Skocz do zawartości

[E46] diagnoza i wymiana wzmacniacza antenowego, sygnału RF


palermos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem jak w temacie

Sprawdzałem kostkę i na 1 pinie nie mam żadnego prądu czy to może być uszkodzony przewód we wiązce czy to padł wzmacniacz?

Dodam że pilot działał i nagle przestały oba

 

Hej,

 

Wygląda jak byś nie miał zasilania na wzmacniaczu.

Trzeba by sprawdzić na schemacie skąd dochodzi.

Możesz też spróbować podać je prosto z aku.

Choć bez sprawdzenia na schemacie może to być ryzykowne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

Wzmacniacz podmieniony bez efektu

Kable idą w prawą stronę

Będę szukał czy jakiś kabel się nie przetarł

jesli nie wzmacniacz, to stawiam, że są złamane w wiązce, w tym tunelu plastikowym miedzy szyba a klapa bagajera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Cześć. Piszę tu, ponieważ chyba też mam problem ze wzmacniaczem antenowym w swoim touringu. Co prawda nie mam jeszcze problemów z otwieraniem/zamykaniem auta, ale moje radio w trasie - po oddaleniu się od miasta - nie odbiera żadnych stacji. Nawet w mieście często jest tak, że radio odbiera ale szumi (jakby gubiło sygnał). Mam też jakieś zakłócenia - buczenie. Stawiam na padający zasilacz i filtr przeciwzakłóceniowy. Co sądzicie? Może ktoś miał podobne objawy i uporał się z tym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wyczerpujący opis diagnozy i wymiany wzmacniacza :)

Objaw u mnie jest taki, że dwa kluczyki nie sterują centralnym. Oba są sprawne, nadają sygnał. W jednym na początku wymieniłem akumulatorek bo myślałem, że padł ale oczywiście to nie to. Jak znalazłem ten temat to od razu wziąłem się za pomierzenie napięć na wzmacniaczu. 12V jest ale na skrajnym prawym przewodzie napięcie było pomiędzy 0,1 a 0,4~0,5 V (przy przyciskaniu pilota się zmieniało faktycznie - stąd wiem, że oba piloty nadają). Skoro zakres był inny niż podany w poradzie od razu wywaliłem stary wzmacniacz i kupiłem używkę. Po wymianie ZONK. Oczywiście piloty nadal nie działają a napięcia na wymienionym wzmacniaczu mają takie same wartości :(

Wychodzi, że stary był dobry chyba? Przewody w przelotce nadwozie - klapa pobieżnie sprawdziłem i nie wyglądają na połamane. Zresztą gdyby były to chyba napięcia by nie było wogóle? Czy ktoś wie co może być przyczyną ww. problemów? Czyżby osławiony moduł komfortu? Dodam, że centralny zamek z przycisku i z bębenka w klamce działa normalnie i w ogóle cała elektryka w aucie działa właściwie - poza tym zamykaniem / otwieraniem zdalnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście kluczyki kodowałeś zgodnie z instrukcją?

Jeżeli tak to sprawdź jeszcze połączenie pomiędzy wzmacniaczem a modułem komfortu.

Jeżeli i tu jest ok to chyba faktycznie coś z nim nie tak.

Masz dostęp do DISa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kluczyki kodowałem zgodnie z instrukcją. Robiłem to pewnie z tysiąc razy i w różnych kombinacjach przycisków ale ciągle nic.

Dostępu do DISa nie mam. Spróbuję przestrzelić przewody od modułu do wzmacniacza ale nie wiem ani gdzie ten moduł ani które to przewody przy module...

Rozumiem, że od modułu do wzmacniacza idą tylko te 3 przewody? Czy jest coś jeszcze "po drodze"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam , u mnie problem podobny :

-centralka z panelu działa ,

-zamykanie/otwieranie z kluczyka w zamku działa,

-pilot zero reakcji na zamki. Kodowanie robiłem z milion razy.

Pomiary pinów (wtyczka wpięta w wzmacniacz) pin1-12v, pin2 - pusty, pin3 - 5v. Po wciśnięciu dowolnego przycisku na pilocie spada na trzecim pinie do około 3v , wynika z tego że sygnał łapie i tu moje pytanie jak ten sygnał leci do modułu komfortu? Bo skoro pin3 i pin47 na module są połączone to rozumiem że stamtąd leci to 5vdc które po otrzymaniu sygnału z pilota musi jakoś wrócić .Czy może ten spadek do 3v przepina styki na przekaźniku? Po prostu już nie mam więcej pomysłów.

Ps. kluczyk sprawdzony jakimś tam urządzeniem w firmie zajmującej się kodowaniem kluczyków i takimi tam bajerami - podobno sygnał bardzo dobry (zresztą tak jak pisałem wyżej te spadki napięcia są przy każdym wciśnięciu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmieniałem wczoraj u siebie tenże wzmacniacz antenowy. Tak to wygląda w sedanie po zdjęciu tapicerki słupka:

G8cpKvh.jpg

 

 

O4paFdr.jpg

Na górze wzmacniacz z mojego auta, na dole kupiony używany za 15PLN. Szukałem go po numerze części, po VINIE i znalazłem ale i tak się okazało, że fabrycznie siedział inny (data produkcji taka sama jak auta), więc nie ma to raczej większego znaczenia. Ogólnie robota byłaby na pół godzinki, ale nie miałem dobrego klucza (torx 20) i ciężko było mi odkręcić jedną z dwóch śrub trzymających wzmacniacz, bo przeszkadzała tylna półka.

Po co w ogóle zmieniałem? Radio z dnia na dzień zaczęło gubić fale w centrum miasta, jakieś dziwne zakłócenia. Po zmianie wzmacniacza radio pięknie odbiera i dodatkowo kluczyk ma zasięg 25-30m, a wcześniej ledwo kilka metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam , u mnie problem podobny :

-centralka z panelu działa ,

-zamykanie/otwieranie z kluczyka w zamku działa,

-pilot zero reakcji na zamki. Kodowanie robiłem z milion razy.

Pomiary pinów (wtyczka wpięta w wzmacniacz) pin1-12v, pin2 - pusty, pin3 - 5v. Po wciśnięciu dowolnego przycisku na pilocie spada na trzecim pinie do około 3v , wynika z tego że sygnał łapie i tu moje pytanie jak ten sygnał leci do modułu komfortu? Bo skoro pin3 i pin47 na module są połączone to rozumiem że stamtąd leci to 5vdc które po otrzymaniu sygnału z pilota musi jakoś wrócić .Czy może ten spadek do 3v przepina styki na przekaźniku? Po prostu już nie mam więcej pomysłów.

Ps. kluczyk sprawdzony jakimś tam urządzeniem w firmie zajmującej się kodowaniem kluczyków i takimi tam bajerami - podobno sygnał bardzo dobry (zresztą tak jak pisałem wyżej te spadki napięcia są przy każdym wciśnięciu).

 

Hej,

 

Sygnał idzie zmodulowany po jednym kablu (nie pamietam pinu po stronie wzmacniacza i po stronie modułu komfortu, do sprawdzenia w WDS).

Jeżeli po wciśnięciu przycisku pilota sygnał moduluje się na wyjściu wzmacniacza (pin3) to jak po pierwsze bym sprawdził czy jest łączność na tym "kablu" o którym wcześniej pisałem.

Sygnał nie musi wracać. Komunikacja jest jednostronna. Ten "spadek" sygnału to modulacja która daje znać modułowi komfortu że ma otworzyć drzwi, klapę a to on już steruje przekaźnikami.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej po przeczytaniu wszystkich for i tematów o tym wzmacniaczu wziąłem się za to. najpierw objawy

Nie działa centralny z pilota od miesiąca, modół komfortu jakiś rok temu wyciągnąłem i czyscilem styki u działa wyśmienicie z przycisku na konsoli i z zamka drzwi a z pilota zero reakcji. juz od roku były problemy z tym że czasem łapał pilot za 3 razem lub 5 ale ustępowalo to na kilka dni a teraz padło całkiem

Dzisiaj przyszedł do mnie wzmacniacz antenowy ews/fzv po wymianie żadnej poprawy nie da się zakodowac żadnego z 4 kluczyków dostępnych w tej chwili (mam drugie bmw gdzie kluczyki działają)

Do czarnej wtyczki w wzmacniaczu dochodzą 2 kabelki a są 3 piny na jednym jest stale 12v a na drugim jest 9.14v

Sprawdzane z dwoma wzmacniaczami po ncisnieciu przycisków kluczyka żadnej reakcji napięcia. Co o tym sądzicie gdzie szukać dalej?

Dodam że czasem ale to raz na kilka dni zadziała otwieranie z pilota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Hej po przeczytaniu wszystkich for i tematów o tym wzmacniaczu wziąłem się za to. najpierw objawy

Nie działa centralny z pilota od miesiąca, modół komfortu jakiś rok temu wyciągnąłem i czyscilem styki u działa wyśmienicie z przycisku na konsoli i z zamka drzwi a z pilota zero reakcji. juz od roku były problemy z tym że czasem łapał pilot za 3 razem lub 5 ale ustępowalo to na kilka dni a teraz padło całkiem

Dzisiaj przyszedł do mnie wzmacniacz antenowy ews/fzv po wymianie żadnej poprawy nie da się zakodowac żadnego z 4 kluczyków dostępnych w tej chwili (mam drugie bmw gdzie kluczyki działają)

Do czarnej wtyczki w wzmacniaczu dochodzą 2 kabelki a są 3 piny na jednym jest stale 12v a na drugim jest 9.14v

Sprawdzane z dwoma wzmacniaczami po ncisnieciu przycisków kluczyka żadnej reakcji napięcia. Co o tym sądzicie gdzie szukać dalej?

 

Czy ktoś spotkał się z tym? Mam podobnie tylko, że drugie napięcie ok 8.5V. Czyściłem styki w przekaźnikach modułu GM5, wymieniłem go jak i wzmacniacz antenowy. HELP!

 

Edit: wyczytałem z angielskich for, że to raczej uszkodzone wzmacniacze :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wzmacniacze z inną "sprawna" e46 i wszystkie w tej drugiej działaja, w mojej żaden nie łapie fal pilota. O co kaman to dalej nie wiem :(

Na trzecim pinie masz 8.5v ? Jak wciskasz przycisk pilota to napięcie "oscyluje" pomiedzy jakimś zakresem napięć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wzmacniacze z inną "sprawna" e46 i wszystkie w tej drugiej działaja, w mojej żaden nie łapie fal pilota. O co kaman to dalej nie wiem :(

Na trzecim pinie masz 8.5v ? Jak wciskasz przycisk pilota to napięcie "oscyluje" pomiedzy jakimś zakresem napięć ?

Tak jakies 8.5V, nie- zero reakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wzmacniacze z inną "sprawna" e46 i wszystkie w tej drugiej działaja, w mojej żaden nie łapie fal pilota. O co kaman to dalej nie wiem :(

Na trzecim pinie masz 8.5v ? Jak wciskasz przycisk pilota to napięcie "oscyluje" pomiedzy jakimś zakresem napięć ?

Tak jakies 8.5V, nie- zero reakcji.

 

To masz w tym e46 ? Touring?

Jeżeli tak to problem masz na poziomie kluczyk wzmacniacz, dalej nie szukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam temacik tyle, że e39.

Pilot nie działa od zakupu auta, próbowałem kodować na wszystkie możliwe sposoby znalezione w necie i żaden nie działa.

Dobrałem się do modułu, na pierwszym pinie 12V, na trzecim też 12v a po wcisnięciu przycisku oscyluje w granicach 9-10V.

Wzmacniacz sprawny czy raczej do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zauważyłem, że nie mam standardowych okienek w Inpie w zakładce testu pilota/ów (białe kółka-nie aktywne, czarne kółka aktywne), zaś mogę tylko ręcznie (z inpy) wysłać sygnał na moduł komfortu i tyle..

O co tu kaman? Brak jakiegoś połączenia? Brak błędów w modułach GM, ZKE..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Zmieniałem wczoraj u siebie tenże wzmacniacz antenowy. Tak to wygląda w sedanie po zdjęciu tapicerki słupka:

G8cpKvh.jpg



O4paFdr.jpg

Na górze wzmacniacz z mojego auta, na dole kupiony używany za 15PLN. Szukałem go po numerze części, po VINIE i znalazłem ale i tak się okazało, że fabrycznie siedział inny (data produkcji taka sama jak auta), więc nie ma to raczej większego znaczenia. Ogólnie robota byłaby na pół godzinki, ale nie miałem dobrego klucza (torx 20) i ciężko było mi odkręcić jedną z dwóch śrub trzymających wzmacniacz, bo przeszkadzała tylna półka.

Po co w ogóle zmieniałem? Radio z dnia na dzień zaczęło gubić fale w centrum miasta, jakieś dziwne zakłócenia. Po zmianie wzmacniacza radio pięknie odbiera i dodatkowo kluczyk ma zasięg 25-30m, a wcześniej ledwo kilka metrów.

Za długo mi ten wzmacniacz nie pochodził - 3mies. i znowu gubi fale radiowe :roll: Mogę kupić następny, nie majątek ale co 3 mies. to mi się nie chce tego robić. Miałem pecha czy one tak wszystkie padają? Może da się jakoś naprawić ten wzmacniacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Odświeże troszke temat pytaniem czy otwieranie pilotem klapt bagażnika w sedanie także " przechodzi" przez ten wzmacniacz (moduł centralnego zamka) ?

Bo mam problem jak większośc

otwieranie zamykanie z panelu srodkowego działą poprawnie natomiast z pilota raz działa raz nie

z kluczyka nie działa bo jest uszkodzona wkąłdka ale to inna historia

I pytanie jak wyżej czy jak nie działa także otwieranie tylnej klapy z pilota wtedy gdy także drzwi sie nie chca otworzyć /zamknąć to ten sam problem czy klapa to oddzielny ma moduł

Od razu dostawać się do tego modułu czy rozebrać i sprawdzić akumulatorek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.