Skocz do zawartości

[E36] przeróbka manualnych szyb na elektryczne


Rekomendowane odpowiedzi

podpinam według schematu,opisze ci jak to robie,moze szanowni koledzy znajdą moj bład. przekazniki z orginalnymi kostkami wiec nie ma mozliwosci pomylić przewodów. styk 87 plus i przewód jasno czerwony z przełacznika szyb łaczę razem i podpinam prostownik z plusową roczką, kolejnie styki 87a i 86 to masa łacze wszystko razem oraz bronzowy przewód z przełacznika szyb i podpinam minus z prostownika styki 30 idą do silniczka szyb a 85 do przełacznika szyby. przełacznik do szyb sprawdzałem i jest dobrze podłaczone podswietla sie, teraz pytanie czy mam odpowiednie mechanizmy szyb? bo mam wejscie na dwie kostki,jedną na dwa piny grube,a drugie na 4 cieniutkie. oraz czy przekazniki są odpowiednie, mam takie same jak kolega ktory tutaj tez miał problem ale chodzą szyby. oraz na kosce jest dioda ktora łaczy styk przekaznika 86 - 85. prosze o jaki kolwiek pomysł co nie tak robię. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Może masz pomylony opis styków, tzn inaczej jest na rysunku a inaczej idą połączenia. Wygrzebałem swój schemat, możesz spróbować wg. niego: Styki nr 30 idą do silnika szyby, styki 87 to minusy, łączą się ze sobą i z kablem od przełącznika. Styki 87a to plus, łączy się ze stykiem 85 jednego przekaźnika i stykiem 86 drugiego przekaźnika. Wolne styki 85 i 86 idą do przełącznika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...
Cześć. Zrobiłem wg. Schematu. Niestety mam przełączniki pod różową płaską kostkę i nie działa prawdopodobnie dlatego że ten Przełącznik podaje za małe napięcie ok 4-6 miliwoltów więc przekaźnik nie ma jak się zewrzeć. Czy ktoś mógłby coś poradzić. Może są jakieś Przekaźniki które potrzebują mniejsze napięcie.. Albo w środku coś przelutować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę od przełącznika i złącz kable odpowiedzialne za pracę silnika w górę lub dół. Wtedy wykluczysz przełącznik lub źle podłączona instalację. Czasami przekaźniki mają inny opis i trzeba przepiąć kable.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.