Skocz do zawartości

[E60] 545 Hamann & Prior Design 363HP


M1K1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Moja przygoda z BMW zaczęła się jakieś 5 lat temu, kiedy to w wieku 18 lat kupiłem swoje wymarzone E46 318i w pięknym Topassblau. Później była sprzedaż ze względu na wyjazd na studia, bardzo tego nie chciałem, ale samochód faktycznie był mi niepotrzebny. Po powrocie przez rok bujałem się Mazdą 6 2.2 mzr-cd dłubniętą na 200 kucyków. Jeździło mi się tym naprawdę nieźle, ale brakowało mi czegoś. Mazdzie chyba nie miała duszy. Zacząłem się rozglądać za czymś innym, chciałem żeby jechało, brzmiało i wyglądało. Moje poszukiwania od razu zawęziły się do Audi A6C6 4.2 w Avancie i właśnie do E60 545/550. Szybko okazało się, że na naszym rynku nie ma nic godnego uwagi. Byłem oglądać kilka sztuk i wszystkie okazały się kompletną porażką. Wtedy przypadkiem dowiedziałem się, że mój znajomy rozstaje się ze swoim oczkiem w głowie. I tak, po krótkich oględzinach zakochałem się w tej bestii. Nasza wspólna przygoda trwa od listopada 2018.


Teraz konkrety.

Autko ma 190k potwierdzonego przebiegu. W środku pedantycznie zadbana i nie zjechana, skóry konserwowane co 4 miesiące. Podobno nigdy nie jeździła w zimie, co w sumie potwierdza się patrząc na podwozie, które wygląda jakby było nowe. Niemiec, który ją kupił, musiał mieć kupę siana. Wyposażona bardzo przyzwoicie, do tego pełno dodatków Hamanna razem z mapami silnika. Dzięki nim, BMW zamiast 333KM w serii, ma obecnie 363KM. Dołożone zostały też zderzaki i progi od Prior Design oraz 20 calowe felgi Hamanna. Wydech 3" z kwasówki. Czasami mam wrażenie, że może nawet jest trochę za głośno, ale później przypominam sobie, że przecież tego właśnie chciałem i że V8 nie może być "za głośne", nie istnieje takie pojęcie jak za głośne V8 8-) W momencie kupna miała założone dystanse, które całkiem szybko zdjąłem, bo mocno ograniczały komfort. Na wybojach czuć było, że buda siada na oponach. Z tego też powodu tylna para okazała się nadawać już tylko na śmietnik a że u Gębki nie mieli takiego rozmiaru to zamiast 285/25/20 teraz jest 285/30/20. Na wiosnę okaże się czy dobrze spełniają swoją rolę.

W planach na przyszłość przede wszystkim odświeżenie/korekta lub całkowicie nowy lakier. Ze względu na to, że jest porysowana kluczem przez jakiegoś zazdrośnika. Chciałbym lepiej spasować te zderzaki, niewiele im brakuje do ideału, ale jednak brakuje. Ogrzewanie fotela pasażera nie działa, ale tym się na razie nie będę zajmował bo i tak w zimie nie jeździ. Dodatkowo chciałbym ogarnąć Aux/Bt oraz oświetlenie full Led i to by chyba było na tyle z najbliższych planów.


Rozkodowany Vin:

Vehicle information

========================================

VIN: WBANB31070B080088

Type code: NB31

Model: 545I (EUR)

E-F-R series: E60

Series: 5

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: N62

Displacement: 4.40

Power: 245 (333 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI

Upholstery code: LCAD - LEDER DAKOTA/GRA

Prod.date: 2004-05-26

S2CF BMW light alloy wheel, spider spoke 138

S8SA Navigation access request,country-spec.

S8SB Telematics access request,country-spec.

S8SC Telematics access request,country-spec.

S8SP Control unit COP

S205 Automatic transmission

S217 Active steering

S226 Sports suspension settings

S229 Dynamic Drive

S255 Sports leather steering wheel

S261 Side airbags for rear passengers

S320 Deleted, model lettering

S339 Shadow-Line

S403 Glass roof, electrical

S415 Sun-blind, rear

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S438 Fine wood trim

S441 Smoker package

S459 El. front seat adjustment w. memory

S473 Armrest front

S481 Sports seat

S494 Seat heating driver/passenger

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S522 Xenon Light

S524 Adaptive Headlights

S534 Automatic air conditioning

S536 Auxiliary heating

S540 Cruise control

S548 Kilometre speedo

S563 Light package

S601 TV function

S609 Navigation system, Professional

S610 Head-up display

S620 Voice control

S672 CD changer for 6 CDs

S677 HiFi system Professional DSP

S698 Area-Code 2 for DVD

S785 White direction indicator lights

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German


dLpgGYw.jpg

7cD3Hmd.jpg

l3BgtzU.jpg

6Uy3YxT.jpg

TI2YrGQ.jpg

Coyv4mu.jpg

0jnYp9G.jpg

JAlpyna.jpg

k32HTbD.jpg

MGliG18.jpg

udEWdrB.jpg

Edytowane przez M1K1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

Cześć

Jakiś czas już pewnie użytkujesz swoje v8 jak widzę po dacie postu. Mam pytanie do Ciebie: Jak z perspektywy czasu zachowuje się ten body kit? Przyznaję sam zestaw zawsze mi imponował ale...

- kiedyś kupiłem ten zestaw (niestety w Polsce dostępne są tylko repliki Priora wykonane z gfk/włókno szklane/ a nie tak jak oryginał z absu) ale przeleżał w garażu 2 miesiące zanim zawiozłem graty na montaż i... jakież było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem że zestaw skurczył się tak bardzo że np progów brakowało po 2 cm. Nawet nie montowałem tego tylko zwróciłem, nie bez awanturki...

- piszesz o tym że chętnie spasował byś go lepiej - niestety widzę na zdjęciach że niewiele da się zrobić - po prostu brakuje materiału.

Szkoda że żadna firma nie podejmuje się zrobić tego w absie...

Jak z trwałością lakieru na gfk? Nie pęka? Nie robi się pajęczyna?

I pytanie o mapy do silnika? Chciałbyś kogoś polecić kto Ci to robił?

Jestem w posiadaniu 550i i w sumie chętnie bym coś podłubał. Niestety pomimo tego że mój samochód ma już przeszło 9 lat nie ma sensownych mechaników którzy cokolwiek rozumieją z tego silnika - stąd moje pytanie.

Czy wyszedł u Ciebie problem z magistralą wodną - tzw. problem rurki?

Chciałbyś może pochwalić zdjęciem wydechu od spodu? Mam wielką ochotę zrobić wydech na duplex i chętnie podpatrzę...


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Wszystko zostało zrobione jeszcze w Niemczech, dlatego ciężko mi kogoś polecić. Co do samego bodykitu to nie ma dramatu, udało się to spasować porządniej przez włókno szklane. Lakier pękł w jednym miejscu na progu (na badaniu technicznym :lol: ) i na zderzaku jest niewielka pajęczyna. Poza tym ze w mojej ocenie jest trochę za nisko na polskie realia to jestem zadowolony. Problemy z rurką tez zostały wyeliminowane już wcześniej, także niewiele jestem w stanie tu powiedzieć. Zdjęcia od spodu niestety nie posiadam, ale mam inne które może troszkę pomoże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bardzo dziękuję Ci za odpowiedź. Jak patrzę na te zderzaki w czarnym to... podoba mi się. Pewnie znów zrobię popełnię to i kupie ten bodykit. Wszystkie Hamanny i AC Schnitzery się przy nim chowają. Bardzo ładnie wygląda. Gratuluję.

Mam fabryczny MPakiet i jest rozterka bo też wygląda dobrze, ale ten Prior jest po prostu z pazurami, bojowy.


co tu zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pakiet wyglada fajnie, ciekawe jak będzie brzmiał wydech, jak bys mógł nagrac filmik bo ja tez sie przymierzam do podwójnego wydechu :D


W m-pakiecie jedynie bym zmienil troche wygląd dyfuzora, bo taki troche schowany pod zderzak i taki prosty, u Ciebie widac w tym pakiecie są jakies dodatkowe dwa paski, ciekawe czy do mpakietu cos takiego by sie dorobiło :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.