Skocz do zawartości

328i Cabrio M-Technic Avusblau 1998


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy

Jednak jeszcze na koniec sezonu wizyta w Cabrio Serwis w Dobrzykowicach pod Wrocławiem. Wstępnie z panem Hubertem umawialiśmy się na zmianę amortyzatorów pokrywy dachu, żeby dach w nią nie uderzał przy składaniu. Skończyło się na zmianie napinaczy podsufitki, bo jeden był pęknięty i zmianie silnika pokrywy dachu, bo jego żywot dobiegał końca. Wszystko w mega pozytywnej atmosferze i ze 100% profesjonalizmem. Szczerze polecam!


A na parkingu w Sky Tower ciekawie…


2b7f757c4efb3763194d010e61250b49.jpg

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Piękna. Masz ją jeszcze? Ja niestety byłem zmuszony sprzedać 3 lata temu i od dziś żałuje :( ostatnio coś mnie znowu wzięło na e36 tylko teraz znaleźć coś to tragedia. Ogólnie patrząc na forum chyba umiera powoli nie było mnie z 3 lata i zauważyłem duży spadek użytkowników i zainteresowania, szkoda mam nadzieję że to się zmieni. Nie wiem po co to piszę ale po prostu chciałem coś napisać na najlepszym forum bmw ;) Jeszcze raz gratuluje pięknego cabrio i pozdrawiam

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z e36 już się robi tak jak z e30. Wszystko idzie znaleźć tylko kwestia $. Takie e36 jak u kolegi z topowym silnikiem i stanem zachowania to bez 50k nie ma nawet co szukać. Niestety takie są realia, ceny mocno poszły w górę czas robi swoje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Piękna. Masz ją jeszcze? Ja niestety byłem zmuszony sprzedać 3 lata temu i od dziś żałuje :( ostatnio coś mnie znowu wzięło na e36 tylko teraz znaleźć coś to tragedia. Ogólnie patrząc na forum chyba umiera powoli nie było mnie z 3 lata i zauważyłem duży spadek użytkowników i zainteresowania, szkoda mam nadzieję że to się zmieni. Nie wiem po co to piszę ale po prostu chciałem coś napisać na najlepszym forum bmw ;) Jeszcze raz gratuluje pięknego cabrio i pozdrawiam

 

Dzięki za miłe słowa :) Mam ją jeszcze i nie mam zamiaru sprzedawać. Właśnie jest w serwisie na kolejnych poprawkach, przeglądzie, zmianie oleju itp. Z poprawek to panowie w ZK Motors wymieniają wszystkie przewody wspomagania (poparciały i zaczęły popuszczać) i zmieniają klekoczące elektrozawory nagrzewnicy. Wszystko na OE częściach. Zalewam w tym roku innym olejem, a mianowicie Liqui Moly Leichtlauf High Tech 0W40. Sam będę potem ogarniał jakieś pierdoły, takie jak pierdzący głośnik tylny lewy, ale to na spokojnie. Innych planów na ten rok, poza jeżdżeniem do oporu w ładną pogodę nie mam :lol:


A co do E36 to po pierwsze nie widziałem od dawna ładnego egzemplarza poza rynkiem japońskim. Jak już są to w cenach około 60k i więcej za MTechnic w R6. Po drugie nawet części coraz ciężej ogarnąć, i nie mówię o OE, których stany się pokończyły, ale też o demontażach ze stłuków. Same szroty i paździerze na olx i allegro.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z e36 już się robi tak jak z e30. Wszystko idzie znaleźć tylko kwestia $. Takie e36 jak u kolegi z topowym silnikiem i stanem zachowania to bez 50k nie ma nawet co szukać. Niestety takie są realia, ceny mocno poszły w górę czas robi swoje.

 

M3 E36


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-m3-e36-japonia-niski-przebieg-oryginalny-lakier-vadery-ID6DXhFE.html?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z e36 już się robi tak jak z e30. Wszystko idzie znaleźć tylko kwestia $. Takie e36 jak u kolegi z topowym silnikiem i stanem zachowania to bez 50k nie ma nawet co szukać. Niestety takie są realia, ceny mocno poszły w górę czas robi swoje.

 

M3 E36


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-m3-e36-japonia-niski-przebieg-oryginalny-lakier-vadery-ID6DXhFE.html?

 

Zacna sztuka :cool2: Akurat jestem zaznajomiony z tym egzemplarzem ze względu na regularne obserwowanie Giełdy klasyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy

Plan serwisowy na ten rok wykonany.


Zrobione:

- wymiana wszystkich przewodów układu wspomagania

- wymiana elektrozaworów nagrzewnicy (na OE nowe)

- wymiana zużytych oprawek żarówek w światłach tylnych

- nowy zestaw śrub zabezpieczających

- wymiana oleju i filtrów (Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W40 + Liqui Moly Oil Additiv)

- dodatki Liqui Moly do paliwa i do konserwacji układu wtryskowego


Jeszcze w tym roku jeśli uda mi się sposobem zdjąć wnętrze boczka tylnego lewego to sam wymienię pierdzący głośnik. Próbowałem tak jak jest w instrukcji i jest zaklinowany na amen :lol:



Plan na przyszły rok:

- serwis układu dolotowego z wymianą tego co zużyte

- serwis układu zapłonowego, jeśli cewki są padnięte to wymiana i ewentualnie wymiana przewodów

- wymiana reflektorów przednich na nowe OE (4000 PLN - trudno, jeżdżę też i w nocy więc dobre światła to mus dla mnie)

- standardowy serwis olejowo-płynowo-filtrowy



I zakup który cieszy. Znalazłem oryginalną (nie zamiennik!) nową nieużywaną szmatkę z zestawu narzędzi:

5521e3a3592bd56808d0338311c1326c.jpg

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy

Wziąłem się wreszcie za wymianę zepsutego głośnika lewego tylnego. Usterka typowa dla głośników zestawu Hi-Fi, czyli wytłuczona pierdząca membrana głośnika niskotonowego. Kupiłem OE głośnik na wymianę. Problemem była nie sama wymiana, która jest banalnie prosta, ale zdjęcie wnętrza boczka, który po latach się zapiekł na amen. Wcześniej próbowałem go po prostu zsunąć do przodu, tak jak jest w instrukcji naprawczej, ale nie chciał się poddać. Na forach problem opisywany szeroko i zazwyczaj kończyło się na wyłamaniu zaczepów boczka.


d7a98b9ef88229b074a3ca4c086eeddb.jpg



Zacząłem od podważenia blendy głośnika wysokotonowego plastikowym narzędziem do demontażu tapicerki:


0a0badf6e9a5d0702fa277094bc31f5e.jpg



Potem ostukałem pięścią boczek naokoło i trzymając za otwór głośnika poruszałem we wszystkie strony i po małej walce zsunąłem do przodu bez połamania czegokolwiek:


ee2ba64a6c1c644f8aabf55a23de0437.jpg



Demontaż głośnika to banał - odkręcenie 4 śrub i odpięcie wtyczki:


9fe3d918c2ebca975e0af3f015db5e60.jpg



Montaż po oczyszczeniu syfu z wnętrza boczka (masa kurzu i kłaków się tam dostaje przez pas bezpieczeństwa) i podklejeniu wygłuszenia taśmą dwustronną, bo stary klej puścił:


dd019a08e15e58b23cd5825573eaa50e.jpg



Potem nasunięcie boczka i ułożenie go na piance otaczającej głośnik i założenie osłony głośnika i gotowe:


47c7fa7adbddc3e8b04765fefcfff907.jpg



Jak na 24 letni system audio gra nadspodziewanie dobrze i przynajmniej wszystko jest nadal prawilnie OE, czyli tak jak ma być ;)

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Moderatorzy

d0c9a02375efb788621302dac1c425b2.jpg

 

a3073c095eeabadfe51afb4a936ca02f.jpg

 

Staruszka żyje i ma się dobrze, choć wymagała pomocy boostera, żeby odpalić po zimie :oops:


Plany na ten rok:

- Serwis układu dolotowego - wymiana sparciałych przewodów gumowych, czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego, wymiana przepływomierza?

- Serwis układu zapłonowego - wymiana alternatora?, wymiana cewek zapłonowych?, wymiana przewodów?

- Wymiana reflektorów przednich i kierunkowskazów (na OE)

- Zmiana oleju i filtra oleju (znów doskonały Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40)

- Zmiana filtra powietrza

- Zmiana płynu hamulcowego

- Wymiana filtra kabinowego


A potem jeździć :) Powiem szczerze, że przesiadłem się bezpośrednio po trasie w G82 i stara 3 dała więcej frajdy :shock:

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy

Kolejny serwis i kolejny przegląd za mną.


Zrobione:

1. Wymiana oleju, płynu hamulcowego, filtrów.

2. Nowe lampy BMW Bosch OE.

3. Sprawdzony cały dolot, przeczyszczone przepustnice, przepływka i krokowiec.

4. Sprawdzony cały układ zapłonowy, wymieniony alternator na nowy BMW OE.


4cfc74b3cecea2400d5b2349459680b4.jpg


60aaa349cfb3ac426c177118bf789533.jpg


2e0c06381873283b34d76fdcad477b97.jpg



Można jeździć ;)

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy

No i stało się nieuniknione. Padł silnik pokrywy dachu. Pewnego dnia po zamknięciu dachu z bagażnika zaczęło dobiegać przeraźliwe rzegotanie. Rozłączyłem awaryjnie silniki i poszły fora w ruch. Okazuje się, że silniki pokrywy dachu w E36 mają wadę, która ujawnia się po czasie. W wyniku wielu lat przeciążeń wygina się płytka na której osadzony jest silnik i wypada z zębatki. Stąd rzegotanie. Można próbować to naprawiać i wyginać płytkę do pierwotnego kształtu, ale problem na pewno wróci. Okazuje się też, że BMW rozpoznało problem i silniczki, które teraz można kupić są już upgradeowane. Więc kupiłem nowy silniczek za 4000 PLN i dodatkowo nową płytę na której silnik jest montowany w bagażniku.

IMG_4022.thumb.jpeg.5683515a68de14403d69f73f92a77ac1.jpeg

IMG_4019.thumb.jpeg.8d6eb563ca509f187af6bf3e384a8cc5.jpeg

 

Rozebrałem wszystko w bagażniku.

IMG_4012.thumb.jpeg.5c56a68ef75acf8d20697c84162f4a4b.jpeg
 

IMG_4018.thumb.jpeg.4c092a30c62c7a28922535ac07c2a469.jpeg
 

Zobaczcie jak wygięty był stary silniczek:

IMG_4017.thumb.jpeg.8494460a687f5cbd2c7dee3d737fc941.jpeg

 

Porównanie nowy vs. stary:

IMG_4029.thumb.jpeg.9105a9ec3748d381797b39803c6d150e.jpeg


IMG_4024.thumb.jpeg.30fa8d53574527e4db2b5c9526309a89.jpeg

 

Potem w imadle wyprostowałem tyle ile się dało stary silnik, tak żeby zębatki wskoczyły na miejsce i zamontowałem z powrotem. Zrobiłem inicjację, żeby sprawdzić czy to nie wina sterownika dachu, że się powyginał ten motorek, ale działało wszystko idealnie. Mimo wszystko wymontowałem stary silniczek i zamontowałem nowy:

IMG_4026.thumb.jpeg.1731731aad4c548a37de151a464f9d99.jpeg
 

I gotowe.

IMG_4027.thumb.jpeg.52eeb774de36e1cdb5f2af74963c59ed.jpeg

 

Potem tylko inicjacja dachu i to niestety kilka razy z poprawianiem ustawienia zębatek, żeby się „nauczył” pracować z nowym silniczkiem i o dziwo wszystko działa haha. Oby na lata!

 

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Po latach szukania znalazłem wreszcie komplet zaślepek pokrywy dachu.
 

IMG_4209.thumb.jpeg.e4b003901e721c16f2f56c5f0c103c08.jpeg

IMG_4210.jpeg

Te spinki, którymi są przymocowane są tak upierdliwe do zdjęcia, że polecam je nawiercić małym wiertłem, wkręcić śrubkę i dopiero wyciągnąć 🙂

IMG_4208.thumb.jpeg.f245bfc1ecfda801a52bae47c94252e2.jpeg

IMG_4211.thumb.jpeg.5a0d7f8b775700a8d8295f2bfb3783ed.jpeg

  • Lubię to 1
Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Koledzy, pytanie.

Zaczyna mi niestety pękać tapicerka na fotelach ze starości i szukam dobrego tapicera, który zrobi całe wnętrze razem z boczkami i kierownicą jak z fabryki, najchętniej oryginalnymi skórami lub podobnymi do oryginalnych. Lokalizacja nie gra roli, jakość się liczy. Macie kogoś do polecenia?

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tutaj robiłem podłokietnik i kierownicę w alcantarze do F30 i było zrobione bardzo dobrze:

 

http://leatherworkshop.pl/fotele-samochodowe/

 

Mają rzekomo dostęp do oryginalnych skór, najlepiej zadzwoń popytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • Moderatorzy

Odebrałem dziś auto z LeatherWorkShop w Jawczycach pod Warszawą. Kierownica, fotele, kanapa, mieszek zmiany biegów, podłokietnik zostały na nowo obszyte oryginalnymi skórami BMW o prawidłowej strukturze. Sami oceńcie efekty 🙂

IMG_5184.thumb.jpeg.be7a277ee9da51a16927af7ab5e226b0.jpegIMG_5179.thumb.jpeg.8dfaff09b014bc0e233517c436104e2f.jpegIMG_5185.thumb.jpeg.65c4bf642270b2fbbdca55b719504128.jpegIMG_5180.thumb.jpeg.4dde1052813721c2cf94a4fcf99f0aae.jpegIMG_5181.thumb.jpeg.447d3ec82b56468e5129f9c61341f6da.jpegIMG_5182.thumb.jpeg.967c4b99d0fb92f8b8cfc19380341a6e.jpegIMG_5183.thumb.jpeg.081ac94768d81175f856d564ed38bb1b.jpeg

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.