Skocz do zawartości

[E61][520d] M47 Na Czipsach (197 KM / 407 Nm)


DamnWamn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono,

 

Dzisiaj postanowiłem pokazać swojego bimmera.

 

Nie jest to nic szczególnego, najzwyklejsze E61 z dwulitrowym silnikiem diesla (M47), którego ostatecznie zabrałem na "czipsy" (chip-tuning na 197 KM / 407 Nm) - po nich już całkiem fajnie "idzie".

 

Auto mam niecały rok, sprawuje się świetnie, żadnych awarii po pierwszych 10.000 km. Jedyne co zrobiłem to regeneracja maglownicy (zaraz po nabyciu wozu) i turbiny (auto trochę słabo zbierało się na niskich obrotach, tj. od 1000 do 2000 obr/min).

Po kupnie zamówiłem także nowy komplet opon (Hankook Ventus Prime 3 - 225/50 R17).

 

Jak widać po rejestracji, auto było sprowadzone z Niemiec. Kupiłem je tylko dlatego, że jego stan był wyjątkowo dobry (przed zakupem auto sprawdzone w warsztacie i na stacji diagnostycznej)

 

Jest to moje "drugie" i "zapasowe" auto. Używam je głównie do jazdy w trasie (taki był główny cel).

 

W trasie jeździ się bardzo komfortowo, uwielbiam jego wyciszenie.

 

W palnie mam pojeżdżenie nim jeszcze co najmniej 1-2 lata.

 

Jest to moje pierwsze BMW (prawo jazdy mam od 2003), przez moje ręce przewijały się przeróżne marki (VW, Ople, Skody, Fordy, Audi, Mitsubishi, Renault, Volvo, Alfa Romeo), w porównaniu do pozostałych marek BMW naprawdę bardzo dobrze wypada i jestem z niego bardzo zadowolony.

 

Historia Zakupu

Musze też się przyznać, że mało brakowało, a kupiłbym inny samochód, ponieważ moja kochana żona na wyraz BMW dostawała ataku wścieklizny. :D

Głównie przez to, że BMW ma słabą opinię i wielokrotnie widziała pajaców (niestety prawda), którzy jeździli jak upośledzeni - nie chciała być identyfikowana w ten sposób.

Auta wybieramy zawsze razem (w sumie to wybieram i jej pokazuję, bo jej się szukać nie chce), także gdy pokazywałem ogłoszenia BMW, to od razu krzyczała głośno "NIEEEEE, WSZYSTKO TYLKO NIE BMW!".

 

Ale... pewnego dnia podrzuciłem jej ogłoszenie do tego właśnie egzemplarza, zobaczyła i powiedziała "Okay, możemy zobaczyć, ale nic nie obiecuję".

Pojechaliśmy na miejsce, zobaczyła to auto, przejechaliśmy się i wtedy zaszła w niej jakaś dziwna zmiana, powiedziała, że BMW jednak może być. :D

 

Wtedy nastawiłem się już na BMW serię 5, myślałem także o serii 7, ale nie było żadnych fajnych egzemplarzy w okolicy.

W pewnej chwili także rozglądałem się za Audi A6 (C6) i Mercedesem klasy E (W211), ale mój aktualny egzemplarz przebił

tamtejsze wozy pod względem stanu technicznego i wyposażenia/wyglądu.

 

Wrażenia po "czpisach" (Chip Tuning)

Po "czipsie" czuć wyraźną poprawę. Wcześniej 163 konie miałem na 3600-4200 obrotów (wykres niżej), Aktualnie 160 "kunia" jest już przy 2800 obrotów.

Samochód naprawdę odżył. Wcześniej na suchym asfalcie i na nowych oponach mogłem wcisnąć gaz do podłogi na pierwszym i drugim biegu i raczej nie przejmować się

zbytnio poślizgami. Czasem na jedynce na chwilkę mrugała kontrolka trakcji, ale nie pamiętam, abym czuł jakieś większe szarpnięcia.

 

Aktualnie jazda z gazem w podłodze na jedynce jest niemożliwa, ciągle zapala się trakcja i mocno szarpie całym autem (wyraźnie czuć, jak komputer walczy z autem). Na dwójce nawet da się to zrobić, ale przy obrotach bliskich maksymalne mocy też mruga kontrolka i potrafi lekko szarpnąć autem. Przyrost mocy jest widoczny.

 

To samo tyczy się przyśpieszania na wyższych biegach i przy większych prędkościach. Samochód dostał wyraźnego kopa.

Chipsa jak najbardziej polecam, jestem zadowolony.

 

UWAGA: Jeśli nie widzisz zdjęć, wejdź tutaj:

Katalog zdjęć

 

Zdjęcia z wakacji 2017, zaraz po zakupie auta:

NJoJGgycAfSvRoyqnSysuZeiyjNdTDMLCr1P3dQVuUonl0uhipRr_O7e1DZSj8M7RaPLLVkc_NQcsi0PusaD=w1920-h938-rw

 

gtYr3CyN8EyutOC2rqakrCIdY9CTcdTv5Ksiuv5JPDVT3sJQ5TP_QaiKbzALAuqxIe-RyB-OZlRrB4zaMHQQ=w1920-h987-rw

 

xJuP0a06LliOgHAAZ9LvZkkhlsh0FzWhqqcq7HathkDjt71OyRGVh4OzfODzQ9l0hi3Z1d_1pLrvpgGyWWuE=w1920-h987-rw

 

Wykres z hamowni:

qhK2CNEMesMr8YvqSmaNafHhYnpirm-aZrU3bCyAR4NbwEmWQAnugGynMApQYr3ZeYJpq53lZq-0yG3MNSZN=w1920-h987-rw

Edytowane przez DamnWamn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się Tobie, wyniki porównywałem do innych 520d M47, jest w normie.

Ta jednostka (M47) ma troszkę gorszy moment poniżej 2000, niż jego następca, tj. wersja N47.


W warsztacie w którym serwisowałem to auto (specjalizujący się w BMW) właściciel powiedział mi, że wersja N47 ma wyraźnie większy moment

na niskich obrotach, ale to kwestia tego, że ten silnik został mocno przerobiony (rozrząd przeniesiony na drugą stronę itd).


O silniku 3.0 nie będę nawet wspominał, bo on ma bardzo duży moment na niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wydaje się Tobie, wyniki porównywałem do innych 520d M47, jest w normie.

Ta jednostka (M47) ma troszkę gorszy moment poniżej 2000, niż jego następca, tj. wersja N47.


W warsztacie w którym serwisowałem to auto (specjalizujący się w BMW) właściciel powiedział mi, że wersja N47 ma wyraźnie większy moment

na niskich obrotach, ale to kwestia tego, że ten silnik został mocno przerobiony (rozrząd przeniesiony na drugą stronę itd).


O silniku 3.0 nie będę nawet wspominał, bo on ma bardzo duży moment na niskich obrotach.

To inaczej napiszę.


Mam też m.in M47 w E61 LCI i mam znacznie większe wartości przy 1700-1800obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podrzucić wykres dla porównania? ; )


Jeśli masz rzeczywiście "znacznie więcej", to z chęcią wybiorę się z tym do warsztatu, gdzie regenerowali mi turbinę. ; )


Czy jesteś też pewien, że masz silnik M47? Twój model jest poliftowy, w nich przeważnie siedzi już N47.


PS Spojrzałem na Twoje posty, Ty masz wersję bez DPF (mój ma DPF, nie usuwałem go) i kręconą na 217 "kunia" (czyli 20 więcej od mojej). Może dlatego posiadasz większy moment?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możesz podrzucić wykres dla porównania? ; )


Jeśli masz rzeczywiście "znacznie więcej", to z chęcią wybiorę się z tym do warsztatu, gdzie regenerowali mi turbinę. ; )


Czy jesteś też pewien, że masz silnik M47? Twój model jest poliftowy, w nich przeważnie siedzi już N47.


PS Spojrzałem na Twoje posty, Ty masz wersję bez DPF (mój ma DPF, nie usuwałem go) i kręconą na 217 "kunia" (czyli 20 więcej od mojej). Może dlatego posiadasz większy moment?

Nie chodzi o sam moment obrotowy a o okres kiedy doładowanie turbo się zwiększa.


Tak jestem pewien że mam m47.


Jak masz DPF tym bardziej powinno wcześniej wstawać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jestem pewien że mam m47.


Jak masz DPF tym bardziej powinno wcześniej wstawać

 

Podeślij swój wykres, bo teraz robisz porównanie do powietrza - życie mnie nauczyło, że pamięć jest mylna. ; )


Przeglądałem wykresy innych aut z M47 i wyglądają podobnie.


W firmie tuningowej/warsztacie BMW mówili, że wygląda to tak jak przeciętne M47, także tym bardziej zastanawia mnie na jakiej podstawie wyciągasz swoje wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.