Skocz do zawartości

Wymiana rozrzdu - opis M57, M47


Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź Kolego PW (prywatną wiadomość).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

MiNos

Co osoba to na pewno inna opinia.

Ja prywatnie jestem za początkową weryfikacją rozrządu i na jej podstawie debatą co dalej :) .




Pacjent to ......... "Włoszka" LCI, 06.2008r E61 530Ad z M57/T2.


Według opinii krążących po forach rozrząd w silnikach 3.0d M57XXX nie daje oznak zużycia/usterki tylko się zrywa ....... .

Smaczkiem w tym przypadku jest fakt, że ewidentnie była słyszalna dolegliwość z okolic rozrządu.


Deklarowany przebieg pacjenta i temperatura grudniowa :) w woj. Lubuskim.


uc?export=view&id=16tnFhcoclalD-xQ1_rm22Pi1Nxw9uFlC


Miska ściągnięta, miejsce blokowanie wału znane .......... zaczynamy :norty: .


uc?export=view&id=1-EX-mT89irnQME1sYYOK1kCAGp3tVBIj


Pierwszy smaczek po ściągnięciu pokrywy zaworów :) .


uc?export=view&id=1q_F6AQh8lSLccqZ241BeeAiTbAZSBSWS


Tutaj dołożyłem sobie mimo wszystko trochę dodatkowej pracy :P .

Chciałem w całej okazałości zaprezentować wychylenie dwóch tłoczków napinacza (górnego i dolnego łańcucha).


uc?export=view&id=1kvR4XQHXyQFtYnMryHJm3wmdYCy36IgT


Pomiary górnego i dolnego tłoczka napinacza.


uc?export=view&id=1hytoWGrsX8j-Ko3jAsUX6gej82Zptbkj


uc?export=view&id=1DlEpFA_btf_l94n9FTapJT5sQqHWArIT


Górny łańcuch smaczki :roll: (wytarcie i rozciągnięcie).


uc?export=view&id=1nWGTkSB3DMGiShs6Sk5QgxXLjagCoLP3


uc?export=view&id=1XxvoRRs-VzsZybtduC4dpqpZ9iAkiDXP


uc?export=view&id=1dHP_so-q7dcNypxHv4P2wMbXNIT67frn


Środkowy łańcuch smaczki ..... tutaj w zasadzie za dużo się nie dzieje :roll: .


uc?export=view&id=163t-VpWPEUNOZeAvAEf7c62UsTVdPVGG


uc?export=view&id=1b8iBzDevm_lkdCTjHPhpzl8SSM4x06Sn


uc?export=view&id=1_K5LnNba7sVxG-xd5vEHRac_3EtdVxMH


Ciekawostka :arrow: dodatkowy oring, sugerując się realoem montowany od 09.2007.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PX71-EUR-06-2008-E61N-BMW-530d&diagId=11_2317

Prywatnie do każdego rozrządu bym go domawiał, oczywiście tylko oem.


uc?export=view&id=1jGdx6ULlsuNxyLQCMxqtMc9G2Xg-6HSK


Najwyższy czas składać pacjenta i zweryfikować czy operacja się udała :D .


uc?export=view&id=14mUTh5d1MPuUsRUWK04XecJHN1hvo1DE


Co nowe to nowe :wink: , wychylenie dolnego napinacza :cool2: .


uc?export=view&id=1HGQLSgcCiYAh8O1xx6yxZbcEfAzIaKMx


Chyba widać różnicę w ułożeniu łańcucha i jego naprężeniu :8) .


uc?export=view&id=1_80RQt01l-k2qt32ZHe9ZSdb_hORZFF7


Rzut okiem przez wizjer jeszcze :cool2: .


uc?export=view&id=1JR4JURYsD9oRHt1FrETTewTcBnwo25mH


Tak łatwo i przyjemnie z montażem uszczelniacza wału od str. koła pasowego jeszcze nie miałem :wink: .


uc?export=view&id=1F90Z2L3ZZWrT92w06Uy-da7gfY7l2G30


uc?export=view&id=1H448REx_HpOPIFGPwFHf-9V8QlL_N27y


uc?export=view&id=1w96ieiN0GM3ZAhZAFAvYQPhqrf0aQjDX


uc?export=view&id=1kBEmsVHPR8lNGxUzdf2CXyEA4if04U7L


uc?export=view&id=1hxqNk4bTw0nUqUAcch-4Wdn7ri7mJgkp


:cool2:


uc?export=view&id=1uWIyonRye1pqfj4fZcQb2c_b_Ih_69ns


Ostatnia porcja smaczków.


uc?export=view&id=1nfczBKj5yMhINIgdvi9DuUIbNLgIWOCl


uc?export=view&id=1WM4oEKwdlkXOWlGko8RESt8NXOhoXMpn



Opis niech służy :) .

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

MiNos

Według mnie "mniej kręcenia jest" przy kole pasowym w 3.0d.

Aby dostać się do okienek rewizyjnych trzeba się trochę "na-rozbierać" z przodu silnika ale nie są potrzebne specjalne narzędzia.




Pacjent to ......... Poczciwe , +01.2002r E46 320d z M47/TU.


Trochę historii i faktów :) :

- silnik podobno bez wcześniejszych oznak przy dojeżdżaniu do świateł albo pracy na biegu jałowym momentalnie zgasł

- Właściciel próbował odpalić, niestety się nie udało.


Zdjęcia z przebiegiem niestety nie mam ale według licznika był na poziomie + 250tyś.

Góra silnika uwolniona można weryfikować wstępnie co się stało.


uc?export=view&id=1EUk677hKEjWTqO9HI5q5_F9uxknuLHig


Poluzowana śruba koła zębatego wałka po str. dolotu.


uc?export=view&id=1vyi_KkVGmNNPhehrXRWHSeKT5cyZo1vf


Luźny górny łańcuch.


uc?export=view&id=1Ir3VZitiBat4dGEjCtqkT_BcRoF7Ab2U


uc?export=view&id=1m1MCB02KISO38O9GNUJo8L7a4ffGiOso


....... z powodu :| .


uc?export=view&id=1EEvJKD2v-gEl6wrTWBWwGhR7VF7AnQgS



Dalszych/dokładniejszych weryfikacji uszkodzeń oraz przyczyny awarii tego silnika ostatecznie nie było.

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Pacjent to ......... LCI, 06.2009r E61 525Ad z M57/T2.


W przypadku omawianego samochodu rozrząd zrobiony profilaktycznie przy okazji koniecznych wymian od razu po zakupie.

Można powiedzieć :mrgreen: na prawdę duża mechanika jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt aby przez parę najbliższych lat tylko jeździć, lać paliwo oraz wymieniać olej z filtrami :cool2: .


Zaczynamy .............. :) .


Kilometry, typowe dla samochodów wystawianych na internetach :) .


uc?export=view&id=1swceYM-yoizqkX5uuS4Iwubsp1wlHXlB


Dla formalności na początek weryfikacja wychylenia tłoczków napinacza łańcuchów.

Tłoczek górnego łańcucha rozrządu.


uc?export=view&id=1PWQfe9KwmPvRj_7Iv0CsHyHNM4mZ-cSo


Tłoczek środkowego łańcucha rozrządu (zdjęcie bardziej od góry robione).


uc?export=view&id=1RymFnvBkuToPsd6nh1B9DL9VNEx3JoK8


Wychylenie tłoczków w normie, nie wymagane na już zajmowanie się rozrządem.

Samochód kupiony z nastawieniem posiadana przez +5 lat więc mimo wszystko działamy :) ...... bo może strzelić.

Wtryskiwacze zdemontowane, wyczyszczone i czekają na ponowny montaż :) .


uc?export=view&id=1KLtlji5JGPv955GKJi1i4m1o7S-lQgCH


W trakcie demontażu pokrywy zaworów nie zapominajmy o tej śrubce :) .


uc?export=view&id=1ucrm2qNQCk25LCuMTRESqznlJkkho_eL


Przytwierdza ona wspornik wiązki ......... po co rwać przewody :norty: .


uc?export=view&id=1Xrpi8JFw_rclAsDDA3pNWknBHSz2ego6


"Dolna śruba" górnej zębatki w trakcie demontażu.

Od niej zaczyna się w zasadzie kręcenie śrubunku rozrządu :P .

Przy prawidłowo zblokowanym układzie w trakcie dalszego rozbierania nie ma do tej śruby dostępu.


uc?export=view&id=1EeppPYyPhhuFpBsB5NGEXAhTq9cnzkxh


Obudowa rozrządu jest :) .


uc?export=view&id=1V2Jrb3XUtLxV_JD373bI2O-9uVYtkVQA


Obudowy rozrządu nie ma :wink: .


uc?export=view&id=1zn_iBStCSYcvKf0vDu6V3zNIwp1Gv8An


Wychylenie tłoczka napinającego środkowy łańcuch w całej okazałości.


uc?export=view&id=1q6yX_Kp2lGzFGl6SCH7gUm7A7kyqPwrx


Simmering koła pasowego wypolerował miejsce styku na połysk :mrgreen: .


uc?export=view&id=1YGPr_6smF1v1OWbyE_dUI5_ghc69Mgkr


Zużycie (jeśli można tak powiedzieć :wink: ) ślizgów łańcucha środkowego i górnego.


uc?export=view&id=1dSlscbLfpbF3rE01z5uvMFR53Sn8HXtn


:(


uc?export=view&id=1eW66UcfSP6oYm69BlHox50AvKwIEGsld


:cool2:


uc?export=view&id=1-iLEIgzyJSMQjL2SoOa1Z1zZ4lsAD_F-


Składamy :cool2: .


uc?export=view&id=1AzwMv7QzX8ngrbmZ8EV7ha7x6vsmJaUQ


Panie 200 tyś km w końcu się dotarł, to teraz bez stresu możemy zacząć kilometry robić :roll: .


uc?export=view&id=1iHWOjZQfk4rvlGkNOCRCj3WFlp2blcXD


Rzut okiem przez wizjer jeszcze :cool2: , zdjęcie ponownie "od góry".


uc?export=view&id=1h6sAfq5dr_q8VEgik6-zZT6vcZ70-jRb


Miska praktycznie przygotowana do montażu, przy takich robotach koniecznie "na czyściocha" :norty: .


uc?export=view&id=18TbzOT9AYPyxX-6Quevr1t5toqDmWRQ7


Nowa śruba z niebieskim malowaniem to znak rozpoznawczy, że nasi tu byli i coś z rozrządem robili :8) .


uc?export=view&id=183YYmvRNb8Pj07XBF1_P62g0ttpWLt-4



Opis niech służy :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Parę zdjęć wyżej są aktualne zdjęcia z opisem sprawdzenia wychylenia tłoczków górnego i środkowego łańcucha ........... .


Jak:

- łańcuch nie jest wyciągnięty

- ślizgi nie są wytarte i bez ubytków

- koła zębate "mają wszystkie zęby" :norty: ........... to napinacz nie będzie kasował luzów/ubytków materiałowych zwiększającym się wychyleniem tłoczka, który mimo wszystko ma ograniczony zakres roboczy :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Bardzo fajne opisy, niewiele osób po takiej robocie ma jeszcze siłę dzielić się wiedzą. :cool2:


Mam kilka pytań do osób które już to przerabiały, szczególnie bez wyciągania silnika i zdejmowania głowicy.


Czy stosuje się jakieś dodatkowe uszczelnienie od strony głowicy - nanoszony jakiś uszczelniacz na uszczelkę głowicy?


Czy jest jakaś metoda demontażu i montażu pokrywy żeby uszczelki nie uszkodzić?


Czy da się w Xdrive obejść w jakiś sposób rozpinanie napędu, przy wymianie rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie. Wymieniać łańcuch od pompy oleju?

Miałem się umówić w tym tygodniu na wymianę rozrządu w m57n2 ale nie zwróciłem uwagi, że w zestawie od Febi który przyszedł jest wszystko oprócz łańcucha od pompy oleju.

Auto ma 180 tysięcy przebiegu więc rozrząd wymieniam dla świętego spokoju a nie z jakiś większych przyczyn. Wymiana łańcucha od pompy olejowej troszkę mi krzyżuje plany bo z tego co się orientuję trzeba zrzucić miskę olejową więc oprócz czekania aż mi przyjdzie łańcuch musiałbym także zamówić olej. Wiem, że pytanie dość głupie bo jak już wymieniać to wszystko ale w tym wypadku chodzi o czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Czy można jakoś zweryfikować czy ustawili mi dobrze rozrząd po wymianie? Mam spore przedmuchy mimo wymiany odmy i wydaje mi się ze takich nie było przed wymiana rozrzadu.

Da coś pomiar ciśnienia sprężania? Na zimnym 28bar na każdym a po wlaniu oleju 40 bar

Albo jakbym ściągnął pokrywe zaworów to można jakoś sprawdzić czy to dobrze pracuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

krystian750

Jak na moje oko to co nieco :mrgreen: tłoczki wystają.


Oceniając ludzko a nie w wersji "forum":

- jak chcesz autem przez parę lat pojeździć to ekonomiczniej wymienić kompletny rozrząd niż w przypadku zerwania łańcucha/łańcuchów kupować używany silnik albo naprawiać uszkodzony

- jak samochód ma być trzymany np. 1 rok i nie kręcić tras co 2 dzień po 1000km to nie ma co pchać się w koszta ...... tylko oby nie strzelił :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W moim m57n 218km zmieniłem przy oryginalnych 485tyś, mechanik mi mówił, że właśnie taki przebieg zwykle wytrzymują rozrządy (około 500tyś), napinacze już były dość mocno wysunięte dolny łańcuch mocno wyciągnięty, górny w miarę ok.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatkę pompy oleju i łańcuch od pompy oleju tez wymieniacie ? Bo na pierwszej stronie tematu nic nie zostało wspomniane o wymianie. Lecz widzę ze ludzie wymieniają ten najkrótszy łańcuszek

Ten krótszy przenosi napęd z jednego wałka na drugi? Łączy je ze sobą, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.