Skocz do zawartości

Zmiana pojemności lub rodzaju akumulatora NCS + Inpa


vakial

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Witam

Odgrzeję trochę tego kotleta.

Nie będę tu może całej historii opisywał mego autka tylko w skrócie - po roku eksploatacji pojawiły się u mnie małe problemy z prądem, winiłem akumulator ale po oględzinach wyszło, że mam wymieniony i to w dodatku na taki o większej pojemności (110Ah) E-61, 525i m54 , bez fajerwerków w wyposażeniu. Z tego co instrukcja pisze powinien być 80-90 Ah. Poczytawszy trochę forum zastanowiło mnie czy poprzednik mój pokusił się o zmianę pojemności w systemie. Oczywiście, że nie , auto zapisaną miało pojemność 80Ah. No to pouczony tym postem zgodnie z instrukcją dokonałem zmiany pojemności aku. I tu się zaczęły problemy. Po wykonaniu process car wyskoczył szereg błędów (ABS, szklany dach , poduchy ) a co najgorsze auto nie odpala , kręci ale nie pali.

 

Co mogło pójść nie tak i jak to cofnąć ??

 

EDIT: już po temacie CAS się zCASował :P ponowna sync i autko pali jedzie i ładuje 110Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Cześć,

wielkie dzięki dla vakial, super opis. Mam tylko jeden problem. Próbuję wykonać Twoje instrukcje w ncs expert v4.0.1 niemiecka wersja językowa i nie bardzo wiem jak mam wykonać punkt 17:

17. Teraz kodowanie zmian w całym aucie wybieramy: PROCESS CAR a następnie CODE CAR

 

Podpowiecie jak mam wykonać ten punkt?

 

 

Witam ,wlasnie jestem po wymianie aku postepuje zgodnie z instrukcja ale przy ostatnim punktcie 17 mam ten sam problem co kolega mappetino nie wiem jak to zrobic , pomorze ktos ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć wszystkim,

chciałem zapytać o taką rzecz - wymieniłem aku pierwszy raz od nowości ze zwykłego 80Ah BMW na 80Ah AGM Varta, samochód to e60 520i M54 2005r., w NCS'ie zmieniłem KLASSE_BATTERIE z wartości "80ah" na "80ah_agm", kodowanie przebiegło pomyślnie itp..

Po przejściu do Inpy, zarejestrowaniu nowego aku - wartość akumulatora po zmianie w NCS, w Inpie pokazuje się teraz jako 91ah, wcześniej przy starym zwykłym aku (nie agm) pokazywało normalnie 80ah - czy ktoś wie, czy to podwyższenie wartości do 91ah wynika ze zmiany w NCS na "80ah_agm" i jest zjawiskiem normalnym i tak powinno być???

Jak wiemy AGM wymaga wyższego prądu ładowania itp., więc teoretycznie ECU po prostu zmienił parametry na wyższe i dla tego teraz pokazuje w Inpie pojemność aku 91ah, choć w rzeczywistości KLASSE_BATTERIE - jest w rejestrze "80ah_agm" (sprawdzałem dwa razy) - wolę się upewnić.

 

Aha, nie mogłem wprowadzić zmian w FA (tj. było to opisane w pierwszym poście), komputer nie pozwalał na dodanie wartości "-A080" do rejestru wyskakiwało, że wartość nie prawidłowa, nie wiem może mam zbyt stare sterowniki i ta wartość nie jest podtrzymywana przy starszych sterownikach? Bo próbowałem to zrobić z pięć razy i za każdym razem był ten sam komunikat.

 

Dzięki wielki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Też miałem problem z punktem 17 bo nie jest to opisane ale znalazłem, trzeba dać POWRÓĆ, następnie chyba F1 i znowu POWRÓĆ i się pojawiło, albo jakoś tak podobnie.


Pytanie odnośnie zdjęcia:

1.jpg 1.jpg

Galerie allegro za darmo


Akumulator jaki chce zakodować to -B090 więc już go dodałem, poprzednie był -B110 więc go usunąłem, tylko był on zapisany jako przedostatni, a ostatni jak widać jest wpis -NMUW i też mam go usunąć czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie mogę kompletnie nigdzie znaleźć listy jakie akumulatory "przyjmuje" E60/E61. Kiedyś znalazłem z plikach tekstowych chyba tool32 listę pojemnosci dla zwykłego akumulatora oraz agm jakie da się prawidłowo zakodować, jest ktoś w stanie mi to przypomnieć ? Czy da się zadokować kwasówkę np o pojemności 124Ah ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

instrukcja jaka otrzymałem znanego na tym forum usera din75 pod e90 m47 163km agm

Expertmodus

F1

F3

E89

Cas

Ok

F2 wybierz fa enter

E89

Vin ok

Wpisz w okno

-A090 Add kliknij

Odznacz swoj stary akumulator -B090 i kliknij delete

Jak usuniesz

Kliknij Ok

F6

F4 wybierz ecu

Cas ok ok

F2 zmień prace

Fa_write

Ok

F3 wykonaj

F1 zmien ecu

Frm lub nfrm zalezy jaka data

Ok ok

F3 wykonaj

F1 zmien ecu

Cas

Ok ok

F2 zmien prace

Sg_codieren

Ok

F3

To wszystko w ncs


Potem inpa

Dde6

Ibs szukaj w status F5 lub activate

Pod f5 reset histogram

F6 wymiana baterii

To wszystko



Sent from my iPhone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, E60 535d robiac krok po kroku zatrzymuje sie na ostatnim punkcie.

16. Mamy już wybraną opcję FA_WRITE więc klikamy F3 (Execute Job)

17. Teraz kodowanie zmian w całym aucie wybieramy: PROCESS CAR a następnie CODE CAR


po F3 execute job powieniem wybrać Process car a nigdzie nie moge znaleźć tej opcji ... cos robie nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się z pytaniem pod ten temat bo szukajka nie wyrzuca innych pod hasłem "kodowanie akumulatora" albo "adaptacja akumulatora".


Chciałbym się upewnić, że rejestracji nowego aku AGM nie trzeba robić natychmiast? Dziś zmieniłem w serwisie aku na nowy, ale nie byli w stanie mi zarejestrować bo mieli jakiś interfejs centry czy coś (taki typowo pod akumulatorowe sprawy). Zanim znajdę kogoś kto mi zarejestruje nowe aku może parę dni zejść. Chyba nic się przez kilka dni nie stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podbijam bo bieda w odpowiedziach :-(

Witajcie ;-) szukam pomocy w zakodowaniu nowego Akumulatora, zmieniam z 80Ah na 100Ah zwykle ( nie jest to Agm). Ncs expert nie chce zaakceptowac wartosci -B100 tzn moge ją dodac oraz usunąć B080 ale po wcisnieciu OK, ncs krzyczy cytuje ze: Following feature is invalid for FA: -B100 . Zatem zaczalem kombinowac i -B090 wrzuca bezproblemowo, ale tej 100Ah nie chce łyknąć... wiem ze producent nie przewidzial 100Ah ale nlewno jest sposob na te 100Ah. Pomocy!


A moze wrzucic -B090 bo i zawsze nie bedzie go doładowywał? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 8 miesięcy temu...

Odswieze temat,


Napiszcie prosze...jaki lepiej zakodowac akumulator


Mialem zakodowany caly czas 90 AGM a zmienilem na 100ah.


Adaptacja pozwala tylko zmienic na 90ah lub 110ah (100ah do wyboru nie ma) - zatem ktory lepiej?

Poki co zakodowalem 90ah, bo wydaje mi sie ze jak dalbym 110ah aku moglby byc przeladowany, co myslicie?

Zostawic zakodowany 90ah czy dac 110ah? (Akumulator zalozony 100ah)



Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.