• Reklama

[E90/91] 318d/320d - Wymiana filtrów

czyli jak samemu naprawić swoje BMW - rady tych którzy już to zrobili.

Moderator: Kruk

[E90/91] 318d/320d - Wymiana filtrów

Postprzez paypal » 12 Lip 2010 18:22

Edit - nie mam już zdjęć, były tylko na hoście i po dłuższym czasie "wyparowały".

Witam,
Byc może okaże się to dla kogoś pomocne dlatego przy okazji wymiany materiałów eksploatacyjnych w moim samochodzie postanowiłem zrobić kilka fotek aby móć Wam pokazac co i jak oraz za co dokładnie się zabrac aby nie tracić cennego czasu.
Dodam także iz umieszczam to info w tym dziale gdyż w "Zrób to sam" poprostu zginie a tutaj być może bedzie bardziej pożyteczny.
W moim przypadku wymianie podlegały :
- filtr powietrza
- filtr paliwa
- filtr przeciwpyłkowy - klimy
- olej silnikowy

Całość działań trwała 4 h, jednakże robiłem to pierwszy raz dlatego też ze zdjęciami poniżej myślę iż wynik ten uda się skrócić o min 1 h.

Zaczynamy :D

Przedmiotem zabiegów była Bunia 318d 2007 rok

Image

Po otwarciu maski ukazuje nam się widok jak na zdjęciu poniżej. Zabieramy się za odkręcenie pierwszej części tj pokrywy mikrofiltra. Potrzebny do tego bedzie klucz 10, do odkręcenia jest 6 śrub - zaznaczone na czarno. Po odkręceniu dostajemy się do filtra przeciwpyłkowego - wymieniamy.

Image

Następnie wyciągamy zaślepki w rogach komory (przykrywają z jednej płyn hamulcowy, z drugiej kupe kabli :-).
Kolejny krok - odkręcamy dwie śrubki kluczem 10 (kolor czarny) a nastepnie cienkim płaskim śrubokretem podważamy zaczepy listwy (kolor żółty). Po tym wszystkim wyciągamy całośc w górę. Warto dodać iz od strony podszybia "siedzi" to tylkko na uszczelkach.
Nastepnie odkręcamy pokrywe plastikową (na czerwono)

Image

Kolejnym krokiem jest odkręcenie belek wzmacniających (zaznaczone na czarno). Przy nadkolach pasuje klucz 11 zaś na podszybiu 14. Sruba na podszybiu jest ukryta pod zaślepką - podważyć czymś cienkim.
Nastepnie odkręcamy drugą czesc plastikowej osłony (na czerwono) pamietając iz z prawej jej strony znajduje sie przypiety wąż - trzeba wypiąć aby nie uszkodzić. Sama pokrywa idzie dośc opornie z uwagi na gąbkę pod spodem i stosunkowo mało miejsca.

Image

Dobieramy sie juz do samego filtra powietrza - ściagamy kanał dolotowy - przykręcony na tzw gwiazdkę po środku, z prawej strony częśc ta jest poprostu wsunięta zaś z lewej od filtra jest na tzw zaczepie plastikowym - delikatnie.

Image

Ostatnia częśc do odkręcenia a jednoczesnie najgorsza. Tutaj uzywamy klucza nasadowego nr 8. Od razu jednak dopowiem iż potrzeba jest narzedzia długiego - minimum 15cm aby dostac sie do jednej ze śrub znajdującej sie po lewej stronie zaraz pod wężem z kablami.

Image

A tu widok na ukrytą śrubę

Image

Ukazuje nam się nastepnie widok samego filtra. Ja miałem taki syf iż pod nim musiałem jeszcze odkurzaczem przejechać z różnych owadów :shock:

Image
Image

A tu stan filtra - jako ciekawostka

Image

Jesli ktos chce wymieniac tylko te dwa filtry tutaj działania się kończą. Ja zmieniałem jeszcze olej i filtr oleju a wiec nie składałem całości.
Na poniższym zdjęciu widać wlew oleju oraz kopułę filtra. Bardzo łatwo ja odkręcić kluczem o rozmiarze 34. Warto nadmienic iz trzeba wymienić tam także dużą uszczelkę zamontowaną na kopule od strony wewnętrznej - jest w komplecie z filtrem.
Kolor czerwony - wlew, kolor żółty - filtr oleju.

Image

Aby spuścić olej oraz dostać sie do filtra paliwa - nasz kolejny filtr do wymieny - należy wejśc pod samochód. Tam odkręcamy kilkanaście śrubek kluczem nr 8 i ściągamy plastikową osłonę. Jeśli chcemy dostać sie do filtra a nie do samego spustu oleju odkręcamy także kolejną osłonę znajdującą sie w środkowej części.
Widok mamy taki :

Image

Na żółto zaznaczony spust oleju.
Dalej na czerwono zaznaczone dwa mocowania filtra - jedno na klucz 13, drugie na tzw gwiazdkę. Odkręcamy obydwie a nastepnie wyciagamy zawleczkę (od strony tylnej auta). Po jej demontazu filtr obkręcamy i wyciagamy z mocowania (paliwo nie cieknie, jest blokada). Z drugiej strony mocowanie jest cybantem na klucz krzyżak - tutaj paliwo leci a wiec przydaje sie jakiś kubełek aby nie zaśmiecić sobie podłogi. Obie strony zaznaczone kolorem czarnym.
Wymiana raczej banalna wiec nie ma sie co rozpisywać.


Mam nadzieję iz powyższa całość niektórym się przyda.
Uwagi mile widziane, robiłem to pierwszy raz wiec może coś da sie obejśc czy zrobić inaczej.
Ostatnio edytowano 26 Maj 2017 20:24 przez paypal, łącznie edytowano 2 razy
Awatar użytkownika
paypal
 
 
 
Posty: 460
Dołączenie: 10 Paź 2009 11:56
Miejscowość: Świętochłowice
Moje BMW: E 90 318d 2007 Chip by MR Motors 163KM 364Nm
E 83 LCI 2006 2.0d Chip by Bimmer 185KM X-Drive

Re: E90/91 318d/320d - Wymiana filtrów - FOTO STORY

Postprzez klagosz » 12 Lip 2010 19:20

Kolego słowa uznania dla ciebie:
SUPER POST :cool2:
Oby jak najwiecej takich pomocnych ludzi jak ty było na forum.
Awatar użytkownika
klagosz
 
 
 
Posty: 2861
Dołączenie: 07 Lip 2009 22:13
Miejscowość: Małopolska
Moje BMW: Były klekoty od 118d do 335d,
M3 E92, C63 AMG obecnie F10 E.X3,X5

Re: E90/91 318d/320d - Wymiana filtrów - FOTO STORY

Postprzez paypal » 14 Lip 2010 10:37

klagosz napisał:Kolego słowa uznania dla ciebie:
SUPER POST :cool2:
Oby jak najwiecej takich pomocnych ludzi jak ty było na forum.

Dzieki, jak będe wymieniał jakies następne rzeczy także zrobie foto story
Ostatnio edytowano 14 Lip 2010 15:31 przez paypal, łącznie edytowano 1 raz
Awatar użytkownika
paypal
 
 
 
Posty: 460
Dołączenie: 10 Paź 2009 11:56
Miejscowość: Świętochłowice
Moje BMW: E 90 318d 2007 Chip by MR Motors 163KM 364Nm
E 83 LCI 2006 2.0d Chip by Bimmer 185KM X-Drive

Re: E90/91 318d/320d - Wymiana filtrów - FOTO STORY

Postprzez AO » 14 Lip 2010 10:57

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2:
było:
E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)
E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(
E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:
Awatar użytkownika
AO
 
 
 
Posty: 1999
Dołączenie: 27 Wrz 2009 17:46
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: nie mam

Re: E90/91 318d/320d - Wymiana filtrów - FOTO STORY

Postprzez seb » 12 Gru 2010 21:53

Wlasnie jestem po wymianie filtr powietrza ;)

Musze przyznac ze niezla męczarnia, mój był totalnie czarny.

pozdrawiam i dziękie za HOWTO :D
seb
 
 
 
Posty: 137
Dołączenie: 16 Mar 2007 19:32
Miejscowość: Wrocław
Moje BMW: F31 318DA

Re: E90/91 318d/320d - Wymiana filtrów - FOTO STORY

Postprzez dario24-84 » 13 Gru 2010 19:37

Dobra robota kolego :cool2:
dziekowac
Lepiej zapnij pasy, bo mozesz nie wrocic z trasy!
Awatar użytkownika
dario24-84
 
 
 
Posty: 98
Dołączenie: 14 Mar 2010 17:37
Miejscowość: Kisielice
Moje BMW: ....

Re: E90/91 318d/320d - Wymiana filtrów - FOTO STORY

Postprzez kota » 14 Gru 2010 02:40

Identycznie robił mój mechanik :cool2: :cool2: :cool2:
Nic dodać :lol: :D
Image
Awatar użytkownika
kota
 
 
 
Posty: 612
Dołączenie: 07 Lis 2009 18:41
Miejscowość: Emmerich am Rhein
Moje BMW: E 91 320D 2006 było ;( ,było E91 320D 2011 184PS ;) jest F31 320D 2016 , 190ps

Re: E90/91 318d/320d - Wymiana filtrów - FOTO STORY

Postprzez Peszko » 14 Gru 2010 15:40

Słowa uznania dla kolegi, szkoda że nie było tego wcześniej:) wtedy zajęłoby mi to mniej czasu :cool2:
Awatar użytkownika
Peszko
 
 
 
Posty: 151
Dołączenie: 31 Maj 2010 21:40
Miejscowość: Śląskie
Moje BMW: E90 318d '07 160ps 360Nm - Było

Re: E90/91 318d/320d - Wymiana filtrów - FOTO STORY

Postprzez arnold » 15 Gru 2010 09:45

:cool2:
Awatar użytkownika
arnold
 
 
 
Posty: 1423
Dołączenie: 12 Gru 2009 00:27
Miejscowość: Mazowieckie
Moje BMW: czarne, duże, jasne w środku ;p

Re: E90/91 318d/320d - Wymiana filtrów - FOTO STORY

Postprzez solarisbus » 15 Gru 2010 10:34

paypal napisał:Uwagi mile widziane, robiłem to pierwszy raz wiec może coś da sie obejśc czy zrobić inaczej.


Mając zdemontowane wszystkie te osłony i filtr powietrza należało zmienic przy okazji filtr odmy.

Pozdr.
solarisbus
 
 
 
Posty: 72
Dołączenie: 23 Lip 2009 13:33
Miejscowość: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E65 730dA 2003
K100RS 1989
R1150RT 2003

Re: E90/91 318d/320d - Wymiana filtrów - FOTO STORY

Postprzez Nurek » 15 Gru 2010 13:56

Do takich porad jest właściwe miejsce na forum i tam to przenoszę.
Nie róbcie bałaganu..... :nienie:
pozdrawiam
Paweł
Awatar użytkownika
Nurek
 
 
 
Posty: 3867
Dołączenie: 26 Paź 2004 21:13
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: Było: E46 330cdA M57N
Volvo XC60 D4 aut.
Jest: Volvo XC90 D5 R-design

Re: [E90/91] 318d/320d - Wymiana filtrów

Postprzez alexik81 » 30 Kwi 2011 12:13

Fajny opis, dzięki wielkie, właśnie zamierzam sam wymienić filtr przeciwpyłkowy, mam do tego następujące pytanie odnośnie skasowania tego stanu w komputerze, jak należy to zrobić, żeby tylko ta jedna pozycja była wyzerowana?
alexik81

Image
Awatar użytkownika
alexik81
 
 
 
Posty: 81
Dołączenie: 19 Sty 2010 22:02
Miejscowość: Lublin
Moje BMW: E91 320d 163KM, 2006r było, jest E91 320d 184KM 2010r. M-Pakiet:)

Re: [E90/91] 318d/320d - Wymiana filtrów

Postprzez mypumas » 28 Lis 2011 09:39

Świetna instrukcja.
Właśnie jestem po wymianie filtrów(jakieś 3h).
Co można dodać to na niżej załączonym zdjęciu
Image
warto odkręcić te 2 śrubki co w dużym stopniu ułatwia wyciągnięcie obudowy z filtra i jej włożenie spowrotem.
mypumas
 
 
 
Posty: 51
Dołączenie: 11 Paź 2010 11:56
Miejscowość: Imielin
Moje BMW: E90 320d, 2006

Re: [E90/91] 318d/320d - Wymiana filtrów

Postprzez Przemo84 » 03 Sty 2012 11:00

:cool2: bardzo dobry poradnik jak i co... bez zbędnego szukania :cool2:
*****Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno*****
Awatar użytkownika
Przemo84
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 18
Dołączenie: 16 Gru 2011 20:17
Miejscowość: Busko-Zdrój
Moje BMW: E91 320d 2007

Re: [E90/91] 318d/320d - Wymiana filtrów

Postprzez Sincere » 03 Sty 2012 23:10

czesc mam pytanie bo nie moge znaleść dokładnej odpowiedzi; zakupilem filtr paliwowy KNECHT KL 579 D w Intercarsie gdzies słyszałem, że ponoć nie pasuje.. nei chce się naciąć bo nie przyjma zakładanego zwrotu (a przecież dali mi taki jako, że ma pasować do mojego modelu) jak to w końcu z tym jest?? trzeba go zalewać?
Awatar użytkownika
Sincere
 
 
 
Posty: 491
Dołączenie: 12 Lut 2010 20:08
Moje BMW: Było: E90 320d 2007
Zostało: E39 530dA 2002 Sedan

Następna

Powróć do Zrób to sam - gotowe recepty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: radziok83 oraz 5 gości