Skocz do zawartości

[E60] 530d Usunięcie klapek z kolektora ssącego-foto relacja


guzior2

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

sorry ale jak nie widzisz różnic to lepiej nie bierz się za ten kolektor.

wystarczy poczytać...


-->kolektor nr 1

- nowe łożyskowanie o zwiększonej długości


- nową oś klap wirowych o większej średnicy


- specjalnie zaprojektowane klapy wirowe z rozwiązaniem zapobiegającym wpadnięciu do cylindra silnika


- nowe uszczelnienia


- nowe uszczelki kolektora


-->kolektor nr 2

- nowe oryginalne klapy wirowe.


to wszystko kosztuje.

opcja 1 - spokojna głowa że nic się nie wydarzy

opcja 2 - podziała ale ryzyko wpadnięcia jest


o zakresie dostawy nawet nie piszę,bo widać od razu różnice a wszystko kosztuje pieniążki

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ale jak nie widzisz różnic to lepiej nie bierz się za ten kolektor.

 

A musisz odpowiadać z tym chamskim i agresywnym wstępem? Jesteś typowym przedstawicielem BMW w Polsce i czujesz potrzebę gardzenia kimś?

O pisaniu "pieniążki" nie wspomnę.


Zastanów się człowieku, czy ty chciałbyś odpowiedzi na swoje pytanie w takim tonie, a gość ma prawo zapytać i nie wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry ale jak nie widzisz różnic to lepiej nie bierz się za ten kolektor.

wystarczy poczytać...

 

Widzę różnicę, tylko pytam o tę różnicę że ludzie piszą, że za 600zł kupują wzmocniony kolektor z PT-Pro a ja znajduje taki za 1100zł a za 600zł jest tylko zregenerowany na ori klapach.


Chciałem sprostowania tej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

w większości przypadków mowimy o kolektorach do silników M57. jak w temacie "530d"

tam jest inny kolektor i inne klapki

N47 inna bajka, klapy okrągłe, trudniejsze do obrobienia. Sam kolektor inny itd.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
sorry ale jak nie widzisz różnic to lepiej nie bierz się za ten kolektor.

 

A musisz odpowiadać z tym chamskim i agresywnym wstępem? Jesteś typowym przedstawicielem BMW w Polsce i czujesz potrzebę gardzenia kimś?

O pisaniu "pieniążki" nie wspomnę.


Zastanów się człowieku, czy ty chciałbyś odpowiedzi na swoje pytanie w takim tonie, a gość ma prawo zapytać i nie wiedzieć.

Kolego chyba nie ma nic chamskiego a tym bardziej agresywnego w tym co napisałem.


ale w ogłoszeniu jest jasno napisane co wchodzi w zakres dostawy.

rozumiem że forum jest od tego żeby pytać... ale chyba nie powinniśmy pozbawiać ludzi możliwości logicznego myślenia.


jeśli poczułeś się urażony moim wpisem to wybacz.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w większości przypadków mowimy o kolektorach do silników M57. jak w temacie "530d"

tam jest inny kolektor i inne klapki

N47 inna bajka, klapy okrągłe, trudniejsze do obrobienia. Sam kolektor inny itd.

 

Podsumowując całe zamieszanie:

- czy uważacie że w 520D n47 z automatem rozsądniej będzie wrócić do klap ze względu na kulturę pracy silnika?

- kolektor od PT-pro czy Autossilniki? Jakieś doświadczenia z jednym i drugim, jakieś opinie?


Będę wdzięczny za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

mam doświadczenie bardzo pozytywne z PT pro.

Jeśli turbo sterowane jest tylko podciśnieniem zastanowił bym się nad zaślepieniem jeśli jest możliwość (nie znam dobrze tego silnika)

jeśli nie to regenerowany mocny kolektor z kompletem uszczelek i spokój.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam doświadczenie bardzo pozytywne z PT pro.

Jeśli turbo sterowane jest tylko podciśnieniem zastanowił bym się nad zaślepieniem jeśli jest możliwość (nie znam dobrze tego silnika)

jeśli nie to regenerowany mocny kolektor z kompletem uszczelek i spokój.

 

W tej turbinie jest nastawnik elektroniczny. Dodatkowo auto z automatyczną skrzynią, a czytałem że to również istotne w przypadku decyzji odnośnie klap.


Ja usunąłem klapy jakieś pół roku temu. Obecnie pomimo, iż mam zmieniony konwerter to pojawia się falowanie obrotów podczas jednostajnej jazdy. Dodatkowo podczas lekkiego przyspieszania słychać jakiś jakby zgrzyt w zakresie powiedzmy 1,6tys obr do 2,1tys obr (zawsze przy 2100obr ginie), którego nie ma podczas dynamicznego przyspieszania. Od dłuższego czasu próbuję znaleźć przyczynę. Zastanawiam się czy usunięcie klap mogło się do tego przyczynić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moje doświadczenia z wyrzuceniem klap w silniku gdzie turbina miała nastawnik elektroniczny (E53 218hp 2006r) były bardzo bardzo negatywne.

po 2 tygodniach wstawiłem kolektor z wzmocnionymi klapami. wszystko wróciło do normy i auto jechało jak należy.

zmagania są opisane w jednym z wątków na forum, ale pewnie zdjęcia wygasły.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenia z wyrzuceniem klap w silniku gdzie turbina miała nastawnik elektroniczny (E53 218hp 2006r) były bardzo bardzo negatywne.

po 2 tygodniach wstawiłem kolektor z wzmocnionymi klapami. wszystko wróciło do normy i auto jechało jak należy.

zmagania są opisane w jednym z wątków na forum, ale pewnie zdjęcia wygasły.

 

A czy poza różnicą w wytrzymałości, żywotności, bezpieczeństwie pomiędzy klapami ORI a wzmocnionymi jest jakaś różnica w ich pracy, która może się przekładać na pracę silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To te 600 zł co 3 lata i 2h z wymianą kolektora to najmniejszy problem w naszych beemkach

 

Na allegro znalazłem kolektor do 2.0d n47 od PT-Pro za 600zł i za 1100zł. Czym one się różnią?

 

Spójrz na numery to dwie różne częsci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.