Skocz do zawartości

[E60/61] Parowanie telefonu z samochodem (BLUETOOTH)


guzior2

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

To w takim razie zapewne jest uszkodzony (częsta usterka w modelach z początków produkcji), mój znajomy też miał uszkodzony moduł mulf i wysłał do tej firmy: http://www.skanbis.pl/ zapłacił ok. 200 zł ale to było 4 lata temu.

 

PS. Spróbuj jeszcze odłączyć wszystkie wtyczki od niego i podłączyć ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Witam.

Odświeżam temat żeby nie zakładać kolejnego.


Mam CCC gdy podłączę telefon do auta to nadal wszystko działa tak jakby nie był podłłączony tzn, w momencie gdy ktoś dzwoni to CCC w żaden sposób nie reaguje. Nie można też włączać muzyki przez BT w aucie.

Jak powinien prawdiłowo działać BT z CCC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem Bt w swoim E60 z 2006r CCC muzyki nie da się niestety tylko rozmowy. Nie pamiętam tylko... Ale wydaje mi się jak ktoś dzwonił to wyświetlało się kto dzwoni nie pamiętam.

Obecnie mam E60 ale z 2008 roku końcówka 10.2008 i niestety nie ma Bt albo ja nie potrafię znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Już rozwiązałem problem. Już mi gra muzyka z Bluetooth :)

 

A jak ogarnąłeś temat kolego, pochwal się proszę, bo mam to samo do rozkminy.

 


No więc tak:


W moim przypadku mam CCC + telefon bezprzewodowy w podłokietniku. Jeżeli ktoś ma takie połączenie jak ja no to bluetooth będzie służył tylko i wyłącznie do parowania się z telefonem ze schowka (fabrycznym bmw).


Aby podłączyć swoje urządzenie istnieją podobno 2 wyjścia:

1. Wykodowanie z auta fabrycznego telefonu tak aby bluetooth mógł łączyć się z innymi urządzeniami - o tym słyszałem, nie wiem czy na 100% tak jest.

2. Dołożenie modułu bluetooth takiego, który będzie pracował z innymi telefonami - to wyjście wybrałem ja.


O rozwiązaniu:

W skrócie to kupiłem moduł bluetooth (koniecznie generacji 2) z aukcji: https://allegro.pl/oferta/adapter-bluetooth-dla-bmw-e60-e61-bezinwazyjny-8435117167


Następnie trzeba zdemontować radio, odpiąć je od instalacji w samochodzie.

Z instalacji w samochodzie należy wypiąć z wtyczki światłowodami.


Montaż:

Adapter montuje się następująco:

Podłączamy go do strony instalacji samochodu (tam gdzie wypięliśmy światłowody).

Odpięte wcześniej światłowody wpinamy do wtyczki od adaptera (tam nie można się pomylić, jest tylko jedna opcja aby to podłączyć).

Wtyczkę adaptera już wpiętymi światłowodami podpinamy do radia.


Największa sztuka w całej zabawie to zmieścić radio w desce rozdzielczej z podpiętym adapterem. Da się to zrobić ale zajmuje to dużo czasu, ja się bawiłem z 20 minut :).


Teraz tak:

Jeżeli ktoś ma aktywnego AUXa nie musi być kabla czy jakiejś wtyczki, systemowo musi być aktywny AUX. Można to sprawdzić w radiu gdzie wybiera się AM/FM/CD, na końcu powinno być AUX, jeżeli go nie ma to trzeba go aktywować, jak jest to po robocie.


Jak złożymy wszystko w całość i mamy już aktywnego Auxa to łączymy się z nowym modułem BT i WŁALA. :)

Jeżeli złożymy wszystko a AUXa nie mamy to musimy go aktywować.



Co do aktywacji AUX to nie pomogę, bo robił to mój kolega- zajęło to jakieś 5-10min.


Od tej pory gdy połączymy się z tym nowym modułem BT to przesyłamy za jego pośrednictwem media, nie działają rozmowy. Bluetooth przesyła wszystko już przewodowo do AUX i mamy granie w aucie.


PS. Polecam moduł w wersji 2.0 ponieważ jest znacznie głośniejszy niż wersje 1.0. Ja miałem wersję 1.0, grała cicho i sprzedający zaproponował wymianę za free na wersję 2.0. Wg mnie gra znacznie głośniej.


Co do jakości, bo o tym nie napisałem. Jest ona świetna, myślę że na poziomie CD lub wyżej. Moduł nie ma żadnych szumów czy czegokolwiek do czego można się przyczepić.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za obszerny opis. Czyli mamy coś za coś. Leci muza, nie działają rozmowy tele. Qrde...

Ja zrobiłem inaczej - kupiłem na alledrogo adapter aux/bt baseusa (40zł) i wpiąłem w auxa. Muza gra, ale rozmów nie zbiera bo jest w podłokietniku. Można go wyjąć poza podłokietnik kablem aux albo podczas odbierania połączenia na fonie przełączyć się na bt auta - mój telefon łączy się z dwoma urządzeniami bt na raz.


Tak czy siak, byłoby zbyt pięknie gdyby było prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam zrobiłem wszystko jak w instrukcji na stronie 2. usunalem wpis $638 z modułu CAS i LMA nie LCM bo takiego nie mam. Autko z 2007r. usuneło wpis dodało nowe wartosci $644 i nic bluetooth łączy sie z tel. na tel pisze ze sparowane a tu dalej nic nie ładuje książki nic nie ma. tak jak przed usunieciem wpisu i przed dodaniem nowego.


Ma ktos jakis pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Coś zapytam w druga stronę.


U mnie mulf mulił od kiedy kupiłem auto. Naklejone radiatory i chodził ze starym ZTE jako tako na 3- w starym systemie szkolnictwa. Ale to wszystko antyki z epoki kamienia łupanego. Tak ten mulf jak i stary zte. Mulf sprzed 17 lat to jest w elektronice jak starożytna archeologia. Olałem go w końcu całkiem. Wyłączyłem blutu i używałem normalnego współczesnego telefonu na głośnomówiącym. Tyle przygody z mulfem.


Lada chwila montuję Andka 10 i temat tego antyka chcę definitywnie zakończyć. W związku z tym, nie chcę go fizycznie w aucie, bo jak jak gorąco znowu świruje, a ja już straciłem resztki serca do niego.


I teraz do sedna.


1. Zakładam pętlę na światłowód przy mulfie.

2. Wypinam wtyczkę z Mulfa

3. Wykodowuję go całkowicie z auta.


Mam u siebie takie wyposażenie


S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S620A SPRACHEINGABESYSTEM Wejście głosowe

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth


Co mam wywalić z FA i jakie moduły przekodować żeby nie było po nim śladu ?. Nie chcę kodować całego auta bo mam zakodowane wiele opcji i nie zamierzam tego psuć. Napisze ktoś co jak po kolei wykodować i przekodować, żeby to było bezproblemowe zgodnie z tym co napisałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.