Skocz do zawartości

Naprawa klemy IBS w E60


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

To już ponad moje kompetencje :)

Chyba sobie poradziłem. Wtyczka ibs była trochę jakby zaśniedziała. Przeczyściłem, kilkanaście razy złączyłem i rozłączyłem kable.

Na razie jest OK. Błędu nie ma a napięcie wzrosło do 14,4 - 14,7 V.

Dzięki wielkie za poradnik. Kilka stów zostało w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Chyba guzior nie do końca masz rację. Ja mam zwykły aku, taki też mam zakodowany i ładowanie 14,8-15,1V.

Około 14V miałem, gdy była walnięta klema ibs. Niby to powinno wystarczyć, żeby aku się ładował, ale w e60, gdzie jest sporo elektroniki, to nie bez przyczyny zrobili wyższe.

Czytam tak z pierwszej strony posty , i tak zdziwiony jestem, moze nie jestem aż tyle ogarnięty . W pazdzierniku zeszłego roku nowy alternator wymieniłem ( miałem pusty aku ) Naładowałem , pośmigałem 4 miechy , i znowu aku padło . podładowałem i za kilka dni to samo ( wtedy pokazywało mi wiele błędów a na dzien dzisijeszy nie pokazuje mi usterek , tyle ze informacje w ostatniej chwili ze aku pusty). Wymieniłem akumulator z 80 na 110 , ale nie mam gdzie adaptacji jeszcze zrobić , przez tego koronawisusa ( Za granicą jestem, niemcy) Po wymianie akumulatora padł po 2 tyg. Naładwałem, auto postało kilka dni , . Wczoraj wsiadłem , pojechałem, zgasiłem auto , poszedłem do kumpla, i juz auta nie odpaliłem, wiec na kable ... wróciłem pod dom, w ukrytym menu pokazało mi ładowanie 11,1-11-4 przy odpalonym aucie, bez włączonych świateł . Widziałem ze jak zgasze auto , to juz nie odpale i tak było, odpiąłem kostke z klemy Ibs, dziś zamówiłem używkę, coś pomoże ? Liczę to to ostatnia opcja . Co do ładowanie ... to przez kleme wszystko fazuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U Ciebie, raczej obstawiałbym szczotki, to znaczy ich koniec..brak.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie ładowanie w ukrytym menu po odpięciu kostki w ibs? Adaptacja akumulatora może poczekać, po prostu będzie sobie obliczać ładowanie pod aku 80Ah. Druga sprawa po odpięciu kostki w ibs jeśli nie skoczy powyżej 14V, odepnij kostkę w regulatorze napięcia przy alternatorze:

- zły regulator (nie do bsd) wpięty w linię komunikacji bsd zwariuje i napięcie będzie niskie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie ładowanie w ukrytym menu po odpięciu kostki w ibs? Adaptacja akumulatora może poczekać, po prostu będzie sobie obliczać ładowanie pod aku 80Ah. Druga sprawa po odpięciu kostki w ibs jeśli nie skoczy powyżej 14V, odepnij kostkę w regulatorze napięcia przy alternatorze:

- zły regulator (nie do bsd) wpięty w linię komunikacji bsd zwariuje i napięcie będzie niskie,

Odpaliłem auto, na dzien dobry było 12,4 i co raz podkakiwało do góry, po 15 min juz tak skakało na przełomie 14,0- 14,4 , dziwne ze wtedy było 11 z groszami. Po odpięciu i podłączeniu tego kabelka od klemy ibs żadnej różnicy nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Panowie skoro mowa o elektryce to borykam się również z problemem napięcia.. Tylko, że jest to o tyle nie jasny problem dla mnie, że nie wiem co obstawiać.

Sytuacja wygląda następująco. Świeżo po odpaleniu samochodu napięcie stopniowo wzrasta na ponad 14v wszystko książkowo. W czsie jazdy również napięcie 14,1 - 14,2 coś w tych okolicach. Jest ok. Problemem ujawnia się gdy silnik oscyluje w obrotach 800-1300 rpm (dodaje sobie lekko gazu w tych obrotach) . NAJCZĘŚCIEJ GDY SCHODZI Z OBROTÓW !. Następuje wtedy jak by zanik napięcia spada ono do 12,7v po czym wraca na te 14v z hakiem i tak wkółko. Gdy np trzymam pedał gazu na ok. 1 tys rpm po chwili napiecie mam prawidłowe gdy puszcze gaz chwile pobuja 12,7 v itp i wróci do normy. Schemat cały czas się powtarza (mam auto w manualu 3.0 benzyne n52) szczegolnie gdy jadę powoli i operuję sprzęgłem i gazem to wtedy widać jak na dłoni jak napięcie świaruje dosłownie. Zdarza się, że jak auto stoi na biegu jałowym i zacznę gazować delikatnie w tym zakresie obtotów co napisałem wyżej, przygasa aż mi światło w samochodzie xd Dla rozjaśnienia dodam, że autem bardzo rzuca świezo po odpaleniu, falują obroty na luzie i w czasie jazdy, posiadam LPG (objawy występują również i na PB) i gdy wciskam pełen gaz napięcie pozostaje niezmienne i tak samo gdy schodzi z obrotów. Problem występuje tylko na niskich. Do wymiany będę miał koło dwumasowe ale raczej to nie ono jest problemem takich skoków i problemem z prądem. Akumulator ani razu mi się nie rozładował, odpala na strzała. Czy ktoś z was ma jakieś propozycje ? Czyżby cewki ?. Dodam że na kompie brak błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam wielkich

5 e 60 525d w ukrytym menu jak i na mierniku napięcie powyżej 15v 15,2 15,4 spece twierdza ze za duże napięcie ładowania i może być buuum

odpiąłem kabelek łączący plus z minusem , napięcie spadło 14,2 14,4

więc co podejrzewać? regulator napięcia czy klemę ibs a może aku jak myślicie ?

przerabiał ktos ten problem?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz prawie wzorcowe napięcie, takie właśnie powinno być, a ci mechanicy niech się dokształcą, bo widać, że edukację skończyli na polonezie.

Możesz zacząć się martwić, gdy napięcie sięgnie 15,7-15,9, wtedy regulator będzie do wymiany. Częstą oznaką są często przepalające się żarówki.

Zazwyczaj ładowanie na poziomie 15,4 to oznaka słabego akumulatora i komputer steruje większe napięcie, żeby go dobrze doładować, albo źle zakodowany akumulator, jednak nie jest to oznaka klemy IBS czy regulatora.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawie wzorcowe napięcie, takie właśnie powinno być, a ci mechanicy niech się dokształcą, bo widać, że edukację skończyli na polonezie.

Możesz zacząć się martwić, gdy napięcie sięgnie 15,7-15,9, wtedy regulator będzie do wymiany. Częstą oznaką są często przepalające się żarówki.

Zazwyczaj ładowanie na poziomie 15,4 to oznaka słabego akumulatora i komputer steruje większe napięcie, żeby go dobrze doładować, albo źle zakodowany akumulator, jednak nie jest to oznaka klemy IBS czy regulatora.

 

akumulator pewnie źle zakodowany bo na wyświetlaczu po kilku minutach jak przekręcony kluczyk (bez zapłonu) wyświetla na żółto akumulator

jak rozumiem z twojej wypowiedzi

1- wymienić akumulator

2-zakodować go


czyli jak napięcie nie dojdzie do 15,9 to nie ma co się martwić?

bo jak przy odpiętym kabelku łączącym +/- trzyma napięcie to raczej sprawny regulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, uważam, że problemem jest akumulator.

Zrób prosty test, dobrze go naładuj i po jakimś czasie zmierz na nim napięcie. Dobry aku powinien mieć minimum 12,5-12,6V. Wszystko poniżej oznacza, że aku do wymiany.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, uważam, że problemem jest akumulator.

Zrób prosty test, dobrze go naładuj i po jakimś czasie zmierz na nim napięcie. Dobry aku powinien mieć minimum 12,5-12,6V. Wszystko poniżej oznacza, że aku do wymiany.

 

dzięki za pomoc jesteś jednym z niewielu co mają pojecie

dzisiaj zrobiłem adaptacje aku napięcie 14,4 na mierniku jak i w ukrytym menu

pewnie wcześniej ( nie sprawdzałem) był większy aku zapisany i stąd te ponad 15v


no i jeszcze został czujnik oleju :( w warsztacie wymienili olej ale żaden nie pomyślał ( jak szef mówi ze ma tylko monterów nie mechaników) żeby wymienić czujnik

no i chyba będę sie z tym bujał do następnej wymiany, 8,5l oleju szkoda do kanału puścić hehehe

jest miarka to trzeba będzie od czasu do czasu sprawdzić stan

wiesz może na jakiej zasadzie działa ten czujnik? może jakaś symulacja wchodzi w grę żeby trójkącik zgasić:)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hmmm, o jakim trójkącie mówisz?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, o jakim trójkącie mówisz?

 

świeci trójkącik na dolnym wyświetlaczu w górnym prawym rogu i denerwuje :)

a i przed uruchomieniem auto na podnośniku świeci na żółto

wszystkie błędy wykasowane i jest czysto

jedyny błąd jaki został to sensor oleju pewnie to jego sprawka hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam u mnie taki problem na kompie nie ma błędów od klemy czy alternatora. Alternator ładuje do 15v był sprawdzany u gościa który się tym zajmuje. I tak co jakiś czas wyskakuje kontrolka aku na chwilę,zebatka od skrzyni biegów, auto chwilę nieraz, jeździ i jest ok a nieraz nie zapali tak jak by nie ladowalo ale kontrolka świeci od aaku tylko przez, chwilę. Mierzyłem akumulator testerem to ma 9,5v pod obciążeniem więc jest ok. I sam nie wiem gdzie szukać problemu czy regulator napięcia na alternatorze szaleje czy, to właśnie ta, klema ibs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

9,5V pod obciążeniem to ok?

Przy rozruchu nie powinno schodzić poniżej 10V, w normalnym stanie spoczynku nie mniej niż 12,5-12,6.

To co opowiadasz, to raczej nie klema.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnę te 2 kabelki tak jak mówicie i pojeżdżę chwilę i zobaczę czy będzie spać błędami i czy będzie chciała odpalić. Bo problemu z odpalaniem nie ma jak aku naładowany pali od strzała. Tylko chwilę się pojeździ a później do odpalenia a tu choinka nie odpala. No bo jak w aucie spada napięcie przy rozruchu poniżej 9v to aku na złom a tak można powiedzieć że jeszcze jest ok i że nie tu leży problem. Tylk tylko coś z ładowaniem albo alternator wariuje albo ta klema bo nic innego mi nie przychodzi do głowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Cześć, u mnie też pojawił się jakiś problem z prądem. Auto to E92. Sprawa wygląda tak: w niedzielę odpaliłem auto w garażu, wszystko było okej, przejechałem może 6km i wróciłem i zaparkowałem przed garażem, więc ciut chłodniej było i auto postało tak 1.5-2h max, gdy opaliłem to zauważyłem, że zresetowało mi godzinę, przebieg, spalanie oraz wywaliło błąd CCID 415 ale ustawiłem godzinę i pojechałem znów te 6km i postawiłem auto w garażu. Następnego dnia wszystko okej, tzn prawie, bo zauważyłem już od jakiegoś czasu, że ani ringi ani światła tylne nie włączają się podczas otwierania samochodu. Wczoraj do czasu było okej, po odpaleniu auta w garażu nie było nic zresetowane, przejechałem z 40 km z przerwą 15 minutową w środku tego dystansu i zostawiłem auto w garażu. Po odpaleniu już całkowicie wieczorem nadal było okej, ale musiałem postawić auto poza garażem, postało na zewnątrz z 2 godziny i cyk, znów wszystko zresetowane. Nie pokazuje mi błędu słabego akumulatora, jedynie CCID 415 jeśli już, auto normalnie odpala jak na warunki zimowe, czyli zagrzeje świece około 1s i odpala bez problemów. Nie ma żadnych innych objawów niż to resetowanie danych oraz niezaświecanie się świateł na powitanie. Jak widać - problem nie występuje za każdym razem, tylko w przypadkach gdy auto postoi chwilę na zewnątrz - ale problemów z odpalaniem nie ma. Odłączyć IBS i tak zostawić na kilka dni?


edit:

odpaliłem teraz auto na chwilkę, nie było błędu, zgasiłem, jednak zegary jeszcze świeciły i po dosłownie minucie pokazała się ikonka akumulatora. Czyżby to był jednak winowacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej masz słaby aku już. Wbij w ukryte menu i znajdź pod danym numerem jakie masz napięcie na aku i do ilu ci spada w czasie startu auta (najlepiej jak postoi autko trochę) To w miarę pozwoli Ci oszacować w jakim stanie masz aku. Z mojego doświadczenia ikonka o słabym aku wyświetla się przy ok. 11.5v. A mam e60 i działy się cuda jak niedomagał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Akumulator na 100%, właśnie mam, a w sumie miałem to samo, bo dziś kupiłem nową baterię :wink:

Prąd rozruchowy jest jeszcze ok, ale napięcie już spada i komputer odłącza poszczególne układy, dlatego zniknęły światła powitalne. Za miesiąc, może dwa nie odpalisz już auta.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.