Skocz do zawartości

Pomoc w określeniu typu reflektora


aplas

Rekomendowane odpowiedzi

Hey,

Czy mógłby ktoś mi pomóc w rozszyfrowaniu typu reflektora.

Wjechałem do garaży i po chwili komunikat typu: "prawy reflektor świateł mijania uszkodzony" (coś takiego)

Porównywałem napięcia na prawym i lewym złączu reflektora (lewy działa poprawnie) są takie same.

Nie wiem co to za typ reflektora dlatego załączam zdjęcie nalepki.

Phi.. nie widzę możliwości dodania zdjęcia więc przepiszę po kolei linijki:


Automotive Lighting

F 00H TB9 040 09 Assembled in Mexico

KOD kreskowy.................

E1 17.5 1218130660

2962 00X CVERT

00DCR 00RL

BMW 12 v LE 09 A 6222

7276998 - AI09

Kod kreskowy.......................


z poważaniem Aplas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to miałem na myśli.Najpierw to bym przełożył żarówkę ze sprawnej lampy i sprawdził,czy świeci.Jeśli nie to przetwornica.Ją też można odkręcić z drugiej lampy.Da się to zrobić bez wyjmowania reflektora.Od spodu do lampy jest przykręcona na trzy śrubki typu torx.Dostęp nie najlepszy,ale spokojnie na czuja można to wykręcić w max 10 minut.Następnie wkładamy w zepsuty reflektor i sprawdzamy czy świeci,już bez przykręcania.I najpierw sprawdź,czy masz okrągłą zaślepkę w otworze,gdzie się wsadza żarówkę.Bo jak jej nie ma to powodem tego że uwaliło przetwornicę,jest to że albo naleciało tam płynu do spryskiwaczy przy dolewaniu(wlew płynu jest przy samej lampie)albo w czasie mycia auta naleciało tam wody właśnie przez to że nie ma tam zaślepki(okrągły dekielek)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale odłącz AKU przy wymianie, bo XENONy mają wysokie napięcie zasilania i może się skończyć smutnie dla wymieniającego.


U mnie dokładnie tak było jak napisał przedmówca, w serwisie rozszczelnili reflektor i po wizycie w myjni przetwornica dostała zwarcie i xenon przestał świecić.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy za tak żywą reakcję.

Ostatnie posty upewniają mnie że to może być problem z przetwornicą.

Rzeczywiście jest brak zaślepki tyłu reflektora.

Gdyby przetwornica była OK to jeden z palników by świecił, tak mi się wydaje.

Napięcie doprowadzone grubszymi kabelkami jest identyczne jak w lewym reflektorze.

Brązowy masa a zółto-zielony plus.

Spróbuję poszukać przetwornicy w necie.

Aplas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma dekielka,to na bank uwalona przetwornica,przez jakąś ciecz która się tam dostała.Zobacz bo dekielek może leżeć na dole ,na osłonie silnika.Na allegro znajdziesz na 100% przetwornicę,koszt około 200zl.Patrz,żeby miała tamie same numery jak stara.Ewentualnie nowe przetwornice mają zmienioną numerację,która zastępuje starą.Ale to juz pytaj sprzedającego



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, przeszukałem forum ale nie udało mi się znaleźć nic (lub źle szukałem), a stwierdziłem, że nie będę tworzył nowego tematu.


Stałem się szczęśliwym posiadaczem X3 F25. Mam bixenony, zarówno światła mijania, jak i drogowe świecą się w soczewkach zewnętrznych (od strony kierunkowskazów). Natomiast wewnętrzne soczewki od strony grilla nie świecą w ogóle bo... nie ma w nich żarówek. Jak się dobrze przyjrzeć to widać wtyczki. Szukałem na forum i w sieci, udało mi się znaleźć filmik na yt, gdzie inne BMW tej samej serii świeci tak samo jak u mnie, na aukcjach też przejrzałem zdjęcia i widzę, że świeci jak u mnie. Zastanawia mnie to, bo zawsze kojarzyło mi się, świecą się obie soczewki jednocześnie w każdym reflektorze i teraz nie wiem, czy u mnie czegoś brakuje, czy to jest normalne wyposażenie? Wczoraj wracałem po zmroku i miałem dobrą widoczność, więc wydaje się być wszystko ok. Więc jak to jest Panowie, poradźcie :)


Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie "zaleta" (dla mnie wada) bixenonów - tylko jeden reflektor.

A czy w normalnych xenonach (nie bi) jest coś w drugim, wewnętrznym reflektorze? Czy jest w ogóle taki rodzaj oświetlenia w F25?

Powinni dodać drugu palnik xenonowy dla świateł drogowych w tych ref. wew. - wtedy po włączeniu dwóch reflektorów (czyli łącznie czterech) było by jasno jak na stadionie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy przekodować ringi.Jak świecą tylko jako dzienne to świecą na 100%.Ale jak świecą się światła mijania to ringi wtedy świecą na 8%.Ja przekodowałem sobie że ringi wraz z dziennymi świecą na 100%.Uwierzcie,że jest kolosalna różnica.Od razu jaśniej się robi.I od razu dodam,że nikogo to chyba nie oślepia,bo jeszcze nikt z naprzeciwka mi nie mrugał.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie "zaleta" (dla mnie wada) bixenonów - tylko jeden reflektor.

A czy w normalnych xenonach (nie bi) jest coś w drugim, wewnętrznym reflektorze? Czy jest w ogóle taki rodzaj oświetlenia w F25?

Powinni dodać drugu palnik xenonowy dla świateł drogowych w tych ref. wew. - wtedy po włączeniu dwóch reflektorów (czyli łącznie czterech) było by jasno jak na stadionie :)

 

No to dobrze, bo już myślałem, że ktoś zajumał i mam wybrakowany komplet. Ale też myślałem, że w bixenonach światła drogowe są w wewnętrznej soczewce.

Dzięki za odpowiedź wszystkim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.