Skocz do zawartości

[EXX] N43 - czujnik położenia wałka, brak płynności jazdy


ppatryk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was

 

Wrzucam do działu Zrób to sam, może się komuś przydać. W prosty i szybki sposób opiszę przyczyny, szukanie awarii i diagnozę wraz z naprawą.

 

Objawy:

-czasem zamulał, do 2500 obrotów

-czasem ciężko było delikatnie ruszać, np. spod świateł

-czyli poszarpywał

-pojawił się dwa razu check, po zgaszeniu i ponownym załączeniu OK

-w końcu jak już odkryłem usterkę pojawił się błąd 2A99, ale o tym dalej

 

Forumowe porady:

-rozrząd

-cewki

-świece

-nox

 

Dlatego błędnie zastanawiałem się nad:

-może to sprzęgło

-może to cewki

-może to wtryski

-może to rozrząd

-a może coś innego

 

Moje obserwacje

-na kompie wszystko fabryka

-pojawił się dwa/trzy razy błąd 2A99 czyli czujnik położenia wałka rozrządu

 

Poczytane na zagranicznych forach i decyzja padła na zakup właśnie czujnika położenia wałka. Najtańsza z możliwych opcji diagnozy.

Zakupiłem czujnik VDO Siemens z grupy Continental, jest to ORI z wytartym logo BMW... :)

 

Zdjęcia czujnika:

 

Nowy:

 

http://i57.tinypic.com/2zeceuq.jpg

 

http://i61.tinypic.com/s4n9r9.jpg

 

Stary:

 

http://i61.tinypic.com/jjpwyt.jpg

 

Lokalizacja w silniku N43:

 

http://i61.tinypic.com/14wstc4.jpg

 

 

Do roboty!

 

Odkręcamy trzy śruby mocujące wlot

 

http://i58.tinypic.com/aw9mr7.jpg

 

I widzimy czujnik, odkręcamy imbus, wyciągamy czujnik, warto mieć nowy oring, chociaż w moim przypadku nie był on konieczny.

 

http://i59.tinypic.com/2ii7m8m.jpg

 

Wymiana i... samochód nie do poznania! Myślałem, że albo źle jeżdżę, albo coś nie tak z autem... Obawy były, wiadomo, wszystko naprawić się da, tylko szkoda by było, by była to jakaś poważna awaria. A tu czujnik, który początkowo był ostatnim elementem, który mógłbym podejrzewać.

Posiadacze N43, jeżeli macie takie objawy to pomyślcie o tym czujniku, czytałem, że niektórzy mieli takie problemy i nie byli w stanie zlokalizować usterki, więc może warto sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu, czyli cramshaft sensor, który kosztuje całe ok 200 zł.

Edytowane przez ppatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...
Hej koledzy!

Mam ten sam problem jak w temacie.Błąd 2A99 - Wał korbowy do wałka rozrządu po stronie wylotowej. Powiedzcie mi proszę,który dokładnie czujnik jest do wymiany i gdzie on jest zlokalizowany.

Pozdrawiam

 

Ten co opisał w 1wszym poście, miałem ten sam błąd tylko bez jakichkolwiek objawów szarpania/nierównej pracy. Wymiana pomogła, błędu na ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam mam podobny problem błąd 2a99 czujnik pozycji wału korbowego, wylotowy wał rozrządu,, korelacja, dodatkowo błąd 2a87 wydech vanos. Zamieniane miejscami były elektrozawory, wymieniony również czujnik położenia wałka. Problem nadal jest, check engine zapala się raz na tydzień najczęściej rano zaraz po odpaleniu po wyjęciu i włożeniu kluczyka znika i już sie nie pojawia aż znowu upłynie pare dni. Jakieś pomysły, czy to już rozrząd woła o wymianę? przebieg 125 tys udokumentowany. Ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze spróbować przed wymianą rozrządu? dodam że po zapaleniu check nie ma utraty mocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Witam. Ja z tym samym problemem. Kupiłem i wymieniłem czujnik. Natomiast nie mogę powiedzieć, że auto jest jakieś odmienione. No i to poszarpywanie doprowadza mnie do szewskiej pasji. Nie mam już zdrowia i pomysłów. Wszystko powymieniane. Klasycznie raz na tydzień Engine fault, ostatnio 2A99, poszarpywanie lekkie na jałowym, definitywnie mniej mocy. Łańcuch, śruby, zębatki, slizgi, zawór hydrauliczny, termostat, nowe cewki, oleje, płyny, filtry. Ehhh. Tak się ucieszyłem jak znalazłem ten post...wymieniłem tylko jeden czujnik wałka-ten opisany powyżej w poście...czy ktoś ma jakieś inne doświadczenia z tego typu przypadłością?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Witam. Ja z tym samym problemem. Kupiłem i wymieniłem czujnik. Natomiast nie mogę powiedzieć, że auto jest jakieś odmienione. No i to poszarpywanie doprowadza mnie do szewskiej pasji. Nie mam już zdrowia i pomysłów. Wszystko powymieniane. Klasycznie raz na tydzień Engine fault, ostatnio 2A99, poszarpywanie lekkie na jałowym, definitywnie mniej mocy. Łańcuch, śruby, zębatki, slizgi, zawór hydrauliczny, termostat, nowe cewki, oleje, płyny, filtry. Ehhh. Tak się ucieszyłem jak znalazłem ten post...wymieniłem tylko jeden czujnik wałka-ten opisany powyżej w poście...czy ktoś ma jakieś inne doświadczenia z tego typu przypadłością?

Znalazło się rozwiązanie problemu? Mam identyczne objawy, co autor tematu, więc mam nadzieję, że wymiana czujnika wystarczy (rozrząd wymieniony, więc przynajmniej na tyle spokój). Komputer wywala mi ten sam kod błędu, więc oby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.