Skocz do zawartości

[EXX] Wymiana Płynu Wspomagania


szwedu

Rekomendowane odpowiedzi

Po kolei:

1. Auto na podnosnik lub przod w powietrzu aby sie dostac pod spod i aby kola sie mogly krecic w powietrzu.

2. Odczepiamy waz odchodzacy od zbiorniczka do pompy\maglownycy (czyli odczepiamy waz na koncu nie przy zbiorniczku tylko na drugim jego koncu)

3. Czekamy az plyn zleci (przypominam oby nie lac oleju na ziemie tylko do naczynia i oddac do utylizacji) a nastepnie krecimy kierownica ze 20 razy lewo do konca na zmiane z w prawo na wylaczonym silniku. Po okolo tych 40 obrotach nie powinno juz nic wyciakac z rozlaczonego układu.

4. Laczymy uklad na nowo zaciskamy cybant aby nie wystrzelila rurka pod cisnieniem i nalewamy nowy plyn do zbiorniczka. Krecimy nadal pare razy na zgaszonym aucie i kontrolujemy poziom plynu, nastepnie zakrecamy zbiorniczek i odpalamy auto i krecimy pare obrotow lewo prawo.

5. Stawiamy auto na ziemi i robimy pare ''rundek'' na parkingu etc. aby mozna bylo poskrecac do konca kierownice w lewo i prawo , robimy tak az przestanie buczec, ewentualnie dolewamy plynu.

6. Tu mozna by zakonczyc wymiane, bedzie ona napewno polepszeniem dzialania i zywotnosci pompy ale mozna to zrobic lepiej, tak jak to opisze dalej.

7. Po punkcie 5 na nowo podnosimy auto zpuszcamy olej, wykrecamy zbiorniczek, czyscimy go np. benzyna ekstrakcyjna ,zakladamygo, zamykamy obieg laczac weze na dole i zaciskajac cybanty i napelniamy zbiorniczek na nowo i postepujemy od nowa z punktami 4 i 5 w ten sposob mamy prawie 100% nowego, czystego plynu wspomagania. Dodam ze do takiej wymiany spokojnie wystarczy 2 baniaczki po 1 litrze i zostanie jeszcze (przynajmniej w e36) do tego dochodza nowe cybanty i to tyle.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A nie można wykonać pkt. 7 zaraz po spuszczeniu spłynu?

Wyczyścić, założyć, zalać i jazda?

Jak przeczytasz kazdy punkt to zrozumiesz, przynajmniej staralem sie napisac to naj prosciej jak sie dalo. Opisalem 2 warianty szybki i taki bardziej skuteczny, mozna go polaczyc w jeden typu czyszczenia zbiorniczka ale wymianiajac plyn tylko raz, ale da on mniejszy efekt oczyszczenia ukladu ze starego plynu.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam

Jak ktoś szuka dobrego oleju to znalazłem coś takiego:

Valvoline SynPower ATF

Jest to ATF II wpełni syntetyczny.

Polecam go do wspomagania i do skrzyni (tam gdzie powinien być ATF).

Dostałem w Focie (www.fota.pl) cena 100zł w detalu.

 

Pablo

Moge sie mylic ale czy atf II nie byl na bazie mineralnych oleji tak jak Dexron II , a jak tak to raczej nie bylo by to dobre posuniecie w skrzyni zastosowanie zadszego oleju niz w standardzie.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent napisał:

Zalecane do przekładni, dla których producent przewiduje stosowanie płynów typu GM Dexron II E.......

Tak więc olej spełnia takie wymagania i do tego jest olejem w pełni syntetycznym, wniosek z tego taki, że jest lepszy.

Baza syntetyczna tego oleju daje to, że dłużej się taki olej starzeje i zachowuje swoją lepkość w niskich temp.

 

Pablo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak ta sprawa wyglada w przekladniach i skrzyniach ALE.... skoro silnikach w ktorym byl olej mineralny nie stosuje sie syntetycznych aby nie wyplukaly i nie rozszczelnily osadow mineralnych , tak wiec wydaje mi sie ze jest podobnie i w tym przypadku. Ja zalalem dextron II.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zalanego Valvolina (nie wiem czy to ten co pisze kolega), co prawda dolewałem, ale jest dobrze.

Co do wypłukania, to chyba nie bardzo porównywać do silnika.

W silnikach mineralny się wypala, a osady z wypalenia odkładają się na bloku i "uszczelniają" silnik, we wspomaganiu raczej takie zjawisko nie wystepuje :idea:

Może się myle, ale tak mi się wydaje

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wszystko opisujecie już mniej więcej mam jakieś pojęcie o tym płynie :D ale mam większy problem więc może wy mi coś pomożecie :!:

A więc wygłąda to tak :!:

Moja E30 ma zawieszenie NIWO ( żadkość w e 30 ) i potrzebuje wymienić płyn ja nie wiem jak sie do tego zabrać :? A bardzo bym chciał żeby po wymianie płynu wszystko działało jak należy :D czyli wspomaganie i regulownie zawieszeniem :!: Pytałem sie już dużej grupy mechaników i większośc nie zna wogóle tego zawieszenia i nawet nie chcą sie podejmować próby wymiany tego płynu bo boją sie że nie będzie to tak działało jak należy , boją sie że sie zapowietrzy cały układ i nie wiedzą jak pózniej odpowietrzyć :| Więc może wy mi pomożecie :!: :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: Witam jestem zadowolonym posiadaczem BMW E 30 318 M40 w automacie skrzynia 4 H-22/H czy do tego automatu moge zastosować olej dekstron II tak jak czytam Was to chyba można by było go zastosowac.I jeszcze jednoi pytanko moze ktos z Was zna symbole filta do krzyni biegów?Proszę o pomoc. :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

...ja zdemontowałem cały zbiorniczek (do umycia), spuściłem z przewodów stary (czarna smoła), następnie sprzętem do pompowania oleju (ręcnym) powoli przepompowałem przez zasilanie pompy czystym płynem cały układ (do czasu aż z przewodu powrotnego pojawił się czysty płyn) - :idea: podczas pompowania warto pokręcić kołem pasowym pompy wspomagania :idea: . Użyłem ELF Elfmatic D2 posiada normę Dextrona II.

 

Wrażenia z jazdy po wymianie - bezcenne :cool2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

panowie a co ile wymienia się ten płyn?

 

Chciałbym dodać od siebie ,że w czasie jazdy przy skręcaniu kierownicą w prawą stronę słychać jakby delikatne piszczenie.

Jak skręcam w lewo nic nie słyczhać tylko w prawą stronę i na rozgrzanym silniku.

Ktoś orientuje się może gdzie leży tego przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nie wiem skad ale ubylo mi plynu od wspomagania wszystko mokre jest od samego zbiorniczka na obydwu przewodach jaka moze byc przyczyna co jeszcze musze wymienic???

Heh... no ja tam nie widze co ci sie tam stalo ale z tego co opisujesz to naj częstsza przypadłosc ; czyli albo sie poluzowaly ''cybanty'' albo przewody pusciły, obmyj odpal pokrec i zobacz z kad tryska... zawsze moga to byc tylko cybanty i wymiana za 10zl i spokoj.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez wycieka tam, a nie lepiej zwykle obejmy zalozyc?

Nie wiem co rozumiesz przez zwykle?? cybant jest dobry bo ma mocny zacisk, sa tez inny na zasadzie sprezyny trzeba kombinerkami je rozciagac zakladajac, sa tez takie jednorazowet ktore sie zaklada i zaciska. co zostosuje sie to wybor inwidualny wazne zeby dzialalo.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.