Skocz do zawartości

Silnik B47 akcja serwisowa EGR i chłodnicy recyrkulacji spal


marcin62

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, było już sporo o EGR ale opiszę swoją sytuację może komuś się przyda. Auto mam z CH produkcji 2015. Tam też w Szwajcarii była akcja na EGR w 2016 r. Ja byłem w ASO we 09-2019 r. na akcji EGR który został wymieniony na rocznik 2017 z 2016 r. W 2020 r. wpisałem na stronie BMW vin żeby sprawdzić co tam mam do roboty i wyszło, że ponownie mam akcję ale na chłodnicę recyrkulacji spalin. Wstawiłem do ASO i okazało się że mam chłodnicę do wymiany, ale... wymienili mi całą chłodniczkę razem z zaworem EGR oraz "kolankiem" do kolektora. Chłodnica i zawór EGR jest obecnie z rocznika 2018. Z tego co przeczytałem to wszystkie B47 produkowane do końca 2016r. mają chłodniczkę do wymiany obligatoryjnie. Produkowane od 2017 r. mają do weryfikacji i ewentualnej wymiany (ostatni EGR miałem 2017). Reasumując jeśli ktoś już wymieniał niech sprawdzi kolejny raz czy nie musi wymienić. U mnie jest już licząc od nowości auta 4 zawór EGR w aucie. i przynajmniej 2 chłodniczka. Datę na zaworze EGR jest łatwo przeczytać. Także lepiej sprawdzić po VIN na stronie BMW o akcjach serwisowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ja w swojej F34 B47 190KM, którą serwisowałem w PL i DE to nawet nie wiem ile razy była wymieniana chłodniczka i EGR... Ot mieli w pewnym momencie prikaz wymiany, nawet jak była wcześniej już wymieniona... Do tej pory dostaję listy że mam akcję :)

zawsze może być że jednak nie wszystko zrobili co mówili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czołem byłem wczoraj w serwisie w Katowicach celem sprawdzenia co mam wymienić i za ile przy 62 ooo km.

Przy okazji dowiedziałem się właśnie o tej akcji serwisowej.

Samochód z końca 2016 roku.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie pytanie może ktoś zrobić zdjęcie gdzie znajduje się ta chłodnica EGR.

Byłem na przeglądzie parę dni temu i podobno u mnie została ona wymieniona.

Chciałbym zobaczyć czy aby mam ją nową ???

Dziękuję i pozdrawiam.

8 5oo km uszkodzony EGR - wymiana na gwarancji !!!! Trzaski w drzwiach przednich od strony pasażera do sprawdzenia.(Drzwi naprawione obluzowana mata wygłuszająca). Wymiana zaworu EGR na gwarancji, Wymiana chłodnicy EGR na gwarancji.

To na tyle problemów wszystko działa poprawnie.Przebieg 106 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem jak wstawić zdjęcie coś mi to nie wychodzi. W B47 stojąc przodem do silnika (w f25) masz obudowę filtra powietrza czarną plastikową i za nią masz osłonę termiczną taka czarną filcową. Za tą osłoną jest chodniczka. Dokładnie jak zerkniesz z lewej strony u góry za tą osłoną będziesz mieć srebrne lub wypalone już kolanko które jest połączone wyżej z zaworem EGR, na zaworze jest data. Na tych zdjęciach 3 i 4 masz tę osłonę czarną pod korkiem oleju. na ostatnim zdjęciu widać pod korkiem srebrny EGR.

https://allegro.pl/oferta/kompletny-silnik-bmw-x4-f26-2-0xd-b47d20a-jak-nowy-8730293968

na 5 zdjęciu srebrne to chłodnica:

https://allegro.pl/oferta/kompletny-silnik-bmw-g30-g31-518d-b47d20b-euro6-8380252054


nie wiem jak inaczej to opisać.

Z zaworu EGR łatwo datę odczytać jest widoczna nabita właśnie tak jak pada zdjęcie ostatnie w 1 linku, natomiast z chodniczki ciężko się dostać do naklejki jest ją widać ale mało miejsca bez demontażu elementów.

Tak wygląda kompletna z EGR

https://allegro.pl/oferta/zawor-egr-chlodniczka-bmw-x3-f25-x4-f26-2-0d-b47-9043546897

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 7 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

To ja tutaj dodam swoje 5 groszy.. X4 2015 20d, xDrive.

Po dłuższej trasie jak stanąłem spod maski wydobył się dymek (chwilka, jakby para buchnęła i wyleciała). Wyczuwalny był smród spalenizny/palonej gumy/ płynu itp.

Nie widziałem oznak samozapłonu, stwierdziłem że może coś się do wydechu przyczepiło itp. i uległo spaleniu... 2 dni później staję autem po krótkiej przejażdżce i znów - zapach spalenizny...

Wyczytałem później o tym egr... wszystko by na to wskazywało i teraz trochę obawiam się jeździć autem.

Dzwoniłem do BMW, wpisywałem na stornie - podobno akurat na moje auto nie ma żadnej akcji...


Czy softowe wywalenie EGR rozwiąże ten problem?

Porównaj OC i uzyskaj lepszą cenę niż u agenta:

https://mubi.pl/id-WQVGMF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam rocznik i ten sam silnik i mi dwa razy wymieniali. Chyba cos im BMW Polska już przeszedł zapał. Dziwna sprawa, jestem przekonany, że powinni wymienić. Ja mam X3 B47 z z lipca 2015 r. Zamienili mi EGR i chłodniczkę chyba na 2018 r.

Napisz może do nich i opisz, żeby mieć podkładkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mail poszedł, w razie czego jakaś podkładka jest.

Ale jest to niepokojące bardzo. Nie po to kupowałem auto za ~100k żeby teraz martwić się o mechanikę. W tamtym miesiącu wymieniany był czujnik niskiego ciśnienia za ~5k, w tym czas na chłodnicę egr? Jak patrzę po necie, to niemałe koszta...


Nie chcę jeździć jak we wspomnianym artykule:

https://spidersweb.pl/autoblog/bmw-egr-problem-diesle-pozar/


I nie móc "w stanie wytrzymać nerwowo za kierownicą, cały czas wąchając, czy to już, czy jeszcze nie"... Tym bardziej że ostatnie 2 lata były dla mnie dość stresujące i podupadłem na zdrowiu, między innymi z powodu poprzedniego auta z USA które okazało się wrakiem... Chciałem kupić krajowe, polska salon żeby "mieć spokój" - no to mam...


Także zastanawiam się czy - softowe wywalenie tego ścierwa sprawę rozwiąże, czy też spaliny dalej będą tam cyrkulować więc niebezpieczeństwo pozostanie :|


A mogłem pozostać przy alfie romeo z 2006, z perspektywy czasu widzę że to porządne auto było, plastiki lepiej spasowane we wnętrzu, nic nie trzeszczało i nie skrzypiało a serwis paradoksalnie był tani porównując do "nowszych" aut :mrgreen:


Ah właśnie.. Jeszcze odnoszę wrażenie, że ostatnio jakby spalanie mi wzrosło - czy to w jakiś sposób może być powiązane?

Porównaj OC i uzyskaj lepszą cenę niż u agenta:

https://mubi.pl/id-WQVGMF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera też właśnie myślałem o tym.. Ale żeby tak zaczął wypalanie akurat po 500 km trasy, kiedy po stylu jazdy jest ewidentne że wjechałem do miasta?

Jak mogę zorientować się, że zaczął wypalać DPF?

Porównaj OC i uzyskaj lepszą cenę niż u agenta:

https://mubi.pl/id-WQVGMF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe rozwinięcie tematu... Oddałem do mechaników, znaleźli sparciałą bodajże gumę wydechu czy osłonę - być może to się przytapiało jak dotykało wydechu, to by się nawet zgadzało, miałem wrażenie że zapach czuć najsilniej w okolicy tylnego koła. Podobnież też sprawdzili chłodniczkę i nic nie wskazywało że coś jest nie ok.. i tu by się kończył temat ale.. ALE. Wspomniałem że za 1 razem widziałem dym spod maski - ot kłęb dymu, białego, coś raczej jak para wodna a nie czarny dym jak przy konkretnym ogniu - poleciał kiedy zatrzymałem auto. Dosłownie na chwilkę, że aż się zastanawiałem, czy widziałem to czy sobie ubzdurałem. To było przed oddaniem auta, dlatego połączyłem te 2 sprawy. No i odbieram wczoraj auto, dojeżdżam już do domu, zatrzymałem się w sklepie i tu mały psikus - bo widzę lekki biały dymek wydostający się z przodu, jakby z nerki ze strony prawej auta... Zgasiłem i ustało..


Co to może być? Czy chłodnica może mieć nieszczelność? Czy coś mogło się przylepić do chłodnicy (duży robal) i się po prostu spala od temperatury? Wczoraj też było dość zimno, czy jest szansa że to po prostu para wodna, woda która się osadziła na jakimś elemencie odparowywała?


Czy też może to być wymuszone wypalanie DPF, spalanie ostatnio widziałem na poziomie 11.5 a po odebraniu od mechaników nawet 13.3 (to pewnie sobie "test" zrobili) - czy to można jakoś powiązać właśnie z wymuszonym wypalaniem tego PDFa :mad2: :? :?:


Nie wiem, troszkę nie mam siły na kolejne dzwonienie do mechaników i odstawianie auta...

Porównaj OC i uzyskaj lepszą cenę niż u agenta:

https://mubi.pl/id-WQVGMF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dymi nie gaś auta tylko zerknij gdzie to leci? Ja nie mam żadnych objawów przy wypalaniu DPF, czy długie odcinki czy miasto nie zwracam na to uwagi, czasami tylko zerkam do bimmertool kiedy było wypalanie albo za ile km będzie. Guma pod autem sparciała coś dziwna sprawa.... Spalanie 13 pokaże jak stał odpalony do testów, nie musiał być jeżdżony. Czasami przeciera się przewód z płynem chłodniczym ale to pod osłoną silnika w B47, jest na you, dawałem to na forum znajdę to prześlę dodam.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem to auto nie specjalnie wie kiedy twoja trasa będzie się kończyć i wypalanie może włączyć się np. 1km przed jej końcem kiedy to nazbiera się wystarczająco sadzy.

Ja mam G01 z tym silnikiem i nie raz udało mi się zgasić silnik podczas wypalania - chodzą wtedy wentylatory na maksa i czuć jak silnik jest rozgrzany. Normalna temperatura spalin w wydechu to ponad 300*C a podczas wypalania zbliża się do 700 więc jest co chłodzić.


Ja miewam problemy z układem SCR, 5 napraw gwarancyjnych za mną, które wiązałem z momentem wypalania filtra DPF. By obserwować działanie układu zakupiłem programik bimmer-tool w którym mam podgląd o ilości sadzy, wypalaniu i można też aktywować ręcznie normalne wypalenie jak jesteś w trasie i widzisz, że sadzy jest już sporo ale nie tyle że wypali się przed końcem jazdy.

Na forum jest długi wątek o tym programie i jaką ma funkcjonalność: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379&start=4590

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze panowie z tym dymkiem to na 90% obstawiał bym dpf. Chyba wiem o co chodzi, jeździłem krótkie odcinki kiedy wróciłem z trasy i od wtedy auto próbowało wypalić dpf ale nie miało szansy.

Bardzo fajna ta aplikacja bimmer-tool, jasno i przejrzyście pokazuje o co chodzi - pdf był zapchany na prawie 50% i praktycznie od razu było włączane wypalanie w mieście.. wziąłem auto na trybie sport, przejechałem obwodnica i zostało 17% zapełnienia. Więc zapewne byłby to ten nieszczęsny dpf...


Pytanie tylko skąd dymek spod maski, ale zapewne gdzieś na wydechu uszkodzeniu mogła ulec uszczelka i po prostu wydechem spaliny uciekają - takie moje przypuszczenia


Tak wyglądają ekrany z bimmer toola (wkradły się tam też wtryski bo ich głośność mnie ostatnio zastanawiała)


https://photos.app.goo.gl/iejjxvcG9froRvzG9

Porównaj OC i uzyskaj lepszą cenę niż u agenta:

https://mubi.pl/id-WQVGMF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.