Skocz do zawartości

OBC 18 zamiast zegarka analogowego Poprawiony schemat.


Zbyszek89

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem troszkę poprawić istniejące schematy podłączenia OBC Max do e36 z zegarkiem analogowym. Według tego schematu podłączycie OBC 18 nawet do najuboższych wersji bez EWS czy też modułu komfortu.

 

Opis z podłączeniem Check control.

 

x1071/1 = wtyczka o oznaczeniu x1071 pin1 z tej wtyczki łączymy z pinem15 w wtyce o oznaczeniu x1659

 

 

Opis.

 

Biała wtyczka OBC

 

x1071/1 code z x20/7 (92-93r)(bez ews) x55/7 (94-95r)(ews1) x1659/5 (96-99r) (ews2) (czarno/zielony)

x1071/2 n/u Jak macie kabelek w 2 i 3 pinie to one służą do połączenia z fabrycznym alarmem.

x1071/3 n/u

x1071/4 z x32/10 manetka (przycisk przy kierownicy) (brązowo/czerwony)

x1071/5 z x16/12 (biało/fioletowy)

x1071/6 z x16/21 (biało/czarny)

x1071/7 z x16/11 (biało/żółty)

x1071/8 z +12v przez bezpiecznik 5A (f31) czerwono/żółty)

x1071/9 z x17/10 (biało/szary)

x1071/10 n/u

x1071/11 n/u

x1071/12 n/u

x1071/13 z masą

x1071/14 z x607/4 (k450) czarna 9 pinowa wtyczka (wentylacja) (czerwono/biało/żółty) Auta z manualną klimą mają więcej roboty przy tym. Ja z tym akurat spasowałem.

x1071/15 n/u

x1071/16 n/u

x1071/17 n/u

x1071/18 n/u

 

Czarna wtyczka OBC

 

x1070/1 z x78/3 (brązowo/szary)

x1070/2 z x78/2 (niebiesko/czerwony)

x1070/3 z x1074/5 (biało/niebieski)

x1070/4 z x1074/7 (biało/zielony)

x1070/5 z x1074/3 (biało/szary)

x1070/6 z x17/26 (niebiesko/brązowo/żółty)

x1070/7 n/u

x1070/8 z x20/15 (czarno/zielony)

x1070/9 z bezpiecznik 5A (f23) (zielono/niebieski)

x1070/10 z x518/3 Gong (biało/niebieski)

x1070/11 z x518/2 Gong (biało/czerwony)

x1070/12 z czujnikiem temperatury (brązowo/szary) z czujnika drugi do masy

x1070/13 z x17/2 (czarno/biały)

x1070/14 z +12V 1i2 pozycja stacyjki bezpiecznik 7,5A (f45) (biało/fioletowy)

x1070/15 z x17/24 (niebiesko/fioletowo/biały)

x1070/16 z x517/2 (szaro/czerwony)

x1070/17 ja go nie mam ale na schemacie to jest masa

x1070/18 ja go nie mam ale na schemacie jest bezpiecznik (f31)

 

Gong H10

 

x522/1 Masa

x522/2 x17/9 (czarno/czerwony)

x522/3 +12v bezpiecznik 5A (f31) (czerwono/żółty)

 

x518/1 n/u

x518/2 z x1070/11 (biało/czerwony)

x518/3 z x1070/10 (biało/niebieski)

x518/4 n/u

 

Opis wtyczek

 

x16 Biała wtyczka zegarów

x17 Niebieska wtyczka zegarów

x32 Biała wtyczka (12pin) od manetki kierunkowskazów

x78 Czujnik hamowania (przy pedale hamulca) 4 piny (1 zasilanie 2 ccm 3 obc 4 x173 masa)

x173 masa

X511 - Czarna kostka centrum konsoli w pobliżu dźwigni zmiany biegów (8pin)

X518 - Czarna kostka GONG (4pin)

X522 - Biała kostka GONG (3pin)

X607 - Czarna kostka z lewej tylnej strony pod kreską (9pin)

X1070 - Czarna kostka komputera

X1071 - Biała kostka komputera

X1426 - Brązowy po prawej tylnej stronie silnika za schowkiem (1pin)

X1659 - Czarna kostka lewa tylni strona pod kreską za schowkiem (15 pin)

X6000 - komputer DME schowany pod maską od strony pasażera przy szybie (88pin)

X10182 - Czarna kostka za schowkiem (18pin)

 

Podłączenie Check control module (CCM)

 

Opis

 

Biała wtyczka CCM

 

x1074/1 z x109/2 czujnik poziomu płynu spryskiwaczy (brązowo/fioletowy) drugi do masy

x1074/2 z x112/2 czujnik poziomu płynu chłodzącego (brązowo/biały) drugi do masy

x1074/3 z x1070/5 (brązowozielony)

x1074/4 n/u

x1074/5 z x1070/3 (biało/niebieski)

x1074/6 z bezpiecznik f45 7/5A (rozkręcić pokrywę skrzynki bezpieczników i wlutować przewód na wyjściu)

x1074/7 z x1070/4 (biało/zielony)

x1074/8 z bezpiecznikiem 7,5A (f11)(rozkręcić pokrywę skrzynki bezpieczników, przeciąć kabel wychodzący z bezpiecznika do przedniego światła i wlutować za bezpiecznikiem)

x1074/9 z x78/2 (niebiesko/czerwony)

x1074/10 z x503/6 (szaro/fioletowy) Przełącznik świateł główny (pozycyjne lewe)

x1074/11 z x503/2 (szaro/żółty) (pozycyjne prawe)

x1074/12 z Wlutować w przecięty kabel (od bezpiecznika F11) idący do światła przedniego (żółto/zielony) Lewe światło przednie

x1074/13 z Wlutować w przecięty kabel (od bezpiecznika F12) idący do światła przedniego (niebiesko/zielony) Prawe światło przednie

x1074/14 z x503/1 (szaro/czarny)

x1074/15 z bezpiecznik 7,5A (f12) Powtarzamy czynność połączenia 8 pinu

 

Czarna wtyczka CCM

 

Połączenia do świateł odcinamy zasilanie ze starej instalacji i wlutowujemy z CCM (Prąd leci przez CCM i podaje na resztę świateł)

 

X1075/1 (szaro/czarno/żółty) z prawe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej (gdzieś pod fotelem kierowcy są wtyczki ale ja połączenia zrobiłem w lewym boczku w kabinie w instalacji lecącej do bagażnika.)

X1075/2 (szaro/czarny) z lewe światło podświetlania tabl. rejestracyjnej

X1075/3 (szaro/żółty) z X630/5 – złącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnym

X1075/4 (szaro/biało/żółty) z X318/5 tylne światło pozycyjne prawe

X1075/5 (szaro/fioletowy) z X630/7 – złącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnym

X1075/6 (szaro/fioletowo/żółty) z X319/2 – tylne światło pozycyjne lewe

X1075/7 (niebiesko/czerwony) z X630/6 – złącze przyczepki (13pin) pod zderzakiem tylnym

X1075/8 (niebiesko/czerwone) z tylne światło stopu Prawe

X1075/9 z masą

X1075/10 (szaro/niebiesko/żółty) z X318/7 tylne światło pozycyjne prawe

X1075/11 n/a

X1075/12 (szaro/zielono/żółty) z X319/3 – tylne światło pozycyjne lewe

X1075/13 n/a

X1075/14 (niebiesko/czerwone) z dodatkowym światłem stopu (3-cie)

X1075/15 (niebiesko/brązowe) z tylne światło stopu Lewe

 

Przerobienie tylnych lamp Pod CCM

 

Opis podłączenia świateł pozycyjnych:

Żeby podłączyć światła pozycyjne należy na początku przerobić lampy. W tym celu ściągamy lampy, rozgrzewamy luty plastikowe i wyciągamy wtyk, rozcinamy mostek między żarówką pozycyjną 1 i 2, dokładamy pin do 2 żarówki i wkładamy wtyk. To samo robimy z 2 lampą. Od tych pinów prowadzimy nowe przewody do przodu pod CM

 

Opis podłączenia świateł stopu:

W niektórych przypadkach do światła lewego przewód idzie od światła prawego, trzeba go odciąć i poprowadzić przewód od lewego stopu do przodu pod CM. Istniejący przewód wykorzystamy do prawego stopu. Oczywiście wkładamy nowy 4 – pinowy czujnik stopu. Od czujnika pin 2 dajemy przewód do CM, OBC, ABS(jest w węźle po lewej nad nogami kierowcy w czarnej szynie).

 

Opis montażu czujników do CCM

Czujnik poziomu płynu chłodzącego montujemy od spodu chłodnicy, po stronie korka spustowego(niebieski) jest duży korek w kształcie śruby, wykręcamy go i w miejsce wkręcamy czujnik. Przewód masowy montujemy na nadwoziu a drugi ciągniemy do CCM.

Czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy montujemy w zbiorniku na płyn. Wyciągamy zbiornik, z tyły jest widoczne wytłoczenie na czujnik, tam wiercimy dziurkę aby przedłużenie czujnika weszło, wszystko wklejamy na dobrym silikonie, najlepiej do osadzenia szyb. Przewód masowy do nadwozia a drugi do CCM.

 

Chciałem jeszcze dodać schemat z którego korzystałem

 

http://imageshack.us/a/img849/1373/ccmobc.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Mam nadzieje że ułatwię troszkę instalację OBC .

Funkcja Code też działa ;)

 

Pozdrawiam i miłej zabawy życzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.