Skocz do zawartości

[E90] Wymiana demontaż sterownika świec żarowych M47N2


Natek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, czy ktoś mógł by wysłać te zdjęcia jeszcze raz?? Ponieważ filmik który zamieszczony jest w innym poście pomaga lecz nie do końca.. Sterownik może znajduje sie w tym samym miejscu ale dostęp w modelu 320d jest utrudniony, mniej miejsca więcej przewodów, kolega na filmiku robi to od góry w opisie tematu pisze ze lepiej od spodu samochodu.. Czy mógł by ktoś pomóc ??

 

Napiszę w skrócie:

Wjazd na kanał, demontaż osłony pod silnikiem, demontaż osłony filtra paliwa po stronie kierowcy, sterownik jest nad poduszka silnika również po stronie kierowcy przykręcony na dwie nakrętki 10mm do bloku, pierwszą (musisz ją wymacać) odkręć od strony zderzaka potem od strony kabiny, wyciagasz sterownik, odpinasz kostki, najpierw dużą potem małą. Składasz w odwrotnej kolejności.

Pzdr!

Wystarczy poszukac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam mam problem

wymieniłem w moim e91 320d turing N47 świece żarowe na bosch 0250603006,

i dalej występuje tak jak i przed wymianą błąd 4A74 i 4A79,

a samochód odpala ja na filmiku https://youtu.be/F018ttZjHK0 w tem. -2

po czym wymieniłem sterownika świec żarowych tylko okazało się za zamiast PRZEKAŻNIK ŚWIEC ŻAROWYCH 0522120102 przeznaczonego no mojego N47 założyliśmy 0522140701 do M47.

Dzisiaj przy tem. -3 odpalił bez problemu elc zpo sprawdzeni nadal występują te same błędy 4A74 i 4A79.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

U mnie padniety byl sterownik swiec zarowych, wyswietlane sa wtedy bledy na wszystkich swiecach ( chociaz tylko 1na byla spalona)

4212 DDE: Glow plug, cylinder 1, activation

4222 DDE: Glow plug, cylinder 2, activation

4232 DDE: Glow plug, cylinder 3, activation

4242 DDE: Glow plug, cylinder 4, activation

po wymianie sterownika oraz wszystkich swiec na nowe, bledy juz sie ponownie nie pokazaly.

 

Po szybkim wyszukaniu w necie kodow bledow ktore podeslales:

4A74 - DDE: Glow system, communication

4A74 - DDE: Message (Status_GSG_LIN,0x18, LIN)

4A79 - DDE: Glow system, communication

4A79 - DDE: Message (Fehler_Status_GSG_LIN,0x17, LIN)

 

wyglada na problem z komunikacja ze sterownikiem..

obstawiałbym niestety jednak zly sterownik swiec..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy... ubiegła zima przebiegła bez problemu pod względem odpalania samochodu. Kontrolka świec świeciła, samochód sam bez problemu odpalał.

Wczoraj wsiadam do samochodu kontrolka świec świeci sekunde, "przeskakuje" jakiś przekaźnik i samochód nie odpala. Było -12. Dzień wcześniej przy -25 stopniach miał ciężko, ale za 3 razem odpalił. Domyślam się, że jest to wina sterownika świec - dokładnie takie same objawy ma kolega w e60.

W chwili obecnej samochód jest uziemiony. Czy istnieje szansa odpalenia go gdy temperatura podskoczy bliżej 0 stopni? Nie mam teraz możliwości nawet podjechać do znajomego na kanał, aby wymienić ten sterownik. Z drugiej strony czytałem na forum, ze niektórzy odpalali samochody z odpiętym sterownikiem. Jakie widzicie rozwiązanie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszły czwartek po 8 godzinach stania przy temp minus 12.5 stopnia moje auto odpaliło bezproblemu, a wszystkie cztery świece żarowe były padnięte... Trochę nie równo chodził silnik. Jesteś pewien paliwa i filtra paliwa? Kolega ma E39 i bez świec żarowych jeździ od kilku lat i mówi że do minus 20 odpala tylko "budą telepie ".
Pozdrower Krzysztof :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dziś -12,5*C i odpaliła od razu, tylko dźwiek i te bujanie przez 1-2 sekundy, że aż smutno mi się zrobiło :(

 

Szkoda mi tak 'katować' auto. Czekam aż przyjda zakupy z allegro i jutro lub w środę wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na YouTube jest filmik jak naprawić moduł

 

A jeśli chodzi o samą wymianę to nie jest tak źle

Przeraziłem się jak to zobaczyłem ale odkręciłem osłonę przewodów paliwowych, odpisałem plus z rozrusznika i go zaizolowalem....

 

A dalej to jest tam tyle miejsca że obydwie śruby odkręciłem grzechotka z przedłużka elastyczną i dwoma normalnymi.

 

Poza dumaniem jak się do tego zabrać to wymiana trwała 5 minut nie licząc odkręcenia płyty pod silnikiem gdyż to miałem już zrobione wcześniej bo spuszczałem olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Tak. Nie używaj żadnego grubego i twardego druta, bo od wibracji momentalnie powstanie zimny lut. Tu nie musi być nic grubego. Zresztą widzisz jaki jest w oryginale.

Ja użyłem srebrzanki. Miękka i elastyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Nie używaj żadnego grubego i twardego druta, bo od wibracji momentalnie powstanie zimny lut. Tu nie musi być nic grubego. Zresztą widzisz jaki jest w oryginale.

Ja użyłem srebrzanki. Miękka i elastyczna.

 

Jeśli dam drut o podobnej średnicy to nie zaistnieje ryzyko ponownego przepalenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten drut się nie przepala. Moim zdaniem wszystko to psują wibracje. Pewnie że się ponownie zepsuje. Jak użyjesz grubasa to po pół roku, jak coś podobnego co było to po kilku latach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Zakupiłem parę dni temu bmw e91 2.0d 163km , podczas skanowania urzadzeniem diagnostycznym wyszło mi iż 4 świece żarowe uszkodzone jednak sprawdzając swiece miernikiem na opór wszystkie mają 00,7 oma więc raczej sprawne chyba ze się mylę, czy w takim razie sterownik jest uszkodzony? Dodam jeszcze iż akumulator jest już do wymiany ponieważ padł mi całkiem i po ładowaniu nie trzyma czy błąd może być od aku czy sterownik do wymiany lub regeneracji? Jak sprawdzić ten sterownik czy działa. Dzięki za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacznij od sterownika, można go częściowo miernikiem sprawdzić. Gdzieś tu opisywałem jak. Jak znajdę to wkleje. Świece padają dużo rzadziej niż ten sterownik, szczególnie że masz błąd 4 sztuk. Więcej nic po drodze nie ma, więc albo świece albo sterownik.

 

Tu masz, przeczytaj mój post, wyciągaj sterownik z auta i mierz. Latem jest przy odpalaniu zbędny, możesz jeździć bez.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=207917

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

 

wymieniłem ostatnio 4 świece żarowe ( 3 były spalone). Po wymianę nadal mam błąd 4A74 oraz 4A79. Przy wymianie mechanik uszkodził wiązkę przew., silnik, moduł św. żar. nr OEM 12517802158. I czy ta wiązka ma wpływ na te błędny? Czy prawdopodobnie uszkodzony jest sterownik świec żarowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Trzeba go wyjąć z auta. Wtedy można go miernikiem obmierzyć. Inaczej nie da rady.

Sterownik można sprawdzić wstępnie, przed otwarciem zwykłym miernikiem. Miernik ustawiony tak jak na fotce, czyli mierzymy do 200kOhm. Minus prztkładamy do pojedynczej wtyczki. Plus przykładamy do kolejnych pinów świec, czyli PIN 1,2,3,4. Piny są opisane na sterowniku. Na każdymz PINÓW powinno być 160kOhm, tak jak na fotce. Jeżeli jest inaczej to jest zepsuty. Jeśli na żadnym z tych pinów nie ma 160kilo, to znaczy, że na 100 procent jest przerwa na pojedynczej wtyczce zasilania i wtedy INPA pokazuje błąd 4 świec.

Jeżeli tylko na konkretnych pinach nie ma 160kilo, to znaczy że przerwa jest na jednej ze świec a plusowy kabel jest sprawny. Wtedy INPA pokazuje błąd pojedynczych świec. Są jeszcze trzy sygnały do komunikacji sterownika z autem. Ich się miernikiem nie da pomierzyć, ale wtedy w aucie jest błąd komunikacji ze sterownikiem

http://b1.icdn.ru/j/jack1979/8/58552188uPi.jpg

Edytowane przez Jack79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Uzupełniłem info wyżej jak pomierzyć. Sterowniki te robi tylko firma BERU. Te kupione w ASO to to samo tylko droższe, też od BERU.

Do M47 od BERU model GSE101, numer BMW 12217801200

Do N47 model GSE105, numer BMW 12218591723

Nie są one zamienne!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.