Skocz do zawartości

Błąd 2E9F oil condition sensor i naprawa


Rekomendowane odpowiedzi

Błąd 2E9F oil condition sensor jest dość rzadkim błędem i nieco wprowadzającym w błąd.


Silniki bez bagnetu do sprawdzania oleju posiadają czujnik poziomu oleju, który jak mi się wydaje jest połączony z czujnikiem jakości oleju.

U mnie wystąpił błąd 2E9F, ale poziom oleju był pokazywany i to raczej poprawnie.


Wymiana czujnika o nazwie Czujnik poziomu oleju 12 61 7 607 910 rozwiązała problem.

Czujnik jest wkręcony w miskę olejową od dołu, na trzy nakrętki oraz uszczelniacz. Uszczelniacz nie jest oringiem, jeżeli chcemy go wymienić,

bo sączy się z niego olej, trzeba go kupić w aso. Kosztuje około 20 zł.


Nowy czujnik przychodzi z założonym uszczelniaczem i nie trzeba go kupować oddzielnie. Nakrętki są stalowe, a nie aluminiowe, więc można je zastosować drugi raz.

Śruby aluminiowe zazwyczaj stosujemy tylko raz !!!


Sama wymiana jest banalna, zdejmujemy największą plastikową osłonę pod silnikiem, zlewamy olej, wyjmujemy filtr oleju, odkręcamy czujnik, wkręcamy nowy,

wkładamy nowy filtr oleju, zalewamy olejem i gotowe. Kasujemy błąd.


Nowy czujnik kosztuje około 800 !! zł. Podobno zamienniki nie działają, więc pozostaje ASO.


Na zagranicznych forach widziałem temat, że przetarł czy przerwał się przewód do czujnika, więc przed zakupami najpierw trzeba obejrzeć kabelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.