Skocz do zawartości

[E90] Wymiana demontaż sterownika świec żarowych M47N2


Natek

Rekomendowane odpowiedzi

Od czego byscie zaczeli wymiane, od sterownika czy od swiec?


W swiezo kupionym M47 zony mam ponizsze bledy (dodatkowo akumulator i termostaty do wymiany, przez co pali jak szalony, 8 trasa, 12 miasto):


4212 DDE: Glow plug, cylinder 1, activation

4222 DDE: Glow plug, cylinder 2, activation

4232 DDE: Glow plug, cylinder 3, activation

4242 DDE: Glow plug, cylinder 4, activation


W moim N47 sa dwa ponizsze. Gdy temperatura byla okolo zera, musial pokrecic dwie sekundy przed odpaleniem. Normalnie pierwsze kilka sekund jest nierowno, po chwili juz wszystko okej (w trasie pali 6, w mieszanym 7.5)


4A74 - DDE: Glow system, communication

4A79 - DDE: Glow system, communication

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
U żony wymieniaj sterownik i u siebie pewnie też. Pamiętaj tylko że u żony jest inny sterownik GSE101 a ciebie GSE105. Jak wsadzisz GSE101 do siebie to będziesz miał takie błędy jak masz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej odpiąc kostki od sterownika i na tej podłuznej zmierzyc rezystancje 2 pinu,jezeli jest większą niż 1,2 Ohm to problem spalonej świecy. JA ostatnio mierzyłem u siebie bo na btool pokazuje mi błąd swiecy 1 oraz 3 i swieczki do wymiany pomiary wyglądają następująco:

http://i65.tinypic.com/1536tli.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawostka z dzisiejszej wymiany świec żarowych.Same świeczki poszły gładko i przyjemnie tylko jedna puściła przy 18 Nm,tak zawsze przy wymianie świec ustawiam sobie klucz dynamometryczny i nie przekraczam 25Nm przy odkreceniu i nigdy nei bylo problemu z ukrecona swieca,ale to tematu.Po pomiarze na swiecy wyszlo ze tylko jedna jest spalona nr3.Okazalo sie ze swieczka nr 1 nie ma dobrego styku z fajka i po poprawieniu pojawiła sie rezystancja na pierwszym pinie,wiec sprawdzenie z kostki jak widac moze byc czasami mylące :D Wymieniłem wszystkie skręciłem na 13Nm i kolektor na 15Nm i wszystko ladnie chodzi :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie do tych, którzy już demontowali sterownik grzania świec. Skoro drgania silnika mają taki zgubny wpływ na żywotność sterownika, to nie można go przenieść w inne miejsce? :wink:


I jakby był ktoś uprzejmy napisać kiedy powinna się zaświecać kontrolka od świec żarowych?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję pilnie pomocy!


Pacjent e87, 120d, 163km, 2006r


Miałem słaby akumulator i wymieniłem na nowy, następnie przy niższych temperaturach zaczął się problem z odpalaniem. Komputer i diagnoza, spalona świeca na 2 i 4 cylindrze

+ sterownik świec. Wymienione wszystko na nowe, 3dni działało poprawnie i problem wrócił! Komputer znowu i info o błędzie wszystkich 4 świec. Napięcie w aucie 13.8v i jest poprawne bo jeżdżę same długie trasy, a nie po mieście więc nie ma potrzeby jak piszą niektórzy nawet o 14.8v.


Mechanicy sami cudowni mnie otaczają bo mówią, że wtryski albo co ciekawsze silnik do kompletnego remontu. Rozsadza mi głowę bo to zapewne bzdura, której eliminacja zajmuje 15min jak się dowiedziałem u jednej osoby, ale mam spory kawałek do przejechania do niej.


Czy ktoś miał taki przypadek? Pomysły? Sugestie? :mad2: Rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Sterownik nie uszkodzi się, gdy świece są spalone (przepalone).

Co do fotki... cypisek21 powinien wiedzieć.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie jest zrobione zbyt blisko i nie kojarzę miejsca. Ale to chyba bez znaczenia, bo w samochodach ciężko będzie znaleźć plastik, czy gumę, która nie wytrzyma temp.100 st. C*. A silnik rzadko kiedy osiąga taką. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Cześć

Za pewne już nie raz było poruszane ale odpowiedzi znalazłem głównie do e60.

Mianowicie, czy w e91 M47N2 da się wymienić sterownik bez zdejmowania kolektora ?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ale nie trzeba sobie łamać rąk w dodatkowych miejscach ? :) Nie chcę zdejmować kolektora bo dopiero co go wymieniałem i szkoda mi nowych uszczelek...


Nie mam kanału żeby próbować od dołu, a nie chce mi się oddawać samochodu do mechanika specjalnie tylko po to.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A więc mogę potwierdzić że się da.

320d M47N2 automat

Zajęło mi to ok godziny.

W sumie to zdjęcie kolektora wg mnie w ogóle by nie pomogło.

Nie odłączałem baterii bo byłem świadomy czego nie dotykać.

Sterownik u mnie był pod podstawą filtra oleju, prawie że dogóry nogami.

Najpierw odłączyłem wtyczkę która idzie na odbiorniki.

Poluzowałem nakrętki kluczem oczkowym bo nawet najmniejsza grzechotka nie miała miejsca żeby ruszyć. Od razu po poluzowaniu nakrętki szły palcami więc było łatwo.

Dopiero jak wyjąłem trochę sterownik to bardzo łatwo poszła wtyczka od zasilania.

Złożenie w odwrotnej kolejności czyli wtyczka nakrętki i wtyczka.

Z tej godziny którą to robiłem to z pół godziny męczyłem się żeby tymi grubymi łapami załapać nakrętki, jak już się udało to dalej łatwizna..

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny opis. :cool2: A sterownik wymieniłeś na nowy?

Jest jakaś poprawa?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymieniłem na nowy.

Co do poprawy to na razie jest za ciepło żeby ocenić. Wydaje mi się, że od wymiany odpala "pół sekundy" szybciej ale nie chce mi się wierzyć, że ma to jakiś wpływ.

Sterownik wymieniłem bo jak temperatura zew. spadała poniżej 5stopni to pomimo tego, że odpalał od razu to przez sekundę rzucało silnikiem - nie miałem żadnych błędów (a opróćz wtrysków to była ostatnia rzecz jaka mogła mieć na to wpływ).

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Świetny tutorial (z podanego linka)!

Tylko gdzie kupić sylikon? Schodziłem kilka sklepów i w żadnym niczego takiego nie znalazłem.

Jeśli już, to silicone. Będzie się to nadawać? :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.