Skocz do zawartości

Zmiana pojemności lub rodzaju akumulatora NCS + Inpa


vakial

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z moimi przygodami z akumulatorem i próbami zmiany pojemności/rodzaju akumulatora postanowiłem zrobić mały DIY. Jest sporo informacji na forum ale nigdzie nie ma konkretnej jak krok po kroku prawidłowo dokonać jego zmiany w komputerze samochodu. Trochę zajęło mi czytanie forum i zebranie wszystkiego do kupy ale w końcu udało mi się i może komuś ten wątek też pomoże.

Po fizycznej wymianie akumulatora odpalamy NCS i postępujemy wg instrukcji, którą można znaleźć w internecie "using NCS to change VO".

 

Jest tam wszystko ładnie opracowane wizualnie ale jak komuś nie chce się szukać to w skrócie wygląda to tak:

 

1 Wybieramy tryb expertmode

2. F1

3. F3

3. Wybieramy swój model samochodu (CHOOSE CHASSIS)

4.Wybieramy CAS

5. F2 (Enter FA)

6. Znowu wybieramy swój model samochodu

7.Wpisujemy VIN (nie pamiętam ale to pole chyba samo się u mnie uzupełniło)

 

Po wpisaniu VIN samochodu przystępujemy do zmian w FA. Podam przykład jak to zrobiłem u siebie: wymieniałem akumulator z AGM na zwykły o tej samej pojemności tj. 90ah a więc w polu "Attribute" wpisałem nową wartość "-B090" (trzeba pamiętać o kresce przed) i kliknąłem ADD. Teraz musimy usunąć poprzednią wartość, która jest zapisana na samym dole listy ( u mnie było to -A090). W tym celu zaznaczamy ją i klikamy DELETE na klawiaturze, następnie klikamy OK i postępujemy dalej wg instrukcji:

 

8. F6 (BACK)

9. F4(Process ECU)

10. CAS

11. F2 (Change job)

12. Wybieramy FA_WRITE

13. F3 ( Execute job)

14. Następnie to samo dla FRM lub LMA czyli F1 (Change ECU)

15. Wybieramy FRM lub LMA

16. Mamy już wybraną opcję FA_WRITE więc klikamy F3 (Execute Job)

17. Teraz kodowanie zmian w całym aucie wybieramy: PROCESS CAR a następnie CODE CAR

 

Chwilę to potrwa będą się włączały różne kontrolki, nic nie trzeba dotykać dopóki nie nie pojawi się napis coding ended.

 

Po skonczonym kodowaniu auta odpalamy INPE i rejestrujemy wymianę akumulatora w opcji IBS-Powermanagement klikamy battery reg

Po tym powinno pojawić się okienko OK - klikamy w nie i gotowe

 

U mnie przyniosło to pożądany skutek. Po sczytaniu modułu CAS już widniała tam nowa zakodowana wartość 90ah bez dodatku "agm"

Informacyjnie napiszę, że (przykładowo) wartości FA z B np -B070 są dla zwykłego akumulatora o pojemności 70ah, natomiast wartości z A np -A070 dla akumulatora AGM o pojemności 70ah.

PS. Jeśli miałeś zakodowane jakieś funkcje niestandardowe to po zakodowaniu całego auta zostaną one skasowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. Trzeba je będzie na nowo zakodować.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zresetowało się tylko średnie spalanie w obu kompach, mały licznik kilometrów i pewnie inne drobne sprawy.

Z zakodowanymi rzeczami typu MP3 nic się stać nie powinno (u mnie nic z tych spraw się nie rozkodowało).

 

Jeśli nie chcesz aby skasowało ci się np średnie spalanie itp, to przed wymianą akumulatora podłącz na kable źródło zasilania (inny akumulator). Nie wiem tylko czy wystarczy pod maską, czy raczej pewnie do klem przy akumulatorze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeka mnie wymiana aku i interesują mnie 2 ostatnie linijki które napisałeś. Jak u siebie mam zmienione navi z małego na duże, zakodowane odtwarzanie mp3 i jeszcze tam coś to wszystko mi się to zresetuję ??

Jeśli było zrobione tak jak fabryka to będzie ok. To jest trudno opisać. W większości przypadków polecam założyć aku taki sam jak był wcześniej zakodowany i tylko zresetować.

Druga opcja to po zmianie VO zakodować silnik, cas, jbbf, kombi, dsc do ustawień fabrycznych. Nie sądzę aby radio czy navi miało jakikolwiek wpływ na ładowanie aku -aczkolwiek 100% nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeka mnie wymiana aku i interesują mnie 2 ostatnie linijki które napisałeś. Jak u siebie mam zmienione navi z małego na duże, zakodowane odtwarzanie mp3 i jeszcze tam coś to wszystko mi się to zresetuję ??

Jeśli było zrobione tak jak fabryka to będzie ok. To jest trudno opisać. W większości przypadków polecam założyć aku taki sam jak był wcześniej zakodowany i tylko zresetować.

Druga opcja to po zmianie VO zakodować silnik, cas, jbbf, kombi, dsc do ustawień fabrycznych. Nie sądzę aby radio czy navi miało jakikolwiek wpływ na ładowanie aku -aczkolwiek 100% nie wiem.

 

Teoretycznie masz rację, jednak np Bosch i Varta w swych katalogach do tego silnika (3.0d) jeszcze do niedawna dedykowały tylko akumulatory 95 lub 100AH.

Całkiem niedawno wprowadzili 90AH (w przypadku Boscha teraz to S3 90Ah/720A).

Jak się dowiedziałem bezpośrednio w serwisie Boscha, to pod zakodowany w aucie 90AH, można spokojnie założyć od 90Ah do 100Ah - jest 10% tolerancji.

Ja poszedłem na kompromis i założyłem Bosch S4 95Ah/800A. Robi tak większość klientów Boscha kupując akumulator do tego silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wrzuciłem 95Ah tyle że Vartę ale to chyba to samo co Bosch. Zakodowałem na 90Ah.

 

Varta trochę droższa i teoretycznie lepsza. Jaki akumulator miałeś założony w oryginale?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwotnie 90Ah AGM. Potem wymienili mi w serwisie nieautoryzowanym na 80 Ah Bosch S5, mieli zakodować itp a skończyło się tym, że po 2 latach musiałem wymienić na nowy.

 

Trochę poczytałem, sprawdziłem w katalogach i zapodałem tak jak Ty 95Ah i zakodowałem (okazało się, że miałem w komputerze zakodowany cały czas 90Ah AGM). Systemu Start-Stop nie używam.

 

Co do porównania Varta Bosch to jako ciekawostkę powiem, że dostałem do tego akumulatora kartę gwarancyjną.....Bosch. Jak sobie poczytasz opisy akumulatorów na stronach Varty i Bosch to wychodzi na to, że to jest to samo tylko naklejka na obudowie inna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Varta jest ceniona, Bosch też wg mnie jest ok (zakładałem 6 lat temu do E46 80Ah i nadal jeździ). Całkiem możliwe że to te same technologie.

Zakodowałeś na 90Ah zwykły - tak?

Ja pewnie za jakiś czas będę chciał przekodować w E81 z AGM na zwykły (80Ah).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki.

Nigdy nie miałem konieczności zmiany rodzaju czy pojemności akumulatora, ale kiedyś pewnie takie wskazówki się przydadzą.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienialem ostatnio akumulator w E60 530i z 2004 automat. Zalozylem 110Ah. I chyba zle to zakdowalem.. Sam juz nie wiem.

Zrobilem to NCSem. W CAS zmienilem wpis KLASSE_BATTERIE na 110ah. To wystarczy? Czy nalezy zrobic wg powyzszego opisu?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź co się zapisało po przekodowaniu pojemności akumulatora, powinno być -b110.

Koniecznie trzeba jeszcze zarejestrować wymianę akumulatora np. w programie Inpa, aby było wiadomo że jest nowa bateria (aby prąd ładowania był jak dla nowego akumulatora, a nie jak dla starego). Brak rejestracji ma wpływ na żywotność akumulatora.

 

Jaki wpis co do pojemności miałeś oryginalnie?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DarekCHW sczytaj sobie jeszcze raz CAS za pomocą Codierdaten_Lesen i zobacz jaki masz tam teraz wpis. U mnie bez kodowania sposobem przeze mnie opisanym (a takim o jakim Ty piszesz) wpis w CAS, NFRM i innych modułach sam zmieniał się do wartości początkowej. Podejrzewam, że u Ciebie może być podobnie. Dopiero zmiana FA i przekodowanie auta załatwiły sprawę definitywnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna rozpiska na pewno się przyda nie jednemu :cool2:

 

Duzy plus za rozpracowanie i chęci za szukanie info w sieci .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Cześć,

wielkie dzięki dla vakial, super opis. Mam tylko jeden problem. Próbuję wykonać Twoje instrukcje w ncs expert v4.0.1 niemiecka wersja językowa i nie bardzo wiem jak mam wykonać punkt 17:

17. Teraz kodowanie zmian w całym aucie wybieramy: PROCESS CAR a następnie CODE CAR

 

Podpowiecie jak mam wykonać ten punkt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

14. Następnie to samo dla FRM lub LMA czyli F1 (Change ECU)

15. Wybieramy FRM lub LMA

16. Mamy już wybraną opcję FA_WRITE więc klikamy F3 (Execute Job)

17. Teraz kodowanie zmian w całym aucie wybieramy: PROCESS CAR a następnie CODE CAR

 

 

Mam pytanie czy trzeba wszystko kodować czy może wystarczy tylko edytować plik .man i po zmianie linijki z baterią wczytać zmieniony plik ? Jak przy kodowaniu np świateł dziennych.

Boje się że skasują mi się zmiany jakie dokonałem czyli np światła dzienne, wyłączenie gongu pasów pasażera (zepsuta mata) i jakieś inne pierdoły.

 

 

 

edit:

hmmm tu tak jakbym odpowiedź na moje pytanie:

 

DarekCHW sczytaj sobie jeszcze raz CAS za pomocą Codierdaten_Lesen i zobacz jaki masz tam teraz wpis. U mnie bez kodowania sposobem przeze mnie opisanym (a takim o jakim Ty piszesz) wpis w CAS, NFRM i innych modułach sam zmieniał się do wartości początkowej. Podejrzewam, że u Ciebie może być podobnie. Dopiero zmiana FA i przekodowanie auta załatwiły sprawę definitywnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.