Skocz do zawartości

[F11] awaryjna naprawa zawieszenia pneumatycznego - manual


DWitek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dzisiaj w nocy wróciłem właśnie z kolejnych, siódmych tym razem, wakacji w Chorwacji. Z racji, że niecały miesiąc przed wyjazdem, wymieniałem uszkodzoną lewą poduszkę powietrzną zawieszenia pneumatycznego, byłem nieco przeczulony na wysokość zawieszenia a może po prostu wykrakałem sobie awarię :-)

Tak, czy siak, będąc w połowie urlopu i po powrocie z wycieczki do Sibenika, do swojego apartamentu, zauważyłem że z lewej strony samochód wyraźnie "siadł" - z tej strony właśnie padła mi miesiąc wcześniej poduszka. Pierwsza myśl jak mi przyszła do głowy, to że znowu padła poduszka powietrzna - choć kupiłem nową.

 

Najpierw "zapaliłem" samochód oczekując, że kompresor dobije ciśnienie w tej poduszce, jednak tak się nie stało. Sprawdziłem "namacalnie" stan poduszki - wyglądała na nieuszkodzoną, trzymała ciśnienie. Kolejnym krokiem jaki zrobiłem, było odłączenie akumulatora samochodu na ok. pół godziny, myśląc, że może zawiesił się sterownik zawieszenia. Jednak to również nic nie dało. Samochód nie zgłaszał żadnych błędów, przejechałem samochodem kilka kilometrów, ale sterownik cały czas nie dobijał ciśnienia - tylna lewa strona nadwozia była wyraźnie "siadnięta".

 

Niestety będąc na wakacjach nie miałem kompletnie żadnych narzędzi, ani tym bardziej multimetru. Miałem tylko scyzoryk, kombinerki pożyczyłem od gospodarza, u którego mieszkałem. Niestety nie mając żadnych przewodów, a potrzebowałem trochę linki do wykonania testów i naprawy, musiałem "poświecić" kabel diagnostyczny do samochodów VAG, tzw. VAG-COM, który został "dawcą" pojedynczej linki.

Sprawdziłem poprawność działania kompresora - działał, poduszki również wyglądały, że trzymają ciśnienie, przetestowałem czy działają poszczególne zawory - również OK. Wyglądało, że coś stało się z samym sterownikiem lub czujnikami przechyłu nadwozia.

 

Dobiłem "ręcznie" ciśnienie w poszczególnych poduszkach, podniosłem obie strony nadwozia o ok. 3 cm wyżej niż normalnie, tak że gdy spakuję cały bagaż i samochód "siądzie" trochę wysokość nadwozia będzie OK, odpiąłem sterownik na stałe (system zgłaszał całą drogę błąd), aby w razie czego nie spuścił mi ciśnienia w którejś z poduszek i w ten sposób wróciłem spokojnie do domu (1250km). Całą drogę układ był na tyle szczelny, że przez cały czas nie było potrzeby aby dobić ciśnienia w którejś z poduszek.

 

Poniżej link do krótkiego manual'a - How To Do It.

Może komuś się przyda ;-)

Oczywiście rozwiązanie sprawdzi się pod warunkiem, że mamy sprawny kompresor, nieuszkodzoną poduszkę oraz sprawne zawory.

No i oczywiście nie biorę odpowiedzialności, jak ktoś łącząc przewody, doprowadzi do zwarcia, pożaru lub przeładuje ciśnienie w poduszce i ją rozerwie itd., itp.

 

https://rapidu.net/9499100069/F11_Pneumatic_Suspension_Repair.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 lata później...
Witam mam podobny problem tylko że mi kompresor nabija za dużo powietrza układ jest szczelny bo podczas nabijania powietrza widziałem że podnosi się za wysoko auto i wyciągnąłem bezpiecznik od kompresora po jakiś 5 minutach wsadziłem z powrotem bezpiecznik i już jeżdżę tak kilka dni kompresor nie dobija powietrza ale widzę że auto jest stanowczo za wysoko czy ktoś może miał taki problem czy może mi ktoś podpowiedzieć co jest przyczyną
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz poprawnie skalibrowany czujnik przechyłu nadwozia. On odpowiada na jaką wysokość ma podnieść tył (nabić ciśnienie). Ja bym od tego zaczął, jak nie masz np. ISTA-D, to pdjedź do kogoś, żeby Ci sprawdził.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę podjechać do do jakiegoś mechanika mały problem jest że jestem w Niemczech po prostu wymieniłem jedną poduszkę i kompresor zaczął pompować normalnie przez jakiś czas było dobrze dopiero jak załadowałem do bagażnika jakieś 30 kg to wtedy się załączył kompresor to normalne ale nie chciał się wyłączyć dzięki za podpowiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator może odłączyć i na cały dzień. Niczym to nie grozi, czy pomoże nie wiem. Skoro piszesz, że wymieniałeś poduszkę zawieszenia, to czy robiłeś właśnie wspomnianą kalibrację. Ona jest obowiązkowa po wymianie poduszki. Pod jedź jak pisałem jak będzie w PL do kogoś kto ma ISTA-P i niech Ci sprawdzi w czym jest problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akumulator może odłączyć i na cały dzień. Niczym to nie grozi, czy pomoże nie wiem. Skoro piszesz, że wymieniałeś poduszkę zawieszenia, to czy robiłeś właśnie wspomnianą kalibrację. Ona jest obowiązkowa po wymianie poduszki. Pod jedź jak pisałem jak będzie w PL do kogoś kto ma ISTA-P i niech Ci sprawdzi w czym jest problem.



Ja z tydzień temu wymieniałem dwie poduszki i żadnej kalibracji nie robiłem.

Zawieszenie według instrukcji powinno stać na wysokości 617mm dla koła 17"

U mnie stoi na wysokościach pomiędzy 613 - 617mm

Kolego Stemper12 za wysokość tyłu odpowiadają tylne czujniki wysokości.

Może podczas prac, przy wymianie poduch nie odłączyłeś dwóch bezpieczników , bodajże F152

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/HhcErLcM

i F182......

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/1VnYiGJyRw

Może to spowodowało że coś się spindoliło w ustawieniach modułu bądź coś stało się z mocowaniem samych czujników wysokości.....

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akumulator może odłączyć i na cały dzień. Niczym to nie grozi, czy pomoże nie wiem. Skoro piszesz, że wymieniałeś poduszkę zawieszenia, to czy robiłeś właśnie wspomnianą kalibrację. Ona jest obowiązkowa po wymianie poduszki. Pod jedź jak pisałem jak będzie w PL do kogoś kto ma ISTA-P i niech Ci sprawdzi w czym jest problem.

 


Przeprowadzić regulację wysokości jazdy


Regulacji wysokości jazdy należy dokonać po następujących czynnościach serwisowych:


Wymiana jednostki sterującej dla jednoosiowego systemu kontroli wysokości jazdy (jednostka sterująca EHC); tylko do 08/2010

Wymiana lub naprawa jednego lub obu czujników wysokości jazdy lub ich drążka sprzęgającego

Napraw linie czujnika wysokości jazdy

Aby skalibrować wysokość jazdy, w systemie diagnostycznym należy wprowadzić wysokość jazdy pojazdu mierzoną na tylnej osi (rzeczywista wysokość jazdy po lewej i prawej stronie). W tym celu należy wybrać funkcję serwisową „Kalibracja wysokości jazdy” w systemie diagnostycznym. Szczegółowe informacje na temat dalszego postępowania można znaleźć w instrukcji naprawy.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/chassis-suspension/electronic-ride-height-control/2coth0kK

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/47uGbthd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.