Skocz do zawartości

[EXX] Wymiana oleju i regeneracja mechatronika 6HP19Z


tuiko

Rekomendowane odpowiedzi

Fajna fotorelacja

Ja dodałem u siebie fa przez NCS i zapisałem w CAS i LMA

+KPLC

+NL12

+NNIC

Nastepnie przeprogramowalem skrzynie w Winkfp i przestało kopać przy schamowywaniu do zera :cool2:

Co do tych wpisów to redukcja szarpań przy zbijaniu do 1-nki, tryb miejski i wrzucanie luzu po wciśnięciu hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No ale takie schodzenie na "N" po każdym zatrzymaniu jest bardzo niekorzystne dla skrzyni bo zużywa tarczki a w skrzyni dodatkowo drastyczne spada ciśnienie.

Kiedy zapina z powrotem na "D" ? Po dodaniu gazu ? To tak wg mnie nie może działać

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ,w serwisie to się dopłaca za wszystko a w tym wypadku pewnie za samo dokodowanie trzeba zapłacić.

Nie twierdze ,że to jest złe dla skrzyni czy właśnie dobre . Po prostu nie wiem a chciałbym się dowiedzieć. Ciekawe gdzie można by uzyskać pewną informację na ten temat ? Chyba tylko w ZFie. Panowie w serwisach to raczej nie są dla mnie wiarygodni w odpowiedzi na takie pytanie.

Czyli wg Ciebie ta opcja działa tylko na dobicie przy do hamowaniu ? Czy na coś jeszcze ? U mnie to zjawisko w ogóle nie występuje.

Ja jedynie co mam, to jak jeżdżę jakiś czas wolno np z 2-3 tygodnie jak emeryt ,zmiana biegu między 1500-2200 Rpm i to po mieście i peryferiach tzw wokoło komina a potem wyjadę na autostradę (lub nawet nie ) i jadę jakąś tam prędkością a dodam nagle gazu żeby szybko wyprzedzić to jak zredukuje bieg w dół to czasami się obawiam ,że mi wał urwie. Nie dzieje się to zawsze ale sporadycznie i chyba chodzi o redukcję między jakimiś tam biegami. Wydaje mi się ,że będzie to zredukowanie do trzeciego biegu. Czy któreś z tych kodowań miałyby coś do takiego zachowania.

Wydaje mi się ,że te skrzynie chcą być za mądre i za bardzo uczą się jazdy kierowcy. Jeździsz jakiś dłuższy czas jednostajnie i spokojnie a nagle zmieniasz styl jazdy i coś sobie nie radzi ze zmianą nagłego ciśnienia w mechatroniku.

Dodam ,że jak przerzuciłbym na tryb SPORT to to zjawisko nie wystąpi.

Pomaga na to też znany trik z pedałem gazu 25 sekund w podłogę no ale to by trzeba go było robić co jakiś czas a już na pewno po tym jak miesiąc jeździ się po mieście a potem jedzie w trasę. Trochę bez sensu.

Jak się jezdzi bardziej agresywnie w około tego komina to to zjawisko nie występuje bo skrzynia jest nauczona nagłych redukcji i nieprzewidywalnych zachowań kierowcy ale przecież tak nie może być żeby jeździć jak wariat po mieście.

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są trzy różne opcje

Mozna je dodać razem lub osobno

+NL12 to redukcja szarpań przy zrzucaniu biegów w dół (u mnie pomogło też na kopa przy zatrzymywania na światłach czy skrzyżowaniu

+KPLC to tryb miejski czyli inna już mapa skrzyni Szybciej przełącza biegi

+NNIC to wspomniane wysprzeganie na postoju

Nie jest to wrzucanie N

Masz 7ke więc wejdź na 7er.pl a uzyskasz dużo więcej informacji niż na tym dobrym lecz zbyt ogólnym forum

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Manual 1 klasa.

Dorzucę coś od siebie.

W tej skrzyni występuję tylko jeden rodzaj separatora o oznaczeniu 065,innaczej to wygląda w hp26.

Tak na marginesie skrzynka 6hp19 dla ZF od jakiegoś czasu to 6hp21.Inna generacja już.

Bmw zamuliło z oznaczeniem i trochę to màci w głowie nie potrzebnie.

Sprzedam łączniki stabilizatora do bmw e60 FEBI.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie. U mnie np. na skrzyni mam 6hp19, a jak wysłałem zapytanie do ZF podając im wszystkie numery z zielonej naklejki na skrzyni to odpisali mi, że to skrzynia 6hp21X :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Nie zajmuje się na codzień mechaniką :). lecz w moim przypadku wystarczyło zainteresowanie i poszło bez problemu ;) ogólnie sprawa wygląda tylko tak skomplikowanie lecz trzymając sie określonej kolejności momentów dokrecania itp nie jest to aż tak straszne lecz jak nie masz kompletu porządnych kluczy, klucza dynamometrycznego i kompa z inpa lub inna serwisowka by sprawdzić temp to sie tego nie chwytaj ja temperature sprawdzałem "na oko" ale wiesz co się na oko robi :) nie miałem w danym czasie kompa a chciałem to zrobić przed dłuższą trasa autko juz zrobiło po tej operacji ponad 30000 i nic sie nie dzieje wiec myślę ze zrobiłem to dobrze ;)
Bayerische Motoren Werke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Witam, tez mam takie objawy (6HP19Z) przy dojeżdżaniu do np. swiatel - szarpie, auto ma najechane 220k, w tamtym tygodniu pojawił się nowy problem a mianowicie wyskoczyło mi „getribestorung” zjechałem z drogi ponownie odpaliłem i Ok przez 100km, później siedząc w aucie chciałem zczytac błędy, na odpalonym silniku siedziałem około pół godziny i zaczęło szarpać zgasł z 3 błędami na wyświetlaczu,1 ten sam co wyzej, 2 dbc ausgefallen i 3 anfahrtassistent inaktiv.. inpa pokazała błędy:

DSC - 6DCB i 5F76

KOMBI - A557

EGS - 51A7...


Później znów odpaliłem i powtórka, wczoraj zdarzylem jeszcze tylko sprawdzić multimetrem akumulator i ladowanie, raczej Ok.

Czy myślicie ze wystarczy zrobić to samo co jest tematem tego posta?

Pozdrawiam


040e385dba8c6722med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Bardzo fajnie się oglada Twoj manual.

Jesli mogę mieć pytanie to mam równiez kłopot z ZF-em

Mam GA6HP19Z w 630i E63

Skrzynia pięknie przełącza z 1 na 2 , z 2 na 3 .... i dalej niestety już nie

z 3-4 bieg juz nie przełącza i oczywiście skrzynia wyrzuca błąd i wchodzi w tryb awaryjny

Na obroty pieknie się wkręca tylko nie wrzuca 4-biegu.

INPA wyrzuca błąd 4F86 oraz 4F80

Olej był wymieniany - nie pomogło.

Czy mialbys może jakis pomysł od czego zaczac dalej ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mam do Was pytanie , moja skrzynia to ZF 6HP19Z jak pomykam autem normalnie to nic się nie dzieje biegi przełączane są bez szarpnięć lecz może trochę mułowato przy redukcji też nic się nie dzieje lecz gdy włączę kick down to chyba z 4 na 5 bieg szarpnie ale tak konkretnie "zawyje przeciągnie i strzeli" dodam że auto najechane ma 260000km i skrzynia może mieć jeszcze oryginalny olej od nowości :duh: ,chcę zmienic olej w skrzyni i nie wiem czy wziąć olej ZF czy Revanol i czy przy tych objawach wystarczy wymienić sam olej czy trzeba iść na całość :?: Z góry dziękuję za pomoc :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się już trochę bał przy takim przebiegu wymieniać olej pierwszy raz bo to się może źle skończyć . To by tak trzeba było wymieniać po dwa litry co 1000 km a dopiero po pięciu takich zabiegach zrzucić miskę i zrobić normalną wymianę stateczną z filtrem.

Spróbuj jeszcze to bo że tak umie kopnąć to tylko i wyłącznie złe przyuczenie skrzyni https://7er.pl/showthread.php/11793-Poprawa-pracy-skrzyni-biegow-trik

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny opis :cool2: , też za nie długo mnie to czeka....skrzynia chodzi perfekcyjnie ale profilaktycznie chcę wszystko ogarnąć żeby spać spokojnie


Mam pytanko gdzie w inpie znaleźć adaptację do skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.