Skocz do zawartości

[E46] DIY montaz czujek cofania PDC - zdjecia / PREMIER


Rekomendowane odpowiedzi

Po dłuzszej przerwie czas wrzucic cos nowego...

Mka posiada praktycznie wszystko co bylo dostepne w dniu sprzedazy......poza pdc :mad2: , co potwierdza faktura zakupu z salonu.

Korzystajac z wolnej soboty i dzieki pomocy szwagra /dzieki bardzo/ zrobilismy maly diy.

 

Co potrzeba..... modul pdc, najlepiej wraz ze stelazem, wiazka pod czujki, oraz kostka z kawalkiem instalacji... jak znajdziecie gdzies gong z wtyczka to juz praktycznie nic tylko zakladac.....aaaaaa przyda sie z 4,5 meta kabla min 2x0,5 my dalismy 2x1

http://img401.imageshack.us/img401/6766/p1100917.th.jpg

 

wiec do pracy..

w celu dolozenia pdc, musialem kupic nowy zderzak, gdy ten byl u lakiernika, stary jezdzil na aucie /wraz z dokladka ktora dostalem z nowym zderzakiem, moja csl poszla do malowania/ :)

http://img705.imageshack.us/img705/840/p1100912.th.jpg

 

zatem narzedzia i do pracy

http://img36.imageshack.us/img36/5482/p1100913r.th.jpg

po sciagnieciu zderzaka, zobaczymy dwa zamaskowane otwory, jeden pod wiazke pdc

http://img189.imageshack.us/img189/6744/p1100916h.th.jpg

modul przykrecany jest dwoma srubami do wzmocnienia bocznego

http://img189.imageshack.us/img189/8651/p1100924d.th.jpg

wiazke wraz z uszczelnieniem mocujemy w otworze

http://img41.imageshack.us/img41/7020/p1100918f.th.jpg

 

teraz co wazne, rozpiska kabli..

z wtyczki zasilajacej wychodzi 5 przewodow.

http://img526.imageshack.us/img526/4915/p1100922.th.jpg

 

niebieski - sygnal na gong

brazowy z czarnym paskiem - masa

bialy z czerwony paskiem - diagnostyka

niebieski z zoltym paskiem- + gdy wbijemy wsteczny

zielony z bialym paskiem - + po zaplonie

 

mozna zmostkowac + po zaplonie i + na wstecznym aby instalacja dzialala, ale ma to swoj minus, gdy bedziemy chcieli podpiac sie pod diagnostyke wsteczny zawsze bedzie musial byc wbity zeby system dzialal...ja przewod od gongu i + po zaplonie pociagnalem do kabiny

 

+ po wstecznym idzie blisko modulu, w glownej wiazce, zas masa jest przykrecona do karoseri, wiec te dwa przewody mamy blisko /kolory kabli z pdc i wiazce sa takie same wiec tu mamy prosto/

http://img37.imageshack.us/img37/8075/p1100928p.th.jpg

 

zostaly nam 3 przewody...ktore ciagniemy pasem tylnim, jest tam swietne miejsce, zobaczymy je gdy sciagniemy plastik wykonczeniowy progu... zeby przeciagnac kable, najlepiej wziac drut prowadzacy, przywiazujemy przewody i po chwili mamy je po drugiej stronie :)

http://img27.imageshack.us/img27/3812/p1100930o.th.jpg

 

poniewaz po drugiej stronie mam zmieniarke dvd modul tv.....itd.... poszukalem w kablach przewodu diagnostycznego /bialy z czerwonym paskiem/ znalazlem go w module tv, pod co sie podpialem, dwa pozostale przewody ida do kabiny..

http://img845.imageshack.us/img845/4374/p1100931.th.jpg

w aucie sciagamy kanape, oraz oslone oparcia /ta najmniejsza wykonczeniowa/

http://img850.imageshack.us/img850/8708/p1100932g.th.jpg

progiem przewody prowadzimy pod nogi, tam znajduje sie gong i tam znajdziemy + po zaplonie, jak rozebrac oslone, znajdziecie w moim DIY przy zmianie kierownicy na multifunkcje. Jak wspomnialem dobrze kupic instalacje kompletna z gongiem i wtyczka dzieki temu mamy zestaw plug & play. Wtyczke gongu pdc wpinamy pod wtyczka glownego sygnalu informacyjnego auta z lewej strony /jak na foto/

http://img542.imageshack.us/img542/489/p1100934.th.jpg

Zostal nam + po zaplonie, znajdziemy go we wtyczce obd2 skrajny przewod, zielony z brazowym paskiem. Dzieki temu bez wbijania wstecznego system bedzie dzialal w trakcie diagnostyki...

http://img811.imageshack.us/img811/9127/p1100933.th.jpg

skladamy wszystko i cieszymy sie dzialajacym PDC, mamy OE system wraz z mozliwoscia diagnostyki.

 

http://img191.imageshack.us/img191/204/p1100937a.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
czyli mam rozumieć iż u mnie w aucie koło złącza obd wisi wtyczka 3pinowa która jest już w orginalnej instalacji ?? chodzi mi o to, że skąd się wzieła ta wtyczka z 3ma pinami ?? czy była ona wcześniej gdzieś podpięta ?? sorry za głupie pytania ale jeszcze nie rozbierałem dołu przy kierownicy a PDC juz mam zamówione ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pojdziesz do auta, to pod kierownica, w tej obudowie, powinienes miec cos na wzor glosniczka.

Jak to masz, to masz i kostke z 3 kablami.

A jak nie masz, to musisz dokupic, bo nie bedziesz wiedzial jak daleko jest przeszkoda.

http://imageshack.us/a/img62/2713/obdpdce46.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem po co jest gong ;) czyli nawet jeżeli nie mam PDC to powinien tam sięznajdować jakiś głośniczek do którego jest podpięta kostka z 3ma pinami tak ?? i wypinam głośniczek i wpinam tam gong z PDC tak ?? a czy przypadkiem nie jest to ten głośniczek co jak temp spada poniżej 3stopni C to ostrzega on nas o gołoledzi i piszczy ??

 

poszedłem na szybko zobaczyć czy coś tam mam pod kierownicą i tam gdzie ty masz buzzer to ja nawet nie mam na niego otworu... po pracy ściągnę osłonę i sprawdzę sobie czy jest coś pod osłoną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak +i- to skrajne piny na gongu jest oznaczenie gdzie plus i minus a pin 2 idzie do licznika ale i bez podpięcia tego pinu będzie działać.

Przejrzysty i zrozumiały opis montażu.Pozdrawiam.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co do buzzera to może masz go tak jak ja w zegarach. A jak chodzi o GONG to skrajne masz zasilanie a środkowy chyba oznaczony jako T3 podpinasz pod licznik w 18 pinową kostkę w pin 14 do tego doszedłem u siebie bawiąc sie z gongiem możesz go sobie później sprawdzić robiąc test na zegarach i jak wejdziesz w 13 opcję test gong to fajnie gęga :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo instrukcja się przydała ;) już mam PDC zainstalowane

chociaż ja poprowadziłem kable do skrzynki z przekaźnikami tak jak ori wiązka idzie i też dużo mi pomogła instrukcja z

http://e46fanatics.by/interior/controls/s508a-doosnashhenie-signalizaciej-avarijnogo-sblizheniya-pri-parkovke-pdc/

 

google translator i jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam potrzebuje pomocy zakupiłem do swojej E46 oryginalny zestaw moduł gong i czujniki wraz z wiązką niestety przy kostce czarnej przy module mam 4 przewody a tu z opisu wynika że powinno być 5 i brakuje mi niebieskiego z żółtym paskiem czyli plus na wstecznym niestety nie wiem w który pin tej koski mam go wpiąć kostka ma 12 pinów jeśli bybły ktoś tak miły podałby jaki kolor kabli pod które piny są wpięte boję się że mogę moduł spalic jak żle podłącze pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Siemanko, podlaczylem wszystko bardzo podobnie do tego opisu ktory wrzuciles, ale gdzies sie musialem pomylic i nie chce dzialac.

 

niebieski - sygnal na gong podlaczylem do gong/u (inaczej chyba nie mozna)

brazowy z czarnym paskiem - znalazlem w bagarzniku, odrazu obok przejscia do kabiny jest taka blaszka przykrecona sroba chyba z 5cioma brazowymy kablami.

bialy z czerwony paskiem - kurcze, z tym to mialem problem. Otoz chcial bym podlaczyc caly system pdc tak zeby na ekranie mojego radia (DYNAVIN D99) pokazywal sie ekran cofania z sygnalem wyswietlanym. Nie mam m3 (E46 320CD 2006) wiec tez nie mam dvd z tylu. Znalazlem taki sam kolor kabla w wiazce przy glownej kosci ktora wpinamy w radio. Tam tez sie podlaczylem.

niebieski z zoltym paskiem- tego poprowadzilem (nie wiem dlaczego) do tylniej lamy i podlaczylem pod wsteczny.

zielony z bialym paskiem - ten kabelek podpielem pod wtyczke OCB. Kabel o kolorze zielonym z brazowym paskiem.

 

Wszystko wygladalo pieknie, lecz nie gdy to przetestowalem. Wrzucam wsteczny, prosze ojca zeby przylozyl reke do czujnikow a tu nic. Ani radio nie pokazuje ze cos sie znajduje za autem ani gong sie nie odzywa ;/

 

Prosze o pomoc. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja myślę, że powinieneś to podłączyć najpierw tak jak powinno być w oryginale, a nie kombinować z podłączaniem do radia. U mnie ruszyło od strzału, a wpinałem się prosto w punkty zgodnie z retrofitem. Dokładałem nawet gong którego u mnie nie było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, moj blad! Przy testowaniu nie zalozylem wszystkich czujek. Myslalem ze bedzie dzialac z dwoma a tu jednak ''[BAD]''. TRZEBA PODPIAC WSZYSTKIE CZUJNIKI!

 

Wszystko dziala super. Radio pokazuje odleglosci na ekranie, gong denerwuje ucho ale dziala.

P.S. - Podpowiedz (sam tego nie wiedzialem) - gong mozna podpiac pod wtyczke OCB czyli + po zaplonie a mase tez znajdziemy w wtyczce OCB. Oba brazowe kable sa masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie potrzebuję rozpiskę pinów wtyczki zasilającej do modułu PDC. Nie mam oryginalnej ale w to miejsce pasuję wtyczka jak na foto poniżej, tylko nie ma tego zatrzasku. Potrzebuję jaki kolor przewodu odpowiada danemu pinowi.

 

http://i1250.photobucket.com/albums/hh536/bambusfly/BMW/pdczasilanie_zps3d4eb6c7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Najprosciej niestety to zakup modulu z wtykiem i z kawalkiem ucietej wiazki. Inne rozwiazania beda czasochlonne lub skoncza sie na wiekszym lub mniejszym drutowaniu. Na szczescie moduly sa tanie jak barszcz i warto tylko zapytac sprzedajacego o ta wtyczke z kawalkiem wiazki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Odświeżę kotleta, nie będę zakładał nowego tmt. Sprawa dotyczy e87 z 2008 roku (tak sprawdzałem, na dziale elektroniki jedynek można dowiedzieć się gdzie wypożyczyć auto, jak co przenieść w odpowiednie miejsce)

Do rzeczy

Mianowicie mój zatopiony moduł na tylne czujniki jest do wymiany. Z racji tego zastanawiam się nad kupnem modułu przód-tył.

No i moje pytanie do Was panowie i panie. Czy nowy moduł trzeba będzie w jakiś sposób kodować żeby mi działał?

A i najlepiej jak by ktoś miał wskazówki do tego jak wgl podłączyć przód, może ktoś ma jakieś wiązki, moduł, czujki albo zna kogoś kto zna taką osobę.

Za wszelakie info na ten temat dziękuję, raz zakładałem w e46 czujniki ale to był gotowiec także inna sytuacja.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.