Skocz do zawartości

Naprawa klemy IBS w E60


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,


Mam ostatnio problem z rozładowującym się akumulatorem w trakcie jazdy. Szukałem niebieskich wtyczek jak na zdjęciach natomiast nie mogę ich w aucie znaleźć. Gdzie one dochodzą?

Postanowiłem odłączyć wtyczkę przy klemie (-), czy to może załatwić problem?


Adres zdjęcia:

http://i68.tinypic.com/am9mra.jpg


http://pl.tinypic.com/r/am9mra/9



Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy napięcie ładowania przy podłączonej klemie IBS

Wynoszące 14.8-15.2 jest ok?kleme mam zmieniona na poliftowa,bledow brak.

Zostawiłem odołączone ibs bo trochę mi nie pasuje napięcie na zwyklym aku.

Po odłączeniu napięcie wynosi 14.1-14.4

Jak jest w końcu ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie ostatnio zdarzyła się bardzo dziwna rzecz w mojej e60

Mam dwa akumulatory (jeden orginalny AGM 80ah800A oraz 2 letni Nowy Yuasa 100AH900A)

Miałem kiedyś problem z klemą IBS, kupiłem klemę od polifta i przelutowałem wtyczkę i dodatkowo zakupiłem wtedy nowy akumulator

Jeżdziłem jeszcze ze starym aku kilka miesięcy i postanowiłem wsadzić nowy, oczywiście zakodowałem i zresetowałem historię aku przez Inpę i było ok

W tym roku miałem przygodę w lato, był wciśnięty guzik od blokady szyb, co spowodowało wyładowanie aku do 0.

wymontowałem go, zamontowałem stary a nowy naładowałem do 100% i ponownie podmieniłem go w aucie a stary cały czas jest awaryjny i raz w miesiącu kontrolowany w kwestii sprawności ( też w 100% sprawny)


Po kilku miesiącach czyli teraz, po trzymaniu około 2 minut na zapłonie, wywala błąd akumulatora z żółtą ikoną i z napisem (ładowanie akumulatora na bardzo niskim poziomie. Doładuj podczas jazdy lub użyj zewnętrznego urządzenia...


Odpalam auto i silnik się uruchamia ale w czasie odpalania wywala bląd skrzyni który znika i takie dziwne wrażenie jakby faktycznie aku był słaby.. i zachwile miałby paść i silnik nie odpalić..

Wchodzę w menu i sprawdzam ładowanie na odpalonym

ładowanie jest ok 14,4 /14,5 v (czyli ok)

wyłączam auto, podmieniam aku na 100% naładowany i po trzymaniu na zapłonie po chwili znowu ten sam błąd z ikoną aku i komunikatem o ładowaniu...


Czy jest to możliwe aby dwa akumulatory były mocno zepsute (nie trzymają napięcia pod obicążeniem ?)

Napięcie na aku Yuasa na zapłonie to 12,4 V ( na uśpieniu 12,6v) W ukrytym menu

Napięcie na AGM orginalnym na zapłonie 12,1 V (na uśpieniu 12,3 V) on miał zawsze na zapłonie 11,9 lub 12V (ukrytym menu)

Pod inpą identyczne dane.


Czy może IBS ponownie Padł ?? ale Nie mam błędu w DDE ani nic co związane z IBSem.... (wtedy jak padł padła ta klema to był błąd w DDE)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to nie powinieneś ładować tego akumulatora poza autem, chyba że po włożeniu go zakodowałeś, bo jeśli nie, to aku był naładowany a auto widziało go jako rozładowany, stąd może być problem z różnymi błędami ponad to coś takiego może spowodować uszkodzenie akumulatora, zły prąd ładowania itp. Akumulator powinieneś ładować nie wyciągając go z auta ani nie odłączając klem, poprzez połączenia pod maską.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,


Dotknął a w sumie trwał od zakupu u mnie problem z komunikatem „High rate of battery discharge” błąd 29a8, kupiłem ibs od polifta e90 zmieniłem wtyczkę na czerwonym kablu. Ładowanie 14,3-15, akumulator 1,5 roczny Varta 95ah 800A (nie agm), Alternator w porządku był robiony. Komunikat pojawia się najczęściej po nocy lub jak dłużej postoi na zapłonie wyświetla się żółte logo akumulatora. Problemu z rozruchem nie ma. W jaki sposób sprawdzić jaki mam zakodowany aku? (rodzaj/pojemność). Mam Inpę i NCS Expoert tools, w inpie widziałem możliwość resetu a nie podglądu z kolei w NCS zrobiłem jak w poniższej instrukcji:



Rejestracja większej baterii / zmiana wartości ah:

Kod:

Otwieram NCS ląduje profil EXPERTMODE Wciskam F1 VIN/ZCS/FA następnie F3 ZCS/FA f ECU wybieram model e60 i klikam OK.

I mam do wyboru CAS i LMA, wybieram CAS i daje OK.

NCS sczytuje VIN itd. następnie daję F6 BACK

i klikam na F4 Process ECU i mam do wyboru różne sterowniki, dalej wybieram CAS i daję OK odczytuje, następnie daje F4 READ ECU

Poszukaj tam w pliku

KLASSE_BATERIE

90ah

I zmień tą wartość


Ale po wciśnięciu F4 READ ECU otwiera mi się notatnik... bez wiersza Klasse baterie...?


Pomożecie ? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem ,błąd 29A8 , komunikat rano o spadku energi ,podmieniałem już moduł mpm,kleme minusową ,akumulator nowy zarejestrowany komputerem delphi,alternator zregenerowany , jak odłącze czerwony kabelek od klemy plusowej wszystko wraca do normy , nie ma komunikatu o rozładowanej bateri a także błędu w komputerze,ale nie chce tak jeździć ,ladowanie wtedy jest zdecydowanie za małe a można nawet powiedzieć że go nie ma ,na postoju jak włączę np nawiewy ,podgrzewanie szyby itp to spada do 12v , jakby ktoś miał podobny problem i go rozwiązał proszę o informacje będę wdzięczny :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zaczynam podejrzewać 2 rzeczy, albo klema ibs wcześniejsza była walnięta i doprowadziła do uszkodzenia praktycznie prawie nowego aku i teraz bateria nie trzyma jak należy, albo mam zarejestrowany rodzaj aku AGM i był przeładowywany co również mogło doprowadzić do szybszej śmierci baterii.

Zarejestrowanie nowego aku to przecież inny proces niż zmiana parametrów akumulatora; rodzaju czy też pojemności na który wymieniamy. Sama rejestracja może jest ok jak zmieniamy na identyczny jaki był, ale jeśli wcześniej był AGM a teraz zwykły? szkoda włożyć następny akumulator, który miałby tak samo szybko skończyć. Gdzie można podejrzeć jaka bateria jest zarejestrowana w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już 4 egzemplarze e60 w każdej wymieniałem aku i rejestrowałem i nie było żadnych problemów , wczoraj podmieniłem moduł ivm z brata e60( ten który jest pod maska obok ecu z bezpiecznikach ) też nic się nie zmieniło montowałem tez poprawioną klemę po lifcie i to samo , po godzinie od uspania auta miernik pokazuje pobór 00,06 mA wiec nie dużo ale wystarczająco aby komputer komunikował rano o spadku energi, odłączenie czerwonego kabelka miedzy klemy plusową a minusową także nie zmienia poboru, jedynie to że rano nie ma komunikatu i błędu , a więc sprawdzę może jeszcze klemę plusową w razie czego , wyjmowałem wszystkie możliwe bezpieczniki po kolei , pobór się nie zmieniał nie wiem gdzie szukać dalej przyczyny ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tylko nie rozumiem jednego, IBS poliftowy jest jakiś mniej wadliwy ?

Auto poradnika nic nie wspomniał dlaczego lepszym rozwiązaniem jest zakup używanej klemy poliftowej i jej przerobienie niż kupienie nowego zamiennika w wersji przedliftowej ? Skąd wiadomo, że trafimy na sprawną poliftową IBSkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bo jeszcze się nie zdarzyło, żeby poliftowa klema nawaliła. Konstruktorzy BMW wiedzieli, że jest z tym problem, więc ją poprawili, a raczej włożyli tą, którą już montowali do trójek, xsów itp..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Sorki, że dopiero odpowiadam, ale ...

Tak dla wszystkich, na przyszłość, nie trzeba nic kodować po wymianie klemy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Panowie BMW E91 330xd Aku zwykły nie AMG ,po wypięciu klemy ibs 14,4 jak jest wpięta 15,6V ładuje.Blad 4A27 .Kupiłem używkę i po godzinie znów wywaliło błąd? Co mzoe być Aku słaby że neo AMG , regulator napięcia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

podepnę się pod temat. Niedawno kupiłem auto E91 2.0d 177KM, akumulator był do wymiany i tak też zrobiłem. Włożyłem dokładnie taki sam jak był. Co jakis czas dalej kasuje się godzina, przebieg i spalanie. Auto odpala bardzo dobrze. Błędy jakie wyskakują na btool expert:

4a74 - sterownik świec żarowych

4a79 - sterownik świec żarowych

4a07 - generator (layer_bsd)

4a10 - interfejs szeregowy bsd

4b37 - czujnik poziomu oleju (layer_qlt)

4a27 - inteligentna klema aku (layer_dibs1)

czyli wszystkie 4 z obwodu BSD

Dziś wymieniłem kleme na inną, używaną - ponoć dobra (cholera wie)

Błędy da się skasować, jednak po chwili wracają.

Akumulator na postoju ma 12,3V a na uruchomionym silniku 14-14.1, czy to nie za mało?

Zmieniłem dziś regulator i łądowanie się nie zmieniło. gdy wypne ibs ładowania nie ma - jest 12V, z ibsem jest 14

Dodam, że nie idzie skasować inspekcji olejowej, czy zatem powinienem wymienić czujnik oleju czy skupić się dalej na klemie ibs? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie te same błędy co kolega czarny2891 udało się rozwiązać problem ?

BAYERISCHE MOTOREN WERKE

"To ucieleśnienie sportowego charakteru,dynamiki,zaawansowanej technologii i ponadczasowej funkcjonalnej elegancji,oznaczonym Biało-Niebieskim emblematem symbolizującym obracające się śmigło.Samochód tej marki posiadamy dla radości z jazdy."

Oliver Hessmann

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć jakieś zwarcia na alternatorze podobnie miałem wymieniłem cały alternator na używke i spokój, jak odłączasz kleme to nie powinno być tak że ci nic nie ładuje, powinno tylko troszkę spaść ładowanie z 0,5v
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak:

podmieniłem czujnik oleju, tylko wtyczke wpiąłem (na aucie miałem ten z aluminium od spodu a podmieniłem na cały plastikowy-podobno nowsza wersja a tamten wycofany był) i zniknął błąd czujnika, alternatora i klemy, ale został błąd sterownika więc i sterownik wymieniłem po czym znikły wszystkie błędy. niby sukces...ale dalej nie szło skasować inspekcji olejowej i w menu poziomu oleju pokazuje wciąż inactiv :( i co dalej robić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.