Skocz do zawartości

[EXX] Zestrojenie pilota centralnego zamka +myk na 2gi klucz


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Sam mialem ostatnio ten problem, wiec postanowilem opisac jego rozwiazanie (ktore podal mi pracownik ASO BMW) .

 

W E46 (nie wiem jak w innych nowszych BMW) np. po zdjeciu na chwile czujnika do radiowego sterowania zamkiem centralnym (ktory jest podobno w lusterku wstecznym, wiec np. przy wymianie szyby czolowej musimy go zdjac), sterowanie centralnym zamkiem z pilota przestaje dzialac .... musimy wtedy na nowo zestroic pilota od zamka .

 

No to lecimy :

1. Wsiadamy do auta, zamykamy wszystkie drzwi, lecz nie "na zamek" a tylko by byly zamkniete :wink: .

2.Wkladamy kluczyk do stacyjki.

3. Przekrecamy kluczyk na pierwsza pozycje, tak by swiecila sie tylko kontrolka airbagu (+ ew. wyswietlacz na predkosciomierzu) - na 3 sekundy .

4. Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki.

5. Naciskamy przycisk loga BMW na kluczyku i trzymajac go ciagle wcisnietego naciskamy krotko 3-krotnie przycisk do otwierania zamka (przycisk ze strzalka) . Gdy operacja przebiegla pomyslnie przy trzecim wcisnieciu strzalki centralny zamknie sie i otworzy na chwileczke :) .

Jesli nie dziala - probujemy cala operacje powtorzyc od poczatku, tyle ze trzymajac strzalke, 3 x naciskamy logo BMW (nie ma reguly ktora metoda zadziala) .

 

Cala operacje trzeba wykonywac dosyc szybko. Mi osobiscie wyszla ona chyba dopiero za ok. dzisiatym podejsciem (zadzialala finalnie metoda wcisnieta strzalka + 3x logo :wink: ) ... lecz teraz pilot dziala :D .

 

EDIT : sposob na zestrojenie kilku kluczykow - patrz kilka postow ponizej - post uzytkownika "grodzish" :)

 

Powodzenia.

 

 

pozdrawiam

Piotrek

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W E46 (nie wiem jak w innych nowszych BMW) np. po zdjeciu na chwile czujnika do radiowego sterowania zamkiem centralnym (ktory jest podobno w lusterku wstecznym, wiec np. przy wymianie szyby czolowej musimy go zdjac), sterowanie centralnym zamkiem z pilota przestaje dzialac .... musimy wtedy na nowo zestroic pilota od zamka .

 

Probowalem w moim E39 - niestety nie dziala. Moze ktos zna hinta dla mojej budy?

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Próbuj do skutku zastosowałem powyższą instrukcję w mojej e-39 523i 1996r. i dało radę.

Z tym że trzymałem przycisk otwierania zamka i trzykrotnie naciskałem przycisk Lock-a te duże kółeczko na kluczyku.

Powodzenia.

PS nie włączaj zapłonu poprostu przekręć na pierwszą pozycję i pamietaj o tych 3sekundach, wyjmij kluczyk i do dzieła.Staraj się robić to szybko za którymś razem zadziała.... No i oczywiście podstawa to dobra bateryjka.

Pozdrawiam ArturFZG :hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pepes jak w E46 tez mam oczywiscie kluczyk z logiem BMW na lock'u - zapewne identyczny jak Ty :)

 

Tak jak mowi Artur i ja - za ktoryms razem "musi" :twisted: .

 

Ja mam inny problem z tym - mam 2 orginalne kluczyki - jak zestroje jeden to centralny z drugiego przestaje dzialac i na odwrot - nie wiem jak zrobic tak zeby oba piloty/kluczyki dzialaly :duh: - jak jest z tym u Was ?

 

pozdro

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja wam odpowiem bo ostatnio to robilem

 

 

1. Wsiasc do samochodu i zamknac drzwi

2. Wlozyc kluczyk do stacyjki i przekrecic na pozycje nr1(zapala sie kontrolka AIRBAG) maxymalnie na 5 sek. i wyjac kluczyk z powrotem

3. Nacisnac i przytrzymac przycisk otwierania. Nie puszczajac tego przycisku nacisnac krotko, trzykrotnie w ciagu 10 sek przycisk zamykania

4. Puscic przycisk otwierania jesli proba sie udala to centralny zamknie sie i otworzy zaraz.

5. Jesli jest kolejny kluczyk to juz bez wkladania do stacyjki powtarzamy pkt. 3 i 4, trzeba to zrobic w ciagu 30 sek. dla kazdego kolejnego kluczyka(lacznie moga byc 4).

 

Powtarzac do skutku na pewno sie uda tylko pamietajcie ze przy kolejnym kluczyku nie wkladac go juz do stacyjki tylko szybko powtorzyc sekwencje z przyciskami w pilocie.(ja tez robilem ten blad z kolejnym kluczykiem)

 

Budowa kluczyka i jego wyglad nie maja znaczenia obydwa dzialaja tak samo :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A macie moze sposob tak zeby usunac nie uzywane kluczyki ? Dostalem z beemka tylko jeden kluczyk i moze byloby bezpieczniej tamte usunac ?

 

Metoda dla hardcorowcow, ale mysle ze zadziala (lepsza mi nie przychodzi do glowy) :lol: :

 

1. Odepnij wtyczke od lusterka wewnetrznego (zdejmij oslonki boczne z ramienia tego lusterka, ona jest pod nimi) .

 

2. Po ponownym wpieciu tej wtyczki pilot powienien juz NIE dzialac.

 

3. Zaprogramuj swoj kluczyk wg pierwszego posta w tym temacie. :D

 

pozdro

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A moze ktorys z forumowiczow wie, dlaczego nie moge zaprogramowac kluczyka ta metoda? Wkladam na 1 pozycke na 3 sekucdy wyjmuje i po wykonaniu operacji zamykanie + 3 razy logo BMW dioda kluczyka zaczyna migac, ale pilot sie nie programuje. Jakies pomysly?

Sprawdzilem pilota i wedlug fachowca od alarmow jest sprawny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio dokupiłem nowy kluczyk. Elektryk z serwisu nie dał rady go zaprogramować i stwierdził, że na pewno coś jest nie tak z całym systemem, więc polecił zapisanie się na dłuższą wizytę w serwisie - po czym poszedł bo był mróz.

Na nieszczęście/szczęście po jego odejściu okazało się, że i stary kluczyk się rozprogramował. No więc gość w ten mróz musiał wrócić. No i od razu udało się zaprogramować oba kluczyki.

 

Tak więc bądźcie cierpliwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

też się dołączę

ja dokładnie tą samą metodą zaprogramowałem u siebie oba kluczyki, lecz mam pytanko do was z innej nieco beczki: jak zrobić w E-38 by w zależności którym kluczykiem otwieram ustawiał mi się fotel, kierownica i lusterka do danego kluczyka?

według instrukcji tak się da, lecz jak??

próbowałem już wszystkiego, pomóżcie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli można to i ja sie dołączę bo widzę że sporo wiecie ;)

 

Mam E46 ale niestety z 1 kluczykiem - tak je kupiłem - oczywiście ten nowy z logo BMW w środku. Nie wiem czy dobrze zrobiłem i nie przemyślałem jednej sprawy bo dokupiłem kluczyk "surówkę" na allegro - taki samiutki jaki mam

 

ale ... dorobić go do zamka to nie problem ale co z immobilizerem ? Czy da się jakoś dopisać ten allegrowy kluczyk do komputera auta ? Czy to zabezpieczenie innego typu i bez odpowiedniego immo w samym kluczyku mogę go po prostu wywalić do śmietnika ? Z programowaniem sobie poradzę bo widzę że napisaliście elegancki opis ale czy z tym drugim kluczykiem da się zrobić cokolwiek ??? pozdr. Peter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No to lecimy :

1. Wsiadamy do auta, zamykamy wszystkie drzwi, lecz nie "na zamek" a tylko by byly zamkniete :wink: .

2.Wkladamy kluczyk do stacyjki.

3. Przekrecamy kluczyk na pierwsza pozycje, tak by swiecila sie tylko kontrolka airbagu (+ ew. wyswietlacz na predkosciomierzu) - na 3 sekundy .

4. Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki.

5. Naciskamy przycisk loga BMW na kluczyku i trzymajac go ciagle wcisnietego naciskamy krotko 3-krotnie przycisk do otwierania zamka (przycisk ze strzalka) . Gdy operacja przebiegla pomyslnie przy trzecim wcisnieciu strzalki centralny zamknie sie i otworzy na chwileczke :) .

Jesli nie dziala - probujemy cala operacje powtorzyc od poczatku, tyle ze trzymajac strzalke, 3 x naciskamy logo BMW (nie ma reguly ktora metoda zadziala) .

U mnie akurat zadziałała metoda z trzymaniem strzalki i 3x przycisk z logo BMW. Dzieki serdeczne za porade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czyw e39 2002 r tez to zadziala ?

mam tylko jeden kluczyk i chce zrobic drugi. wystraczy kupić surówkę "wyrzeźbić" i zaprogramować w ten sposób ?

 

czy trzeba odłączać kostkę z "lusterka" żeby doprogramować drygi kluczyk ?

nie ma to jak poczciwa niemiecka konstrukcja !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich serdecznie. Od roku posiadam BMW 318ti wersję compact. Jakiś miesiąc temu przestał poprawnie działać centralny zamek. Objawia się to tym, że drzwi kierowcy nie otwierają się z pilota, natomiast drzwi pasażera (po drugim naciśnięciu otwierają się). Co ciekawe, gdy zamykam auto to wszystko działa jak należy - oboje drzwi zostają zamknięte. Przycisk w środku samochodu ani nie otwiera, ani nie zamyka drzwi kierowcy a jedynie drzwi pasażera. Nie wiem czym może być to spowodowane, próbowałem metod opisanych w tym wątku, ale po synchronizacji zamykają się tylko drzwi pasażera.

 

Mam nadzieję, że jasno opisałem :)

 

Jakieś pomysły, czy czeka mnie wizyta w serwisie?

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

kupiłem autko tylko z 1 kluczykiem, więc zamówiłem w serwisie nowy (po 4 dniach już był :) ), najpierw w starym kluczyku a potem w nowym trzymając 1 klawisz 3x nacisnąłem drugi i po 3 próbie DZIAŁAJĄ OBA !!! :D

 

Dziękuję za pomoc :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze duzo osob ma problemy z centalnymi :shock: .

 

Ja niestety nic wiecej nie wiem oprocz tego co tu napisalem, a ze ja juz problemu nie mam to i tematu nie draze . :wink:

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
troche odswieze temat, jezeli auto zostalo otworzone z kluczyka nie z pilota to komputer nie pozwoli na zakodowanie kluczyka przez okolo 15minut, nalezy sprobowac po tym czasie zakodowac kluczyk wg poczatkowych postow. Procedura kodowania kluczykow jest w kazdej instrukcji obslugi. sproboje podpiac skana z tej strony. dla uzytkownikow ktorych kluczyki maja jeden przycisk radzilbym wlasnie spojrzec w instrukcje

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ponizej link do tematu instrukcji, nie chcialem zamieszczac skana tylko z jednego konkretnego modelu, w podanym linku znajduja sie instrukcje do wiekszosci modeli bmw, w ktorych powinny byc info na temat kodowania kluczykow

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68496&highlight=instrukcja+obs%B3ugi

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.