Skocz do zawartości

[E46] Regeneracja maty pasażera


zielo

Rekomendowane odpowiedzi

Odświeżę trochę. Zapaliła mi się ponownie czerwona lampka poduszki. Poprzednim razem kasowałem błąd, ale nie zapisałem numeru w INPA, pamiętam tylko opis utrata połączenia z matą zajętości. Może ktoś podrzucić jaki numer błędu wyskakujący w INPA można naprawić metodą żelazka :)?

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, to mój pierwszy post ale mam pytanie

Posiadam e46 320d z siedzeniami sportowymi skóra+materiał

ostatnio zobaczyłem ten temat i postanowiłem zrobić samemu.

Po naprawie maty (żelazko) jest taki problem

poduszka świeci się nadal ale jak ktoś usiądzie to gaśnie

wstanie i znów się świeci

dodam że błędu wcześniejszego nie kasowałem

czy w tym może leżeć jeszcze problem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...
Teraz ja podłączenie się pod temat :D mianowicie u mnie po ducha paliła się jak pasażer usiadł na fotelu jak wstał to gasla,podczas jazdy zapaliła się i hasła co jakiś czas,postanowiłem rozebrać fotel i przepracować matę,nie wiedziałem jak długo,pracowałem jakieś 5min,złożyłem wszystko do kupy połączyłam i po ducha pali się teraz cały czas :cry: wydaje mi się ze wszystko zrobiłem dobrze,może trzeba skasować błąd???a może od napinacze coś nie tak bo też czytałem że przez to może się palić,nie wiem co mam robić,macie jakieś sugestie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat,

Ja posiadam E90 Lci (zasada pewnie ta sama :) ), sedan, w aucie wypaliła poducha boczna pasażera po niewielkiej stłuczce w drzwi.

Wydzwoniłem poprzedniego właściciela i opisał mi co zrobił, wymienił drzwi na nowe, zrobił elektronikę na zasadzie opornika - widać ucięty kabelek.

Wszystko było ok, lecz po jakimś czasie pojawiły się kontrolki od pasów i poduch. Kontrolki pojawiły się w momencie kiedy moja kobieta przejeżdżała przez próg zwalniający.

Próbowałem usunąć oprogramowaniem, lecz jest to błąd stały ...

 

Macie jakieś pomysły ? Mata, czy może coś jeszcze ?

Polecicie kogoś z Wawy kto ogarnie mi temat. Moja kobieta jest w ciąży i słabo by było żeby jeździła nie do końca sprawnym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak pomogło usuniecie błędu choc był z nim problem bo usuwałem go trzy razy,wkoncu po usunieciu bledu poczekałem nic nie robiac kontrolka troche pomrugała i zgasła,choc nie wiem czy tak do konca jest ok bo jak włączam zapłon to kontrolka sie zapala na jakis czas a potem jest spoko,nie wazne jak ktos rusza sie na fotelu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

niestety, ale prasowałem mate i nic to nie dało, prasowałem z obu stron 4x i g**no, nie oplaca sie tego robic, kilka godzin zmarnowane, przez godzine było OK, ale tylko jak nikt nie siedzi to kontrolka sie nie pali, jak tylko ktos usiadzie i powierci sie troszke na siedzeniu to znow wyskakuje błąd, lepiej kupic emulator, cena 35 zl i spokoj, mamy pewnosc ze poduszka wystrzeli jak tylko bedzie wypadek, druga sprawa jak czytam posty o druciarstwie z diodami i kondensatorami to juz calkiem jestem w szoku, bo zaoszczedzimy 25zł, a dziadostwo zostanie

tak czy siak na swoim przykladzie bazując, nie polecam bawienia sie w prasowanie maty, strata czasu albo wymiana na nowa albo emulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety, ale prasowałem mate i nic to nie dało, prasowałem z obu stron 4x i g**no, nie oplaca sie tego robic, kilka godzin zmarnowane, przez godzine było OK, ale tylko jak nikt nie siedzi to kontrolka sie nie pali, jak tylko ktos usiadzie i powierci sie troszke na siedzeniu to znow wyskakuje błąd, lepiej kupic emulator, cena 35 zl i spokoj, mamy pewnosc ze poduszka wystrzeli jak tylko bedzie wypadek, druga sprawa jak czytam posty o druciarstwie z diodami i kondensatorami to juz calkiem jestem w szoku, bo zaoszczedzimy 25zł, a dziadostwo zostanie

tak czy siak na swoim przykladzie bazując, nie polecam bawienia sie w prasowanie maty, strata czasu albo wymiana na nowa albo emulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czytam posty o druciarstwie z diodami i kondensatorami to juz calkiem jestem w szoku, bo zaoszczedzimy 25zł, a dziadostwo zostanie

Kolego, w twoim emulatorze za 35 pln są dokładnie te same elementy, dioda i kondensator. Czyli jak piszesz, druciarstwo i dziadostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...

Witam,

w dniu dzisiejszym wziąłem się za regenerację maty w mojej e90 320 D i jak na razie działa, pierwszy raz od około 4 miesięcy zgasła kontrolka od pasów i airbag, wszystko działa jak należy, pasażer siada- kontrolka od pasów się włącza- zapina pas kontrolka gaśnie.. dzięki Zielo- super opis..

Mam nadzieję, że podziała trochę..a je jeśli padnie to gdzie można taką matę kupić nową i ile kosztuje, orientuje się ktoś. Teraz wymiana zajmie mi jakieś 40 min więc jeśli nawet ta którą regenerowałem przestanie działać to chętniej założył bym nówkę niż zakładać emulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Cześć Chłopaki, na jak długo regeneracja pomogła? U mnie to samo, tzn najpierw najpierw wyrzucało tylko na kompie błąd maty, później jak poruszałem fotelem w zależności od jego położenia raz kontrolka od airbaga paliła się raz nie. A po tym jak usiadł ciężki kumpel, pali się kontrolka airbaga w momencie jak nikt nie siedzi, jak usiądzie lekka osoba też się pali kontrolka, dopiero 100+ daje efekt gaśnięcia kontrolki.

Mam sportowe fotele i zastanawiam się czy i u mnie pójdzie tak gładko z wyjęciem i włożeniem maty.

Rozważam też jednak emulator, 30pln, 5min roboty i po sprawie....

Napiszcie czy ktoś robił to ze sportowymi fotelami i jak długo już jeździcie po "naprawie" maty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
Wyciągałem ostatnio tą matę z siedzenia z podgrzewaniem. Mata grzejąca jest przytwierdzona do poszycia fotela a pod nią jest mata zajętości. Obie nie są ze sobą złączone więc demontuje się tak samo jak w fotelu bez podgrzewania.

 

U mię jeszcze te "zszywki" trzymające poszycie były zrobione z opasek elektrycznych (tak zwanych trytek) więc je przeciąłem obcinaczkami a przy montażu zastosowałem nowe

 

 

 

rozbieales fotel M pakietu ja mam sporty w pelnej elektryce i nie wiem czy jest sie ses za to zabierac by czegos nie popsuc , bo nie dziala mi tak jak potrzeba podgrzewanie fotela\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Siema podłączę się do tematu, w mojej E91 jak kupiłem to oczywiście po zakupie odrazu zapalił się air-bag pasażera. Nie bawiłem się w nic tylko emulator i hula do dzisiaj, ale ostatnio nie ma grzania 4 liter kierowcy… A wiadomo zimę mamy przydało by się. 🙂 No i chyba też coś z mata zajętości bo już nie piszczy jak się pasów nie zapnie, tylko świeci się na czerwono żeby zapiąć. Jak się zapnie gaśnie ale ok warto to wypatroszyć i próbować z żelazkiem numer ? Fotele sporty… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.