeżdzie emeryta - lepsze spaliny do 2 tys obrotow. Z tego co się dowiedziałem to wywalenie klapek w silnikach r6 nie daje praktycznie zadnych rożnic i spadek mocy jest bardzo mały. Inaczej jest w r4 gdzie ta roznica jest juz większa i mozliwa do wychwycenia. Tak czy siak ponoć dobry tuner tworząc nową mapę moze ten defekt zniwelować, tak więc w moim przypadku te klapki były by bezsensem. Przy tych mocach ryzyko urwania zwiekszyło by się drastycznie. Myslałem nad nowym kolektorem i zatkaniem EGR - łudząc sie ,że w tedy klapki nie bedą obrastały syfem, więc ryzyko urawnia nie bedzie wzrastało z czasem użytkowania- niestety ten syf i tak bedzie się tam gromadził przez opary oleju wydobywajace się z odmy.
Wyczyszczę kolektor do stanu ala nowy i biorę sie za zdejmowanie głowicy.