Skocz do zawartości

[EXX] Naprawa zatartej wycieraczki szyby tylnej w touringu


Rekomendowane odpowiedzi

Wycieraczka tylnej szyby w touringach (i nie tylko - dotyczy to większości samochodów z wycieraczką z tyłu) ma to do siebie , że z czasem się przyciera i przestaje chodzić...najlepszy sposób aby to sprawdzić to uchylenie tylnej szyby i poruszanie ręką ramienia wycieraczki - jeśli chodzi ciężko lub wogóle nie da jej sie poruszyć to ta instrukcja jest właśnie dla Ciebie.

 

1.Odkręcasz osłonę plastikową mechanizmu wycieraczki po wewnętrznej stronie szyby (jest przymocowana na dwie śrubki).

2. Zdejmujesz osłone plastikową z mocowania ramienia wycieraczki.

3. odkręcasz śrubę małą i dużą i zdejmujesz ramię wycieraczki.

4. wyjmujesz mały zegerek. Po zdjęciu zegera jest jeszcze cienki gumowy "oring", coś jak mała uszczelak - zobaczysz ją dopiero kiedy poluzujesz i zbijesz choć troszke ośkę

5. psikasz trochę WD-40

6. Przykręcasz z powrotem małą nakrędką ramię wycieraczki.

7. Ruszając (na siłę) ramieniem wycieraczki uderzasz małym młotkiem w nakrętkę - tym sposobem poluzujesz nieco "ośke" na której osadzona jest wycieraczka - trzeba to poprostu "nadruszyć".

8. Jak zauważysz, że ośka drgneła to odkręcasz małą nakrętkę i zdejmujesz ramię wycieraczki. (o tym , że udało Ci się troszke to obluzować bedzie światczył brak zauważalnego miejsca na zeger, który wcześniej zdjołeś)

9. Trzymając od spodu przymkniętą szybę udarzasz ze średnią siłą małym młotkiem w "ośke" - warto nakręcić sobie małą nakrędkę, żeby nie obić gwintu. i tak do skutku , aż óśka wyjdzie po wewnętrznej stronie szyby razem z tym mechanizmem łączącym ją z silniczkiem w klapie.

Ośkę należy przetrzeć dokładnie papierem ściernym oraz nasmarować, wszystko złożyć w odwrotnej kolejności i po problemie.

 

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja za nim znalazłem ten temat złamałem pióro to plastikowe co trzyma wycieraczkę i muszę to kupić? :mad2: normalnie tak się wku...iłem,

wie ktoś ile coś takiego może kosztować.

Często się tak będzie działa, tzn. to będzie się zacierać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metoda Michala jest idealna. Tej zimy naprawilem wg niej wycieraczke w moim 320d Touring. Polecam :D .

 

A oring ...hym ... moj stary nie byl wogole zniszczony wiec zalozylem go bez wymiany .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ramie tylnej wycieraczki w ASO do E39 kosztuje 70zl brutto. Jak tylko zmienilem z polamanego na nowe to teraz mam problem, bo raz sie rusza wyciaraczka a innym razem nie. będę musiał pokombinować, może przez ruszanie na siłę rozwaliłem jakiś silniczek ... :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam ja po zakupie e46 touring zauwarzyłem ze jes6t zatarta wycieraczka rozebrałem zalałem wd-40 nc nie pomoglo niemogłem poruszyc wsadziłem do ropy lerzała 2 tygodnie i nic,zaczołem na siłe rozruszac asz pekło i musiałem kupic na allegro koszt 80zł a dzwoniłem do salonu bmw to cena 250zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...
1.Odkręcasz osłonę plastikową mechanizmu wycieraczki po wewnętrznej stronie szyby (jest przymocowana na dwie śrubki).

2. Zdejmujesz osłone plastikową z mocowania ramienia wycieraczki.

3. odkręcasz śrubę małą i dużą i zdejmujesz ramię wycieraczki.

4. wyjmujesz mały zegerek. Po zdjęciu zegera jest jeszcze cienki gumowy "oring", coś jak mała uszczelak - zobaczysz ją dopiero kiedy poluzujesz i zbijesz choć troszke ośkę

5. psikasz trochę WD-40

6. Przykręcasz z powrotem małą nakrędką ramię wycieraczki.

7. Ruszając (na siłę) ramieniem wycieraczki uderzasz małym młotkiem w nakrętkę - tym sposobem poluzujesz nieco "ośke" na której osadzona jest wycieraczka - trzeba to poprostu "nadruszyć".

8. Jak zauważysz, że ośka drgneła to odkręcasz małą nakrętkę i zdejmujesz ramię wycieraczki. (o tym , że udało Ci się troszke to obluzować bedzie światczył brak zauważalnego miejsca na zeger, który wcześniej zdjołeś)

9. Trzymając od spodu przymkniętą szybę udarzasz ze średnią siłą małym młotkiem w "ośke" - warto nakręcić sobie małą nakrędkę, żeby nie obić gwintu. i tak do skutku , aż óśka wyjdzie po wewnętrznej stronie szyby razem z tym mechanizmem łączącym ją z silniczkiem w klapie.

Ośkę należy przetrzeć dokładnie papierem ściernym oraz nasmarować, wszystko złożyć w odwrotnej kolejności i po problemie.

 

 

Witam ,dzisiaj i ja walczyłem z wycieraczką objawy takie same więc zabrałem sie za rozbieranie i niestety nie nie skończyłem :x

Moje pytanie gdzie jest ten zeger bo mam wszystko porozkrecane i nie mogę ruszyć tej ośki na której jest ramię wycieraczki , znaczy jej wbić do środka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witam ,dzisiaj i ja walczyłem z wycieraczką objawy takie same więc zabrałem sie za rozbieranie i niestety nie nie skończyłem :x

Moje pytanie gdzie jest ten zeger bo mam wszystko porozkrecane i nie mogę ruszyć tej ośki na której jest ramię wycieraczki , znaczy jej wbić do środka :(

walczyłem i ja wczoraj - niestety poległem na polu walki, ośka za skurczy byka nie chce ani drgnąć a boje się mocniej młotkiem walnąć aby szyba nie poleciała, zalałem solidnie WD40 i poczekam trochę może coś odpuści ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba stukać młotkiem! Chyba, że raz, a porządnie i wymieniamy całość wraz z pękniętą szybą. Jeśli w e39 jest tak jak w mojej e46 (oczywiście mowa o touringu), to od wewnątrz masz dość miejsca, żeby wsadzić płaski śrubokręt między końcówkę trzpienia, a tuleję, w której ten trzpień siedzi. I wtedy podważasz tym śrubokrętem delikatnie po kolei podchodząc raz z jednej, raz z drugiej strony i trzpień ruszy. Poniżej fotka, choć robiona fonem i w ekwilibrystyczny sposób. Nr. 1 to śrubokręt, nr. 2 to szczelina, którą próbujemy powiększyć, aż do całkowitego wyciągnięcia trzpienia:

 

http://img135.imageshack.us/img135/3301/02032011187.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym razem ja wygrałem walkę z wycieraczką :)

obyło się bez młotka i śrubokrętu, górny oring był tak zapieczony że wtopił się prawie w tuleję, trzeba było solidnie i głęboko wszystko wyskrobać zalać WD i po jednym piwie sworzeń wyszedł

wycieraczka chodzi, że aż miło

dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Usterkę zatartej ośki w wycieraczce bardzo łatwo jest sprawdzić. Po otwarciu szyby wycieraczka powinna chodzić bardzo swobodnie, wręcz nie stawiając żadnego oporu. Jeżeli chodzi Ci luźno to musisz szukać przyczyny w elektryce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zrobilem tak jak mowiles otworzylem tylna szybe ale wczesnie psikalem silikonem i ja rozruszalem i teraz normalnie chodzi ale nie dziala wogole ani spriskiwacz ani wycieraczka i co to moze byc???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawdź kable, które wchodzą do klapy na zawiasach, częsta zdarza się tak, że się po prostu załamują w pewnym miejscu,

miałem takie coś w e34 touring i z tyłu robiła mi się choinka przy włączonej wycieraczce lub wrzuconym wstecznym.

 

 

Operacja Wycieraczka zakończona powodzeniem:), ale jak zwykle nie obyło się bez strat, na szczęście nie w ludziach.

Na samym początku ułamałem plastik osłaniający zaślepkę śruby wycieraczki, ale już się klei:)

dzięki za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
2. Zdejmujesz osłone plastikową z mocowania ramienia wycieraczki.

 

A jak to zdjąć, za cholerę nie chce to zejść?

 

Czy trzeba w tym celu odkręcić malutkiego torxa na obudowie przycisku?

 

I czy da się sprawdzić czy działa silnik bez udziału wycieraczki?

 

Pozdr,

 

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.