Skocz do zawartości

F25 35xi - wymieniony termostat i nadal nie dogrzewa się.


transporter0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent to F25 35xi 306KM 12.2012 USA. Samochód dogrzewa się tylko do 75stC. Wymieniony termostat na ori z ASO bez zmian. Temperatura cieczy maks 80st, oleju podobnie. Ciepłe powietrze z nawiewów leci bardzo szybko, ładnie grzeje kabinę. Po ostrzejsze jeździe prawie się dogrzewa lecz na postoju temperatura spada.

Pomóżcie co robić dalej. Gdzie szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie masz żadnych błędów???

Zwróć uwagę na czujnik temperatury.... Jeśli jest niesprawny , auto wchodzi w tryb awaryjny z wartością zastępczą.....tylko co to znaczy????

Może ,otwiera dużo szybciej termostat...???

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive35i-sav/XVurVOF


Tak samo pompa elektryczna

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive35i-sav/7muLwqbZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy masz auto? Czy w lecie (jeżeli już go miałeś) było podobnie - czy nagrzewał się wtedy?

Możesz jeszcze ew. sprawdzić czy w czasie postoju także temp. nie podnosi się więcej.

Po dojechaniu gdzieś i wstępnym nagrzaniu pozostaw auto na chodzie (10-15 min wystarczy) i zobacz wtedy co się dzieje z temp - czy rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam


Twoje autko posiada jeszcze drugi termostat .....

Pozycja Nr. 11 :D


haueoris.jpg

 


To jest termostat do do chłodzenia oleju przekładniowego , czyli do ASB....

Musisz zobaczyć węże na wyjściu z obydwu termostatów gdy auto uzyska np, temp. 70°C.

Powinny być zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód nie jest mój tylko kolegi. Ma go chyba od trzech lat. Problem pojawił się dopiero niedawno. Temperaturę płynu chłodniczego sprawdzamy w ukrytym menu ale tak jak mówiłem temperatura oleju też nie dochodzi do pionu. Czujnik temperatury był testowany programem diagnostyczny i podobno działa prawidłowo. Podobnie pompa wody.

Po dogrzaniu do ok 75st wąż wchodzący do chłodnicy jest cieplejsze niż wychodzący. Obydwa węże miękkiie.

A ten drugi termostat może mieć na to wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam


Twoje autko posiada jeszcze drugi termostat .....

Pozycja Nr. 11 :D


haueoris.jpg

 

Czy ten schemat tyczy się każdego N55? Z tego co ktoś mówił znajomemu to dodatkowa chłodnica oleju ASB występuje tylko w autach z opcją sportowej skrzyni biegów.


Dzisiejsze dane

Temperatura zewnętrzna 10st

Ogrzewanie wewnątrz ustawione na 25st

Po jeździe temperatura cieczy 104st oleju 106st.

Po kilku minutach na wolnych obrotach temperatura cieczy 68st, oleju 75st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam


Twoje autko posiada jeszcze drugi termostat .....

Pozycja Nr. 11 :D


haueoris.jpg

 

Czy ten schemat tyczy się każdego N55? Z tego co ktoś mówił znajomemu to dodatkowa chłodnica oleju ASB występuje tylko w autach z opcją sportowej skrzyni biegów.


Dzisiejsze dane

Temperatura zewnętrzna 10st

Ogrzewanie wewnątrz ustawione na 25st

Po jeździe temperatura cieczy 104st oleju 106st.

Po kilku minutach na wolnych obrotach temperatura cieczy 68st, oleju 75st.

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive35i-sav/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-mevd/engine-cooling/F7kt8r2W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ogrzewanie wewnątrz ustawione na 25st" - wyjątkowo dużo (ja bym odparował !)

A czy nie jest przypadkiem tak, że całe ciepło zabierane jest na grzanie wnętrza auta? :shock:

Na wolnych obrotach silnik wytwarza mniej ciepła i brakuje go wtedy bo trzeba ogrzać wnętrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autach z usa jest na pewno wydajniejsza klima,może i układ chłodzenia być wydajniejszy niż na Europę,w wyższych temperaturach ciepło jest szybciej odprowadzane.A teraz pytanie do Ciebie. Czy po wyłączeniu zapłonu i nawet zamknięciu auta wciąż słychać pracującą pompę wody? Bo w moim(35i 2014 USA) jest tak od około roku czasu i nie wiem dlaczego nie wyłącza tej pompy od razu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W autach z usa jest na pewno wydajniejsza klima,może i układ chłodzenia być wydajniejszy niż na Europę,w wyższych temperaturach ciepło jest szybciej odprowadzane.A teraz pytanie do Ciebie. Czy po wyłączeniu zapłonu i nawet zamknięciu auta wciąż słychać pracującą pompę wody? Bo w moim(35i 2014 USA) jest tak od około roku czasu i nie wiem dlaczego nie wyłącza tej pompy od razu.

 

cześć,

może ja odpowiem na Twoje pytanie... bo mam podobny problem i jak na razie nie udało mi się go rozwiązać...

zauważyłem, że zwalniając np: z 60 - 80 km/h do np:10-15 km/h (zjazd z asfaltu na drogę gruntową i jadę np: z 2km wolno po dziurach) nawet jak temp wskazań jest stabilna (na poziomie 95stC) włącza się wentylator na MAX i schładza płyn do poziomu 60-70st C

To musi być jakieś ustawienie na inną strefę klimatyczną (mój jeździł od nowości w LA), bo wymieniłem wszystko co można, a nadal się tak zachowuje że wskazówka spada - więc sterowanie jest za to odpowiedzialne. na autostradzie (140km/h i 9h jazdy) wskazówka cały czas wskazuje 1/2 i nie drgnie - tak jak w moim każdym poprzednim BMW - a jak tylko zjazd do np: McDonald - to od razu wentylator i 60stC...


pozdrawiam

M.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto w wersji na gorące kraje z USA (floryda) i nic takiego nie obserwuję.

Temperatura zawsze jak dojdzie do max. powiedzmy 110 st. to spada czasami do ok. 105 st. i tyle.

Potem oscyluje pomiędzy tymi wartościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.