Skocz do zawartości

[EXX] Deaktywacja EGR M57


dumik

Rekomendowane odpowiedzi

http://s56.radikal.ru/i153/0907/0f/19efe5521a30.jpg

 

 

http://s46.radikal.ru/i111/0907/54/69ed0722b145.jpg

 

 

http://i008.radikal.ru/0907/5d/0479065662b8.jpg

 

 

http://i017.radikal.ru/0907/7b/48df42116eb0.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/11/61ae680d4100.jpg

 

 

http://i065.radikal.ru/0907/31/921bbcee69e9.jpg

 

 

http://s56.radikal.ru/i153/0907/03/7d2c7632306c.jpg

 

 

http://i070.radikal.ru/0907/0d/3fcdaf7b9c0c.jpg

 

 

http://s57.radikal.ru/i156/0907/3b/fbfffe4a8ced.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/83/192a897e6778.jpg

 

 

http://s52.radikal.ru/i137/0907/5e/a2b49d31aa97.jpg

 

 

http://s40.radikal.ru/i088/0907/da/897de4edce8d.jpg

 

 

http://s47.radikal.ru/i117/0907/02/663edb048036.jpg

 

 

http://i058.radikal.ru/0907/15/892428ec9a0c.jpg

 

:cool2: i silnik oddycha jak dziecko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest minimalna różnica na dolnych obrotach w zwiazku z tym ze silnik dostaje więcej powietrza dalo sie to odczuć u mnie

podlaczalem tez pod kompa na inpie: air flow ktory podaje przeplywka sie zwiekszyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam ale nie znam niemieckiego. czyli ten niebieski przewod zatykam w obie strony a ta gumowa rure nakladam spowrotem tak?

 

 

wlasnie tak! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem po co zdejmować rure od dolotu jak tylko wężyk wystarczy zaślepić śrubkami. Niektórzy mówią żeby jeszcze blaszkę podlaczyc pod dolot od erg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem po co zdejmować rure od dolotu jak tylko wężyk wystarczy zaślepić śrubkami. Niektórzy mówią żeby jeszcze blaszkę podlaczyc pod dolot od erg.

 

rure warto zdjąc po to, zeby zajrzec do srodka EGR. Jesli bedzie bardzo brudno, to mozna przypuszczac ze w kolektorze jest taki sam syf, a wtedy juz warto zdemontowac kolektor i go wyczyscic porządnie (i przy okazji skontrolowac stan sławnych klapek, jesli ktos ma ten wynalazek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanie odnośnie tego zabiegu a raczej odnośnie działania EGR. Czy te małe rurki które zaślepiamy sterują zaworem EGR i w jaki sposób odetniemy dopływ spalin tą dużą rurą skoro zawór EGR (jak widać na zdjęciach będących instrukcją czyszczenia EGR) ma przelot tak czy inaczej ?? Pytam ponieważ chciałbym zrozumieć całą ideę zanim zastosuję ten patent.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr jest sterowany przez elektrozaworek [taki sam jak przy turbo] do którego dochodzi wężyk podcisnieniowy który zaślepiamy z dwóch stron j.w - powoduje to ze egr jest cały czas zamknięty na spaliny i na niskich obrotach przepuszcza więcej powietrza

 

można to łatwo sprawdzić na INPIE zobaczcie jaką wartość air flow podaje komp przed i po tym zabiegu [przynajmniej u mnie była różnica]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc po tygodniu testowania odłaczonego EGR:

 

+troche mniejsze spalanie - o ile to nie wiem bo robiłem inne trasy, ale ekonomizer mniej sie wychyla

+silnik troche lpeiej ciągnie od dołu

+silnik nie słabnie po długotrwałym "pałowaniu" - myśle że jest to spowodowane brakiem spalin w kolektorze które podgrzewają go dodakowo

 

-gdzies wyczytałem że turbo sie bardziej zagrzewa bez egra - z moich obserwacji wynika ze to chyba prawda - po wystudzeniu turbo i wyłaczeniu silnika, wydech just dużo bardziej gorący, "trzeszczy" jak diabli.

-turbo jest głośniejsze, głównie w sensie ze słychać typowy gwizd pracy ale nawet pod małym obciązeniem i gwizd gdy schodzi z obrotów - na podpiętym egr tego nie ma.

 

Inpa wywala błąd zbyt duzej masy powietrza - faktycznie na niskich obrotach przepływomierz ma o około 100-15 jednostek powietrza więcej niż powinien mieć

 

Jakie Wy macie obserwacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio robilem u siebie pozadek z wezykami od pocisnienia - wymiana ich jak i elektrozaworek od sterowania turbo. Sciagalem kolektor i przy okazji zauwazylem ze mimo ze EGR mialem zaslepiony - on dalej pracował! Jak zajrzalem do EGR bylo widac delikatny nagar, a ta iglica w miejscu gdzie sie wysuwa i chowa byla czysciutka. Wyczyscilem zawor jeszcze raz i teraz mam podlaczony.

Oczywiscie po wymianie wezykow i elektrozaworka auto chodzi duzo zwawiej bez porownania z podlaczonym zaworem EGR, ale jeszcze raz go sobie zaslepie i porownam.

 

Edit

 

Zauwazyłem już rożnice, z EGR pali wiecej! odłączam go ponownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ostatnio robilem u siebie pozadek z wezykami od pocisnienia - wymiana ich jak i elektrozaworek od sterowania turbo. Sciagalem kolektor i przy okazji zauwazylem ze mimo ze EGR mialem zaslepiony - on dalej pracował! Jak zajrzalem do EGR bylo widac delikatny nagar, a ta iglica w miejscu gdzie sie wysuwa i chowa byla czysciutka. Wyczyscilem zawor jeszcze raz i teraz mam podlaczony.

Oczywiscie po wymianie wezykow i elektrozaworka auto chodzi duzo zwawiej bez porownania z podlaczonym zaworem EGR, ale jeszcze raz go sobie zaslepie i porownam.

 

Edit

 

Zauwazyłem już rożnice, z EGR pali wiecej! odłączam go ponownie

 

 

dlatego niektórzy dodatkowo zaślepiają monetą dopływ spalin do egr ponieważ on potrafi się zaciąć i jest po prostu nie domknięty i dlatego spaliny mimo zaślepionego wężyka dalej lecą .....

dziś też go chyba odłączę i zobaczymy....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Myślicie, że ta metoda sprawdzi się i da coś przy tym silniku:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2004/october/browse/engine/

? Nie działa to jakoś szkodliwie na DPF?

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
http://s56.radikal.ru/i153/0907/0f/19efe5521a30.jpg

 

 

http://s46.radikal.ru/i111/0907/54/69ed0722b145.jpg

 

 

http://i008.radikal.ru/0907/5d/0479065662b8.jpg

 

 

http://i017.radikal.ru/0907/7b/48df42116eb0.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/11/61ae680d4100.jpg

 

 

http://i065.radikal.ru/0907/31/921bbcee69e9.jpg

 

 

http://s56.radikal.ru/i153/0907/03/7d2c7632306c.jpg

 

 

http://i070.radikal.ru/0907/0d/3fcdaf7b9c0c.jpg

 

 

http://s57.radikal.ru/i156/0907/3b/fbfffe4a8ced.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/83/192a897e6778.jpg

 

 

http://s52.radikal.ru/i137/0907/5e/a2b49d31aa97.jpg

 

 

http://s40.radikal.ru/i088/0907/da/897de4edce8d.jpg

 

 

http://s47.radikal.ru/i117/0907/02/663edb048036.jpg

 

 

http://i058.radikal.ru/0907/15/892428ec9a0c.jpg

 

:cool2: i silnik oddycha jak dziecko

 

 

Mógłby ktoś odświeżyć te fotki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://s56.radikal.ru/i153/0907/0f/19efe5521a30.jpg

 

 

http://s46.radikal.ru/i111/0907/54/69ed0722b145.jpg

 

 

http://i008.radikal.ru/0907/5d/0479065662b8.jpg

 

 

http://i017.radikal.ru/0907/7b/48df42116eb0.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/11/61ae680d4100.jpg

 

 

http://i065.radikal.ru/0907/31/921bbcee69e9.jpg

 

 

http://s56.radikal.ru/i153/0907/03/7d2c7632306c.jpg

 

 

http://i070.radikal.ru/0907/0d/3fcdaf7b9c0c.jpg

 

 

http://s57.radikal.ru/i156/0907/3b/fbfffe4a8ced.jpg

 

 

http://i062.radikal.ru/0907/83/192a897e6778.jpg

 

 

http://s52.radikal.ru/i137/0907/5e/a2b49d31aa97.jpg

 

 

http://s40.radikal.ru/i088/0907/da/897de4edce8d.jpg

 

 

http://s47.radikal.ru/i117/0907/02/663edb048036.jpg

 

 

http://i058.radikal.ru/0907/15/892428ec9a0c.jpg

 

:cool2: i silnik oddycha jak dziecko

 

 

Mógłby ktoś odświeżyć te fotki ?

 

 

Jestem za gdyż nie widać już za wiele:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.