Skocz do zawartości

[E46] Naprawa oświetlenia tablicy rejestracyjnej


czestek1

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma co sie tutaj rozwodzic merytorycznie.

Nagly zanik oświetlenia tablicy rej. zmusil mnie do jego przywrócenia.

Po 1 Sprawdzenie zarowek sa tam zarowki rurkowe 5W ( po zdjeciu szkiel okazało sie gdzie jest pies pogrzebany) Zarowki cale zasniedziałe, styki miedziane cale skorodowane, utleniona miedz . Wilgoc zrobila swoje. Przewody doprowadzajace napiecie zasniedziale, stwardnialy i sie po porstu ułamały przy gniezdzie żarowki. Awaria miala miejsce na prawej zarowce. Zdemontowalem caly plastikowy daszek. Wykrecamy 4 torxy, odslaniamy wykladzine klapy i pod nia jest wtyczka -odpinamy po czym wyjmujemy caly czarny plastik . Potem na zasadzie bardziej lub mniej skomplikowanego i precyzyjnego druciarstwa lutujemy, przedluzamy czy wymieniamy przewody.

Wina pojawienia sie wody byla piankowa uszczelka-u mnie porezana przej jakiegos matoła ktory tam zagladal i juz cos majstrował.

 

 

http://images33.fotosik.pl/427/57067f020caeb39dmed.jpg

 

http://images44.fotosik.pl/41/2bed98fc19ab1f11med.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/421/4d53f01ca9dba181med.jpg

 

http://images45.fotosik.pl/41/691bbbf28486a065med.jpg

 

http://images35.fotosik.pl/41/48b073c86335226bmed.jpg

 

http://images32.fotosik.pl/421/d8e97960d062d8demed.jpg

 

http://images43.fotosik.pl/41/13a04f4f097418edmed.jpg

 

http://images40.fotosik.pl/41/b01b225cd5c6ae83med.jpg

 

 

Po wykonaniu prac widocznych wyzej , zabezpieczeniu wszystkiego, poskladaniu i sprawdzeniu miernikiem podpiołem do auta. I co?! Crying or Very Sad własnie nic, zero nic nie swieci. Sprawdzenie i diagnoza- Brak napięcia przy w tyczce zasilajacej oswietlenie tablicy rej. Po przewodach doszedlem do gumowej łączki miedzy klapa a karoseria. Jakiez bylo moje zdziwienie jak przewod winowajca wylazł z dumy-ułamany Mad Po rozgrzebaniu w kufrze calej wiazki, przeciagnieciu oslony moim oczom ukazała sie odslonieta wiazka przewodow wchodzacych do klapy. Popekane, uszkodzone izolacje, odsloniete rdzenie przwodow. W miejscu zgięcia. Polutowalem, poizolowalem poskladalem i GRA. Robota o tyle niewdzieczna co brak miejsca i krotkie przwody zpowalniaja prace.

I tu okazja do zjechania faciów z BMW. w e36 tez miałem taka sama sytuacje , tylko ze auto mialo lat nascie a to ma kilka. Jakosc przewodow zła, twardnieja, łamia sie , mocno sniedzieja. Powinni to dopracowac łamanie i pekanie na zgieciach.

_________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Zrobiłem! Twoja teoria się sprawdziła i wyciągnąłem z plastikowej gumy 4 przewody... ;) a najlepsze jest to...że po podłączeniu działa i świeci ale...jest zwarcie gdzieś na przewodach bo otwiera się sama klapa bagażnika gdy przełączę wł.świateł na mijania..a później dam na 0. Działa wtedy zamek ;)

 

jak się dowiem co to jest to również napiszę, może komuś się przyda..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Cześć.Mam problem.Generalnie popaliło mi gniazda trzymające żarówke i żarówki podswietlające tablice.Gniazda odczepiłem a kabelki zakręciłem izolacją.Kabelków jest około 4-5 na każdą żarówke.Czy mogę podczepić żarówke pod kabelki nie wkładanąc w gniazda (bo nie posiadam).Skąd wyprowadzic plus i minus? Do gniazda którego nie posiadam szło 5 kabelków na każde gniazdo.Gniazdo ma 2 blaszki które trzymało żarówke.Tak jak by ktoś nie wiedział.

 

Tak wygląda schemat podłączenia. Profesjonalny, wiem :D (na kolory nie patrz, bo to moje własne po wymianie przewodów):

http://i67.tinypic.com/nxkow6.jpg

 

Jak wygrzebałeś zgnite gniazdka, to możesz kupić na alledrogo całe lampki ledowe, które pasują idealnie w miejsca starych:

http://i66.tinypic.com/2q8d7oh.jpg

 

Dorobić konketorki:

http://i65.tinypic.com/546174.jpg

 

Trochę za jasno świeci jak dla mnie no ale świeci:

http://i67.tinypic.com/ekhif5.jpg

 

Jak przylutujesz odpowiednie kable bezpośrednio do żarówek też będzie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam wszystkich. Chciałem wrócić do tematu. Muanowicie chodzi obrak podświetlenia tablicy. Wymieniłem kable w listwie, w domu pod baterią działa. W aucie [BAD]. Mikrostyk działa, otwiera, wszystkie światła z tyłu też działają. Przewody w wiązce sprawdzałem ale nic niepokojącego nie widziałem. Nie było przerwanych. Co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Miałem ten sam problem, niestety przewody przez lata chłoną dużo wilgoci i ciężko się je lutuje, a zaciskanie ich mija się z celem, także polecam wymianę przewodów na nowe i wszystko polutować a nie zaciskać. Niestety ten wątek znalazłem za późno i musiałem sam dochodzić co jest co, bo taka zgnilizna była.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie,


Mam taki sam problem.

Nie działało mi podświetlenie tablicy ale działało otwieranie klapy przyciskiem. Zdjalem kable z miejsc na żarówki ale cholera nie zrobiłem zdjęć i teraz mi nawet przycisk nie dziala.


Pomożecie? Jakieś zdjęcia podłączenia lub schemat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.