Skocz do zawartości

F11 520d 219KM/444Nm


1jarcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po ponad 3 letnim użytkowaniem E61 i wcześniej E46 przyszedł czas na zmiany i tak oto w listopadzie 2018r., a dokładnie w „Black Friday” F11 M-Pakiet. Po długich poszukiwaniach pojawił się ten egzemplarz – no i jest oczywiście przed zakupem sprawdzona u naszego kolegi z forum za co bardzo dziękuję.

Jednocześnie chciałbym również podziękować koledze "maniek21112", który pomógł w interpretacji błędów i nie tylko :cool2:


Szukałem czegoś młodszego może z innym silnikiem niż dotychczas posiadałem w E61 lecz życie napisało inny scenariusz ponieważ po oględzinach kilku sztuk sprawa związana z silnikiem no i rocznikiem poszła na drugi plan.

Na początek do zrobienia podstawowe rzeczy czyli: rozrząd, serwis olejowy silnika i skrzyni biegów, i kontrola słynnych klapek „swirl flaps” i tu nie wiem co zrobić czy je usuwać czy kupić zregenerowany kolektor. Na pewno do auta wpadnie czarny grill i oczywiście dywaniki welur bo te gumy jakoś do mnie nie koniecznie przemawiają.

Aktualny przebieg auta na dzień dzisiejsz to 173tkm i na razie mało go przybywa ponieważ na co dzień użytkuję swoją e61 albo żony Grand Vitara z uwagi na jakieś krótkie przeloty, a F11 stoi w garażu.


Zdjęcia samochodu dokumentalne z ogłoszenia ale będę uaktualniał w miarę upływu czasu ale na początek VIN.


VIN: WBAMX11070C881826


Type code: MX11

Model: 520D (EUR)

E-F-R series: F11

Series: 5

Type: TOUR

Steering: LL

Doors: 5

Engine: N47T

Displacement: 2.00

Power: 135 (183 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 416 - CARBONSCHWARZ METALLIC

Upholstery code: AZAT - STOFF GREY SHADO

Prod.date: 2010-12-10


S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

S1CB ACEA / CO2 scope

S1CD Brake Energy Regeneration

S2NB M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 351 M,19"

S2PA Lockable wheel bolt

S2TB Sport automatic gearbox

S3AT Roof rail, aluminium, satinised

S3MB Indiv. Ext. Line, burnished aluminium

S4CE Fine-wood version, Fineline, anthracite

S4UR Ambient interior light

S5AC High-beam assistant

S6VC STEUERUNG COMBOX

S7NH BMW Service inclusive

S8A1 Sprachversion polnisch

S8AT POLNISCH BETRIEBSANL./SERVICEHEFT

S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE

S8TF Active pedestrian protection

S8TL TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV

S8TN TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST

S8V5 HINWEISSCHILD NCAP RUM/SLOWAK/TSCHE

S225 Deleted, sports suspension

S230 Extra package, EU-speciifc

S248 Steering wheel heater

S258 Tyres with runflat properties

S302 Alarm system

S320 Deleted, model lettering

S322 Comfort access

P337 M Sports package

S358 Climate comfort windscreen

S402 Panorama glass roof

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S441 Smoker package

S481 Sports seat

S488 Lumbar support, driver and passenger

S494 Seat heating driver/passenger

S502 Headlight cleaning system

S508 Park Distance Control (PDC)

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S548 Kilometre speedo

S571 Reinforced power supply

S575 Socket, lugg. comp. incl. 2. batt.

S609 Navigation system, Professional

S644 Preparation f mobile phone w Bluetooth

S677 HiFi system Professional DSP

S698 Area-Code 2 for DVD

S710 M leather steering wheel

S715 M Aerodynamics package

S761 Individual sunshade glazing

S775 Headlining anthracite

S863 Dealer List Europe

S877 Omission of non-combined operation


2.jpg

1a.jpg

20160809-121610.jpg

20180927-143034.jpg

20160809-121600.jpg

4.jpg

3.jpg

20180927-143241.jpg

20180927-143101.jpg

Pozdrawiam

Edytowane przez 1jarcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super :cool2: To prawda,masakra jest ze znalezieniem czegoś sensownego,ale widzę że Ty znalazłeś krajówkę także super. Ja z krajówek które oglądałem nabrałem całkiem innego podjescia do informacji w ogłoszeniu "Kraj pochodzenia : Polska" . Nie było różnicy,ba wydaje się jakby te auta był w gorszym stanie niż sprowadzone :cry: :cry:

Co to za tapicerka ?

Masz już jakieś objawy ,że chcesz wymienić rozrząd czy po prostu dmuchasz na zimne ?

Właśnie, o co chodzi z tymi klapkami? Dużo osób mówiło mi ,że silniki z serii F nie mają problemów z klapkami ,więc jak to jest w końcu ?


a dywaniki gumowe w zimie to konieczność :D :D Miałem welury same,pojechałem do ASO Dobrzański a tam ori za 300 zł :cry2: :cry2: . 1300 metrów dalej,pierwszy lepszy motoryzacyjny i kupiłem za 80 zł - efekt,podejrzewam ten sam co by był z tymi za 300 :lol: :lol:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ładne auto i tak nietypowo skonfigurowane. M pakiet i chromy, a w środku drewno.

Tapicerka to alcantara i materiał oczywiście?

Jako fan oryginalnych dywaników, na lato uznaję też tylko welurowe dywaniki, bo jakoś lepiej, przytulniej w aucie, na zimę gumowe, bo praktyczniejsze ale tylko oryginały BMW, chociaż swoje kosztują (w X3 gumowe z wstawką chromowaną BMW coś pięknego).Tak samo, jak dywanik gumowy ochronny do bagażnika. Tylko ori, ale to moje zboczenie.

Niech dobrze służy. Fajnie, ze krajowa, potencjalny kupiec raczej uznaje to za plus.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ładne auto i tak nietypowo skonfigurowane. M pakiet i chromy, a w środku drewno.

Tapicerka to alcantara i materiał oczywiście?

Jako fan oryginalnych dywaników, na lato uznaję też tylko welurowe dywaniki, bo jakoś lepiej, przytulniej w aucie, na zimę gumowe, bo praktyczniejsze ale tylko oryginały BMW, chociaż swoje kosztują (w X3 gumowe z wstawką chromowaną BMW coś pięknego).Tak samo, jak dywanik gumowy ochronny do bagażnika. Tylko ori, ale to moje zboczenie.

Niech dobrze służy. Fajnie, ze krajowa, potencjalny kupiec raczej uznaje to za plus.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za tapicerka ?

To tapicerka alcantara i tkanina od zawsze miałem skóry i byłem sceptycznie nastawiony na tego rodzaju tapicerkę lecz już się przekonałem do niej ponieważ raz że nie jest zimna szczególnie rano a w lato nie będzie piekła szczególnie gdy jest sie w krótkich spodenkach :norty:

 

Masz już jakieś objawy ,że chcesz wymienić rozrząd czy po prostu dmuchasz na zimne ?

Nie mam żadnych objawów ale czasem dzieje się to bezobjawowo :wink: wiec wolę go zrobić i jeździć ze spokojną głową.

 

Właśnie, o co chodzi z tymi klapkami? Dużo osób mówiło mi ,że silniki z serii F nie mają problemów z klapkami ,więc jak to jest w końcu ?

Robi się klapki tylko nie wiem czy muszą iść out czy wstawić regenerowany zestaw ale dowiem się i napiszę.

Co do dywaników to na pewno na wiosnę będzie wymiana na welur, a jak piszesz, że u was w ASO jest zestaw za 300zł to ja go biorę :D

 

Ładne auto i tak nietypowo skonfigurowane. M pakiet i chromy, a w środku drewno.

Dzięki bardzo :)

Co do chromu to chciałbym właśnie to zmienić o tak

tylko nie wiem co jak to będzie wyglądać przy relingach i klamkach które by zostały w chromie więc temat odległy ale na początek na pewno wpadnie nowy grill czarny podwójnie żebrowany.
Jako fan oryginalnych dywaników, na lato uznaję też tylko welurowe dywaniki, bo jakoś lepiej, przytulniej w aucie, na zimę gumowe, bo praktyczniejsze ale tylko oryginały BMW, chociaż swoje kosztują (w X3 gumowe z wstawką chromowaną BMW coś pięknego).Tak samo, jak dywanik gumowy ochronny do bagażnika. Tylko ori, ale to moje zboczenie.

Ja również preferuje ori i takie też są teraz gumowe i takie będą nowe welury :wink:

Fajnie, ze krajowa, potencjalny kupiec raczej uznaje to za plus.

Takie też miałem priorytety chciałem żeby była krajowa ale też nie koniecznie po prostu tak wyszło. Kilka dni wcześniej miałem już jechać do Wrocławia po inną też krajową tylko bez M ale za to z silnikiem 525D 218KM X drive i już kolega z forum miał jechać oglądać to lecz po przeczytaniu opinie i przygód jakie mogą mnie spotkać z tym napędem oraz po konsultacjach z kolegą "maniek21112" temat odpuściłem choć auto było już po pierwszych oględzinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie prośba o pomoc w sprawie klap wirowych ponieważ w przyszłym tygodniu będę wymieniał rozrząd oraz oleju w skrzyni chciałbym prosić o radę z klapkami czy usuwać je czy kupić takie po regeneracji. Mechanik, u którego robię auta mówił żeby usunąć i nie bawić się w regenerowane w związku z tym chciałem zapytać co myślicie na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Pierwszy raz słyszę żeby w n47 trzeba było je usuwać a znam kilkanaście osób użytkujących takie auta, nawet sam miałem jedno. Widocznie Twój mechanik wrzuca wszystkie diesle BMW do jednego wora bo kiedyś klapki wpadały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słyszę żeby w n47 trzeba było je usuwać a znam kilkanaście osób użytkujących takie auta, nawet sam miałem jedno. Widocznie Twój mechanik wrzuca wszystkie diesle BMW do jednego wora bo kiedyś klapki wpadały.

 

Mam 525d. Przed moim wyjazdem,zostawiłem auto na rozrząd w PiM Kraków. We Wtorek dostałem e-maila ze zdjęciami i informacją ,że w moim kolektorze 2 klapki sie zerwały :roll:

Za niedługo wrzucę zdjęcia w mój temat.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słyszę żeby w n47 trzeba było je usuwać a znam kilkanaście osób użytkujących takie auta, nawet sam miałem jedno. Widocznie Twój mechanik wrzuca wszystkie diesle BMW do jednego wora bo kiedyś klapki wpadały.

Cześć

W mojej E61 LCI też były usunięte klapki wirowe przez poprzedniego właściciela więc musi być coś na rzeczy dlatego przeglądając rożne informacje natknąłem się na ogłoszenie regenerowanych klap wirowych oddając przy tym swoje dlatego chciałem się upewnić co robić czy robić OUT czy wstawić regenerowane stąd moje pytanie i czy może mieć to jakiś wpływ na DPF-a :?:, którego w E61 nie było :norty:

 

Mam 525d. Przed moim wyjazdem,zostawiłem auto na rozrząd w PiM Kraków. We Wtorek dostałem e-maila ze zdjęciami i informacją ,że w moim kolektorze 2 klapki sie zerwały :roll:

Za niedługo wrzucę zdjęcia w mój temat.

To czekam na fotki bo jestem ciekaw, a pytanie do Ciebie czy klapki zostały usunięte czy montowałeś nowe.

Tak z ciekawości zapytam ile zawołali za rozrząd i na jakich częściach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wstawiłbym na Twoim miejscu wzmocnione, nie miałem okazji sprawdzać egzemplarza bez klapek, więc trudno mi powiedzieć o wrażeniach bez nich. Co do tego, że nic się z nimi nie dzieje to pewnie kolektor był wymieniany, bo jakby nie patrzeć to dla bmw element eksploatacyjny.

Cieszę się, że mogłem trochę pomóc w wyborze auta :8) bardzo przyjemny egzemplarz :cool2: pozbył bym się tylko chromu :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłbym na Twoim miejscu wzmocnione

Jej pierwszy raz słyszę o takim rozwiązaniu :shock: , a możesz coś więcej napisać bo kompletnie nie mam pojęcia i z chęcią bym tak zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz słyszę żeby w n47 trzeba było je usuwać a znam kilkanaście osób użytkujących takie auta, nawet sam miałem jedno. Widocznie Twój mechanik wrzuca wszystkie diesle BMW do jednego wora bo kiedyś klapki wpadały.

Miałeś racje :cool2: po co wyrzucać jak można kupić nowe za około 200zł nr części 11617812938


67626606.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Auto aktualnie po wymianie rozrządu choć jak mówił mechanik jeszcze można było jeździć spokojnie no ale cóż to byłaby loteria więc teraz mam głowę spokojną i można będzie spokojnie latać. Przy okazji wymiany rozrządu dodatkowo wyjęty został dpf i zawieziony do pralki oraz wymiana oleju w skrzyni biegów. Poniżej kilka zdjęć ale w dość słabej jakości :cry2:


DSC-1541.jpg


DSC-1540.jpg


DSC-1531.jpg


DSC-1537.jpg


DSC-1538.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przyszedł czas na uzupełnienie tematu. Tak więc przyszła wiosna i czas na założenie kół oraz jakiś drobiazgów takich jak: grill, dywany + mata do bagażnika i uchwyty do tablic "Simplefix" podejrzane od Bartka "cypisek21".

Meczą, a w zasadzie męczyły chromy i teraz ta guma w spray-u bo w głowie powstał pomysł żeby rzucić czarną gumę w połysku na listwy i relingi ale jakoś nie podchodzi mi to za bardzo raz, że nie do końca jest taki połysk, a dwa że podjeżdża tzw. druciarstwem tak więc jak tylko będzie chwilkę czasu to chyba zdejmę to ale na pewno grill przy chromie będzie marnie wyglądać :mad2:

DSC-0063.jpg

DSC-0072.jpg

DSC-0006.jpg

DSC-0061.jpg

DSC-0058.jpg

DSC-0076.jpg

DSC-0078.jpg

DSC-0023.jpg

DSC-0101.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację tak jak pisaliśmy wcześniej, musi pójść Ori bo przy tym malowaniu roboty z oklejaniem, a później czyszczeniem było dużo ale młody bynajmniej miał zajęcie i satysfakcję, a jest bardzo zajarany na punkcie tej marki.

DSC-1677.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moi niestety są na etapie zostawiania po sobie wszechobecnych śladów..niby chcą pomagać, ale z reguły wtedy mam więcej pracy :mrgreen: teraz to czarnuch pełną gębą :wink: jak wywalisz gumę to wracaj do starych nerek i będzie ok dopóki nie ogarniesz shadow line high gloss :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z chęcią wstawiłbym shadow ale ciężko go dostać bynajmniej u mnie, a boję się że jak kupię to albo w transporcie ulegnie uszkodzeniu albo okaże się, że są w fatalnym stanie tak jak to miał Mariusz "kulfon3" poza tym nie mam pojęcia jak zdemontować listwę w tylnej szybie bagażnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Demontaż listwy to pewnie nie problem.Trzeba pogrzebać w necie jak to się robi. Kupno natomiast w stanie do założenia to rzeczywiście wyczyn. Ja wybrałem wariant zakupu nie-idealnych i po prostu oddanie do lakiernika na miejscu. Zobaczymy jak wyjdzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.