Skocz do zawartości

F11 520d 219KM/444Nm


1jarcio

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie zapomniałem o tej stronie :duh: No to część problemu z głowy ale podpytam jeszcze kolegi "polonez" bo przeglądając jego wątek zauważyłem, że właśnie zmieniał listwy.

Dzięki :modlitwa: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Siemanko,

jaki rozmiar felg?


Wlasnie tez zakupilem F11 i zastanawiam sie miedzy 19' a 20'.


Co do szerokosci felg i ET to juz dla mnie czarna magia, w sensie jaki dobrac zeby nic nie obcieralo :)



Shadow line wzoor.

Dokładnie to są te http://www.bmwstylewheels.com/bmw/351 ale ET takie same.

Co do rozmiaru jak dla mnie 19" to już dużo ale nie wiem jak jest na 20". W sezonie zimowym jeździłem na 17" i na tym ogumieniu dla moich potrzeb było rewelacyjnie chodzi o komfort jak i tłumieniem nierówności do tego po przejściu z 17 na 19 czuć było, że auto ma ciężej ale to wynika również z jednostki napędowej. Gdybym miał kupować nowy zestaw to zdecydowanie jakieś 18 cali i myślę, że byłoby to idealnym kompromisem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że w większości używam auta żony, które służy do krótkich przelotów przyszedł czas na wymianę eksploatacyjną. Wszystko pięknie ładnie ale jak mam w niej wymienić olej to szlag mnie trafia jak ci azjaci umiejscowili filtr oleju. Żeby dostać się do niego trzeba zmontować klucz o długości 70cm :duh: odkręcić koło i cały fartuch pod silnikiem niby drobiazg ale to tylko wymiana oleju.

IMG-20190511-WA0010.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Suzuki Grand Vitara silniki J20A ogólnie auto bardzo wdzięczne ale jest kilka rzeczy na które trzeba zwracać uwagę min. pilnowanie oleju bo mają apetyt następnie sprawdzanie luzu zaworowego włącznie z płytkami ale to raz na jakiś czas no i korozja japońskich aut :mad2: a co do wymiany oleju to łatwiej jest mając podnosnik, a ja niestety tylko mam garaż :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji zbliżającego się urlopu i pojawieniu się map 2019-2 postanowiłem zaktualizować mapę ponieważ moja była z 2013r. Aktualizacja banalnie prosta włącznie z wygenerowaniem kodu FSC całość zajęła niespełna godzinę i raz padł akumulator bo podczas aktualizacji sprzątałem garaż, a auto nie jeździło ponad tydzień i włączone było radio ale nic się nie stało podłączyłem prostownik i aktualizacją ruszyła dalej z poziomu na jakim zakończyła :cool2:

IMG-20190524-190816.jpg

IMG-20190524-195733.jpg

IMG-20190524-195913.jpg

IMG-20190524-200217.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji zbliżającego się urlopu i pojawieniu się map 2019-2 postanowiłem zaktualizować mapę ponieważ moja była z 2013r. Aktualizacja banalnie prosta włącznie z wygenerowaniem kodu FSC całość zajęła niespełna godzinę i raz padł akumulator bo podczas aktualizacji sprzątałem garaż, a auto nie jeździło ponad tydzień i włączone było radio ale nic się nie stało podłączyłem prostownik i aktualizacją ruszyła dalej z poziomu na jakim zakończyła :cool2:

IMG-20190524-190816.jpg

IMG-20190524-195733.jpg

IMG-20190524-195913.jpg

IMG-20190524-200217.jpg

 


gdzie generowałeś kod FSC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kupowałeś olej i filtr do skrzyni?

Ja nie kupowałem wszystko miał na miejscu człowiek, u którego robiłem rozrząd wraz z wymianą oliwy i filtra skrzyni.

Edytowane przez 1jarcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



gdzie generowałeś kod FSC?

W domu kolego :wink: rzadna filozofia jeżeli masz CIC, a jak jest przy NBT to nie mam pojęcia choć generator jest też na NBT. Musisz tylko wyciągnąć z auta plik 1b.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z racji wolnego czasu i zakupionych wcześniej części przyszedł czas na wymienię klap wirowych oraz filtra paliwa i powietrza reszta rzeczy była zrobiona podczas wymiany rozrządu. Sama wymiana nie jest zbyt trudna ale gorzej jest z czyszczeniem zwłaszcza po tym jak robi się to w domowej wannie :lol:

Zdjęcie poglądowe żeby na koniec tak samo złożyć :shock:

IMG-20190629-095337.jpg

IMG-20190628-184456.jpg

To po kilkunastu mintach kręcenia jest już na zewnątrz

IMG-20190629-102902.jpg

Następnie trzeba odkręcić nastawnik i zdjąć z zaczepu

IMG-20190629-103406.jpg

IMG-20190629-103533.jpg

Tak wyglądał przed

IMG-20190629-102914.jpg

I po

IMG-20190629-110226.jpg

Znalazły się też inne elementy do czyszczenia i jak zwykle przy każdych pracach mam pomocnika lecz tym razem ja robiłem zdjęcia ale chłopak lubi to i ciągnie go do prac przy autach

IMG-20190629-104713.jpg

IMG-20190629-132719.jpg

IMG-20190629-132519.jpg

I na koniec wymienione pozostałe filtry

IMG-20190629-151543.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ważne,że żadna śrubka nie została ;)


wyprogramuj EGR to nie będziesz miał tam co czyścić następnym razem ;) :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak żadna śrubka nie została i nic nie pękło ale uciekła nasadka 10 co skutkowało odkręceniem fartucha i poszukiwaniami.

Co do EGR-a to chyba tak uczynię tylko muszę namierzyć kogoś u siebie kto to ogarnie póki co ograniczyłem go BTool-em i efekt jest taki, że stanowczo wolniej napełnia się DPF

Screenshot-20190710-064325-pl-pw-btool-expert-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z racji zbliżającego się wyjazdu trzeba było zrobić szybki przegląd auta i wyszło, że dwa wahacze są już na wykończeniu więc szybko do kolegi na podnośnik klucz w ręce i wymiana, która nie sprawiła większych problemów. Międzyczasie wymienione zostały dwa czujniki ciśnienia spalin ponieważ wskazywał wartości ujemne i czasami potrafił szybko przybierać sadzy.


IMG-20190723-111944.jpg

IMG-20190813-135700.jpg

IMG-20190723-113959.jpg


Oczywiście przed taką podróżą wymiana oliwy na świeżą

IMG-20190810-103331.jpg

IMG-20190810-110315.jpg

IMG-20190810-111306.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po dłuższej przerwie przyszedł czas żeby coś napisać w swoim temacie, a więc pierwsza dłuższa trasa za nami dystans w dwie strony 4800km trasa: Polska -Albania. Auto spisało się rewelacyjnie i obyło się bez żadnych przygód i niespodzianek choć pakiet ubezpieczeniowy oczywiście wykupiony.


Screenshot-20190828-174436-com-google-android-apps-maps.jpg


Jazda typowo wakacyjna bez pośpiechu co widać na zdjęciu sam przejazd bez większych problemów tylko na granicach były większe postoje, a najdłuższy należał do przejścia Węgry/Serbia szczególnie w drodze powrotnej, średnie spalanie uważam za bardzo dobre jak na cztery osoby i pełny załadunek.


IMG-20190831-084235.jpg


Swojego czasu borykałem się z problemem wypalania DPF gdzie czasem potrafił oczywiście w trasie zainicjować wypalanie po 6km bo tak szybko przybierała sadza w związku z tym postanowiłem wymienić oba czujniki spalin i póki co problem z częstym wypalanie nie powraca i teraz wypalał się w trasie co 500-700km zależało to od kilku czynników korki i przejścia graniczne.


Screenshot-20190815-234150-pl-pw-btool-expert.jpg


Kilka zdjęć z trasy i okolic miejscowości Ksamil

IMG-20190826-110709.jpg

IMG-20190826-114923.jpg

IMG-20190826-114813.jpg

IMG-20190826-114720.jpg


Wyprawa do Blue Eye i po tej wyprawie stwierdziłem że nie ruszam się tym samochodem po bezdrożach


IMG-20190826-105010.jpg

IMG-20190826-104221.jpg


Po takiej wyprawie i trasie przyszedł czas na kąpiel u miejscowych.


IMG-20190828-170828.jpg

IMG-20190828-170810.jpg

IMG-20190828-170823.jpg


Grecja miejscowość Sagiada/Παραλία Κεραμίδι przerwa na kawę.


IMG-20190816-162836.jpg


A to już na krajowej myjni.

IMG-20190831-175545.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to konkretnie przetestowałeś autko :cool2: Fajnie, że czujniki rozwiązały problem z DPF :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to konkretnie przetestowałeś autko :cool2: Fajnie, że czujniki rozwiązały problem z DPF :cool2:

Tak Mariusz test był konkretny i z tyłu głowy zawsze pozostawał jakiś niepokój, technicznie auto bez zastrzeżeń ale jak to w życiu bywa złośliwość rzeczy martwych nie zna dnia ani godziny :wink: lecz większe obawy były poruszając się w Albanii mianowicie chodziło o to żeby nic głupiego nie przytrafiło się na drodze typu kolizja uniemożliwiająca poruszanie się pojazdem bo tam to nie wiem gdzie i u kogo zostawić auto :D.

Swoją drogą myślałem, że widziałem Twojego Agenta Orange w Chyżne na stacji benzynowej wiec szybki zjazd na tankowanie i oględziny auta ale niestety to nie był Twój :lol: no chyba, że masz na Węgierskich tablicach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie oklejaj, szkoda kasy i wysiłku. Kup jakieś ori, mogą być dojechane, byle czarne i daj do malowania. Wymianę ogarniesz na spokojnie sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oklejaj, szkoda kasy i wysiłku. Kup jakieś ori, mogą być dojechane, byle czarne i daj do malowania. Wymianę ogarniesz na spokojnie sam.

Hahah już muszę spróbować :D

IMG-20190911-WA0000.jpg

Kasa nie jest jakaś powalajaca, a co do wysiłku to chyba też nie taki duży najwyżej podczas roboty mogą padać niecenzuralne słowa :wink:

Fajna wyprawa, gratulacje :)

Tak wyprawa była fajna i udana, a to najważniejsze :wink: dlatego lubię podróżować samochodem ponieważ można dużo więcej zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.