Skocz do zawartości

E60 Stuki w przekładni kierowniczej - zrób to sam


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że od pewnego czasu borykałem się z problemem stukania i rzężenia w czasie kręcenia kierownicą postanowiłem nieco zgłębić temat i podzielić się spostrzeżeniami.

Nieprzyjemne dźwięki i uczucie przeskakiwania kierownicy pojawiały się u mnie od dłuższego już czasu. Podejrzenia padły na przekładnię kierowniczą i "szczęśliwie" miałem niewielką stłuczkę, w której ucierpiało koło, więc przekładnię udało się wymienić bezgotówkowo w salonie. Na jakiś czas objawy zniknęły, ale po 2 miesiącach znów zacząłem odczuwać podobne przeskoki i stuki. Pojechałem do salonu z reklamacją, a po przejażdżce mechanik stwierdził, że to typowe w tym modelu i wystarczy specjalnym smarem BMW nasmarować "pewną tuleję przy wielowpuście". Cena usługi 600zł. Uprzejmie podziękowałem i postanowiłem zrobić to samemu.

 

Winny okazał się uszczelniacz w grodzi przez który przechodzi kolumna kierownicza. Wystarczyła odrobina smaru na bazie teflonu i zapomniałem o problemie. Przy okazji przesmarowałem także "białym smarem" krzyżaki na kolumnie.

 

A teraz krok po kroku:

 

Na naprawę trzeba zarezerwować ok 30 minut.

Będziemy potrzebowali wkrętaka krzyżowego, szmatki i smaru w sprayu.

 

Musimy zdjąć osłonę kolumny kierowniczej.

 

1. W tym celu wykręcam dwa wkręty pod schowkiem z lewej strony kierownicy

 

http://images66.fotosik.pl/903/2d88f8e42e458b2f.jpg

 

2. Drugi wkręt na prawo od kierownicy

 

http://images70.fotosik.pl/902/c8498ff1d35d3464.jpg

 

3. Trzeci nad pedałem gazu

 

http://images67.fotosik.pl/903/d4bd71d110d67bd4.jpg

 

4. Czwarty jest ukryty pod welurową wstawką na konsoli środkowej. Żeby się do niego dostać trzeba tą wstawkę dość mocno przesunąć ku tyłowi.

 

http://images70.fotosik.pl/902/f7d6e93dfb744268.jpg

 

5. Teraz trzeba jeszcze odhaczyć metalową zapadkę za hamulcem

 

http://images66.fotosik.pl/903/3670118928fd4997.jpg

 

6. Odpinamy kawałek materiału znajdujący się pod kierownicą i wyciągamy całą osłonę

 

http://images67.fotosik.pl/903/9caeb995cc5b3aa8.jpg

http://images67.fotosik.pl/903/e4e92199e90fa60f.jpg

http://images66.fotosik.pl/903/0ca6db1e382e0d35.jpg

 

Naszym oczom ukaże się cała kolumna kierownicza, a nas najbardziej będzie interesował zielony uszczelniacz znajdujący się w ścianie grodziowej.

 

http://images66.fotosik.pl/903/07aee2c9403975db.jpg

 

Od wewnętrznej strona pokryłem go smarem teflonowym i wszystkie stuki i przeskoki kierownicy zniknęły momentalnie.

 

Jako że miałem już na widoku górny krzyżak przekładni, jego także lekko nasmarowałem przy pomocy białego gęstego smaru w sprayu

 

http://images70.fotosik.pl/902/16233391b8044b33.jpg

 

Oczywiście nie mogę dać gwarancji, że wszelkie niepokojące objawy na kole kierowniczym są spowodowane tarciem elementów kolumny, ale po wykluczeniu innych przypadłości warto się tym zainteresować, żeby nie oddawać kilkuset złotych za 30 minut prostej roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

MEGA DZIĘKUJE :)

Poradnik mega, żaden mechanik ( 4 pytałem ) nie wiedział co jest i jeden chciał abym zregenrował maglownice,

drugi zdjął kierownice i stwierdził, że musze szukać innej przekładni kierowniczej, więc było blisko :)

 

DZIEKI Wielkie. Wszystkie stuki ustały i jest idealnie :)

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam

 

w moim przypadku smarowanie pomogło na ok 1-2 tyg i dalej to samo.

Wygląda na to, że winny jest krzyżak dolny- z tego co udało mi się zaobserwować to właśnie stamtąd dobiegają stuki (kręciłem kierownicą i jednocześnie trzymałem drugą ręką krzyżak górny i nie było wyczuwalnych luzów/puków).

 

Próbowałem dokręcać śruby przy krzyżakach lecz nie drgnęły.

 

jak wygląda wymiana krzyżaka dolnego? ktoś to robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Wita nawiązując do tematu mam identyczny problem czyli stuki z przedniego zawieszenia i drganie kierownicy które pojawia się wyłącznie podczas jazdy po brukowanej drodze i jest to nie do zniesienia. Wszystko wskazuje na problem z kolumną kierowniczą ponieważ 2 tygodnie temu robiłem remont zawieszenia przedniego włącznie z regeneracją przekładni kierowniczej(całe zawieszenie na częściach TRW I LEMFORDER), podobnie miałem w poprzedniej buni E39 tam też był taki sam objaw stukania i również wymieniłem całe zawieszenie oraz regeneracja maglownicy i nic dalej tak samo dlaczego o tym pisze już wyjaśniam: po remoncie E39 mechanicy stwierdzili ze w E39 to musi być wina krzyżaka na kolumnie i ze to normalna przypadłość w E39 szkoda ze dopiero po tak kosztownym remoncie ja osobiście nie sprawdziłem w moim aucie czy to prawda bo koleś zdarzył wjechać mi w d..e i auto do kasacji ale przyjaciel miał identyczną E39 i wymienił całą kolumnę i wszystko jak ręka odjął wiec to nas upewniło ze te stuki są spowodowane własnie od tego :cool2: . Teraz mam E60 i taki sam problem jak juz pisałem zrobiłem remont zawieszenia wraz z regeneracją magla. I dalej stuka dobrze że maglownica była konieczna do regeneracji bo były wycieki, ale zanim to robiłem to słyszałem taki tekst ,, ze w e39 to faktycznie problem był po stronie kolumny i krzyżaka ale E60 na pewno nie i ze to musi być problem maglownicy,, i nie pomagało tłumaczenie ze w E39 problem był gdzie indziej. w tej chwili po wpakowaniu sporej kwoty w zawieszenie jestem pewny ze przyczyna tej awarii jest kolumna a dokładnie krzyżak. Zamierzam to naprawić i owszem spróbuje najpierw tego smarowania ale wiem że będzie konieczna naprawa mechaniczna. Sprawdzałem ceny to wymiana kolumny nowej raczej nie wchodzi w grę ale nie jest wykluczona nie chce wymieniać na używkę bo niema pewności ze nie będzie tak samo bo widzę ze to częsta przypadłość wiec morze ktoś już to naprawiał i uzyskał wynik pozytywny ewentualnie proszę o namiary gdzie ewentualnie dowiadywać się o regeneracje tych części czyli krzyżaka, sam też będę szukał rozwiązania jak to naprawić nie bankrutując przy tym i jak tylko uzyskam jakieś rezultaty to się podzielę z wami :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Jak w temacie. Po dwóch wizytach w niezależnych

warsztatach gdzie stwierdzono ze układ zawieszenia i kierowniczy

( maglownica ) są wpełni sprawne znalazłem ten temat. Bingo. Wszystkie stuki i puki na kierownicy ustąpiły.

Jeszcze przy okazji nasmarowałem układ elektryczny kierownicy bo troszkę buczało przy jej podnoszeniu.

Dzięki za super foto relacje. Po takim czasie zdjęcia są nadal dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.