Skocz do zawartości

E90 330i CZARNA - SESJA ZDJĘCIOWA str. 53


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 799
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Maszynowo cleaner/glaze Prima Amigo.

Na jak długo to zabezpiecza lakier?

W weekend na starej masce z E46 robiłem próbę tej menzerny 3 in 1 i przyznam, że błyszczy się super, rysy pokryło również świetnie, ale kropelkuje słabo...

Chyba docelowo będę musiał zmyć ją IPĄ i nałożyć swój stary sprawdzony FK 1000p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na jak długo to zabezpiecza lakier?

Nie zabezpiecza. Oczyszcza i przygotowuje lakier pod wosk. Ładnie maskuje mikro ryski, które na moim lakierze powstają podczas osuszania najdelikatniejszym dostępnym ręcznikiem.

Dodatkowo przyciemnia kolor i sprawia że lakier jest bardzo śliski i bardzo szklisty.


Odnośnie past to jak skończysz Menzerne 3in1 polecam pastę 3D Speed 3in1. Super się ją dociera i zabezpiecza lepiej niż Menzerna

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie past to jak skończysz Menzerne 3in1 polecam pastę 3D Speed 3in1. Super się ją dociera i zabezpiecza lepiej niż Menzerna

Ok, sprawdzę ją :cool2: Ogólnie z efektów wizualnych Menzerny 3in1 jestem bardzo zadowolony, użytkowo byłoby super gdyby dawała lepsze/dłuższe zabezpiecznie lakieru.

Przy następnych pracach polecę chyba tak jak i Ty z prima amigo i na to dam stare, dobre, sprawdzone FinishKare 1000p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy następnych pracach polecę chyba tak jak i Ty z prima amigo i na to dam stare, dobre, sprawdzone FinishKare 1000p.

:cool2:

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Podczas sesji zdjęciowej mojej nowej zabawki miałem okazję poznać Filipa z NeonCup.

A że filmu z moją E90 jeszcze nie miałem, a widziałem jego możliwości to długo się nie zastanawiałem. Filmik krótki, ale fajny :)


Nowy sprzęt odpowiedniej marki :wink:

1yonTpY.jpg

rgrabdY.jpg

m9W14aj.jpg

l55b2zr.jpg


Pobawiłem się też w malarza. Kiedyś do garażu dołączy prawdziwe ///M to będzie jak znalazł :D

5J2o3XD.jpg

qrEll1G.jpg


A tu link do filmu

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

gratki motocykla i talentu malarskiego! ;)

filmik ekstra! masz chyba najbardziej zadbanego przedlifta w Polsce...normalnie salon... :cool2:


no i super macie te drogi w KRK! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam po dłuższej przerwie.

Wrzucam kilka zdjęć z ostatnich drobnych prac przy samochodzie. :wink:

W kwietniu będąc na przeglądzie rejestracyjnym diagnosta zwrócił mi uwagę, żeby sobie czymś tylną belkę zamalować bo jest trochę pordzewiała.

Faktycznie trochę rudej się na niej zebrało. Zapytał też czy samochód był zatrzymany lub poważnie uszkodzony, bo gdy zobaczył że od ostatniego przeglądu przybyło aż 1 tys. km był mocno zdziwiony :mrgreen:

Sam się zdziwiłem bo wydawało mi się że trochę więcej km przejechałem.

Gdy mu wytłumaczyłem w jaki sposób użytkuję to auto kazał dzwonić jak będę sprzedawał :D

No ale żeby temat belki zrobić porządnie to trzeba było ją wyjąć. Dlatego poczekałem do sierpnia na urlop i miło spędziłem 2 tygodnie w garażu :D

Przy okazji wpadły dwie małe modyfikacje i kilka innych rzeczy które wyszły podczas prac.


No to startujemy. Auto na kobyłki i zaczynam rozkręcanie

pvS0dBI.jpg


W pierwszej kolejności wydech

J8WLzWZ.jpg

zPNah0R.jpg


Teraz belka. I w tym momencie pojawił się pierwszy nieplanowany problem. Przewody hamulcowe które były skorodowane i nie dało się ich wykręcić. Trzeba było ciąć

ViqcEky.jpg

Po uporaniu się z przewodami demontaż belki poszedł bardzo sprawnie.

hxTPbCJ.jpg


Jak widać "ruda tańczy jak szalona" . Ale już długo nie potańczy.

9uj1g1U.jpg


Początkowo w planach było oddanie belki do piaskowania i malowania proszkowego, ale wszystkie tuleje były w idealnym stanie więc nie było potrzeby ich wymieniać. Miałem oddać belkę tylko do piaskowania, ale przypomniałem sobie co panowie zrobili mi z mostem od Poloneza, dlatego musiałem zrobić to sam. W mojej okolicy jest tylko jedna firma świadcząca usługi piaskowania i szkoda było czasu szukać kogoś kto zrobi to dobrze i przede wszystkim nie zepsuje. Myjkę mam w miarę mocną, to kupiłem trochę piachu i belka przeszła hydropiaaskowanie.

Następnie została pomalowana Cortaninem

ZHQ2hIu.jpg

Po 24h wyglądała tak

ckBCbzj.jpg

Po zmyciu Cortanina rudej brak

DYsRYrL.jpg


Dwie warstwy podkładu epoksydowego. Pierwsza nałożona pędzlem żeby podkład wetrzeć w porowatą powierzchnię, druga z pistoletu

HDCP6gE.jpg


I po przeschnięciu podkładu czarny połysk

9sixYYX.jpg

rAmaiiv.jpg


W między czasie jak na belce działała chemia taki sam proces przeszła tylna część podwozia

CFhZd59.jpg


Tu rudej było bardzo mało. Kilka małych ognisk. Po oczyszczeniu i wytrawieniu resztek rdzy tak samo jak w przypadku belki podkład epoksydowy i konserwacja SIKA 6060

OjNBUm4.jpg

1keUmmX.jpg

NS81a6b.jpg

RCe3Adc.jpg


No i teraz pierwsza modyfikacja. Przewody hamulcowe w stalowym oplocie firmy HEL

0y3Og3E.jpg


I kolejny problem. Skorodowany przedni prawy przewód hamulcowy. Gdy zobaczyłem jaką drogą idzie od zacisku do pompy ABS zwątpiłem że da się go wymienić na oryginalny stalowy i już prawie kupiłem miedziany. Trzeba było rozkręcić całe podszybie i mocno się nagimnastykować żeby go wymienić, ale w końcu się udało

LzpoSAm.jpg

2nEDUya.jpg


Przy okazji odświeżyłem przednie zaciski

kP06yWs.jpg


Wymiana tylnych przewodów przebiegła bez problemu.

c7ssUgk.jpg


I teraz czas na drugą modyfikację. Mod który długo czekał czyli stabilizatory EIBACH

yqpKH2j.jpg

zhouZYZ.jpg


Linki od ręcznego też poszły nowe, bo stare przy demontażu się uszkodziły

Wymiana spoko tylko trochę rozkręcania

wfteH68.jpg


Zdecydowałem się na wymianę kompletu przednich wahaczy bo na jednym wyczuwałem minimalny luz. Teraz z przodu wszystko jest już wymienione i mam spokój na długie lata

YuJufsU.jpg

hZmDmuN.jpg


Od czasu jak wymieniłem wydech końcowy nie było izolacji termicznej nad tłumikiem przez co w bagażniku po dłuższej jeździe było jak w piekarniku.

Z kupieniem gotowej izolacji nie było łatwo bo tłumik nie fabryczny, dlatego osłonę zrobiłem sam.

Kupiłem matę na metry i przy użyciu młotka udało się w miarę dobrze dopasować.

UnA9Yci.jpg

jspGP39.jpg


Filtr oparów też dostał nową osłonę

pnvtSPq.jpg


I w końcu przyszła pora na montaż tylnego zawieszenia

Belka została uzbrojona w nowy stabilizator wraz z łącznikami, nowe przewody hamulcowe i mogła wrócić na swoje miejsce

3EsPTdw.jpg

HAQOZfj.jpg

neXljMT.jpg

hrhrPOR.jpg


Z tyłu wleciały nowe klocki i szczęki wraz z zestawem montażowym. Zaciski również pomalowałem

rWFib00.jpg


Po wymianie płynu w całym układzie i odpowietrzeniu pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika żeby sprawdził czy czegoś nie spartoliłem.

Ustawienie geometrii

bem99vr.jpg


I na koniec zasłużone spa bo przez te dwa tygodnie auto mocno się zakurzyło

bLdxTt0.jpg

wlSaVvq.jpg

4bg33Gk.jpg

02wxc0l.jpg


Dziękuję firmie Mauto -serwis i części BMW. Błyskawiczna realizacja zamówień i pomoc w sprawach serwisowych.


I to by było na razie tyle.

Plany na dalsze modyfikacje są. Przez zimę zrobię sobie kanał w garażu żeby mi się łatwiej pracowało i powoli coś tam będę grzebał. :)

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Cześć

Z nadejściem Nowego Roku moja E90 dostała dwie kolejne modyfikacje :D

Śledząc portale aukcyjne i różne grupy na FB udało się znaleść nowe felgi i zaciski hamulcowe. I tak się złożyło że obydwie te rzeczy są z pakietu PERFORMANCE czyli felgi WZ 269 i 6 tłoczkowe złote zaciski brembo.

Poniżej kilka fot z montażu


Felgi na razie bez opon. Z zakupem opon czekam do marca.

SHxSGzJ.jpg

IEQnhsj.jpg

rr893Ss.jpg


cfAy3Wv.jpg

l7w7YkA.jpg

fkFiYbn.jpg

jFbW3HN.jpg


Tarcze przed montażem pomalowałem żeby nie korodowały

MCi45Fm.jpg

rBBaB65.jpg

Oum6XRl.jpg

4EulQvF.jpg

8NXj5fl.jpg

6BUlPea.jpg

uZz3YOV.jpg

u1nf2MU.jpg


Tylne zaciski zostały wypiaskowane i pomalowane na kolor Yellow Phoenix Geld 455

BJmQHVV.jpg


I kilka porównań

VGzTkRI.jpg

XsSYDR3.jpg

ucn1qo3.jpg

4EulQvF.jpg


Pierwsze wrażenia z jazdy są pozytywne. Hamulec jest ostrzejszy niż seria. Na razie nie robiłem ostrych hamowań z dużych prędkoścci, żeby się wszystko ułozyło, ale czuć że hamowanie jest skuteczniejsze.

Na pewo tarcza i zacisk nagrzewa się dużo mniej niż seria. Pierwsze kilka hamowań było dosyć głośne zwłaszcza jak auto się już zatrzymywało. Słychać było rytmiczne "szuranie". Trochę się wsytraszyłem że coć źle poskładałem, ale z każdym kolejnym hamowaniem było ciszej. Pewnie była to kwestia dotarcia się klocka z tarczą i nacięć na tarczy. W nawiercanych Zimermanach też to było, tylko w mniejszym stopniu bo nie było nacięć.


Kolejną rzeczą którą chcę zrobić to konserwacja podłogi nad zbiornikiem paliwa. Ale do tego celu muszę sobie zrobić kanał w garażu. I pewnie za jakiś czas wleci coś nowego :wink:

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Poluj na tyły do kompletu

Przeglądam FB i portale aukcyjne, ale trafić tył będzie bardzo ciężko.

Pozostaje jeszce możliwość zaadaptowania od serii F dwu tłoczkowych, ale bez przeróbek się nieobejdzie.


Dzisiaj trochę pojeździłem i podeciarałem zestaw i naprawdę czuć różnicę. Zachowują się podobnie jak w moim motocyklu. Ostro łapią.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Michale dałeś do pieca :8) w 2021 i na początku 2022 jeśli chodzi o doinwestowanie i zakres prac przy Czarnej :cool2: .


Złotymi zaciskami męczyłem Żonkę do Czarnej E91 LCI jak były na sprzedaż :P .

Kolor nie przypasował Pani Kierownik ........ a jak wiadomo do nas :wink: należy ostatnie słowo "Tak Kochanie :lol: ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak sobie siedziałem w garażu i patrząc jak biednie wyglądają teraz tylne hamulce w stosunku do przednich nie mogłem tego tak zostawić.

Znalzłem nowy komplet od serii F. Pozostaje domówić odpowiednie tarcze i zmienić kolor :D

dOLQ1mB.jpg

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda nówki przemalowywać ............ .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Modyfikacja układu hamulcowego zakończona. Kilka zdjęć z montażu tyłu.

Wszystko pasuje p&p. Jedynie trzeba delikatnie podciąć osłonę kurzową żeby zmieścił się zacisk.

Zaciski i klocki z serii F, adaptery i tarcze hamulcowego z E60,



Zaciski kupiłem niebieskie

JR8rAcT.jpg


Ale żeby pasowały do przednich kolor został zmieniony

ofP95Af.jpg


Tarcze hamulcowe z BMW E60 550i 345x24mm

8t73JKU.jpg


I tak to wygląda w całości

PkTifWJ.jpg


Finalnie logo ///M usunąłem i zrobiłem tak jest w pakiecie Performance

f7W1py1.jpg


DbupK4V.jpg

f7W1py1.jpg


nYR7hlt.jpg

hmJkREo.jpg


:D

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.