Skocz do zawartości

Demontaż turbiny od góry m47n2 z DPF


0lex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi czy i jak wyjąć turbinę od góry w e87/e90 itp. TYLKO od góry (bez demontażu wydechu, zawieszenia, wchodzenia pod auto itp).


Króciutki opis:


- zdejmujemy wszystkie osłony silnika,

- zdejmujemy rynne z filtrem kabinowym (podszybie), mocowanie przy kielichach odkręcamy, żeby nam nie przeszkadzało, odkręcamy wiązkę elektryczną poprzeczną (lewy kielich),

- wyjmujemy wentylator (lewy górny róg śrubka, prawa strona zatrzask) - więcej miejsca uzyskujemy przez to,

- zdejmujemy osłone filtra powietrza (lewy górny róg - 5 śrubek), wyjmujemy filtr,

- demontujemy egr, przepustnice (polecam oczyścić z nagaru i sprawdzić czy grzybek egr się rusza),

- demontujemy kolektor ssący (łatwy dostęp do śrub), myjemy i czyścimy z nagaru,

- demontujemy wtryski (proszę zaznaczyć sobie kolejność 1-4): odkręcamy doprowadzenie paliwa, wyciągamy zawleczki wtrysków i je odkręcamy,przy wyjmowaniu wtrysku delikatnie kręcimy na boki + podważamy (z czuciem), pamiętając o wyjęciu miedzianych podkładek (jak zostały w środku to polecam jakimś drutem wyciągać),

- odkręcamy pokrywę zaworów (przy okazji jeżeli mamy jakieś wycieki oleju, to wymienimy uszczelkę - 70 zł. w InterCarsie),

- odkręcamy kalektor wydechowy (8 nakrętek 10'' do bloku silnika i 3 śrubki 13'' od turbiny) i wyjmujemy uszczelki kolektora,

- mamy swobodny dostęp do turbiny: odkręcamy mocowanie do dpf (obejma - impus), 2 śrubki mocowania turbiny do bloku silnika (przedłużka z grzechotką zmieści się pod mocowaniem z dpf), 2 śrubki od intercoolera z przodu turbo, UWAGA na doprowadzenie oleju (góra), powrót oleju (odchylić turbo i poluźnić wąż od dołu turbo) i wiązkę z przodu turbo.

- z czuciem wyciągamy turbinę do góry.


Przepraszam za mało fachowy język, ale nie jestem mechanikiem. Ominąłem w opisie kilka drobiazgów jak wtyczki elektryki itp, ale jak ktoś przystępuje to wyciągania turbiny, to raczej da sobie radę.


Narzędzia: grzechotka mała, duża, torxy, imbusy, przedłużki, długie giętkie palce i dużo cierpliwości :-)


Polecam wymienić olej, filtr oleju, filtr kabinowy, filtr powietrza, nowe miedziane podkładki pod wtryski, uszczelkę pokrywy zaworów (jak jest twarda i są wycieki).

Przeczyścić chłodniczkę egr, egr, przepustnicę, kolektory, intercooler.


Jak komuś się mój opis przyda to będę się cieszył, jeszcze raz zaznaczam, że do mechanika mi daleko, więc proszę o wyrozumiałość :-)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.