Skocz do zawartości

[Exx] Odpowietrzanie hamulców


Rekomendowane odpowiedzi

Do tej imprezy potrzebne sa dwie osoby, przezroczysty wezyk, klucz do odpowietrznikow, sloiczek oraz butelka plynu hamulcowego odpowiedniej klasy. Zaczymy pojedynczo od kola na najdluzszym przewodzie hamulcowym (jak zbiorniczek jest po stronie kierowcy to zaczynamy od kola po stronie pasazera z tylu. Nalezy zamocowac na odpowietrzniku wezyk i wlozyc go w szklany sloiczek (nic z tworzyw sztucznych). Nastepnie mocujemy sobie na odpowitrzniku kluczyk (wezyka nie sciagamy). Jedna osoba siedzi w aucie i pompuje hamulec. Dwa - trzy nacisniecia i trzyma pedal. My w tym momencie popuszczamy odpowietrznik i plyn wezykiem splywa do sloiczka - pedal jednoczesnie wpada w podloge (spuszczamy cisnienie). Zanim kolega pusci pedal zakrecamy odpowietrznik i od nowa - trzy nacisniecia i trzyma. Znow popuszczamy odpowietrznik i plyn splywa. Kontrolujemy co chwile poziom w zbiorniczku. Trzeba go regularnie dolewac, gdyz w przeciwnym razie zapowietrzymy uklad na nowo. Nastepnie bierzemy sie za drugie kolo z tylu i powtorka z rozrywki. Pozniej przod i na koncu kolo przy zbiorniczku na najkrotszym przewodzie.

 

P.S. Jezeli uklad jest zapowietrzony to bedzie to widzac na wezku. Dla tego najlepiej zakladac przezroczysty. Pompowac i spuszczac wezykiem plyn trzeba do czasu, az bedzie szedl czysty plyn. Jakiekolwiek pecherzyki powietrza w wezyku oznaczaja, ze uklad jest nadal zapowietrzony.

 

Po calej imprezie hamulec ma byc twardy i nie dac sie napompowywac. Generalnie na zgaszonym silniku powinien miec niewielki skok (bez serva). Na poczatku bedzie miekki ale w miare odpowietrzania bedzie sie robil coraz twardszy i tak ma byc.

 

Odpowietrzniki to takie "cycki" na zaciskach hamulcowych. Jak nie zgubiliscie, to sa na nich gumowe kapturki.

 

Pamietajcie - samo sie nie odpowietrzy. Odkrecenie odpowietrznikow nic nie da jezeli ktos nie napompuje i nie przytrzyma nacisnetego hamulca.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Pompa od ABS nic do tego nie ma przecież zaworki chodzą dopiero jak ABS zaczyna działać a do takiego ASO to ja bym auta nie oddał.Sprawdzałem terz nawet w TIS i nic takiego nie pisze a to jak sie odpowietrza hamulce w aucie z automatyczną skrzynią abs asc i Bóg wie czym jeszcze :twisted2:
www.klinika-bmw.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj TIS pisze "Carry out bleeding routine only after opening ABS hydraulic system - refer to BMW Diagnosis system No. 50" ale ni cholery nie moge znalezc dokumentu, do ktorego kaza sie odwolac...
były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam.Do odpowietrzenia ukladu hamulcowego wystarczy jedna osoba.Lejemy plyn do zbiorniczka zakladamy przezroczysty wezyk na odpowietrznik i wkladamy go do butekli z plynen hamulcowym(wezyk musi byc zanurzony w plynie)odkrecamy troche odpowietrznik i naciskamy pare razy na pedal hamulca obserwujemy cz pojawiaja sie jeszcze pecherzyki powietrza jesli nie zakrecamy odpowietrznik i przechodzimy do nastepnego kola.Wylewamy nadmiar plynu z butelki do zbiorniczka.Zaczynamy zawsze od kola najdalej oddalonego od pompy hamulcowej.Od 15 lat jestem mechanikiem samochodowym i zawsze robilem to w sposob opisany powyzej.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa od ABS nic do tego nie ma przecież zaworki chodzą dopiero jak ABS zaczyna działać a do takiego ASO to ja bym auta nie oddał.Sprawdzałem terz nawet w TIS i nic takiego nie pisze a to jak sie odpowietrza hamulce w aucie z automatyczną skrzynią abs asc i Bóg wie czym jeszcze :twisted2:

 

Już wiem dlaczego,

 

auto powinno być odpalone (albo zapłon żeby było napięcie na module od ABS) a najlepiej odpalone żeby było odpowiednie ciśnienie na pompie...ale to też nie gwarantuje odpowiedniego odpowietrzenia pompy ABS-u,

Na suchą pompę trzeba czasem wtłoczyć odpowiednio większe ciśnienie aby ruszyć suche zaworki..

info zdobyte od PAPKE BOSCH SERWIS.

 

A i w tym przypadku (odpowietrzenia pompy ABS) zaczynamy od koła najbliżej położonego od pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja dodam tyle, że pompa hamulcowa zużywa się przez takie pompowanie, dlatego zalecam dla większości aut:

poluzować odpowietrznik, zalać pompę płynem i czekać aż płyn zacznie cieknąć, po kolei każde koło licząc od najdalszego, na koniec sprawdzić "twardość" pedału - jeśli miękki zastosować metodę 1 (reaven) - tu dodam, że można to wykanać samemu dysponująć jakimś kołkiem służącym do zapierania pedału o fotel

do odpowietrzania "grawitacyjnego" dodam oczywiście, że w niektórych autach płyn po prostu nie chce sam lecieć i trzeba pompować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To wstyd, że na tym forum wypowiadają się mechanicy-świadczy to o ich kompetencjach-jeżeli ktoś właśnie rzucił majzel i młotek to niech nie wypisuje bzdur o odpowietrzaniu nowoczesnego samochodu metodą jedna osoba i butelka z wężykiem! Nie sposób uzyskać odpowiedniego przepływu płynu eliminującego pęcherzyki z miejsc;zaworki ABS, reduktory ciśnienia, elementy kompensacyjne ASR przy takiej metodzie. Niezbędna jest współpraca 2 osób opisana na początku lub podłączenie do zbiorniczka z płynem (w miejsce nakrętki) urządzenia wytwarzającego odpowiednie ciśnienie co jest wymagane w prawdziwej, nowoczesnej stacji obsługi-w takim wypadku praca zostaje wykonana przez jedną osobę i sprowadza się do spuszczania płynu przez odpowietrzniki.

Jeżeli układ nie jest napełniony płynem zachodzi konieczność wstępnego napełnienia układu.

Nie jet wymagane a w niektórych wypadkach zabronione odpalanie i załączanie zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna osoba siedzi w aucie i pompuje hamulec. Dwa - trzy nacisniecia i trzyma pedal. My w tym momencie popuszczamy odpowietrznik i plyn wezykiem splywa do sloiczka - pedal jednoczesnie wpada w podloge (spuszczamy cisnienie). Zanim kolega pusci pedal zakrecamy odpowietrznik i od nowa - trzy nacisniecia i trzyma. Znow popuszczamy odpowietrznik i plyn splywa.

popuszczamy odpowietrznik w momencie gdy pomocnik zacznie pompowac czy dopiero jak wcisnie pedal i go przytrzyma, powtarzamy czynnosc do tond az bedzie lecial czysty plyn bez pecherzykow(czyli na jednym koles tak: zakrece odpowietrznik i znowu ?? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 2 miesiące temu...

Witam

Też sądzę ,że metoda stara jest właściwa ale mam pytanie ?

Wymieniłem u siebie klocki przód i przy kole od strony kierowcy musiałem odkręcić odpowietrznik ,ponieważ tłok nie chciał wejść na tyle aby wszedł klocek.

Sądzę ,że układ się zapowietrzył (hamuje ale nie tak jak wcześniej)

Teraz pytanie czy muszę odpowietrzać cały układ czy tylko to jedno koło ?

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, żę ruszałeś odpowietrznik. Są specjalne przyrządy do wciskania tłoczków hamulcowych. Ale skoro już zapowietrzyłeś układ to radzę przy okazji wymienić płyn hamulcowy i odpowietrzyć cały układ hamulcowy. Jestem po takim zabiegu. Pracy nie jest dużo, a efekty na prawdę odczuwalne.
marek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIESZ ROBIŁEM TO NA DWORZE I JESZCZE DO TEGO ZACZĄŁ PADAĆ DESZCZ NIE MIAŁEM INNEGO POMYSŁU :cry:

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam

rozmawiałem dzis z kolegą mechanikiem i mówi że można odpowietrzyć hamulce programem - nie zapytałem jakim ?

np. włanczam programem pompowanie na prawe tylne koło i ide odkręcić odpowietrznik itd.-teoretycznie może to zrobić jedna osoba

wie ktoś czy ISTA ma taką możliwość ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Super :D

W Rheingold jest coś takiego - pompa pompuje ,ale nie wiadomo gdzie .

W Inpie moźna wybrać koła do których pierwsze ma pompować np zacząć od tego który jest najdalej pompy itd ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Nie wiem o co B, ale tyle jedna osoba wspomniała o kolejności w przypadku ABS...


Z kolei na amerykanskich filmikach w przypadku M2 czy F30 330i... mowia aby zaczynac po najdluzszym przewodzie od pompy czyli : prawy tyl, lewy tył, prawy przod i koniec na lewy przod... ja juz sam nie wiem, bo w przypadku aut z ABS mowia odwrotnie:


od 8:30


https://www.youtube.com/watch?v=YEKCyk2QsbQ. od 25:20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.