Skocz do zawartości

E92 LCI 335i x-drive manual (H&R Monotube)


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że trzeba je rozebrać ...przerabiałem temat w E91 - ciekło tam z obu, po rozbiórce i wymyciu+uszczelnieniu oringu na odrobinie silikonu są w 100% szczelne od roku :cool2: .

 

Tutaj o dziwo nie cieknie z nich, choć w sumie byłem tego prawie pewien jak kupiłem auto bez płynu w spryskiwaczu i wcale go nie dolałem bo i tak myślałem że zaraz wycieknie ...a tu niespodzianka teraz sprawdzałem i nie kapie z nich. Ale i tak dla pewności i "na zapas" wyczyszcze je :cool2: .

 

Dzięki !

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Witam

Membrana to to pomarańczowe ? gdzie ja kupiłeś oraz pokrywke ? jak ja sciagałeś ? Dremel to klej ? W N54 prawdopodobnie to samo ? Prośba o odpowiedz kogoś kto to robił ? I jeszczejedno gdzie się montuje dodatkowy separator oleju ? Może ktoś zamontował ? prośba o poglądowe zdjecie .

pozdrawiam waldi3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omg jestes moim mistrzem!!! Dremel to klej..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre słowo :padam: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Nie ma to jak mycie przy -5*C :rotfl: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Szykuje do piaskowania .

 

image.jpg

 

Zderzak gotowy do lakieru :).

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Wydeszek skończony ....ale zrobienie tego kosztowało mnie z 15 godzin pracy :/ . Wylot z DP był jednak pod innym kątem jak z orginału i trzeba było wszystko pasować robiąc kilka próbnych pasowań wydechu i dbając by końcówki były równo w zderzaku i w poziomie .... :zdegustowany: jeszcze mnie stawy nóg bolą jak sobie przypomne te godziny klęczenia, kucania i pracy chyłkiem :mad: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Części wróciły z czyszczenia, śrubki sobie dokładnie opisałem żeby nic nie pomylić jak wrócą z cynkowania.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Jedyny wyciek w tym aucie naprawiony :super: - spod nastawnika ATC300. Wpadł nowy ori o-ring i przy okazji świeżutki dedykowany Ravenol.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

No i coś o co podobno warto dbać przy N55 czyli czystość solenoidów Vanosa :ok: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Po skończeniu brudnych prac można było wszystko umyć Dimerem i myjka gorącowodną . W ogrzewanym garażu, na podnośniku :super: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Ktoś się pytał gdzie E92 rdzewieją ...ano tutaj . Może to jeszcze nie rdza (za młode auta) ale pod lakier dostaje się woda i robią się purchelki między warstwą cynku i lakierem. Te miejsca powinny być zasłonięte natryskową mastyką jak reszta podwozia :| . W E91 LCI działo się to samo w dokładnie tych samych miejscach.

 

Poszedł Forch Korroplex + podkład epoksydowy Novol 360 kilka warstw + mastyka Wurth Dichtfix beżowa...niestety na zdjęciach uchwyciłem tylko pierwszy krok :dontgetit: .

 

image.jpg

 

No i znowu mycie na mrozie.

 

image.jpg

 

Dysze spryskiwaczy lamp rozebrałem i wymyłem . Jednak "piasku" w dyszach było dosyć mało :) .

 

image.jpg

 

Ostatnie chwile dekorów drewnianych :hyhy: . Już obrzydzone matowaniem papierem P1200 i przemyte zmywaczem.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

No i już w Spacegrau :).

 

image.jpg

 

image.jpg

 

2 rurki hamulcowe przy demontażu zacisków mi się niestety urwały przy nakrętkach ...nowe w ASO ok 160zł/szt :zalamany: . Ładnie wywindowali cenę , rok temu kupowałem do Z3 to kosztowała ok 70zł ale już cena poszła w góre z 220% :znudzony: . Wiedząc że taka sytuacja spotka mnie w życiu pewnie jeszcze nie raz to kupiłem na allegro "praskę" do zarabiania i stalową rurkę ale o kant tyłka można tą praskę rozbić - do stali się nie nadaje, do miedzi może i tak.

 

Więc zamówie rurki na wymiar w zakładzie :ok: .

 

image.jpg

 

Na korpus dyfra rzuciłem kilka warstw emalii 2w1 rust control - polecam ten produkt :ok: .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Lampy i kratki z wnętrza które wyjałem przy okazji pracy nad dekorami dokładnie wymyte na "półsucho" czyli APC in/Dimer i mix wody z powietrzem z pistoletu do ropowania :] .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Gumeczki i uszczeleczki listew shadow też wymyte.

 

image.jpg

 

No i ocynkowane :padam: .

 

image.jpg

 

Śruby dodatkowo pomalowałem na srebrno by wygladały matowo jak orginalne cynkowane ogniowo ...no i ochrona lepsza.

 

image.jpg

 

Osłony termiczne czyściłem Dimerem i Aluxem.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Wahacze tylne były także troche wypiaskowane od kamieni wypadających spod kół, niestety nie zauważyłem tego podczas montażu gwintu (pewnie dlatego że było to pod warstwą brudu), a że geometria już ustawiona to pozostało malowanie rust controlem na samochodzie .

 

image.jpg

 

Kolejna torebeczka z Auto Fus. Tym razem troche bardziej kolorowo a nie tylko srebrno-czarno jak zwykle :hyhy: .

 

image.jpg

 

Pierwsza próba woskowania - failed - pistolet zatkany i po naciśnieciu spusty odrazu wylatywało jakieś 0,3l wosku :rotfl: prawą ćwiartke to mam zakonserwowaną naprawde na bogato :cwaniak: .

 

image.jpg

 

Nowy pistolet i poszło ...

 

image.jpg

 

Pięknie, pod wszystkie koreczki. Nadmiar się delikatnie ulał .

 

image.jpg

 

Maska wróciła od lakiernika, logo stare bo było idealne ale nowe koreczki ...nie znosze zalakierowanych plastikowych kołków/tulejek :zdegustowany: .

 

image.jpg

 

Jak to miło wyrwać z ASO tak wielką paczke za ok 90zł ...idziesz przez cały salon a pracownicy patrzą na Ciebie z politowaniem jakbyś zostawił min. 5000zł w kasie .. niestety w środku styropian.

 

image.jpg

 

Który dodatkowo nie pasuje . Wygląda na to że mam założoną belkę zderzaka od preLCI, trzeba będzie ja wymienić.

 

image.jpg

 

Doszedł kabinowy węglowy Knecht.

 

image.jpg

 

image.jpg

 

No i to czego brakowało w komplecie a szło 3 dni do Fusa od z magazynu z Niemiec (widać nikt tego nie potrzebuje w PL :rotfl: ) - korbka do awaryjnego otwierania szybra. Jeszcze tylko klucz płaski i wszystko będzie :D .

 

image.jpg

 

image.jpg

 

Tarcze po wyczyszczeniu do "żywego" szczotką drucianą z obu stron pomalowałem kilkoma warstwami Nobiles Termal. Powierzchni ciernych nie osłaniałem , poszedł na nie delikatny odkurz, ale klocki się z nim rozprawią odrazu - w Z3 robiłem tak samo i było OK :ok: .

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje wytrwałości elegancka robota... ale ze Ci sie te zdjacia chce cykac to podziwiam...

:) jak konserwujesz tak to auto to chyba ma Ci posłuzyc z 15 lat :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jeszcze podpytam :) próbowałeś wosku do podwozi w sprayu na gwint od zawieszenia?? mój znajomy tak stosuje zamiast miedzianego i jest bardzo zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem ...ale w sumie to dobry patent :cool2: jak miedziany mi zniknie to dam app W100 :) a na gwinciki tylne to pewnie odrazu bo tam nie ma dostepu by nasmarować palcem wiec dam wosk przez rurke :cool2:
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat ogarniania chwilowo zawisł tak jak i samochód na podnośniku :P , zostało odpowietrzyć hamulce i zmienić pasek osprzętu. Na co obecnie nie mam czasu bo musiałem się zająć innymi sprawami ;) .

 

W międzyczasie nabyłem drogą kupna od naszego forumowego kolegi Punishera komplet felg 313 performance. Oczywiście OE i oczywiście 8x19 + 9x19 :cwaniak: .

Paweł tak pancernie je opakował że wytrzymały by chyba przejazd czołgu :) , nie spotkałem się jeszcze z tak dobrze opakowanym przedmiotem do wysyłki, a zamawiam sporo rzeczy z różnej tematyki.

 

IMG_2728.jpg

:cool2:

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest na co popatrzeć w galerii :cool2: .

Mega smaczku dodają zdjęcia poważniejszych prac mechanicznych wykonanych we własnym zakresie :D .

Brakujące śrubki, spinki, niewłaściwe elementy :wink: faktycznie koniecznie trzeba domawiać/wymieniać ku samo-zadowoleniu :8) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Faktycznie jest na co popatrzeć w galerii :cool2: .

Mega smaczku dodają zdjęcia poważniejszych prac mechanicznych wykonanych we własnym zakresie :D .

Brakujące śrubki, spinki, niewłaściwe elementy :wink: faktycznie koniecznie trzeba domawiać/wymieniać ku samo-zadowoleniu :8) .

 

Dzieki :) tak patrząc na Twoj temat to chyba "dogadalibysięmy" przy jakimś % trunku ...i przy coca-coli chyba zresztą też :cool2: . :cool2: :cool2:



kkamo84 Polecam nobiles termal- tylko trzeba dokładnie wyczyścić rdze przed malowaniem a najlepiej wypiaskować. Na tarcze dałem jeszcze forch korroplex na bębny i kilka grubych warstw termala. Kolega malowałem bebny tarcz w seacie termalem, ja w z3 i mogę po tym powiedzieć że sprawdza się i polecam !


Vapor troche mnie odkrył z tymi Zp06 ...miała być niespodzianka tu w temacie :oops: . Udało mi się je dogadać tanio po zakupie 313. Na żywo zp robią na mnie większe wrażenie, mimo że to 19 to wygladaja jak 20 ;) Generalnie robią robotę. Po przemalowaniu na srebrno chyba wpadną do mnie.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pora troche nadrobić zaległości :


image.jpg


image.jpg


Zaciski oklejone taśma PET do malowania proszkowego 2 warstwowego - wcześniej przeszły piaskowanie, a wszystkie żeliwne części zostały ocynkowane.


image.jpg


image.jpg


Części już po "proszkowaniu" .


image.jpg


Gąbeczek pod bak nie udało się niestety kupić w ASO (tylko z całą "rozpórką") ale dorobiłem je sam idealnie na kształt orginału.


image.jpg


image.jpg


Przewody hamulcowe również a'la orginał :) czarne a nie zielone.


image.jpg


image.jpg


Spinki zacisków powleczone niklem.


image.jpg


W końcu udało się kupić poprawny absorber zderzaka którego brakowało.


image.jpg


image.jpg


I nowiutkie halogeny Valeo (OEM). :D


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Składamy , składamy :hyhy:


image.jpg


Tym sosem zalałem układ hamulcowy, który okazał się być bardzo oporny w odpowietrzeniu - czekam na sprzęt do odpowietrzania z usa - power bleeder firmy motiv.


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Szkoda że nic nie widać na zdjęciu podwozia ...bo na żywo auto od spodu teraz wygląda naprawde godnie :cwaniak: .


image.jpg


image.jpg


Shadow line po polerce i przygotowania do ponownego jego montażu.


image.jpg


image.jpg


Udało się nabyć przypadkiem takie jeszcze koła ....Z performance ZP06 8,5+9,5x19 matte gun obute w Goodyeary Eagle F1 Assymetric :) Nie powiem na żywo robia cholerną robotę :D . I to chyba one wpadną do E92 tyle że ten grafit średnio mi pasuje, wiec staną się srebrne.


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Dekory @high gloss grey ;) także wyszły po wypolerowaniu zupełnie jak orginał.


image.jpg


image.jpg


I taka wisienka na torcie - nowiutka gałka M-pakiet :). Tania nie była, ale chyba warto bo jeszcze nie widziałem gałki obszytej identycznie jak orginał (chodzi o perforacje skóry).


image.jpg


Teraz trzeba odpowietrzyć hamulce i pomalować ZP06 :)


pozdrawiam !

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo grubo ! Mistrz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sam malowałem, i jestem z tego naprawde zadowolony - kolor wg mnie doskonale pasuje do wnętrza auta, a wyszło to malowanie tak że na żywo też nie sposób odróżnić że to nie jest fabryczna robota :) .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
konkretny update :cool2: nie maluj tych felg! właśnie takie grafitowe robią robotę :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokośc opon przy xdrive musi być taka sama - to jest akurat ważne przy napędzie na 4 koła. orginalnie były w moim aucie 225/40/18+255/35/18 , teraz będzie też dedykowana rozmiarówka czyli 225/35/19 + 255/30/19.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.