Skocz do zawartości

[E60] 530d Usunięcie klapek z kolektora ssącego-foto relacja


guzior2

Rekomendowane odpowiedzi

błąd wywali jak jak nie zaślepie przewodu który gruszką steruje chyba, sama gruszka chyba jest zbędna. Nie chodzi o termostat główny. na foto na dole chłodniczki to miejsce https://naforum.zapodaj.net/855416f492cb.jpg.html

855416f492cb.jpg


na dole widać dokładnie ten przewód który mam cały czas w oleju.

d50644b8bb8d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zabieg przeprowadzony. Moje spostrzeżenia - auto o wiele żwawsze jakby koni więcej. pracuje równo, dodatkowo nowa odma nowy termostat EGR wyczyszczone wszystko co się da.

ps. układ chłodzenia wygląda na to że się sam odpowietrzył, czy to możliwe. po odkręceniu odpowietrzników odrazu wywala płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

MOżliwe że układ się odpowieetrzył.

Jest przepływowy, więc prawidłowo działający powinien wypchnąć powietrze które ujdzie przez zbiortniczek wyrównawczy.

Możesz odkręcić korek zbiorniczka i spojrzeć czy płyn który wydostaje się pod ciśnieniem i wpada do zbiorniczka nie ma przerw w strumieniu. Jeśli tak jest to układ ok. :cool2:

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a nie wpływają na pogorszenie dynamiki w dolnym zakresie obrotów?

 

Nikt chyba nie zaobserwował spadku dynamiki.

Ja zauważyłem. do 2000 obrotów jest słabiej. choć to pojawiło się gdzieś około 2 dniach po usunięciu klapek, chyba że od razu tego nie zauważyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest może tak koledzy że przy niektórych silnikach wymagana jest jakaś ingerencja w komputer po wywaleniu klapek? do 2 tysiecy jakbym zwykłym atmosferycznym motorem pomykał a nie 3.0. szukałem nawet nowych klapek ale chyba nikt ich nie produkuje! są za to same zaślepki na Allegro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak właśnie jest.

Przy usunięciu klapek trzeba wywalić logi z systemu odpowiedzialne za sterowanie nimi.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Usuwanie kalpek to wg. mnie błąd. Sam na swoim przykładzie moge tak powiedzieć. Wywaliłem klapki i tragedia. Głośniej "chodził" silnik, powstała "turbo dziura", skrzynia automatyczna "głupieje". Po tygodniu zakupiłem regenerowany kolektor i wkońcu jest OK. :) . To oczywiście moja opinia i moje odczucia, aczkolwiek wielu moich kolegów potwierdza fakt, iż "wywalenie" klapek to błąd. Zastanawia mnie fakt czy faktycznie te klapki pękają ?! Czy to to poprostu jakaś fobia?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Klapki sie urywają - FAKT - nie fobia

Usunięcie zmienia parametry - FAKT - ale zależy wg mnie od wersji silnika

W e39 zero problemów.

W e53 totalna zmiana i powrót do klapek. - wzmocnionych.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Jak kupiłem auto też miałem usunięte klapki ale zmieniłem go na regenerowany i niby wzmocniony . Jeżdżę już z nim rok i na razie jest ok.

Mechanik zajmujący się BMW powdział mi że bolaczką tych kolektorów nie jest urywanie się klapek ale wyciek oleju przez otwory.

Czy zna ktoś przypadki urwanie klapek w e60 po lifcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No tak wszystko fajnie z usunięciem klapek ale jest jedno ale co w przypadku uszkodzenia turbiny? oraz rozbiegu silnika w przypadku skrzyni automat ! jak w przypadku braku klapek taki silnik zgasić ? uważam że takiej opcji nie ma !!! więc nadaremnie inżynierowie BMW nie wymyślili zastosowanie tych klapek ja osobiście jeśli już to wolę kupić kolektor regenerowany z nowymi klapkami i można spać spokojnie a koszt 500zł choć w rocznikach bynajmniej moim BMW E60 2006r wzwyż już zostało to zmodyfikowane fabrycznie mam na myśli silniki 3.0 M57T2 (TU2) gdzie klapki się nie urywają !!! i się nie spotkałem w tych rocznikach aut by tak się stało !!! ja jednak dla ostrożności zawsze co jakiś czas sprawdzam powiedzmy raz na rok lub dwa więc moja rada ja bym tych klapek nie usunął z uwagi jak w/w wymieniłem. Z doświadczenia już widziałem silnik rozbiegany z uszkodzą turbiną trwało to dosłownie sekundy i po silniku a na marginesie pytałem nie tylko kolegi który akuratnie pracuje w serwisie BMW w Wrocławiu i to samo potwierdził to o czym tu piszę a sam jestem mechanikiem więc ten temat nie jest mi obcy !!!...


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja bym tak nie ufał do końca „poprawionym” klapkom.

Miałem je w ręku. I nawet fotki wrzuciłem. Niby nie nitowane. Ale skręcane.

Kolektory spod Łodzi klapkę maja zaciśnięta na ośce. I otwor przelotowy.

Nawet jak ścisk by puścił. To co najwyżej klapka wokół własnej osi sie będzie kręciła. Bo ośki solidne.


A co do rozbiegu silnika. To nie tedy droga.

Te klapki służą skróceniu kanałów w kolektorze.

Jak pewnie wiesz są dwie drogi dolotu. Okrągła. Bez klapek. I „prostokątna” z klapkami.

Jak nie jedna. To drugą stroną powietrze sie dostanie w przypadku rozbiegu.

Zeby temu zapobiedz bmw wprowadziło KLAPĘ GASZACĄ przy egr. I to ona całkowicie odcina dopływ powietrza. Nie kolektor ssący.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tędy czy nie tędy droga dam przykład w moim BMW E60 uległa uszkodzeniu turbina mocnemu rozszczelnieniu że dosłownie lał się olej do wydechu i teraz skoro klapki wirowe były by np. usunięte jaki byłby finał nie wiem? fakt jest jeden po coś te klapki producent dał a poprawiać fabrykę inżynierów moim zdaniem nie jest to dobry pomysł co można to można ale nie w wielkim stopniu się usprawnia ale na ogół wychodzi tak że są większe koszty tych przeróbek i tak czy inaczej powraca się do oryginału to już poważna ingerencja w silnik co może bardzo źle skutkować na jego osiągi dynamikę itd.


Być może kolega ma rację ? ale w tym temacie można polemizować bez końca ja osobiście bym klapek nie usunął tak jak się wypowiedziałem jeśli była by potrzeba to jeśli już wolałbym kupić kolektor po regeneracji i tak z kolegą się zgadzam z Łodzi.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Mam pytanie do osób które piszą, że założyły regenerowany kolektor wolny od problemu urywających się klapek.

Na czym polega właściwie ta regeneracja? Są nowe klapki czy może jakieś inne rozwiązanie ?

 

Masz 80 stron tematu na ten temat.


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=97723

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam pytanie do osób które piszą, że założyły regenerowany kolektor wolny od problemu urywających się klapek.

Na czym polega właściwie ta regeneracja? Są nowe klapki czy może jakieś inne rozwiązanie ?

 

Tutaj mozesz poczytac o jednym rozwiązaniu:

https://pt-pro.pl/kolektory-ssace/bmw-2-5d-3-0d-3-5d-m57/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszystko fajnie z usunięciem klapek ale jest jedno ale co w przypadku uszkodzenia turbiny? oraz rozbiegu silnika w przypadku skrzyni automat ! jak w przypadku braku klapek taki silnik zgasić ? uważam że takiej opcji nie ma !!! więc nadaremnie inżynierowie BMW nie wymyślili zastosowanie tych klapek ja osobiście jeśli już to wolę kupić kolektor regenerowany z nowymi klapkami i można spać spokojnie a koszt 500zł choć w rocznikach bynajmniej moim BMW E60 2006r wzwyż już zostało to zmodyfikowane fabrycznie mam na myśli silniki 3.0 M57T2 (TU2) gdzie klapki się nie urywają !!! i się nie spotkałem w tych rocznikach aut by tak się stało !!! ja jednak dla ostrożności zawsze co jakiś czas sprawdzam powiedzmy raz na rok lub dwa więc moja rada ja bym tych klapek nie usunął z uwagi jak w/w wymieniłem. Z doświadczenia już widziałem silnik rozbiegany z uszkodzą turbiną trwało to dosłownie sekundy i po silniku a na marginesie pytałem nie tylko kolegi który akuratnie pracuje w serwisie BMW w Wrocławiu i to samo potwierdził to o czym tu piszę a sam jestem mechanikiem więc ten temat nie jest mi obcy !!!...


Pozdrawiam

W e60 masz klapę gaszącą, więc nie ma możliwości by silnik się rozbiegł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W moim E53 3.0Dz 2006 już również była klapa gasząca co nie ukrywam zdziwiło mnie ale i pocieszyło.

Kolektor po regeneracji był petarda.

auto świetnie pracowało

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie po wyrzuceniu klapek należy coś programować aby silnik pracował normalnie i co z dymieniem widzialem bmw e60 3.0d którą po zdjęciu klapek strasznie dymila serwisowania w bosh wtryski pierścienie na tlokach jak ta lala tylko nie programowana A kopcila jak smok na czarno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu kolego nie jestem wrozbita żeby na odległość wytypować usterkę. Sprawdź czy nie masz nieszczelnosci. Wtryski napewno nie zaczęły ci lac przez usunięcie klapek. Ja mam klapki wyrzucone dwa lata temu i seryjny dpf wszystko jest w porządku. Zacznij od sprawdzenia błędów. Zawsze możesz wrócić do klapek są firmy które naprawiają kolektory...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.