Skocz do zawartości

E39 M52TUB20


Nemus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,


Nieoczekiwanie stałem się posiadaczem BMW E39 i tym samym dołączyłem do klubu BMW :)


Poniżej zatem informacje odnośnie nowego nabytku:

Type Code: DM21

Type: 520I (EUR)

Series: E39 ()

Serie: 5

Body Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: M52/TU

Displacement: 2.00

Power: 110

Drive: HECK

Transmission: AUT

Color: TITANSILBER METALLIC (354)

Upholstery: STOFF RIPS DIAGONAL/ANTHRAZIT (F4AT)

ProdDate: 2000-05-16

Przebieg: 169 tyś


S302A Alarm system

S320A Deleted, model lettering

S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric

S428A Warning triangle and first aid kit

S465A Through-loading system

S508A Park Distance Control (PDC)

S540A Cruise control

L801A National version Germany

S863A Dealer List Europe

S879A On-board literature, German

S464A Ski bag

S202A Steptronic

S548A Kilometre speedo

S851A Language version German


Nowe foty po umyciu samochodu :)

IMG-0615.jpg

IMG-0616.jpg

IMG-0617.jpg

IMG-0618.jpg

IMG-0619.jpg

IMG-0620.jpg

Edytowane przez Nemus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko będzie sukcesywnie naprawiane i poprawiane. Pare rzeczy do zrobienia jest, większość czysto kosmetyczna.

Na sam początek leci wymiana czujników parkowania (3 na 4 nie działają, 1 jeszcze dyszy :cry: )

Przebieg wydaje się być realny, nie sprawdzałem w ASO (może podjadę kiedyś), lecz jest książka od samego początku i wydaje się być w porządku. Samochód kupiony od pewnej osoby więc wątpie aby był kręcony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sam start pobawiłem się z czujnikami PDC. Zakupiłem 3 nowe czujniki, wymieniłem je i po sprawdzeniu teraz wszystkie "cykają", po wrzuceniu wstecznego nie ma już 5 sekundowego pisku, lecz jednak po podjechaniu do ściany nie ma żadnej reakcji. Według postów które przeczytałem moduł powinien być ok, bo jednak wykrywał uszkodzone czujniki, może to być problem nadal z czujnikami.

Jakieś pomysły macie może? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kupiłeś zamienniki? :roll: chyba nie musisz odpowiadać, tylko ori działają.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś zamienniki? :roll: chyba nie musisz odpowiadać, tylko ori działają.

 

Hmm... Takiej informacji nigdzie nie znalazłem, że tylko ori działają... To trochę lipton, jak tylko ori działają :shock:

Jeśli to prawda to w takim razie zawsze mogę je oddać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To bardzo, ale to bardzo słabo szukałeś, w każdym praktycznie temacie o pdc jest takie info :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo, ale to bardzo słabo szukałeś, w każdym praktycznie temacie o pdc jest takie info :wink:

 

Hmm... Może nie zwróciłem na to uwagi. No nic, tamte jutro będą zwrócone, oryginalne używki już zamówione i w środę się okaże :)

Dzięki za info :wink:


A co możecie polecić na te wszystkie obcierki? I ten kierunek lewy, wymieniać czy da się to jakoś zatuszować? :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Reflektor można spróbować spolerować, poprawa będzie na pewno.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie odnośnie czujników PDC...

Zakupiłem używane, 3 działają bardzo dobrze, 1 pozostał mój stary który również działa tylko dźwięk cykania jest nieco cichszy (będzie wymieniany na inny). Po wrzuceniu wstecznego nie ma 5 sekundowego pisku więc system działa prawidłowo, przy zbliżaniu się do ściany niestety nadal system nie wykrywa przeszkody... Tutaj moje pytanie, zauważyłem, że mam przepaloną prawą żarówkę od wstecznego (lewa działa i świeci), więc czy jedna przepalona żarówka wstecznego może powodować to iż czujniki nie załączają się i nie wykrywają przeszkody?

Centralka PDC na pewno działa bo przy uszkodzonych czujnika piszczy, czujnik w skrzyni też musi działać skoro przy uszkodzonych system wykrywa błąd w momencie wrzucenia wstecznego. Więc czy jest możliwe, że jedna mała żaróweczka powoduje problem systemu? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten jeden Twój jest oryginalny? Wygląda na to, że jeszcze z nim jest problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest oryginalny bo go sprawdzałem. Jedyne co to na pewno ciszej działa niż pozostałe, które wymieniłem. Czekam na dostawę ostatniego, bo niestety 1 z 4 kupionych okazał się uszkodzony.

Czyli wsteczne światło nie ma z tym nic wspólnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie, żarówka nie ma związku, idealnie było podpiąć inpa i zobaczyć na wykresie jak to wygląda.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki naprawione :8) tylko też mam jeden okrągły :D Jednak czujnik który delikatnie działał, również według systemu był uszkodzony... Teraz zastanawiam się czy jest możliwość naprawienia starych czujników bo z tego co widzę to można je bez problemu rozebrać.

No to teraz biorę sie za kolejne rzeczy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pierwszy niewielki mod zakończony - wymiana kaseciaka na schowek :mrgreen:

Przyznam, ze sporo zabawy z całym panelem środkowym :shock:


IMG-0797.jpg

IMG-0798.jpg


Przy okazji mam pytanie, bo po podniesieniu całego panelu znalazłem coś takiego jak widać poniżej:

IMG-0793.jpg

IMG-0794.jpg

IMG-0795.jpg

IMG-0796.jpg

Wiecie może co to może być? Nie było to podłączone do niczego, nie widziałem żadnej wolnej wtyczki do której można by to podłączyć :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na podświetlenie tego całego kaseciaka.

Może wykorzystasz do jakiegoś moda :P

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Panowie,

Mam pare zapytań odnośnie E39, mam na dzieję, że możecie mi pomóc :) Zainstalowałem sobie INPA i posprawdzałem co nieco, w związku z czym wymieniłem czujnik wałka wylotowy, pomimo tego mam nadal błąd więc pytanie co jest kurcze grane... Zamieszczam poniżej 4 zdjęcia z 4 różnych błędów i chciałbym Was prosić o pomoc w rozszyfrowaniu (szukałem w google, poczytałem trochę o tych błędach, lecz chciałbym się upewnić):

IMG-0883.jpg

IMG-0884.jpg

IMG-0885.jpg

IMG-0886.jpg

1 zdjęcie to jest właśnie ten czujnik wałka - jest nowy a widzę, że błąd nadal jest, 3 zdjęcie to wiem, że od termostatu ale ponoć można z tym jeździć. 2 i 4 zdjęcie to sondy lambda jak dobrze wyczytałem tylko jak je sprawdzić?


Drugie pytanie odnośnie skrzyni automatycznej, czy u Was podczas zmiany biegów czy też redukcji jest nieraz czuć tą zmianę, czy skrzynie w BMW mają taki agresywniejszy tryb działania czy biegi powinny być niewyczuwalne?


Ostatnie pytanie też jest odnośnie skrzyni, na 4 biegu (w trybie D oraz S) przy dokładnie 3000 tyś obrotów słychać straszne wycie, tak jakby się jechało po drodze na której boczne pasy wydają dźwięk - co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakiej firmy kupiłeś ten czujnik? Rzadko poza oryginałem coś działa prawidłowo.

Z uszkodzoną grzałką termostatu jeździć można, ale trzeba pilnować temperatury, ponieważ pod obciążeniem nie będzie spadać jak jest to przy sprawnym układzie.

To nie błędy sond tylko zły skład mieszanki, szczelność dolotu do sprawdzenia.

Jak skrzynia wyje to nic dobrego nie wróży, jakiś serwis jej robiłeś? Wiesz o nim w przeszłości?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik z tego co wiem to wleciał oryginał, więc nie powinno być problemu. Jedyne co to ostatnio przy jeździe przez góry i serpentyny w pewnym momencie zwalniając auto mi po prostu zgasło... Pytanie czy przez czujnik (działo się tak wcześniej ze 4 razy, po wymianie czujnika ustało).

Ok czyli prędzej czy później dobrze jest ją wymienić...

Czy zły skład mieszanki może być winą LPG? Będę umawiał się na czyszczenie wtrysków stąd pytanie czy może to być ewentualnie tego wina...

Serwis z tego co wiem był robiony ok. 2-3 lata temu (wymiana oleju i filtra) - od tego czasu przejechane jakieś 35 tyś km.


Sprawdziłem moduły oraz przeliczyłem roboczogodziny i wychodzi na to, że przebieg nie jest kręcony, więc nie chce mi się wierzyć, że po niecałych 200 tyś skrzynia pada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może to być oczywiście od lpg, aby go wykluczyć odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu, skasuj adaptacje i zrób 100 km na pb, jak błędów nie będzie to wiadomo, że lpg do strojenia. Filtry wymień jak najszybciej, najlepiej robić to co 10 tys. km, kosztują grosze, lpg ma sporo syfów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG miało serwis jakieś 5tyś km temu więc filtry były wymieniane z tego co wiem. Tak czy siak LPG do weryfikacji, pojeżdżę na PB i zobaczymy czy objawy będą takie same.

Pytanie jeszcze w takim razie co z tą skrzynią? Ile ewentualnie naprawa takiej skrzyni może kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
5, 6, może 7k. Mowa o remoncie oczywiście.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.