• Reklama

[F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

czyli jak samemu naprawić swoje BMW - rady tych którzy już to zrobili.

Moderator: Kruk

[F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

Postprzez Krzysiek.P. » 05 Sie 2019 14:45

F30 nie należy do cichych samochodów w środku, dużo ludzi na to narzeka, więc postanowiłem coś z tym sam zrobić. Nie chciałem wydawać kupy kasy na profesjonalną firmę, a jako że lubię dłubać sam przy samochodzie też, zbadalem temat i wybrałem:
- Maty butylowe (żeby nie musieć korzystać z opalarki)
- Pianka kauczukowa

Chcę zaznaczyć, że nie jestem specjalistą od wygłuszeń. Wiedzę na ten temat czerpałem z internetu, więc mogłem nawet zrobić to źle (albo niezgodnie ze sztuką) lub dobrać złe materiały (ale raczej nie ma to miejsca). Proszę więc mieć to na uwadze :)

Wygłuszenie drzwi:

1) Musimy pozbyć się zewnętrznej części rączki drzwi, jest tam wiele zatrzasków, latwo coś urwać, więc do tego polecam plastikowy przyrząd do rozbierania wnętrz samochodów (również polecam na youtube poszukać video jak się rozbiera drzwi, dużo łatwiej potem – np kes motorsports). Pod tym plastikiem są dwie śruby torx, odkrecamy je.

Image

2) Następnie musimy już zdjąc cały boczek, trzyma się na zatrzaskach więc trzeba użyć sporej ilości siły, ale wychodzi raczej bez problemu

Image
Image

3) Ściągamy oryginalną piankę wygłuszającą wraz z klejem i dokładnie czyścimy i odtłuszczamy powierzchnie (na zewnątrz i wewnątrz). Zdjęcie nr 2 tutaj pokazuje ilość oryginalnego wygłuszenia BMW...

Image
Image

4) Teraz zabieramy się za wygłuszanie wewnętrznej części drzwi. Należy najdokładniej jak się da wypełnić szczeliny matą butylową (bądź bitumiczną albo inną, którą wybierzecie). Polecam do tego przycinać z kartonu szablony, dopasowywać i dopiero docinać z mat odpowiednie kawałki. Maty mają swój klej, więc naklejamy je na blachę i dociskamy rolką.

Image

5) Gdy część wewnątrz już zrobiona, tę samą matę wykorzystujemy do „zamknięcia” komory drzwi. Musi być to zrobione szczelnie, wszystkie otwory muszą zostać zakryte dla dobrej izolacji. Tutaj należy pamietać o uchwytach i mocowaniach, aby ich nie zakryć.

Image

6) Kolejny etap to naklejenie pianki kauczukowej na boczek drzwi. Im staranniej to wykonamy tym lepiej. Jeszcze raz trzeba pamietać o otworach, uchwytach itp (na zdjęciu przed wycięciem).

Image

7) Ostatni etap to założenie boczka, wkręcenie śrub i wciśnięcie plastiku rączki na miejsce. Koniec, drzwi zrobione.

Bagażnika nie będę opisywał szczegółowo. Tam dostęp jest prosty. Wyciągamy okładziny i na blachę kładziemy maty butylowo (lub inne). Ja dodatkwo położyłem piankę na blachę klapy (nie matę, żeby za ciężko nie było i żeby bagażnik nadal się sam unosił).

Wrażenia i czy warto?

Cały zestaw mat butylowych i pianki kauczukowej kosztował mnie 600 zł (dla zainteresowanych mogę polecić sklep, z którego kupowałem). Operacja trwała jedną całą sobotę. Nie potrzeba tutaj żadnych właściwie umięjętności tylko trochę chęci, cierpliwości i samozaparcia. Dla mnie praca przy tym była przyjemnością, jak wszystko co można zrobić dla swojego samochodu :)
Teraz czy warto, czy jest zmiana? Niestety nie miałem urządenia do pomiaru głośności w samochodzie, więc nie przedstawie suchych decybeli. Jednak subiektywna ocena nie pozostawia złudzeń. Jest dużo ciszej w samochodzie. Przy 160 km/h(oczywiśćie w niemczech :) ) Można w końcu rozmawiać w samochodzie nie podnosząc głosu. Wrażenie jest takie, jakbyśmy jechali ok 100 przed wygłuszeniem). Do tego kolejne subiektywne wrażenie jest takie, że audio lepiej gra, mimo, że u mnie siedzi totalna podstawa. Ostatni pozytywny punkt to dzwięk zamykania drzwi. Zarowno przód, jak i tył teraz wydają dzwięki przy zamykaniu, jak w samochodzie o klasie wyżej, w końcu nie ma wstydu (dla mnie nawet tylko ten fakt byłby wystarczający :) ).

Czy są jakieś minusy?

Dla jednych może być waga. Mój zestaw wygłuszenia waży w całości jakies 15 kilogramów. Druga rzecz to „świst” powietrza od lusterek. Jako, że pozbywamy się znacząco szumu od drogi, teraz trochę wyraźniej słyszymy wiatr... Trzeba wykombinować jak pozbyć się tego i będzie hit.

Pytanie do was:
Słyszałem, że ASO naklejało jakieś taśmy teflonowe. Czy to działa? Pomaga nawet trochę? Gdzie to naklejają i jak to wygląda? Może ktoś wkleić zdjęcie?

To by było na razie tyle. W razie pytań chętnie służę pomocą :)
Krzysiek.P.
 
 
 
Posty: 167
Dołączenie: 12 Gru 2017 21:06
Moje BMW: G30 2.0xd

Re: [F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

Postprzez Triczaj » 09 Sie 2019 07:48

Wszystko ładnie opisane :cool2:
Jaka grubość pianki kauczukowej ?
Awatar użytkownika
Triczaj
 
 
 
Posty: 480
Dołączenie: 01 Wrz 2018 08:55
Moje BMW: F30 LCI

Re: [F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

Postprzez Krzysiek.P. » 17 Sie 2019 23:48

Dzieki :8)

Pinka ma 6 mm.
Krzysiek.P.
 
 
 
Posty: 167
Dołączenie: 12 Gru 2017 21:06
Moje BMW: G30 2.0xd

Re: [F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

Postprzez mnocon » 20 Sie 2019 11:35

mógłbyś podać ile m2 jest potrzebne na cale auto ? :)

będzie łatwiej przy zamawianiu :)
mnocon
 
 
 
Posty: 54
Dołączenie: 26 Lut 2016 12:40
Moje BMW: F31 318d B47 190/400 2018

Re: [F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

Postprzez Krzysiek.P. » 29 Sie 2019 10:55

Na 4 drzwi bedzie jakies 6 metrow mat i okolo 4 metry pianki.

Reszta, jak bagaznik, to juz zalezy jak dokladnie chcesz robic.
Krzysiek.P.
 
 
 
Posty: 167
Dołączenie: 12 Gru 2017 21:06
Moje BMW: G30 2.0xd

Re: [F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

Postprzez shanke » 23 Mar 2020 12:30

Cześć,

Czy przed naklejeniem mat przykleiłeś również oryginalne wygłuszenie drzwi i na to maty, cz same maty?
shanke
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 1
Dołączenie: 23 Mar 2020 12:14
Moje BMW: F31 318d 2013

Re: [F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

Postprzez Krzysiek.P. » 03 Cze 2020 13:36

Oryginalnego wygluszenia w F30/31 praktycznie nie ma. Maty naklejasz na gola blache. Potem Pianka.
Krzysiek.P.
 
 
 
Posty: 167
Dołączenie: 12 Gru 2017 21:06
Moje BMW: G30 2.0xd

Re: [F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

Postprzez --==maly==-- » 19 Lip 2020 16:13

Możesz polecić z którego sklepu brałeś maty?
Ja patrzylem na ofertę firmy bitmat.
Nie myślaleś u wyciszeniu nadkoli?
--==maly==--
 
 
 
Posty: 1348
Dołączenie: 18 Kwi 2005 19:01
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: M3 F80 17"

Re: [F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

Postprzez s4lc » 13 Sty 2021 22:02

mi najbardziej przeszkadza podczas jazdy na autostradzie hałas pochodzący z kół - nadkoli oraz chyba te nieszczęsne lusterka, może ktoś zmieniał na m3 look obudowy lusterek? poprawiło się trochę z hałasem czy gorzej
Sprzedam Auto:BMW f31 320D
s4lc
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 5
Dołączenie: 18 Kwi 2013 15:04
Moje BMW: 740D e65

Re: [F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

Postprzez Triczaj » 14 Sty 2021 09:26

s4lc napisał:mi najbardziej przeszkadza podczas jazdy na autostradzie hałas pochodzący z kół - nadkoli oraz chyba te nieszczęsne lusterka, może ktoś zmieniał na m3 look obudowy lusterek? poprawiło się trochę z hałasem czy gorzej


hałas bez zmian z obudowami lusterek m, dalej głośno
Awatar użytkownika
Triczaj
 
 
 
Posty: 480
Dołączenie: 01 Wrz 2018 08:55
Moje BMW: F30 LCI

Re: [F30/F31] Wygłuszenie drzwi i bagażnika

Postprzez wrednybartek » 15 Sty 2021 15:34

Jak przy e90 szukałem co z lusterek hałasuje ale tutaj jest dźwięk takiego gwizdka bardzo słychać przy opuszczonej szybie, więc przy wyższej prędkości na pewno ma też jakiś wpływ. To oklejali taśmą / gumą itp np tutaj https://www.bimmerfest.com/threads/my-s ... e.1291707/
wrednybartek
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 3
Dołączenie: 13 Sty 2021 15:28
Moje BMW: E91 N57


Powróć do Zrób to sam - gotowe recepty

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości