Jak się za to zabierasz to znaczy że wiesz jak zdjąć poduszkę. Należy sprawdzić czy jest jedno czy dwu nabojowa, oraz czy taśma jest w wersji przed czy po lifcie (oczywiście robimy to przy odpietym akumulatorze). W moim przypadku poduszka jedno nabojowa, taśma przediftowa czyli wychodzą z niej przewody których nie da się odpiąć. Jeśli masz taką taśmę to niestety trzeba ją wymienić. Zdejmujemy dolną część osłony kolumny, odpinany wtyczki od taśmy (X10170 i X10195)

Odkręcamy kierownicę, od spodu jest przykręcona taśma na 3 śrubki które odkręcamy i wymieniamy taśmę z takiej:

Na taką z charakterystyczną 4 pinową kostką:

Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności, jako że posiadam moduł TCU to kupiłem poduszkę z przyciskami do obsługi telefonu.
We wtyczce która idzie do taśmy od strony kolumny kierowniczej brakuje 3 przewodów. Uzupełnimy braki:
Pin 2 i 4 przewody 1,5m
Pin 3 2m


Dwa z trzech przewodów można podłączyć za licznikiem, za midem itp. jednak robimy tak jak chciała fabryka. Przekładamy przewody na kolumnę i przeciągamy na drugą stronę deski za schowek pasażera. Oczywiście schowek należy zdemontować. Nad modułem GM znajduje się puszka a w niej kasetki z przewodami:

Teraz patrząc od strony taśmy pin2 to terminal R podpinamy za schowkiem tam gdzie przewody fioletowe z szarym paskiem, a pin4 z przewodami białymi z szarym paskiem i żółtymi kropkami, czyli I-BUS. Ostatni przewód od pinu3 przeciągamy do komory silnika pod prawy filtr kabinowy


Podpinamy go do sterownika silnika do 40 pinowej wtyczki pod pin nr27.


Przewód zmienia u mnie kolor ponieważ brakło mi pinów i wykorzystałem jeden ze starej instalacji i lutowale. Generalnie wszystko działa bez kodowania ale wypadałoby to zrobić, z ciekawostek jak mamy zestaw głośnomówiący (u mnie TCU) to strzałkami góra dół przeglądamy książkę telefoniczną na wyświetlaczu licznika (licznik z dużym OBC). Jeśli temat nie wyczerpany do końca to czekam na sugestie
