Skocz do zawartości

[E46]Renowacja, odnawianie zużytych plastików wnętrza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,

Zapewne znaczna większość E46 użytkowników z forum i nie tylko ma problem ze zużytymi i porysowanymi półkami, tunelem dzielącym oraz innymi schowkami wyposażenia wnętrza auta.

Otóż wyżej wymienionym problemem jest zdzierająca się powłoka gumy, która skutecznie obniża wartość estetyczną i plastyczną a co za tym idzie również i ekonomiczną samochodu.

Rewelacyjnym środkiem na rozwiązanie tego problemu jest użycie płynnej gumy, która daje zaskakująco BARDZO dobry efekt końcowy!!!

Płyn, o którym mowa nazywa się PLASTI DIP, można go kupić w sprayu 311ml. Jedna puszka wystarcza na nałożenie trzech warstw na każdy element, na którym występuje owa guma, tj. dwa schowki pod panelem klimy, tunel dzielący, schowek tunelu, elementy podłokietnika, popielniczka tylna oraz jej oramowanie.

Szczerze polecam ten zabieg ponieważ efekt po jego użyciu jest powalający!!!

Przed:

http://images45.fotosik.pl/1480/d3832b69095b5241med.jpg

Po:

http://images39.fotosik.pl/1685/95b98aa0dec1ee0emed.jpg

Porównanie:

http://images48.fotosik.pl/336/e42e16325b865e9amed.jpg

Zapraszam do komentowania i ewentualnych pytań.

Pozdrawiam, Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mówią, że Plasti Dip ma tą zaletę, że jak się kolor nie spodoba, to łatwo zetrzeć i eksperymentować z innym. Znaczyłoby to, że z trwałością nie jest najlepiej. Daj znać po kilku tygodniach użytkowania, jak to się sprawuje.

Ja mam wnętrze szare. Z pewnością wiesz, że ja swoją gumę z szarych elementów po prostu zmyłem gorącą wodą i jest luksus. Natomiast czarne elementy potrafią się szybko zmatowić tą metodą i nie wygląda to najlepiej. Swoje czarne elementy potraktowałem zwykłym strukturalnym lakierem do plastików i wg mnie jest jak fabryka. Ino powłoka jest twarda, jak to lakier (nie przeszkadza, choć taka lekko gumowata pewnie fajniejsza w dotyku). Wrzucę foto przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z szarymi elementami też można kombinować ponieważ w ofercie performixu jest taki zestawik do mieszania kolorów, po prostu dostajesz chyba 400ml bezbarwnego i do tego kilka innych podstawowych i możesz komponować kolor jaki Ci aktualnie potrzebny...co do jakości to zobaczymy w praniu :8) chociaż wydaje mi się, ze skoro chłopaki malują całe fury i się to wszystko trzyma to raczej chała nie powinna być, ale to się wszystko okaże za jakiś czas...miejmy nadzieję, że wszystko będzie ok. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z szarymi elementami też można kombinować ponieważ w ofercie performixu jest taki zestawik do mieszania kolorów, po prostu dostajesz chyba 400ml bezbarwnego i do tego kilka innych podstawowych i możesz komponować kolor jaki Ci aktualnie potrzebny...

Witam!

Ciekawe, czy ta płynna guma mogła by się stać lekarstwem na obłażące plastiki drzwi w pre lci e90-tkach?

Tak to wygląda u mnie:

http://img69.imageshack.us/img69/4585/dsc00086es.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Podobnie wyglądają plastiki do zamykania drzwi pasażera i z tyłu. Dałem sobie spokój z kolejną wymianą - trzecią albo czwartą.

Ciekawi mnie trwałość tej gumy właśnie na tych elementach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to już Kolego trzeba po prostu zaryzykować...trudno, wóz albo przewóz :wink: Póki co nie mogę dać od siebie żadnej gwarancji, że powłoka gumowa nie zejdzie np. po miesiącu, ponieważ sam testuję to dopiero od kilku dni. Powiem tak, wizualnie jest MEEEGA, w dotyku wyczuwa się strukturę gumową, nic nie matowieje i nie robi się siwawe, ale chcę jeszcze raz zaznaczyć, że są to wnioski tylko z kilkudniowej obserwacji. Gdybyś był zainteresowany próbami tworzenia własnego koloru, niżej masz link do tego zestawu do mieszania barw:

http://plastidip.pl/sklep/34-plastidip-multicolor-06519-l.html

 

Kolego tak jak już pisałem w poprzednim poście, skoro ludzie malują całe karoserie tym środkiem wystawiając tym samym powłokę gumową na działanie bardzo wielu czynników od czysto użytkowych, po związane z temperaturą, działaniem wody itp, to chyba raczej nie powinien to być jakiś szajs...no ale to już czas pokaże czy warto to stosować czy nie. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Powiem Ci, że trzyma się jak w pierwszym dniu :shock: Szczerze to sam byłem bardzo sceptycznie nastawiony do efektu, ale jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Nie widać żadnych zadrapań itp... nawet specjalnie kładę telefon na tej płaskiej półeczce i nic nie widać, żeby się ścierało. Jutro zrobię fotki i podeślę do wątku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, trzeba to zrobić ponieważ w trakcie natryskiwania warstw na starą "dziurawą" powierzchnię będą widoczne różnice w położeniu preparatu. Najważniejsza kwestia to staranne zeszlifowanie w kantach, bo jak preparat zaczyna schnąć to ściąga się i tak jak u mnie z prawej strony w kątach nie przylega perfekcyjnie do paneli... stworzyła się taka naciągnięta gumowa powierzchnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie:

1. Ściągasz mieszek gałki zmiany biegów (samej gałki nie trzeba ściągać), po prostu lekko ściskasz i energicznym ruchem wyciągasz go z ramki ku górze.

 

2. Odkręcasz dwie śruby:

http://images46.fotosik.pl/1733/48c33d0f72c6822cm.jpg

 

3. Następnie odkręcasz dwie kolejne śruby, które znajdują się w górnej części zaznaczone żółtymi strzałkami (dla wygody możesz sobie odłączyć wtyczki elektryki szyb)...na zdjęciu nie widać tych śrub, strzałki pokazują tylko ich orientacyjne położenie, ale jak ściągniesz tę ramkę od razu je zobaczysz:

http://images39.fotosik.pl/1717/0adb90ce3c52ff2cm.jpg

 

4. Kolejna rzecz to wyciągnięcie górnej półeczki (tej pod panelem klimy), i tu musisz MOCNO złapać za otwartą półkę i BARDZO ENERGICZNIE wypchnąć ją do siebie (możesz na początku się trochę przestraszyć bo strzeli tak jakby się coś łamało, ale bez obaw :wink: tak musi strzelić ponieważ są tam kliny, które trzymają ową półkę.

 

5. Jak już wyciągniesz półkę w górnej częsci będą dwie śruby, które trzeba odkręcić:

http://images37.fotosik.pl/1739/81a5cac78ceaac6dm.jpg

 

6. Następną rzeczą, którą trzeba wykonać jest odłączenie wtyczek ASC,HK itp + zapalniczka.

http://images49.fotosik.pl/1577/6f85b3578f42e9c0m.jpg

 

http://images41.fotosik.pl/1720/2e55dcfdb02d128cm.jpg

 

7. To wszystko, tu kończy się praca przy przedniej części konsoli.

 

Ps: co do tych ozdobnych chromowych jajowatych przycisków w półeczkach, to można je wydłubać...po prostu delikatnie z prawej lub lewej strony podważać maleńkim płaskim śrubokrętem lbb czymś co może głębiej wejść między tę ozdobę i półeczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za tak obszerną instrukcję.

 

EDIT.

 

Pomalowałem właśnie plastiki u siebie i muszę powiedzieć, że rewelacja to zbyt małe słowo by opisać efekt! Kto jeszcze się zastanawia, niech kupuje Plasti Dip i sprawi sobie wnętrze jak w nowym aucie. Nie chciało mi się wrzucać wszystkich zdjęć z renowacji, więc poniżej chociaż próbka tego jak to wyglądało i wygląda. :)

 

PRZED:

http://imageshack.us/a/img441/7002/dsc0528gt.th.jpg

PO:

http://imageshack.us/a/img214/1346/dsc0554i.th.jpg

 

PRZED:

http://imageshack.us/a/img195/2493/dsc0504dz.th.jpg

PO:

http://imageshack.us/a/img507/9108/dsc0556x.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
ja czekałem po 30min na każdą warstwę...odnośnie pytania z porysowanymi plastikami to muszę tu powiedzieć jedną rzecz, o której nie wspomniałem wcześniej, a która jest BARDZO WAŻNA. Ja u siebie zrobiłem tak, że ten długi schowek obok dźwigni hamulca ręcznego wyczyściłem do gołego plastiku za pomocą gąbki i gorącej wody, natomiast resztę plastików potraktowałem wodnym papierem (z tego co pamiętam to był chyba 2500) i muszę Wam powiedzieć, że jeślibym robił jeszcze raz ten zabieg odnawiania, to nigdy nie zrobiłbym tak jak za pierwszym razem, a dokładniej chodzi o owe przygotowywanie powierzchni papierem ściernym, ponieważ po nałożeniu trzech warstw PLASTIDIPu widać, że powierzchnia schowka jest idealnie jakby to powiedzieć gładka, łagodna, szlachetna...natomiast reszta plastików mimo, że również wyglądają bardzo dobrze to w dotyku wyczuwa się chropowatość tych elementów mimo, że są pokryte trzema warstwami preparatu, co daje niezbyt fajne wrażenia...dlatego ja osobiście sugerowałbym aby każdy element dokładnie oczyścić z pozostałości starej gumy gorącą wodą i gąbką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Odgrzewam kotleta...

Jak trzymają się pomalowane plastiki?

Zastanawiam się nad renowacją uchwytów drzwi pasażera i kierowcy w E90.

Tylko, że mam jasną tapicerkę i elementy...

 

Pozdrawiam!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.