Skocz do zawartości

[E60/1] Regeneracja mechatronika skrzyni biegów 6HP26


Mateos

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 524
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Uuuu idź na całość


tloczki 109 zł


ADAPTER MECHATRONICA 46 zł


tuleja wtyczki mechatronica tuleja wtyku elektrycznego 58 zl


ZAWORY ELEKTR. 6HP26 1159 zł (lub chociaż czyszczenie eletrozaworow)


plyta separacyjna 245 zł


konwerter 2350 (może uda sie uniknąć)


tulejki uszczelniajace obudowy 85 zł


wgranie softu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Auto to 530i skrzynia 6hp19z, przebieg 115k (wiarygodny).Opisze co sie dzieje:

W zasadzie nie wiem czy to jest mechaniczny problem skrzynii, czy np potrzebna aktualizacja softu skrzynii, czy tak ma byc, czy cos jeszcze innego.

Dzieje sie to tylko na zimnym silniku, zazwyczaj gdy auto postoi przez noc. Olej w skrzynii zatem tez jest zimny. Odpalam auto, zapinam D i jade do pierwszych swiatel ok 500m, zatrzymuje sie na czerwonym i trzymam auto na zapietym D z noga ma hamulcu. Czasami szybko ruszam i wtedy problemu nie ma. Gdy jednak postoje ok 1min na zapietym D, odpuszczam noge z hamulca, ale gazu nie dodaje, auto jest na luzie, czyli wnioskuje ze naped sie rozlacza, i wtedy czekam ok 1s az auto jakby zapinalo bieg na nowo(mimo zapietego D na joystiku) i rusza. Po przejechaniu kilku km problem zanika, czyli nie wiem czy przez podniesienie temp silnika, i temp oleju w skrzynii wszystko wraca do normy?

Poza tym skrzynia chodzi jak nalezy.

Zrobilem mechatronike (akum cisnienia, adapter sterownika, tloczki czy jak tam zwa, filtr i olej) adaptacja skasowana i tyle. Powiedziano mi ze skrzynia sama przeprowadzi adaptacje, moze to zajac ok 1000 przejechanych km.

Nie zostal zaktualizowany soft skrzynii, ze wzgledu na brak sprzetu, aczkolwiek mechanik rekomendowal jego aktualizacje np w ASO. Mowil tez, ze beda mi wmawiac, iz takiej aktualizacji sie nie robi, i ze trzeba byc upartym zeby to zrobili. W drugim warsztacie wlasnie mi tak powiedzieli, ze nie robi sie zadnej aktualizacji.

Tak wiec po zrobieniu mechatroniki oleju itp problem pozostal, nie jest zbyt uciazliwy, ale moze ktos mial cos podobnego, i powie mi czy to "rozpinanie napedu" na pierwszym biegu na zimnym to normalka?i co mozna z tym zrobic?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich.

Auto to 530i skrzynia 6hp19z, przebieg 115k (wiarygodny).Opisze co sie dzieje:

W zasadzie nie wiem czy to jest mechaniczny problem skrzynii, czy np potrzebna aktualizacja softu skrzynii, czy tak ma byc, czy cos jeszcze innego.

Dzieje sie to tylko na zimnym silniku, zazwyczaj gdy auto postoi przez noc. Olej w skrzynii zatem tez jest zimny. Odpalam auto, zapinam D i jade do pierwszych swiatel ok 500m, zatrzymuje sie na czerwonym i trzymam auto na zapietym D z noga ma hamulcu. Czasami szybko ruszam i wtedy problemu nie ma. Gdy jednak postoje ok 1min na zapietym D, odpuszczam noge z hamulca, ale gazu nie dodaje, auto jest na luzie, czyli wnioskuje ze naped sie rozlacza, i wtedy czekam ok 1s az auto jakby zapinalo bieg na nowo(mimo zapietego D na joystiku) i rusza. Po przejechaniu kilku km problem zanika, czyli nie wiem czy przez podniesienie temp silnika, i temp oleju w skrzynii wszystko wraca do normy?

Poza tym skrzynia chodzi jak nalezy.

Zrobilem mechatronike (akum cisnienia, adapter sterownika, tloczki czy jak tam zwa, filtr i olej) adaptacja skasowana i tyle. Powiedziano mi ze skrzynia sama przeprowadzi adaptacje, moze to zajac ok 1000 przejechanych km.

Nie zostal zaktualizowany soft skrzynii, ze wzgledu na brak sprzetu, aczkolwiek mechanik rekomendowal jego aktualizacje np w ASO. Mowil tez, ze beda mi wmawiac, iz takiej aktualizacji sie nie robi, i ze trzeba byc upartym zeby to zrobili. W drugim warsztacie wlasnie mi tak powiedzieli, ze nie robi sie zadnej aktualizacji.

Tak wiec po zrobieniu mechatroniki oleju itp problem pozostal, nie jest zbyt uciazliwy, ale moze ktos mial cos podobnego, i powie mi czy to "rozpinanie napedu" na pierwszym biegu na zimnym to normalka?i co mozna z tym zrobic?

Pzdr

Można spróbować zakodować, żeby nie rozłączało napędu. Wystarczy NCS - w GKE ustawić NIC na nicht_aktiv

Rozpinanie no normalka ale nie powinno być to odczuwalne.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Auto to 530i skrzynia 6hp19z, przebieg 115k (wiarygodny).Opisze co sie dzieje:

W zasadzie nie wiem czy to jest mechaniczny problem skrzynii, czy np potrzebna aktualizacja softu skrzynii, czy tak ma byc, czy cos jeszcze innego.

Dzieje sie to tylko na zimnym silniku, zazwyczaj gdy auto postoi przez noc. Olej w skrzynii zatem tez jest zimny. Odpalam auto, zapinam D i jade do pierwszych swiatel ok 500m, zatrzymuje sie na czerwonym i trzymam auto na zapietym D z noga ma hamulcu. Czasami szybko ruszam i wtedy problemu nie ma. Gdy jednak postoje ok 1min na zapietym D, odpuszczam noge z hamulca, ale gazu nie dodaje, auto jest na luzie, czyli wnioskuje ze naped sie rozlacza, i wtedy czekam ok 1s az auto jakby zapinalo bieg na nowo(mimo zapietego D na joystiku) i rusza. Po przejechaniu kilku km problem zanika, czyli nie wiem czy przez podniesienie temp silnika, i temp oleju w skrzynii wszystko wraca do normy?

Poza tym skrzynia chodzi jak nalezy.

Zrobilem mechatronike (akum cisnienia, adapter sterownika, tloczki czy jak tam zwa, filtr i olej) adaptacja skasowana i tyle. Powiedziano mi ze skrzynia sama przeprowadzi adaptacje, moze to zajac ok 1000 przejechanych km.

Nie zostal zaktualizowany soft skrzynii, ze wzgledu na brak sprzetu, aczkolwiek mechanik rekomendowal jego aktualizacje np w ASO. Mowil tez, ze beda mi wmawiac, iz takiej aktualizacji sie nie robi, i ze trzeba byc upartym zeby to zrobili. W drugim warsztacie wlasnie mi tak powiedzieli, ze nie robi sie zadnej aktualizacji.

Tak wiec po zrobieniu mechatroniki oleju itp problem pozostal, nie jest zbyt uciazliwy, ale moze ktos mial cos podobnego, i powie mi czy to "rozpinanie napedu" na pierwszym biegu na zimnym to normalka?i co mozna z tym zrobic?

Pzdr

Można spróbować zakodować, żeby nie rozłączało napędu. Wystarczy NCS - w GKE ustawić NIC na nicht_aktiv

Rozpinanie no normalka ale nie powinno być to odczuwalne.

No u mnie to jest troche odczuwalne, czym dluzej czekam tym bardziej, jakby twardziej zapinalo 1 bieg. Czy to rozpinanie to normalka na zimnym silniku, oleju czy on rozpina caly czas, tylko gdy wszystko zagrzane to tego nie czujemy?

A moze jakas usterka mechaniczna? Kurde pakowac teraz w remont skrzynii, ktory zostal wyceniony na max 8000pln, gdy mechatronika i olej zeobione i nic sie nie dzieje oprocz tego jednego?

Czy tylko NCS mozna wylaczyc to rozpinanie?ktos moze mi to ogarnac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat prężny więc tu spytam.

Czy 6HP26 na D zbija Wam bieg do 1 gdy prędkość spada poniżej 20? W trakcie normalnej jazdy np. przy skręcaniu na skrzyżowaniu?

 

Nie ale ja mam 535d a doszliśmy na innym forum że u mnie tak a w 525d może nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Auto to 530i skrzynia 6hp19z, przebieg 115k (wiarygodny).Opisze co sie dzieje:

W zasadzie nie wiem czy to jest mechaniczny problem skrzynii, czy np potrzebna aktualizacja softu skrzynii, czy tak ma byc, czy cos jeszcze innego.

Dzieje sie to tylko na zimnym silniku, zazwyczaj gdy auto postoi przez noc. Olej w skrzynii zatem tez jest zimny. Odpalam auto, zapinam D i jade do pierwszych swiatel ok 500m, zatrzymuje sie na czerwonym i trzymam auto na zapietym D z noga ma hamulcu. Czasami szybko ruszam i wtedy problemu nie ma. Gdy jednak postoje ok 1min na zapietym D, odpuszczam noge z hamulca, ale gazu nie dodaje, auto jest na luzie, czyli wnioskuje ze naped sie rozlacza, i wtedy czekam ok 1s az auto jakby zapinalo bieg na nowo(mimo zapietego D na joystiku) i rusza. Po przejechaniu kilku km problem zanika, czyli nie wiem czy przez podniesienie temp silnika, i temp oleju w skrzynii wszystko wraca do normy?

Poza tym skrzynia chodzi jak nalezy.

Zrobilem mechatronike (akum cisnienia, adapter sterownika, tloczki czy jak tam zwa, filtr i olej) adaptacja skasowana i tyle. Powiedziano mi ze skrzynia sama przeprowadzi adaptacje, moze to zajac ok 1000 przejechanych km.

Nie zostal zaktualizowany soft skrzynii, ze wzgledu na brak sprzetu, aczkolwiek mechanik rekomendowal jego aktualizacje np w ASO. Mowil tez, ze beda mi wmawiac, iz takiej aktualizacji sie nie robi, i ze trzeba byc upartym zeby to zrobili. W drugim warsztacie wlasnie mi tak powiedzieli, ze nie robi sie zadnej aktualizacji.

Tak wiec po zrobieniu mechatroniki oleju itp problem pozostal, nie jest zbyt uciazliwy, ale moze ktos mial cos podobnego, i powie mi czy to "rozpinanie napedu" na pierwszym biegu na zimnym to normalka?i co mozna z tym zrobic?

Pzdr

Można spróbować zakodować, żeby nie rozłączało napędu. Wystarczy NCS - w GKE ustawić NIC na nicht_aktiv

Rozpinanie no normalka ale nie powinno być to odczuwalne.

No u mnie to jest troche odczuwalne, czym dluzej czekam tym bardziej, jakby twardziej zapinalo 1 bieg. Czy to rozpinanie to normalka na zimnym silniku, oleju czy on rozpina caly czas, tylko gdy wszystko zagrzane to tego nie czujemy?

A moze jakas usterka mechaniczna? Kurde pakowac teraz w remont skrzynii, ktory zostal wyceniony na max 8000pln, gdy mechatronika i olej zeobione i nic sie nie dzieje oprocz tego jednego?

Czy tylko NCS mozna wylaczyc to rozpinanie?ktos moze mi to ogarnac?

Czy ktos moze jeszcze cos podpowiedziec, doradzic, czy to wylaczenie rozpinania napedu rozwiaze problem? Czy warto rozbierac skrzynie i placic kilka tys zl za remont?a moze ktos wie dlaczego sie tak dzieje na zimnym silniku?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. W trasie przy redukcji na kickdowna przy wyprzedzaniu 6hp26 wpadła w tryb awaryjny, skrzynia już zmieniała twardo i kopała mnie dłuższy czas, tak musiało się to skończyć. Po zgaszeniu jechałem 200km dalej bez szaleństw i nie wywaliło już błędu. Niestety nie mam jak najbliższe pare dni podłączyć kompa, ale czytałem pare postów i słynne wpadanie w tryb awaryjny przy kickdownie to cała mechatronika. Co wchodzi w skład takiej regeneracji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledziłem całe forum nie ma mojego przypadku otóż gdy rano ruszam i trzymam caly czas w jednym położeniu padał gazu skrzynia zmienia biegi prawie idealnie lecz gdy próbuje gwałtownej przyspieszyć czyli zmieniam położenie pedału czuje szarpniecie przy zmianie biegu ogolnie nie przyciąga na biegach innych objawów brak bledow brak dodam ze zmieniłem olej 12tys km temu i problem jakby narastał.po rozegraniu skrzyni szarpniecia sa jakby mniej odczuwalne.czy sadzicie że warto zainwestować w regenerację mechatroniki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, biłem sie z myślami pare dni, ale poczytałem popytałem. Istnieje duze prawdopodobieństwo jeżeli ten błąd tj 4F85 występuje solo- nie ma sie co łudzić że to jest mechatronika. Na filmiku u Mata błąd występuje w parze z błędem od przełożenia 3-4 biegu bodajże, tutaj istnieje duża doza prawdopodobieństwa że jest to solenoid. Mógłbym zaryzykować regeneracje mechatroniki z olejem jest to 3000 zł, tutaj używkę 6hp26 bez sprzęgła z olejem mam za niecałe 2000. A jeżeli by sie nie udało to musiałbym wymieniać wszystko w skrzyni, skrzynia jak sie nagrzeje zmienia biegi jak bezstopniowa, zmienia bieg a utrzymuje te same obroty, za taką kolej rzeczy najpawdopodobniej są odpowiedzialne tarczki w skrzyni, i ten nieszczęsny kosz E, robi się pod 5000 (dostałem wycene wymiany każdego elementu wewnątrz) gdzie masz jeszcze mechatronike z solenoidami, kosmiczne kwoty. Według mnie gra nie warta świeczki. Jeżeli sprzedaje ktoś używke z gwarancją rozruchową to raczej tam tarczki są okej, masz kilkanaście dni, mozesz sie przejechac skrzynie nagrzać zobaczyć jej pracę. A ta moja skrzynia ślizgała sie od kiedy kupiłem samochód. Był to mój pierwszy automat myślałem może że tak ma być. Na dzień dzisiejszy szukam używki z gwarancją rozruchową, nie mam nerwów ani kasy na użeranie się z serwisami ASB które są cwane i daja gwarancję tylko na wymiane całego podzespołu na zasadzie- albo robimy wszystko albo nic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli do roboty cała skrzynia to naprawa jest nieopłacalna. Co do mechatroniki miałem w planach naprawiać ja własnymi rękami. Ale podzwoniłem popytałem i każdy mówił że prawdopodobnie Panewka na koszu E a naprawa mechatroniki jak szukałem części. Zestaw solenoidów 1000zl płyta separacyjne 200zl tłoczki 120zl do tego nowy olej z miska.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli by sie nie udało to musiałbym wymieniać wszystko w skrzyni, skrzynia jak sie nagrzeje zmienia biegi jak bezstopniowa, zmienia bieg a utrzymuje te same obroty, za taką kolej rzeczy najpawdopodobniej są odpowiedzialne tarczki w skrzyni, i ten nieszczęsny kosz E, robi się pod 5000 (dostałem wycene wymiany każdego elementu wewnątrz)

Efekt ten mam również po regeneracji samej skrzyni - wymienione zużyte tarczki i panewki w profesjonalnym serwisie. Tam też powiedzieli mi że elektrozawory w naszego typu skrzyniach wytrzymują ok 200kkm. Potem ich sprawność spada. W moim przypadku również nadają się do wymiany więc szykuje się jeszcze na pełna regenerację mechatroniki.

W przypadku kupna skrzyni używanej to jest loteria a kosztu wymiany są o wiele większe niż sam dół skrzyni. Jeśli chodzi o naprawę to mniejszym kosztem jest rozpoczęcie od mechatroniki i sprawdzenie oleju bo po ilości opiłków można mniej więcej określić stan samej skrzyni. Z tego co mi wiadomo to większość mankamentów pracy skrzyni spowodowana jest właśnie sterowaniem ale ekspertem nie jestem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja puki co po wymianę i konwerter założony po regeneracji, zmienia biegi i zrzuca idealnie. Na początku przymierzałem się do naprawy mechatroniki chciałem naprawić sam ale wszyscy straszyli ze nie tu problem a prawdopodobnie uszkodzona Panewka na koszu E chodź dziwne bo niby uszkodzenie mechaniczne a błąd elektryczny. Miałem zamówić zestaw solenoidów 1050zl płyta separacyjne 180 do tego tłoczki 120zl zestaw i moja robota nie licząc oleju miski uszczelek mechatroniki itp. Dlatego kupiłem używana z gwarancja z przebiegiem 98tys rzekomo ale puki co śmiga. A moja stara leży w garażu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piecia55, właśnie rozmawiałem z gościem co robi te skrzynie i jak mu wysłałem kod błędu to powiedział odrazu ze to jest właśnie panewka na koszu albo sam kosz pęknięty i co dziwne zaznaczył ze co chwile na serwisie u nich fura stoi z tym błędem. Zaniechania olejowe się głównie do tego przyczyniają i przebiegi. Skrzynie stara rzuce w kąt i będę stopniowo remontował a ryzykuje dużo bo wiele taniej mam używkę z gwarancja rozruchowa niż zestaw kompletny regeneracji mechatroniki, a serwisy asb powiedziały mi ze tutaj na solenoidy już za pozno jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radoboski95 ja nie miałem żadnych błędów natomiast objaw o którym pisałeś występował i występuje nadal. Nie będę rozpisywał się o diagnozach serwisu w którym byłem bo nie chce starych ran rozdrapywać.

Nie mniej prawda jest taka że używana skrzynie to wlasnie masz. Nie wiadomo czy po wymianie pojeździsz na niej tydzień,miesiąc czy 2 lata, a może oddasz na gwarancji 14 dniowej. Koszt regeneracji jest może większy ale jeśli będziesz później ja odpowiednio serwisował to pewnie już jej nie zajedziesz. Pytanie jak długo chcesz korzystać z tego autka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autkiem zamierzam jezdzić dłuższy czas. Przez rok posiadania samochodu zmieniło mi się troche myślenie. Samochód młody nie jest, remont skrzyni można powiedzieć że wyniósłby 25% tego co ja mógłbym za to auto wołać, sumując wszystkie wydatki przez ten rok no to wiadomo.. Ktoś powie truchło padło kupiłeś to masz. Niekoniecznie, problem wynika z tego że czego ja bym nie wymieniał co niedomaga lub się tlucze to ma wygrawerowaną datę z roku produkcji samochodu, najwieksza bolaczka tego samochodu to poprzedni wlasciciele. Wiadomo że serwis asb zaleci remont bo tak jest łatwiej. Ale jeżeli już pogadasz z prostym mechanikiem który pracuje w warsztacie to mówi żeby sie nie czaić nawet tylko szukać uzywki. Mamy tak zalany rynek rozbitkami ze skandynawii, anglikami że przy łudzie szczęścia uda sie nawet kupić skrzynie która tam miała kiedyś ileś tysięcy temu remont lub poprostu jest z samochodu który nie ma nawet 200k. Wyżej nawet pisałeś że nie będziesz sie rozgadywał o wizytach w serwisach asb bo nie chcesz rozdrapywać starych ran. Wiem jak jest, prawdopodobnie zżarły Ci nerwy do granic możliwości, wydałeś w skrzynie na pewno kupę pieniędzy a efekt niechcianego uślizgu jak w skrzyni bezstopniowej nadal występuje. Też troche czytałem na temat remontów tych skrzyń. Skoro Ci wymienią wszystko w skrzyni i ktoś mówi ze po remoncie skrzynia śmiało przeżyje samochód, czemu te serwisy najczęściej dają gwarancje na całą naprawę na rok, a nawet na sześć miesięcy. Szkoda mi nerwów do fachowców i też mi szkoda kasy, nie będe ukrywał. Narazie jeszcze po jednym dniu użytkowania nic nie powiem, ale z lockupem na tempomacie nie ma problemu, auto jedzie żwawo, rwie się do jazdy, wręcz powiedziałbym że na tamtej skrzyni miało z 25 koni mniej, skrzynia przerzuca biegi i po przerzutce schodzą jej obroty w dół a nie utrzymują się, ślizgają i całe auto wyje. To są rzeczy które mnie najbardziej drażniły i które wstępnie są zniwelowane. A na jak długo to zobaczymy zależy ile miałem szczęścia :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.