Skocz do zawartości

E36 323i Touring


blinket

Rekomendowane odpowiedzi

Od roku jestem szczęśliwym posiadaczem BMW Z3 2.8, niedawno natomiast udało mi się nabyć do kompletu coś fajnego (jak uważam) do poruszania się na co dzień. Po długich poszukiwaniach uczciwego E36 w nadwoziu innym niż Compact i Cabrio trafił się taki oto kombiak.

 

Modellbezeichnung: 323I

Ausführung: Europa

Typschlüssel: CE71

E-Code: E36 (3)

Karosserie: touring

Lenkung: links

Türen: 5

Motor: M52 - 2,50l (125kW)

Antrieb: Heckantrieb

Getriebe: manuell

Außenfarbe: Cosmosschwarz Metallic (303)

Innenraum: Leder Standard/schwarz (P8SW)

Produktionsdatum: 09.02.1998

Werk: Regensburg

 

Wyposażenie z VINu:

S243A Poduszka powietrzna pasażera

S255A Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S260A Poduszka boczna dla kierowcy/pasa?era

S305A Pilot do zamka centralnego

S314A Lusterko zewn. /Zamek kier. podgrz.

S386A Reling dachowy

S411A Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S423A Dywaniki podŁogowe Velours

S428A TrÓjk?t ostrzegawczy i apteczka

S431A Lusterko wewn. przyciemniane autom.

S494A Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S498A Załóki w siedzeniu tylnym mechaniczne

S510A Regulator zasięgu świateł

S520A Lampa przeciwmgłowa

S528A Autom. kontrola obiegu powietrza

S534A Klimatyzacja automatyczna

S556A Wskaźnik temperatury zewn.

S658A Radio BMW Business CD RDS

S718A Pakiet wydania Exclusive

S785A Lampy kierunkowskazów białe

L801A Wersja krajowa Niemcy/Austria

S863A Spis dealerów, Europa

S879A Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S915A Brak konserwacji pokrycia zewn.

P971A Pakiet Exklusiv

S214A Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)

S440A Pakiet dla niepalących

S465A System załadunku

S497A Podłokietnik środkowy na kanapie

S548A Licznik kilometrów

S686A Anteny Diversity

 

Auto domodzone o:

- kompletny M-pakiet zew i wew razem z tapicerką sportsize alcantara i czarna podsufitka

- koła zdjęte z M3 e36 97r przód 215/45 tyl 245/40 R17 (Styling 39: 7,5" i 8,5")

- sprężyny Eibach SportLine i amortyzatory Bilstein B8 Mono-tube

- dystanse przód 20 mm na stronę

- stabilizatory od M-Pakietu

- rozpórka przednia od "Nakrętki"

- szpera 25%

- drążek zmiany biegów z BMW Z3 + short shiter

- pełny komputer OBC 18-przyciskowy

- tempomat

- światła do jazdy dziennej DRL

- czujniki cofania PDC

- cup holder

- radio Alpine 9880r + wzmacniacz i skrzynia Alpine w bagażniku

- zestaw HiFi

 

Jeśli chodzi o plany dot. auta to raczej za dużo modził nie będę, bo nie bardzo jest co już :) Raczej dbać, gazolinę lać i śmigać.

 

Parę fotek cykniętych jeszcze przez poprzedniego właściciela:

http://i.imgur.com/gHA4t62.jpg

http://i.imgur.com/FfizuTM.jpg

http://i.imgur.com/FsDgJ1X.jpg

http://i.imgur.com/HMWfYxE.jpg

http://i.imgur.com/a6W7fGH.jpg

http://i.imgur.com/t6pg3K5.jpg

http://i.imgur.com/FOCJ38G.jpg

http://i.imgur.com/htbwrHb.jpg

http://i.imgur.com/wNplijI.jpg

http://i.imgur.com/tvJwBhl.jpg

 

A to już z Zetką po przełożeniu kół na próbę:

http://i.imgur.com/f4OmhbV.jpg

http://i.imgur.com/RMltUdm.jpg

http://i.imgur.com/YqRVZ4U.jpg

Edytowane przez blinket
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dupowóz dostaje na wiosnę porządny set amorków :) Jednorurowe Bilki B8.

http://i.imgur.com/PvyLzrL.jpg

http://i.imgur.com/2qtevGg.jpg

 

Tłoczysko B8-mek jest faktycznie gruuuube.

http://i.imgur.com/5ksmZwu.jpg

 

Liczę na dobrą współpracę z obecnymi sprężynami - Eibach Sportline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie był teraz jest chiński badziew - TaTechnix... Ja rozumiem, że ludzie chcą mieć obniżone auta a odpowiednie amortyzatory są drogie, ale naprawdę wolałbym mieć standardowy zawias i komplet markowych amortyzatorów np. Bilstein B4 niż glebę i chińszczyznę. Zawieszenie to podstawa bezpieczeństwa i frajdy z jazdy, tu nie ma co oszczędzać, podobnie jak na oponach.

 

Szukam teraz używanego wału bez luzów na krzyżaku przy dyfrze, bo mój ma niestety luz i stuka, a nie idzie tego regenerować :( Jakby ktoś miał namiary na wał w dobrym stanie to będę wdzięczny.

 

Z grubszych rzeczy planowanych do zrobienia przy aucie w najbliższym czasie to kompleksowy remont tylnego zawieszenia - belka, wahacze (górny i wzdłużny), stabilizator do piaskowania i malowania proszkowego (zastanawiam się nad kolorem :D ), cała reszta (wahacz dolny, elementy metalowo-gumowe, śrubki nowe.

Edytowane przez blinket
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj i dzisiaj ogarniałem zapowiedzianą wymianę amortyzatorów. Z powodu braku kanału/dostępu do podnośnika warsztatowego trzeba było sobie radzić z poziomu gruntu. Jedno jest pewne - auto na podnośniku + klucz pneumatyczny skróciłyby robotę o kilka godzin :) No ale cóż.

 

Sobota minęła na dłubaniu z przodu. Najwięcej roboty oczywiście jak zwykle z odkręcaniem opornych śrub. Na szczęście nie ma ich wiele do odkręcenia.

 

TaTechnix out

http://i.imgur.com/1JnbU6v.jpg

 

Tak pracuje amortyzator bez oleju ;)

https://www.youtube.com/watch?v=LxmP6bicKyw&feature=youtu.be

 

Porównanie starego i nowego. Cechy wspólne - oba żółte :)

http://i.imgur.com/KXZWG3N.jpg

 

Sprężyny zostają (Eibach Sportline)

http://i.imgur.com/8KYSRnk.jpg

 

A tak się prezentuje gotowa kolumna McPhersona już po zamontowaniu. Żółto-niebiesko-czerwono :)

http://i.imgur.com/5Aka8vV.jpg

 

Dzisiaj już dużo szybciej poszło z tylnymi amortyzatorami. Najwięcej zabawy było z tapicerką i to takiej zabawy jakiej nie lubię. W trakcie, bagażnik wyglądał jak po wybuchu granatu :)

http://i.imgur.com/eKrwerb.jpg

 

Na oporne śruby najlepszy podnośnik :)

http://i.imgur.com/g242Or6.jpg

 

Stary i nowy

http://i.imgur.com/Mpsy8Sf.jpg

 

Et voila

http://i.imgur.com/Lx8bSfL.jpg

 

Jazda testowa po skończonej robocie wynagrodziła mi zmęczenie pracą :) Auto prowadzi się niesamowicie. Klei się do drogi, człowiek ma wrażenie że wyjście z zakrętu jest możliwe z dowolną prędkością na wejściu ;) Nie odczuwa się żadnego niepotrzebnego uginania zawieszenia. Zero drgań na kierownicy, jakie odczuwałem wcześniej (nic dziwnego przy martwym przednim amortyzatorze). Jeśli zaś chodzi o komfort, to nie ma absolutnie tragedii. W porównaniu do poprzedniego zestawu jest bardziej komfortowo na nierównych drogach. Oczywiście wszystko zależy od preferencji i puntu odniesienia, ja porównuję do zglebionego Z3 i komfort jest dużo większy w 3-ce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszły dzisiaj nowe śruby zabiezpieczające

http://pk-tuning.home.pl/fotki%20tuning/zabezpieczenie%20kol%202.jpg

 

Robią bardzo dobre wrażenie jeżeli chodzi o jakość wykonania. Podobne odczucia miałem do dystansów tej firmy, które mam w Z3.

 

Stare (czarne) pasowały do pięść do nosa do pozostałych chromowanych śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mam oryginalne u siebie, ale założę w ich miejsce zwykłe bo końcówka nie chce wyłazić ze śruby i bardzo wkurza mnie to :mad2:

Też mam taki podnośnik jak ty :D .W końcu podniesienie auta trwa chwilkę, a nie pół dnia.

Widzę, że wymieniałeś amortyzatory.Podpowiedz czy do wymiany łożyska amortyzatora z przodu(to z gumą w kielichu) potrzebny jest ściągacz sprężyn czy wepchnę później całość podnośnikiem?

PS.Na stokrotkach chyba lepiej wygląda.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wymieniałeś amortyzatory.Podpowiedz czy do wymiany łożyska amortyzatora z przodu(to z gumą w kielichu) potrzebny jest ściągacz sprężyn czy wepchnę później całość podnośnikiem?

Trudno mi powiedzieć, bo wymieniałem wszystko więc i tak cała kolumna była wyjęta. Teoretycznie mogę sobie wyobrazić taki manewr jaki opisałeś, ale obawiałbym się ilość miejsca pod kielichem po swobodnym opuszczeniu wahacza. Pytanie też jakie masz amortyzatory z przodu, bo powodzenie takiej akcji będzie pewnie większe przy skróconych niż przy standardowych.

 

PS.Na stokrotkach chyba lepiej wygląda.

Też tak uważam, z kolei Zetka lepiej na drugim komplecie z polerowanym rantem :8)

 

Wczoraj kolejna przesyłka przyszła - tym razem ogumienie na tył: Hankook Ventus V12 Evo K110 245/40 R17 95 Y XL ZR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wymieniałeś amortyzatory.Podpowiedz czy do wymiany łożyska amortyzatora z przodu(to z gumą w kielichu) potrzebny jest ściągacz sprężyn czy wepchnę później całość podnośnikiem?

PS.Na stokrotkach chyba lepiej wygląda.

jesteś w stanie wymienić poduszki bez ściągacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Witajcie w klubie, również mam identyczny lewarek heh

 

 

I ja tez :) ale nie kupiony w biedronce :P

 

 

Co do samochodu, to swietnie wydlaga, porzadny zawias zamontowales :) ale chyba nie bardzo bedzie co przy nim robic :) tak jak sam juz stwierdziles :) nic tylko jezdzic i miec Freude am Fahren :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czas odświeżyć galerię. Jakiś czas temu zaczął mi opadać na głowę materiał podsufitki :? Zakupiłem więc 3 mb nowego materiału, 2 puszki kleju Bonatrem i zabrałem się za wymianę.

 

Zdemontowanie podsufitki to łatwa robota, czyszczenie jej ze starej gąbki (która była pod materiałem) to już bardziej żmudny proces. Na szczęście resztki gąbki dość łatwo dają się usunąć - najpierw z grubsza skrobałem małą szpachelką, a następnie docierałem do czysta zwykłą gąbką do naczyń (ostrą stroną).

 

http://i.imgur.com/nEb3vh9h.jpg

http://i.imgur.com/ZMq1sdLh.jpg

http://i.imgur.com/MVuF7fJh.jpg

http://i.imgur.com/XGLAy0xh.jpg

http://i.imgur.com/p4oLsDHh.jpg

http://i.imgur.com/dKKRYO9h.jpg

http://i.imgur.com/MUl7Sslh.jpg

http://i.imgur.com/uP8rO7eh.jpg

 

Natomiast przyklejanie nowej to robota, która nie ma szans wyjść za pierwszym razem idealnie... Trzeba się nauczyć w jakim tempie schnie klej, jak pracować z miejscami gdzie podsufitka ma fikuśne kształty. Ogólnie nie jest łatwo, nie wiem czy drugi raz sam bym się za to zabrał. Zdecydowanie warto mieć drugą osobę do pomocy.

 

http://i.imgur.com/7UCZ1fmh.jpg

http://i.imgur.com/Dd7uR4Zh.jpg

http://i.imgur.com/1FnLvX5h.jpg

http://i.imgur.com/7SU2ynah.jpg

http://i.imgur.com/ytZV38zh.jpg

 

Efekt jest ok, ale nerwów się najadłem po drodze sporo. Zdjęcia w aucie słabe jak nie wiem co, ale strasznie dawało zachodzące słońce.

 

http://i.imgur.com/ymFupgwh.jpg

http://i.imgur.com/KLGje18h.jpg

 

P.s. Co ciekawe, nie miałem problemów z zamontowaniem podsufitki z powrotem bez żadnej pomocy drugiej osoby, a czytałem że to niełatwe podobno.

Edytowane przez blinket
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób mówi, że to trudne ja także robiłem sam lecz gdybym nie widział kolegi tapicera w czasie kiedy on oklejał sufit w astrze to nie odważyłbym się chyba na samodzielne oklejenie a tak zobaczyłem i wiedziałem co i jak i mnie wyszło za pierwszym razem ze słupkami efekt końcowy sprawił wielki uśmiech na twarzy mojej podejrzewam, że na Twojej także bo ze 300 w kieszeni zostało.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem wszystkiego na raz. Jednego dnia zdemontowałem podsufitkę co zajęło mi może 2 godziny. Trochę się naczekałem na materiał, bo zamówiłem wcześniej próbki 3 różnych, żeby dobrać najbardziej podobny do oryginalnego. Klejenie zajęło mi najdłużej, bo jakieś 3 godziny, montaż kolejne 2 godziny*. Myślę, że jak ktoś robi to pierwszy raz to trzeba liczyć tak jak pisałeś 7-8 godzin, jeśli chce się to zrobić dobrze. Mi się nigdzie nie spieszyło, nie żyłowałem czasu :) Jakbym robił to drugi raz i miał przez cały czas drugą osobę do pomocy, to myślę że 5 godzin by wystarczyło.

 

Ad.*. Oczywiście po przyklejeniu nie montowałem od razu na aucie, tylko też poczekałem 24 godziny aż klej zwiąże jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe fanty czekają na wymianę :)

- Tarcze Textar wentylowane przód i tył

- Klocki Textar przód i tył

- Szczęki hamulca ręcznego Meyle

- Nowe rozpieraki hamulca ręcznego OEM

- Zestaw naprawczy hamulca ręcznego ATE

- Nowe sprężyny zacisków przód i tył TRW

 

http://i.imgur.com/PzzYBCwh.jpg

http://i.imgur.com/kK9HEtlh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o pozbycie sie tej starej pianki, to straszna latwizna :) ja uzylem do tego szczotki drucianej, cala akcja trwala moze 5 minut :) tylko nie wiem, czy najpierw nie przejechalem benzyna ekstrakcyjna, nie pamietam juz, ale chyba tak, wtedy zrobila sie taka twardsza.. za niedlugo mnie to czeka :) tyle ze ja chce zmienic z jasnego na ciemne, wiec bede wszystko oklejac :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.